Skoda Octavia RS 2.0TDI 170KM 2.0 diesel 2007r

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    Zamieszczone przez szkoda
    z tym, że ja nie jeżdżę od klienta do klienta po 1000m
    moje przejazdy miejskie to za każdym razem około 20-25km.
    No wlasnie, gdyby to bylo 1000-8000m to 1l lekko wiecej wychodzi bez mrugniecia
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez Maicroft
      No wlasnie, gdyby to bylo 1000-8000m to 1l lekko wiecej wychodzi bez mrugniecia
      tylko kto do czegoś takiego kupuje diesla :?: :!:
      i w ogóle cokolwiek co ma więcej niż 1,4 pojemności.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • sesik
        RS
        • 2006
        • 2165

        #28
        Zamieszczone przez Maicroft
        Nie mowię o silniku, gdzie klapka gasząca to jedyne 1000zl.
        Na szczęście bez tego da się jeździć :diabelski_usmiech
        Best ET = 13.666
        Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
        PerfectService by DGW

        http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
        http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          Zamieszczone przez szkoda
          Zamieszczone przez Maicroft
          No wlasnie, gdyby to bylo 1000-8000m to 1l lekko wiecej wychodzi bez mrugniecia
          tylko kto do czegoś takiego kupuje diesla :?: :!:
          i w ogóle cokolwiek co ma więcej niż 1,4 pojemności.
          Niby tak, ale jazda autem to nie tylko miasto - na cale szczescie
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #30
            Zamieszczone przez innova
            Zamieszczone przez piramida
            nie ma stresu, jeżeli nabywca bedzie świadomy że sie coś może wysrać to go przynajmniej nie zdziwi, 2-3 tys zł rocznie na naprawy i będzie dobrze :P
            to jeszcze należy w takim przypadku dodać, iż faktyczne spalanie w mieście tych silników to około 9l/100 przy bardzo spokojnej jeździe, konkretniejsze jazda to już 11l/100 (mam LM 4100TT w silniku i w moim odczuciu on też ma przełożenie na ten stan rzeczy)
            11 ci pali? :shock: To sporo, mój przy ostrym butowaniu powyżej 10 nie chce wyjść, po krakowie wychodzi średnio około 9 przy normalnej dynamicznej jezdzie
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • andrzej-tdi
              Ambiente
              • 2008
              • 209
              • Octavia II combi (1Z5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #31
              Jeżdżąc na co dzień po warszawie średnia wychodzi mi ok.8.5l
              W trasach średnia oscyluje ok. 6-7 litrów
              Przebiegu mam 86tys. od 17 tysięcy w moich rekach.
              Jedyna bardziej poważna naprawa to wymieniłem to chłodniczka oleju bo niestety się rozszczelniła i olej dostawał się do układu chłodzącego. koszt 700zł chłodniczki
              padło też łożysko w przednim kole koszt-380zł

              Komentarz

              • innova
                Rider
                • 2011
                • 554

                #32
                Zamieszczone przez piramida
                11 ci pali? :shock: To sporo, mój przy ostrym butowaniu powyżej 10 nie chce wyjść, po krakowie wychodzi średnio około 9 przy normalnej dynamicznej jezdzie
                autentycznie tak wychodzi, zaraz po zalaniu LM 4100TT zgłosiłem kolegom od oleju, iż "samochód jakby ciszej jeździł ale spalanie jakby wzrosło". Ostatnio trochę pisali na olejach o mocnym filmie olejowym TT4100 ale konsekwencją muszą być też i większe opory jak dobrze zrozumiałem hasło: dobry olej to nie ekologia

                Natomiast przyznam szczerze, iż jestem zawiedziony/zaskoczony poziomem spalania również poza miastem (i tu ponownie to nie jest wina egzemplarza i jego historii), na 6-tym biegu w okolicach 4000obrotów i więcej również wyciąga z baku powyżej 10l/100 a tyle to kotłowała również audiola przy większej masie, szerokości i napędzie na 4koła

                i w ogóle cokolwiek co ma więcej niż 1,4 pojemności.
                .

                tu mi się przypomniała historia z dawien, kiedy pojawiły się Astry z silnikiem gaźnikowym 1,4l (60KM) jako najbardziej popularne samochody firmowe. Silnik 1,4 miał być super oszczędny i w ogóle. Niestety w trasie trzeba było go piłować między 4000-5000 obrotów prawie non stop chcąc utrzymać "przelotową" czy wyprzedzić cokolwiek. Spalanie wychodziło niektórym wtedy 11l/100 (widziałem na własne oczy). Oczywiście to silnik innej generacji i o innych możliwościach niż dzisiejsze ale obecnie TIR'ów (i podobnych "wolnolotnych") na trasie mamy znacznie więcej do wyprzedzania. Moje zdanie jest odmienne, ja bym dążył do narzucenia minimalnej mocy samochodu osobowego przy określonej masie, celem zwiększenia komfortu jazdy i bezpieczeństwa pasażerów (między innymi skrócenie czasu wyprzedzania) na polskich drogach
                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                _______________________________________

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #33
                  do awarii jeszcz można zaliczyć, sprężarkę klimatyzacji i czujniki cofania
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • Darekgda
                    Rider
                    • 2010
                    • 611

                    #34
                    piramida potwierdzam :|

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      tu mi się przypomniała historia z dawien, kiedy pojawiły się Astry z silnikiem gaźnikowym 1,4l (60KM) jako najbardziej popularne samochody firmowe. Silnik 1,4 miał być super oszczędny i w ogóle. Niestety w trasie trzeba było go piłować między 4000-5000 obrotów prawie non stop chcąc utrzymać "przelotową" czy wyprzedzić cokolwiek.
                      będę konsekwetny...
                      a kto kupuje 1,4 60KM na trasę :?: :!:

                      wracając do poprzedniej wypowiedzi - mi nie chodzi specjalnie o spalanie w MIEŚCIE, bo tu wszystko będzie żłopać 8-10litrów zazwyczaj, ale t.diesel średniej pojemności do miasta na krótkie trasy to jest poroniony pomysł z innych znanych wszystkim powodów.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • innova
                        Rider
                        • 2011
                        • 554

                        #36
                        Zamieszczone przez szkoda
                        ale t.diesel średniej pojemności do miasta na krótkie trasy to jest poroniony pomysł z innych znanych wszystkim powodów.
                        osobiście nie stać mnie na samochód benzynowy z przynajmniej dwóch powodów powiązanych ze sobą (dla mnie równie istotnych):
                        - faktyczne spalanie w mieście i koszty paliwa co, pochłania nakłady finansowe
                        - potrzeba częstszego odwiedzania stacji benzynowych a to pochłania nakłady czasowe

                        stąd od chwili, gdy przejechałem pierwszy raz turbodieslem, już nigdy żaden silnik benzynowy nie przyciągnął mojej uwagi nawet na chwilę, niezależnie od rozpatrywanych potrzeb i zastosowań.
                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                        _______________________________________

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          Zamieszczone przez innova
                          stąd od chwili, gdy przejechałem pierwszy raz turbodieslem, już nigdy żaden silnik benzynowy nie przyciągnął mojej uwagi nawet na chwilę, niezależnie od rozpatrywanych potrzeb i zastosowań.
                          przejechać się turbodieslem to jedna sprawa a ponosić koszta jego serwisu i napraw to zupełnie co innego.
                          poza tym naprawdę są silniki benzynowe, które sprawiają naprawdę BARDZO korzystne wrażenie i w ogólnym rozrachunku wcale nie muszą być "droższe".
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #38
                            Zamieszczone przez innova
                            Zamieszczone przez szkoda
                            ale t.diesel średniej pojemności do miasta na krótkie trasy to jest poroniony pomysł z innych znanych wszystkim powodów.
                            osobiście nie stać mnie na samochód benzynowy z przynajmniej dwóch powodów powiązanych ze sobą (dla mnie równie istotnych):
                            - faktyczne spalanie w mieście i koszty paliwa co, pochłania nakłady finansowe
                            - potrzeba częstszego odwiedzania stacji benzynowych a to pochłania nakłady czasowe

                            stąd od chwili, gdy przejechałem pierwszy raz turbodieslem, już nigdy żaden silnik benzynowy nie przyciągnął mojej uwagi nawet na chwilę, niezależnie od rozpatrywanych potrzeb i zastosowań.
                            a jezdziłeś turbobenzyną?
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • innova
                              Rider
                              • 2011
                              • 554

                              #39
                              Zamieszczone przez piramida
                              a jezdziłeś turbobenzyną?
                              nie miałem okazji, co podpowiesz własnościach takiego rozwiązania ?

                              szkoda, prawdę powiedziawszy nie widzę różnicy w kosztach serwisu codziennego, natomiast jeżeli chodzi o elementy podlegające resursom to każde rozwiązanie pociąga za sobą potrzebę wymiany gratów przy czym użytkownik prywatny nie kieruję się książką serwisową tylko faktyczną i bezwzględną potrzebą wymiany z chwilą całkowitego uszkodzenia konkretnego elementu. Przejeździłem A6 TDi ładnych parę lat i pod wymianę wywołaną awarią poszły:
                              sprzęgło (zrobiłem chipa i nie trzeba było długo czekać na efekt jego dobicia, miało już trochę za sobą)
                              turbo (mniej więcej był czas na nie, nigdy nie bawiłem się w dodatkowe zabiegi przy lądowaniu w żadnym użytkowanym samochodzie)
                              elementy przenoszenia napędu wycieraczek (jakieś rolki czy coś takiego)
                              czujnik parkowania tył

                              elementów podstawowych jak hamulce i otoczka nie wymieniam na tej liście

                              z tego widać, iż jedynym dodatkowym elementem względem regularnej benzyny jest turbo, reszta to elementy wspólne dla wszystkich rozwiązań.
                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                              _______________________________________

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #40
                                ale ja Ci życzę, żeby RSka była nawet w 100% beznakładowa, tylko podpieranie się eksploatacją starszych samochodów, wbrew pozorom jest bardzo mylące
                                chyba, że w A6 miałeś 2,0 TDI
                                poza tym z tego co piszesz to właśnie wymiana dwumasy i sprężarki prawdopodobnie skasowała całą iluzoryczną oszczędność w stosunku do jakiejś mocniejszej wolnossącej benzyny - ale nie dyskutuję o tym, nie ma sensu.
                                natomiast słowa "resurs" zwyczajnie nie znam
                                zatem szerokości i bezawaryjności

                                [ Dodano: Pon 11 Lip, 11 22:15 ]
                                BTW, doleciało gdzieś do mnie, że się komuś seryjny BMN totalnie rozleciał chyba jakoś niedawno, ale nie znam szczegółów i nie wiem czy było już o tym czy dopiero będzie na forum i czy w ogóle będzie.
                                jak będzie to podyskutujemy.
                                a jak nie to nie.
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • innova
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 554

                                  #41
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  chyba, że w A6 miałeś 2,0 TDI
                                  no nie, nie
                                  na temat takiej niemocy (o silnik chodzi) w samochodach o masie 1600-1800Kg ostatnio się wypowiedziałem. Dziś poprawiłem moim pomysłem na narzucenie minimalnych parametrów dla bezpieczeństwa samych kierowców i pasażerów wbrew pozorom

                                  to bylo 2,5TDi AKE

                                  pad (łopatki się całkiem połamały) i wymiana sprężarki nawet była ciekawym doświadczeniem z przygodą w tle. Natomiast koszty turbo w ASO 6300PLN tymczasem rynkowa cena to 2500PLN za nowego Garetta, więc nie rozpaczałem bo mi samochód zastępczy oflagowany wymalowany i z osprzętem ADAC podstawili - dziecko miało nie lada radochę takim "radiowozem" się przejechać.
                                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                  _______________________________________

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    Zamieszczone przez innova
                                    dziecko miało nie lada radochę takim "radiowozem" się przejechać.
                                    zawsze to jakiś plus
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • konkon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 667
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #43
                                      szkoda, nie wiesz jak sie ma BMN+ Mikrusa, już parę lat się nie logował ?
                                      Mielibyśmy fajne porównanie do O1 z pancernym, legendarnym 1.9 TDI na pompie.
                                      Konrad
                                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                      90 konny AGRessor
                                      PerfectServiceBy DGW
                                      WhitePride :smokedevil

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #44
                                        Zamieszczone przez konkon
                                        szkoda, nie wiesz jak sie ma BMN+ Mikrusa, już parę lat się nie logował ?
                                        nie mam pojęcia, ale to mało mamy RSów :?:
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • t271828
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 928

                                          #45
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          natomiast słowa "resurs" zwyczajnie nie znam


                                          Tyle ze w naszych samochodach wyrazenie

                                          "w tym okresie zagwarantowane jest bezpieczeństwo i sprawność eksploatacji."

                                          raczej nie wystepuje.

                                          Komentarz

                                          • BADYL
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2396
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #46
                                            kolega po powyższych wypowiedział pewnie się trochę zniechęcił do kupienia skodzinki z turbodoładowanym 2.0 TDI... to ja może z innej strony zapytam..... mianowicie czy nowoczesne diesle innych marek samochodowych o oznaczeniach np. CDI, HDI, CRDI, TDCI i co tam jeszcze jest są dużo mniej awaryjne od sławetnego 2.0 TDI :?: no i czy koszty napraw wtrysków w wymienionych silnikach tak bardzo różnią się od kosztów napraw TDI :?: Moim zdaniem nie bardzo... wystarczy zalogowac się na inne fora i poczytac o usterkowości.... :lol: zresztą co się nie psuje :?: :P
                                            nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                            Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #47
                                              Zamieszczone przez BADYL
                                              kolega po powyższych wypowiedział pewnie się trochę zniechęcił do kupienia skodzinki z turbodoładowanym 2.0 TDI... to ja może z innej strony zapytam..... mianowicie czy nowoczesne diesle innych marek samochodowych o oznaczeniach np. CDI, HDI, CRDI, TDCI i co tam jeszcze jest są dużo mniej awaryjne od sławetnego 2.0 TDI :?: no i czy koszty napraw wtrysków w wymienionych silnikach tak bardzo różnią się od kosztów napraw TDI :?: Moim zdaniem nie bardzo... wystarczy zalogowac się na inne fora i poczytac o usterkowości.... :lol: zresztą co się nie psuje :?: :P
                                              nie ma sie czym stresować, trzeba byc swiadomym że co jakiś czas trzeba wyskoczyć z kilku złotych w celu podreperowania stanu technicznego pojazdu a po za tym jeżdzić i jeszcze raz jezdzić a jak sie cos wysra to po prostu naprawić
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #48
                                                Zamieszczone przez BADYL
                                                kolega po powyższych wypowiedział pewnie się trochę zniechęcił do kupienia skodzinki z turbodoładowanym 2.0 TDI... to ja może z innej strony zapytam..... mianowicie czy nowoczesne diesle innych marek samochodowych o oznaczeniach np. CDI, HDI, CRDI, TDCI i co tam jeszcze jest są dużo mniej awaryjne od sławetnego 2.0 TDI no i czy koszty napraw wtrysków w wymienionych silnikach tak bardzo różnią się od kosztów napraw TDI Moim zdaniem nie bardzo... wystarczy zalogowac się na inne fora i poczytac o usterkowości.... zresztą co się nie psuje
                                                no ale rozmawiamy o skodzie akurat, co z tego, że wszystko się psuje, to nie znaczy, że jest dobrze przecież
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • shok
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2070
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  BTW, doleciało gdzieś do mnie, że się komuś seryjny BMN totalnie rozleciał chyba jakoś niedawno, ale nie znam szczegółów i nie wiem czy było już o tym czy dopiero będzie na forum i czy w ogóle będzie.
                                                  jak będzie to podyskutujemy.
                                                  a jak nie to nie.
                                                  czy gdzieś już było o tym, bo z miłą chęcią bym poczytał

                                                  Komentarz

                                                  • Jacek Nowak
                                                    Rider
                                                    • 2005
                                                    • 390

                                                    #50
                                                    A ja mam wlasnie pancernego 1.9 TDI dubniętego na 136 koni, i tak sobie mysle ze niema teraz auta na ktore bym je zamienil. Te nowoczesne silniki sa nie do przyjecia, a to padaja wtryski juz po niecalych 100kkm , a to dwumasa pada bo zaduzy moment badz nawala PDF. Powiem wam tak na zdrowy rozsadek -teraz nowoczesny diesel jest drozszy w utrzymaniu niz jaka kolwiek benzyna(wszystko to co zaoszczedzisz przy dystrybutorze potem wydasz 2 razy wiecej na czesci swojego oszczednego niby diselka). Pisze to oczywiscie o nowych dieslach. Moja octa ma 260kkm i byla wpinana pod kompa wtryski w stanie bardzo dobrym ,sprzeglo oryginal jak rowniez przeplywka, jedynie padla teraz turbina bo octa zaczela latac po miescie i kierowina sie zapiekla, reszta hula jak nalezy. Teraz to sobie kupie superba 1.8 TSI. Pozdrawiam wszyskich.
                                                    Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...