Ankieta (nie) zadowlenia z DSG - prosba o wypelnienie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maciej1951
    Classic
    • 2010
    • 17

    Ankieta (nie) zadowlenia z DSG - prosba o wypelnienie

    zdecydowanie warto dodawac


    1. czas pracy wtryskow na benzynie jest minimalny zatem warto dodac dodatek z silnymi detergentami by zapobiec mikrokorozji
    2. dodatek zapobiegajacy starzeniu się beznyny
    3. dodatki wiążące wode. bo wody jest mnóstwo w niepelnym baku.
    4. warto a nawet zalecane jest co jakis czas przegonic auto na benzynie. ja co ok 20 tankowan dopalam do rezerwy i zalewam świeżym.


    jest szeroka oferta na rynku 3 min z wyszukiwarka i można mieć juz poglad.
    unikac tanich srodkow warto interesowac sie topowymi produktami


    osobiście stosuje millers power max koncentrat na 10 baków.
    Najwyższej jakości, nowoczesny dodatek do benzyny poprawiający jej spalanie, utrzymujący silnik w czystości.



    dodam, że wartos stosowac prewencyjnie zanim zaczniemy hodowlę mutantow baktero-glono-grzybo-pasożytow.
    jeden raz miałem przypadek zaswiecenia check engine po preparacie do czyszczenia wtryskiwaczy do benzyny STP. Mam mieszane uczucia do produktow tej firmy.

    kiedys czytalem że niektore firmy ida na skróty dajac efekt czyszczenia poprzez zmikronizowane cząstki cierne które niszcza delikatne uszczelnienia i same delikatne wtryskiwacze.
    0
    TAK
    0%
    0
    NIE
    0%
    0
    matu
  • kukubara
    Ambiente
    • 2009
    • 113

    #2
    Ankieta (nie) zadowlenia z DSG - prosba o wypelnienie

    Mysle, ze przyda sie watek z zebranymi opiniami n/t skrzyn DSG - chyba takiego nie ma.
    Sam zastanawiam sie czy kupic i niestety informacje na forum w tym nie pomagaja -
    wiele sprzecznych opinii i jak zwykle dyskusji o wyzszosci DSG nad manualem

    Bede wdzieczny posiadaczom skrzyn DSG o napisanie krotkiego listu wg. schematu:

    Model auta / rocznik / data zakupu jesli rozna niz rocznik
    Typ skrzyni: DSG6 / DSG7

    Czy wystapily problemy: TAK/NIE
    Jesli TAK to po jakim przebiegu:

    Czy usterka zablokowala auto (uniemozliwila jazde):
    Czy zostaly bezproblemowo usuniete przez serwis czy
    tez wymagalo to walki z serwisem o swoje:
    Jak dlugo trwala naprawa:
    Krotki opis usterki:
    Czy usterka po usunieciu wystapila ponownie:

    Z gory dzieki za rzetelne wpisy

    Jakub

    Komentarz

    • zadariusz1
      Rider
      • 2011
      • 543
      • Octavia III (5E3)
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Skoda Octavia II 2.0 TDI
      Rok produkcji 2006 od nowosci u mnie
      DSG6
      Jak dla mnie skrzynka bajka auto ma 200 tysiecy i zadnego problemu (odpukac) ze skrzynka.Jak dla mnie to jedyny mankament,ze na zwyklej jezdzie na D za szybko wrzuca 2 bieg,wystarczy,ze auto przetoczy sie o metr i juz jedzie na 2,ale przy sportowej redukcji nie wystepuje ten drobny mankament

      Komentarz

      • Puchacz
        Moderator
        S_OCP Member
        • 2004
        • 1192
        • Superb III (3V3)

        #4
        Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD
        Rok produkcji 2005 modelowo 2006, II właściciel.
        DSG6

        Wystąpił problem ze sterownikiem mechatroniki przy przebiegu nieco ponad 160 000 km. Nie było unieruchomienia, skrzynia przechodziła w tryb awaryjny wyłącznie 2 bieg. Niestety nawet jesienią nie polecam dłuższej jadzy w taki sposób. Można się 5 km gdzieś dotoczyć. Ale ponad 20 km to jest hardcore. Można z resztą lekko ugotować auto, bo maks prędkość trzeba trzymać 25-27 km/h. Przy 30 km/h i więcej na 2 biegu, silnik zaczyna się już lekko grzać.

        Z jednej strony podobno nie jest to odosobniony przypadek i dość znany problem. Ale z drugiej na wszystkie DSG6 w OII na forum to jedyny taki przypadek. Może po prostu częściej trafia się w Passatach, Golfach i innych VW, bo po prostu więcej ich wychodzi z DSG.

        Puki co 2 miesiące spokoju. Do ASO nie oddawałem, bo szkoda kasy. Doszły mnie słuchy, że niektóre ASO już oddają do zewnetrznych firm do naprawy, bo dotychczas jedyny sposób naprawy w ASO to była wymiana modułu mechatroniki za około 6 tysięcy PLN.


        Fajny wątek, zwłaszcza Ci, którzy w ankiecie odpowiadają NIE - niech opiszą swoje problemy z DSG. Bo mimo, że są już podobne tematy to o problemach cisza.

        kukubara, niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie. Nie każdy lubi automatem jeździć, nie każdy potrafi. Bo jeżdząc od pieluch manualem, wcale nie jest łatwo przesiąść się do automatu. Jeszcze takiego nieco na siłę pokomplikowanego.

        Zadaj sobie pytanie, czy jesteś leniwy. Automat jest zwłaszcza dla ludzi leniwych. Dla takich, którzy lubią płynną i dynamiczną jazdę (nie szybką, tylko dynamiczną). Automat upłynnia ruch. Może jak ktoś ma za sobą 20 lat jazdy manualem to już wszystko dla niego jest automatyczne.
        Ale tak to dojeżdzając do skrzyżowania, gdzie trzeba ewentualnie ustąpić pierwszeństwa:
        - manual: hamulec, sprzęgło, redukcja biegu, kierunek, rozejrzeć się, jeśli można jechać to gaz, sprzęgło kierownica i może jeszcze w trakcie tego zmienić bieg jeśli mieliśmy 1 a trzeba wrzucić 2
        - automat: przychamować, kierunek, rozejrzeć się i jeśli można to jechać (to zajmuje naprawdę o 3-5 sekund krócej niż w manualu).
        O ruszaniu spod świateł, albo ruszaniu na śliskim czy ruszaniu na wzniesieniu to nie będę wspominał.

        Największy minus wszystkich automatów - jest dobrze dopuki jest dobrze, jak jest źle to naprawy kosztują zazwyczaj tyle co zakup nowej skrzyni manualnej. Więc trzeba się z tym liczyć. DSG byłoby jeszcze lepsze, gdyby tak naprawdę się w pełni adaptowało do stylu jazdy kierowcy albo w ASO można było sobie zażyczyć inny program.

        Ja oczywiście nie dość, że kupiłbym jeszcze raz DSG to nie kupiłbym auta klasy daily - driver (po naszemu dupowóz) bez automatycznej skrzyni. W manualu to sobie mogę po torze pośmigać. Więc moja opinia jest lekko wypaczona.
        Ja tu tylko sprzątam...

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          O2 BKD z DSG (dla nie orientujących się w temacie -6 biegowe jak w każdym dieslu i RSie) 2007(kupione 2008)
          przy 60Tkm wymiana 2-masy(na gwarancji) i wirus na 160KM
          żadnych problemów z DSG do 130Tkm(auto obecnie uzywane przez Arti23 przebieg ponad 200Tkm), skrzyna w momencie zakupu auta przeze mnie miała 3-krotnie zmieniane podczas akcji serwisowych oprogramowanie skrzyni biegów

          O2 RS 2010 z DSG - 170KM, chip na 190KM, zbyta przy przebiegu 70Tkm, żadnych problemów

          obecnie O2 RS z DSG 2008 kupine w tym roku z przebiegiem 57Tkm, przy 65Tkm program na 200KM, zero problemów

          kazda skrzynia -wymiana oleju i filtrów co 60Tkm, robiona adaptacja po wymianie

          od ponad 10 lat jeżdżę tylko automatami i DSG dla mnie to najlepsza skrzynia
          poza tym mam golfa III 1,9 tdi w automacie i Wranglera 4,0 w automacie
          TAK, kupiłbym po raz kolejny DSG :diabelski_usmiech i NIE, nie uważam, że automat to auto dla leniwych 8)
          Puchacz :twisted:
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Taki temat byl, sam go zakladalem. Moze nie w 100% czy kupic jeszcze raz, ale o przebiegach/naprawach/uwagach :idea:

            Tu najwazniejsze jest napisac czy ma sie DSG6 czy 7 bo to kolosalna roznica
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • westwi78
              RS
              • 2008
              • 2940

              #7
              1,9 BXE po lekkim czipie. DSG, auto ma 4 lata, 62 tys - nic sie nie dzieje. (tfu, tfu)

              Komentarz

              • rufus123
                Rider
                • 2012
                • 476

                #8
                O2 2007 1,9 BXE DSG6 jestem conajmniej drugim właścicielem. auto kupiłem z przebiegiem 151000 teraz 156500. Jak do tej pory 99% satysfakcji. -1% za zdarzające się szarpnięcia przy ruszaniu i to, że na D faktycznie potrafi strasznie nisko schodzić z obrotami (z manualem już dawno redukowałbym bieg). To mój pierwszy samochód z automatem i zakup go był spełnieniem pewnego marzenia. Jeździ mi się super i chyba się uzależniłem :P

                Komentarz

                • shado
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 5315
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft

                  Tu najwazniejsze jest napisac czy ma sie DSG6 czy 7 bo to kolosalna roznica
                  Na korzyść/niekorzyść którego?
                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                  Komentarz

                  • Yarwa
                    Elegance
                    • 2010
                    • 915
                    • BMW

                    #10
                    Zamieszczone przez shado
                    Zamieszczone przez Maicroft

                    Tu najwazniejsze jest napisac czy ma sie DSG6 czy 7 bo to kolosalna roznica
                    Na korzyść/niekorzyść którego?
                    Nie o to chodziło, na korzyśc którego. Tylko różnica w budowie (ilośc biegów, mokra - sucha), a co za tym idzie mogą być inne usterki.

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      shado, zdecydowanie na niekorzyść "7"
                      sucha, delikatniejsza budowa i jak na razie więcej usterek na forum
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • shado
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 5315
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        No właśnie przymierzałem się do DSG 7 więc dobrze wiedzieć...
                        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          shado, "7" są w benzynkach, no chyba, że kupisz RSa tam obojętnie od silnika jest zawsze "6" :wink:
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • dwaoka
                            Elegance
                            • 2010
                            • 927

                            #14
                            DSG6, w tej chwili prawie 150kkm, dwie zmiany oleju, dwumasa (ale to nie usterka skrzyni) przy 132kkm zmieniona na podobno zmodernizowaną część. Poza tym lata ładnie.

                            [ Dodano: Wto 18 Gru, 12 22:34 ]
                            piotrek_gdy, podobno są już "mokre" siódemki... 8)
                            bkc+dsg

                            Komentarz

                            • piotrek_gdy
                              RS
                              • 2008
                              • 7723
                              • Volkswagen
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez dwaoka
                              podobno
                              :wink:

                              nie jechałem więc się nie wypowiadam :P
                              nie jechałem też suchą "7" więc też się nie wypowiadam :roll:
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz

                              • witek_sz
                                Drive
                                • 2008
                                • 91
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                DSG 6, przejechane na dzień dzisiejszy 202000, jestem II właścicielem, kupiłem jak miała 106tys,
                                Przeglądy co 60tys., przy ok. 160 tys. wymiana dwumasy,
                                Poza tym jeździ bezproblemowo.
                                Oczywiście następny pojazd jak najbardziej z DSG.
                                OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                                Komentarz

                                • dominik9420
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1136

                                  #17
                                  Ja wam mogę powiedzieć, czym się charakteryzują DSG7.
                                  Chodzi o zespól sprzęgieł, który się sypie... niekiedy po 20kkm
                                  Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                  Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                  Pozdrawiam i Szerokości!
                                  Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                  http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                  Komentarz

                                  • shado
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 5315
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    To DSG7 VW też spitoliło? A ja chciałem Ibizę 1.4TSI DSG :szeroki_usmiech
                                    Czyli tam jak nie spitoli się rozrząd po 20-30k km to zawsze można liczyć na DSG :?: :diabelski_usmiech
                                    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Wlasnie o ta budowe chodzi. Do tej pory kazdy automat plywal. Ta skrzynia nie plywa, to sie zaczely problemy. Kiedys skrzynie w mocniejszych autach mialy chlodzenie oleju, teraz to nawet DSG6 nie ma czegos takiego.

                                      Ale trzeba brac pod uwage, ze temat sprzegiel w VW zostal zalatwiony. Zmiana byla w polowie roku 2011 + do wyczerpania starych zapasow, wiec auta 2012/2013 beda juz wolne od tej wady, a czy cos nowego...
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Grzegorz56
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 266
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                        #20
                                        O2 FL 1,8 TSI 2010r.
                                        DSG7
                                        przebieg 71000 km

                                        Wada: szarpanie podczas ruszania i podczas przechodzenia na wyższe biegi, przy 50 000 km wymiana zespołu sprzęgieł i wgrany nowy soft. Wymiana w serwisie podczas 2 przeglądu.

                                        Komentarz

                                        • kukubara
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 113

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Grzegorz56
                                          O2 FL 1,8 TSI 2010r.
                                          DSG7
                                          przebieg 71000 km

                                          Wada: szarpanie podczas ruszania i podczas przechodzenia na wyższe biegi, przy 50 000 km wymiana zespołu sprzęgieł i wgrany nowy soft. Wymiana w serwisie podczas 2 przeglądu.
                                          Nie napisales czy po wymianie sprzegiel juz wszystko gra - to dosc istotne...

                                          Jakub

                                          Komentarz

                                          • Grzegorz56
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 266
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                            #22
                                            Takiego szarpania jakie było przed wymianą sprzęgieł już nie ma, ale również brak jest łagodnego przełączania niższych biegów jak było na początku zaraz po zakupie auta (fakt przesiadłem się z auta z manualem i wydawało mi się że skrzynia przełącza biegi bez żadnych szarpnięć - teraz odczuwam każde szarpnięcie - może zależy to od stylu jazdy - na pewno automat nie lubi gdy dajemy gaz następnie hamujemy i znowu gaz - automatyka może zgłupieć).
                                            Aktualnie słabe szarpnięcia odczuwalne są przy delikatnej jeździe. Przy jeździe gaz w podłodze - nic nie odczuwam prócz zadowolenia.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Co tej gwaltownosci, to tez na poczatku zauzwazylem ze dziala duzo bardziej miekkko niz DSG6. Teraz oprocz szarpniec to jest jako-tako. Czasem zapnie bieg tak gwaltownie, ze auto kangura robi.


                                              Przy czym ja DSG6 jezdze autami ktore maja po 370-400Nm i 170-200KM wiec stad pewnie tez wynika jakas roznica.

                                              Do tego coraz czesciej jak jezdzi sie na 1-2 biegu przy schodzeniu z obrotow cos szura pod maska. Na 3-4-5-6-7 biegu tego nie slysze. W korku wyglada to tak, ze ruszam i przy 20km/h na 2 biegu zdejmuje noge z gazu i szura, potem znow przyspiesze i przy zwalnianiu szura. Jak wrzuci 3-4 bieg to potem juz nie szura. I tak znow ruszajac po kilku startach szura. Najczesciej pod hipermarketami jak zwalnia sie przed progiem i potem rozpedza i znow zwalnia
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Puchacz
                                                Moderator
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 1192
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Kiedys skrzynie w mocniejszych autach mialy chlodzenie oleju, teraz to nawet DSG6 nie ma czegos takiego.
                                                Ależ oczywiście, że ma. Chłodnica oleju znajduje się na górze skrzyni. Jak wyjmie się akumulator i podstawe akumulatora to widać dosyć duża, pionową, ożebrowaną chłodniczkę.

                                                Co do aut z zewnętrznymi chłodnicami oleju skrzyni to często to sprawiało problemy. Bo po nastu latach połączenia do/z chłodnicy zaczynały przeciekać. Olej w klasycznych ASB pracuje pod sporym cisnieniem i jednak to nie wytrzymywalo zbyt dlugo. Co ciekawsze, czesto w wielu autach chlodnica oleju byla dodatkowym wyposazeniem na Europe, w USA ich nie mieli.
                                                Ja tu tylko sprzątam...

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Puchacz, Hmm, faktycznie woda przez to przeplywa, ale dziala to ciut inaczej niz chlodnica przez ktora przeplywa sam olej i chlodzi go powietrze.

                                                  O dodatkowej chlodnicy zewnetrzenej w ASB cos wiem, u mnie wlasnie ostatnio poszedl jeden oring i skrzynia zgubila olej, z tym ze zauwazylem to dosc szybko, wiec mam nadzieje ze po wymianie bedzie ok.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...