endryu, dokładnie miałem jak piszesz, najpierw pilnik, potem tokarka i frezarka
To było standardem i nikt nawet inaczej nie myślał, że można było ślusarnię pominąć Sam się wkurzałem, że cały rok szkolny trzeba jechać (między innymi zajęciami) :hammer na pilniku i imadle zainstalowanym na falbanku, który musiał lśnić jak domowy stół w jadalni :szeroki_usmiech
Zamienniki filtra paliwa
- Filtron: PP 836/4
- Fram: G 10147
-Hengst: H 155 WK lub H 155 WK02
- Knecht: KL 156/3 lub KL 176/1 T
- Mann: WK 69/2
- Purflux: EP 201
Zamienniki filtra powietrza
- Champion: U 748606
- Hengst: E 892L
- Knecht: LX 201
Proszę uprzejmie, jednocześnie zaznaczam, że nie biorę żadnej odpowiedzialności, jeśli się gdzieś pomyliłem :wink:
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Zamierzam wymienić wszystkie filtry w swoim aucie przy najbliższym przeglądzie.
Wybór padł na filtry Mann, ale przy filtrze paliwa katalog dla silnika BSE podaje 2 wersje.
Kto potrafi podać jakie są różnice pomiędzy filtrami Manna WK 59 x, a WK 69/2.
Który z nich należy kupić, aby serwis nie robił problemów że filtr niezgodny z ich specyfikacją.
Są dwa rodzaje filtrów bo jeden jest rozbieralny na dwie części i można osobno kupić filtr bez regulatora ciśnienia WK59x (on jest bez rurek z jednej strony) a regulator zostaje stary. Drugi rodzaj jest ze zintegorowanym regulatorem WK69/2. Ja w silniku 1,6 BSE z roku 2007 mam filtr WK69/2. Możesz zrobić zdjęcie aparatem nawet bez podnoszenia samochodu i będizesz wiedział jaki masz.
Może się to komuś przyda.
Wg etki sprawdzone po nr VIN w serwisie dla Octavii z 2011 z silnikiem BSE oryginalny VW filtr paliwa to 6q0 201 051 C lub J.
Dla Manna to odpowiednik WK 69/2.
Nie mogłem nigdzie znaleźć takiego wątku. Możecie mi powiedzieć, czy filtr oleju przy silniku 1.6 MPI BSE wymienia się od spodu okty, czy od strony maski? Można po czymś poznać, że filtr nie został wymieniony przy wymianie oleju? Filtr nie jest wyświniony, nie bardzo mam jak zajrzeć od dołu auta...
pugo, od strony maski, otwierasz i patrzysz w doł i go widac
Filtr wiem gdzie jest ale pytanie, czy łatwiej go wymienić od dołu, czy od góry. Jak ktoś wymienia olej i tak musi podnieść auto, odkręca korek w misce olejowej i co? wyciąga rękę/klucz, odkręca filtr i koniec? Od strony maski widać plastikową osłonę (półosłonę) więc pewnie też trzeba ją jakoś zdemontować.
Dzięki za odp. Miałem podgląd na auto od strony maski na wymianie oleju i nikt filtra przez maskę nie wymieniał - stąd pytanie. Olej wlany nowy, ale zastanawiam się jak w sprawdzić, czy filtr był w ogóle wymieniony, czy nie. Pod maską nie mam wyświnione raczej nic, może właśnie trochę tłuszczu na tej półosłonie plastikowej, ale na samym silniku czysto. Filtr też czysty i po "kurzu" nie określę czy stary czy nowy...
Oryginalne filtry na pierwszy montaż pewnie też niczym się nie różnią od nowych z ASO :/
Komentarz