Witam
Mam Panowie pytanko które mnie nurtuje a mianowicie, kupiłem swoją O2 FL 1.8TSI nową rok temu w październiku i po jakimś pół roku zapaliła się kontrolka że za mało płynu chłodniczego więc dolałem do wyższej kreski i olałem.
Wczoraj ponownie zapaliła się i znowu sprawdzam a tam rzeczywiście mało tego płynu więc ponownie dolałem do wyższej kreski.
Czy tak może być? Czy przejmować się tym czy olać?
wlewając płyn też miałem podobnie...dziwnym trafem po wymianie na koncentrat SWAG nr 99 90 1381 problem ustał. Nie miałem żadnego ubywania od wymiany, wcześniej układ też był szczelny. Jest trochę drogi, ale moim skromnym zdaniem b.dobry
Zamieszczone przez kaczkalolo
to znaczy za pierwszym razem wlalem wode destylowana bo nie mialem tego koncentratu...
teraz dopiero wlalem koncentrat
a to teraz sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego Ci ubywało :diabelski_usmiech
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Bzdura. To, że wlał trochę wody nie oznacza, że przez to ubywało mu płynu. Raz można wlać trochę wody destylowanej, innym razem trochę koncentratu i nie ma to znaczenia. Wszystko pięknie samo się wymiesza. Taka dolewka to tylko kilka % pojemności układu.
Bzdura. To, że wlał trochę wody nie oznacza, że przez to ubywało mu płynu. Raz można wlać trochę wody destylowanej, innym razem trochę koncentratu i nie ma to znaczenia. Wszystko pięknie samo się wymiesza. Taka dolewka to tylko kilka % pojemności układu.
Popieram, jeśli nie ma nigdzie na zewnątrz ubytków i widocznego przecieku to może np pod uszczelką głowicy coś sie dziać.
Koniecznie serwis i niech szukają skoro za gwarancję płacisz
okazalo sie ze pompa wody jest nieszczelna i do wymiany
Do nieadana myślałem, że poziom płynu chłodniczego może się zmieniać w cudowny sposób, a układ jest szczelny. Dolałem w ciągu roku prawie litr płynu w rocznym samochodzie i przebiegu rzęðu 10,000. Do wczoraj - pod autem zauważyłem KAŁUŻĘ płynu. Puściło na trójnikach - mam LPG, którego w życiu bym drugi raz nie założył przez takie atrakcje. Pojechałem do ASO, podokręcali na full wszystkie obejmy. Zobaczymy. ale znając życie teraz mam ponacinane węże.
Ale do rzeczy, cudów nie ma, jeśli płynu szybko ubywa, to gdzieś jest przeciek. Ciekawe, że miałem wcześniej Matiza i tam przez 6 lat nigdy nie dolewałem płynu, tylko do wymiany do wymiany. Generalnie to było autko ... 6 lat i tylko lałem benzynę + standardowe przeglądy, żadnych awarii.
ja mialem kolego Civica z 1999 i nigdy nic przy nim nie robilem.... ale wiesz co sobie mowie, ze teraz jest tak z kazdym samochodem bo firmy zarabiaja nie na sprzedazy tylko na serwisie!
Witam,
Panowie, a o jakim ubytku mówimy? Mi np. ubyło około 1-2cm ze zbiorniczka, w ciągu 2 miesięcy. I nie wiem czy to normalne, czy powinienem się zacząć martwić?
też czeka mnie wymiana pompy a co za tym idzie rozrządu ... przez przeciekającą pompę - do tego płyn zostawia niezmywalne plamy na podjeździe - wymieniałem rozrząd z pompa 65 tys km temu więc szybko ją trafił szl... ciekawe jakiej firmy była .. bo nie pamiętam (sprawdzę przy wyciąganiu bo i tak trza ją zwrócić do ASO)- kupiłem obecnie nową w ASO - strasznie lekka - zrobiona z plastiku i aluminium - ciekawe ile wytrzyma ... - co ciekawe na pudełku oznaczenie kodowe pompy dla silnika BJB a na samej pompie kod silnika BXE - mam nadzieję że w ASO nic nie namieszali i przy wkładaniu nie okaże się że nie pasuje ...
Muti, wiem, że dokładnie się nie da ale ASO sprzedaje dwa rodzaje pomp wody - z białymi naklejkami (nowe nie używane) i z pomarańczowymi (stare używane, regenerowane z gwarancją)
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz