Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zima a OC2 1.2 TSI 105 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Zamieszczone przez iFi
    Zamieszczone przez AdFa
    pierwszych trzech, czterech biegach-płynnie i w miarę szybko rozpędzam się do ok 2500 obr/min
    Niewiele się to różni w takim razie wobec tego co pokazują strzałki...
    no różni się o jakieś 700obr
    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

    Komentarz


    • #52
      Zamieszczone przez Zorr
      no różni się o jakieś 700obr
      Moje skromne obserwacje wskazują, iż przy 1.4 TSI komputer dla pierwszych trzech biegów woła o zmianę w okolicach 2100 obrotów, ale nie będę się kłócił. Tak czy inaczej 2100 czy 2500 nie ma różnicy i tak jest to bardzo, ale to bardzo spokojna jazda podchodząca pod eko-wskazania naszych pro-zielonych zegarów....

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez iFi
        Najpierw prowadzi 1.6 TDI a 1.4 TSI ma się za nim trzymać, a później odwrotnie i porównanie wyników
        Też bym chciał, to byłoby panaceum na całe zło :wink:
        Tylko do Łodzi mam za daleko trochę.
        Jeśli jest ktoś z Wrocławia i ma Fabię/Octavię 1.6 TDI to jestem chętny i podjadę do Wrocka. Miasto, jakaś trasa, przelot AOW i wiemy wszystko :wink:

        Komentarz


        • #54
          Zamieszczone przez iFi
          Zamieszczone przez Zorr
          no różni się o jakieś 700obr
          Moje skromne obserwacje wskazują, iż przy 1.4 TSI komputer dla pierwszych trzech biegów woła o zmianę w okolicach 2100 obrotów, ale nie będę się kłócił. Tak czy inaczej 2100 czy 2500 nie ma różnicy i tak jest to bardzo, ale to bardzo spokojna jazda podchodząca pod eko-wskazania naszych pro-zielonych zegarów....
          sprawdziłem wczoraj i u mnie pokazuje zmiany na wyższy bieg dla biegów 1-3 przy ~1750obr
          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

          Komentarz


          • #55
            [quote="xtremesystems"]ponieważ tak zachwycasz sie sie spalaniem 1.4 tsi staram sie troche sprowadzić cie na ziemię. rs jest bardzo fajnym autem ale spalanie niskie i akceptowane bedzie miał tylko na drogach krajowych i ewentualnie autostradzie. a teoretycznie benzyna jest do miasta. a w mieście tam gdzie jest przeznaczenie tego auta pali jak smok. jesli 1.2 po mieście na zimno pali w okolicach 9 to dopiero ile pali 1.4.

            9 litrów w 1,2 tsi po mieście to jazda 1-2 km i postój, a i wtedy raczej średnia tyle nie wyniesie. Jeżdżę swoim głównie w cyklu miejskim (aglomeracja śląska) najwięcej co zatankowałem ostatnio z całego zbiornika to 7,1 litra, ale to wynik nakręcony przez częstą jazdę autostradą z prędkościami zbliżonymi do v-max. Ostatnie tankowanie z sylwestra to wynik 6,5 l nakręcony wokół komina. Owszem, gdybym nie potrafił jeździć to z pewnością nakręcił bym sporo więcej, ale zwracam uwagę na to jak jadę bo tankuję sam za swoje $$$. Gdyby jeździć dieslem w analogiczny sposób spalił bym pewnie z 1 litr mniej przy dobrych układach, tak się składa, że ostatnie 3-4 lata powoziłem tylko dieslami jtd i Multijet z Fiata i Dci Renault. Nie mam doświadczenia z 1,6 VW z commonrailem, ale z tego co czytam to nie jest ten silnik dużo bardziej oszczędny niż poprzednie 1,9 TDi. Moja Bora 1,9 TDi ATD po wirusie na 131 Km spalała średnio 6,1-6,3 litra w takich samych warunkach, na trasie okolice 5 litrów, ale tsi też spokojnie schodzę w okolice 5,1-5,2 na zimowych oponach więc różnica żadna.
            Moim zdaniem spalanie zależy w dużej mierze od umiejętności kierowcy i tu upatrywałbym pola do popisu dla ewentualnych posiadaczy TDI czy TSI. Przy różnicy w cenie zakupu pomiędzy dieslem i Pb według mnie nie ma co przepłacać za diesla, choć nie powiem jest jeden element który przemawia na rzecz TDi - owiana już prawie legendom usterkowość TSI.
            Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

            ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

            Komentarz


            • #56
              Moim zdaniem spalanie zależy w dużej mierze od umiejętności kierowcy i tu upatrywałbym pola do popisu dla ewentualnych posiadaczy TDI czy TSI.
              Pepcio, może bądź tak uprzejmy i udziel nam może jakiś wskazówek.
              Żeby nie było niedomówień, to nie jest sarkazm z mojej strony. Serio proszę.
              Pozdrawiam,
              Andys

              Komentarz


              • #57
                Pepcio, 7.1l i prędkości zbliżone do vmax to coś nie teges. no chyba że vmax to ograniczenie prędkości obowiązujące na drodze
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz


                • #58
                  7,1 chyba Cię poniosło?

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez Zorr
                    Pepcio, 7.1l i prędkości zbliżone do vmax to coś nie teges. no chyba że vmax to ograniczenie prędkości obowiązujące na drodze
                    Wszystko jak zwykle ogranicza się do interpretacji tego co napisałem, spalanie z całego zbiornika wyszło 7,1 w tym (i to słowo klucz) miałem jakieś 60-100 km autostradami gdzie zdarzyło się przycisnąć. Spalanie z kompa (trib I) po jeździe w przedziale 170-200 z kawałkiem 9,4. Owszem gdybym cały czas zapierniczał jak dzik pewnie i z 15 by wciągnął.

                    [ Dodano: Czw 03 Sty, 13 12:29 ]
                    Zamieszczone przez Ceed1
                    7,1 chyba Cię poniosło?
                    Nie mam jak Cię przekonać, napiszę jeszcze raz być może da do myślenia - średnia z tankowania czyli jakiś tam 700-800 km wyszła 7,1 nie jechałem takiego dystansu z v max bo wtedy pewnie wpierniczył by z 15 litrów jak nie lepiej, z resztą podobnie jak diesel.
                    Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                    ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                    Komentarz


                    • #60
                      No i jasne... po prostu zdaniem:

                      Zamieszczone przez Pepcio
                      .. to 7,1 litra, ale to wynik nakręcony przez częstą jazdę autostradą z prędkościami zbliżonymi do v-max.
                      wprowadziłeś wszystkich w niezłe osłupienie... Jak by na to nie patrzeć jakieś max 100km z 800km po autostradzie to jednak nie często...

                      Tak czy inaczej TSI da się jeździć oszczędnie wystarczy zaglądnąć do tematu o spalaniu benzyny :twisted:

                      Komentarz


                      • #61
                        Zamieszczone przez Andys
                        Moim zdaniem spalanie zależy w dużej mierze od umiejętności kierowcy i tu upatrywałbym pola do popisu dla ewentualnych posiadaczy TDI czy TSI.
                        Pepcio, może bądź tak uprzejmy i udziel nam może jakiś wskazówek.
                        Żeby nie było niedomówień, to nie jest sarkazm z mojej strony. Serio proszę.
                        Nie wiem czy mogę udzielać rad, nie jestem autorytetem. Zawsze w każdym samochodzie mam spalanie stosunkowo niskie i za każdym razem spotykam się z falami krytyki do której się już przyzwyczaiłem. Ostatni samochód przed Octavią to Fiat Corma 1,9 Multijet po sofcie na ponad 190 KM, w trasie spokojnie schodziłem do 5 litrów ON, w cyklu mieszanym z przewagą miasta mieściłem się w przedziale 6,2-6,4 latem i do 7 litrów zimą, a niektórym użytkownikom podobnych wozideł Croma spalała 9 i 10 ....
                        Wiem jedno, trudno porównywać spalanie nawet tego samego modelu kiedy jeździ nie ta sama osoba i nie w tych samych warunkach, sprzeczanie się o to nie ma sensu.
                        Moje żelazne zasady to jazda z kompem w trybie chwilowego spalania i takie operowanie gazem by jak najwięcej czasu spędzać w przedziale spalania jakie mnie interesuje. Różnice nawet minimalne w pozycji pedału przyśpieszenia miewają kolosalne znaczenie jeśli idzie o spalanie. Dodatkowo staram się wykorzystywać spadki terenu do jazdy hamując silnikiem, czasami też jeśli są ku temu warunki pomijam niektóre biegi rozpędzając przykładowo na 3 biegu do okolicy 80 km/h i wpinając od razu 6 bieg lub wszelkie wariacje pomiędzy.
                        Klucz do sukcesu to oprócz stanu technicznego samochodu, dokładna obserwacja i poznanie zachowania samochodu jaki samokształcenie pod kontem eliminacji czasami trywialnych błędów jakie popełniamy za kółkiem (ja wiem wiem każdy jest najlepszy i nie ma wad )

                        [ Dodano: Czw 03 Sty, 13 14:28 ]
                        Zamieszczone przez iFi
                        No i jasne... po prostu zdaniem:

                        Zamieszczone przez Pepcio
                        .. to 7,1 litra, ale to wynik nakręcony przez częstą jazdę autostradą z prędkościami zbliżonymi do v-max.
                        wprowadziłeś wszystkich w niezłe osłupienie... Jak by na to nie patrzeć jakieś max 100km z 800km po autostradzie to jednak nie często...

                        Tak czy inaczej TSI da się jeździć oszczędnie wystarczy zaglądnąć do tematu o spalaniu benzyny :twisted:
                        Ok moja wina, wybaczcie, użyłem nie odpowiednich słów
                        Tak czy siak, nie jest źle z tym spalaniem.
                        Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                        ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                        Komentarz


                        • #62
                          spalanie chwilowe fabia 1.6 tdi 105hp przy vmax 11 L/100km

                          Komentarz


                          • #63
                            Tez mam przejechane 1500 km jezeli chodzi o nagrzewanie silnika to przy -5 , 90 stopni na desce osciaga po ok 10km, jezeli nie wlaczam ogrzewania to po 5 km. Nadmuch oceniam jak najbardziej ok dosc szybko szyby odparowuja, gorzej z grzaniem na tylna kanape z podłokietnika mimo ustawienia ciepłego nadmuchu leci chlodne. Spalanie w tej pogodzie na 15 km w miescie bez korkow ok 6.5 w/g kompa. Styl jazdy spokojny maxobroty 2500 ,szybkie nabieranie predkosci , raczej unikam 6 biegu , 5 bieg i 2000 obrotow spalanie wtedy bardzo fajne.
                            Przy okazji mam pytanko do ekspertow czesto pry zimnym silniku obroty na jałowym do okolo 5 minut utrzymuja sie na wyzszym poziomie tj. 1tys. Spalanie chwilowe jest wtedy wyzsze o ok 0,5 l/h czy to normalne przy tym silniku. Nie wiem cy dobrze pamietam gdzies przeczytalem ze silnik tak ma gdy chce doladowac akumulator, chcyba ze mi sie cos pomyliło.

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X