Ankieta (nie) zadowlenia z DSG - prosba o wypelnienie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrek_gdy
    RS
    • 2008
    • 7723
    • Volkswagen
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    #26
    Zamieszczone przez Puchacz
    w USA ich nie mieli
    w Jeepie są :diabelski_usmiech

    ale w autach które sprowadzane sa do Polski(np Subaru i inne) masz rację - nie ma
    wynika to z innej charatkerystyki jazdy kierowców i innych ograniczeń prędkości :szeroki_usmiech

    W moim Jeepie jest to rozwiązane w ten sposób, że wewnątrz chłodnicy wody jest druga chłodnica-oleju ze skrzyni
    większość chłodniczek to jednak jak napisał Puchacz, tylko żebrowane radiatory bardziej niż chłodnice
    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

    Komentarz

    • Puchacz
      Moderator
      S_OCP Member
      • 2004
      • 1192
      • Superb III (3V3)

      #27
      Zamieszczone przez piotrek_gdy
      w Jeepie są :diabelski_usmiech
      ZJ nie miał chłodnicy oleju ASB, za to ZG miały. Podobnie z WJ/WG. We Wranglerach może montowali zarówno na US jak i EU, bo przecież to nie bulwar i musi robić w terenie.
      Ja tu tylko sprzątam...

      Komentarz

      • MG
        Ambiente
        • 2008
        • 101
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #28
        Panowie o czym jest ten wątek ?
        O Jeppach czy o DSG ?

        Komentarz

        • dominik9420
          L&K
          • 2012
          • 1136

          #29
          Zamieszczone przez MG
          O Jeppach czy o DSG ?
          Wydaje mi sie, że powoli zaczyna się przeistaczać w wątek o Jeppach
          Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
          Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
          Pozdrawiam i Szerokości!
          Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
          http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #30
            MG, dominik9420,

            był to mały off-top związany z DSG :wink:
            dla tych którzy nie wiedzą jakie różnice bywają w skrzyniach automatycznych i nie odróżniają "6" od "7" :P
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • shado
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 5315
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #31
              Powiedzcie że 7 już poprawili bo chyba jednak nie będę miał innej opcji...
              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

              Komentarz

              • dominik9420
                L&K
                • 2012
                • 1136

                #32
                shado, Z tego, co się orientuje, to chyba poprawili ją
                Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                Pozdrawiam i Szerokości!
                Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                Komentarz

                • shado
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 5315
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #33
                  W oczekiwaniu na swoje pierwsze DSG mam pytanie laika - da się ruszyć z dwójki (np jak jest oblodzony podjazd do góry) czy można tylko z jedynki?
                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                  Komentarz

                  • smer
                    RS
                    • 2008
                    • 2021
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez shado
                    da się ruszyć z dwójki (np jak jest oblodzony podjazd do góry)
                    Raczej nie powinno być tego problemu. Gdy masz włączony ASR to spoko ruszysz i na lodzie. Nie ma takiej opcji, żeby się nie dało ruszyć.

                    shado, z DSG jest tak, że choćbyś mu zapodał manualnie którykolwiek bieg, to on i tak wbije go sobie dopiero wtedy, gdy uzna za stosowne
                    Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                    Piszę poprawnie po polsku.

                    Komentarz

                    • shado
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 5315
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      No właśnie mam ASR w Fabii i przy ruszaniu w takich warunkach zawsze je wyłączam, bo ono tylko zmula obroty silnika co nic nie pomaga w takich warunkach. Może XDS będzie lepiej działał...
                      Czyli nawet jak wrzucę ręcznie 2 to ono i tak wystartuje z 1?
                      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                      Komentarz

                      • smer
                        RS
                        • 2008
                        • 2021
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez shado
                        Czyli nawet jak wrzucę ręcznie 2 to ono i tak wystartuje z 1?
                        Jasne Tzn. na 99%, bo dla pewności jutro sprawdzę, czy aby w przypadku 2-ki przy ruszaniu ten numer jest możliwy.

                        Możesz nawet na autostradzie przy 160km/godz. zrzucać do 2-ki i nic Ci to nie da. Autko po wbiciu 5-ki oczywiście zrzuci o jeden bieg, co spowoduje podwyższenie obrotów, ale dalsze kolejne zrzucanie pozostanie olane przez komputer do momentu, aż skrzynia uzna, że już "nadeszła stosowna pora" , tzn. aż uzna że prędkość i obroty pozwalają na bezpieczne wykonanie zmiany biegu.
                        Np. podczas zjazdu z góry najpierw musisz hamulcem wyhamować, a potem wbić bieg,na którym chcesz zjeżdżać, bo hamowanie skrzynią poprzez wbijanie niższego biegu jest dość nieporadne; nie działa aż tak skutecznie "mechanicznie" jak w przypadku manuala.
                        Reasumując - układ jest idiotoodporny.

                        ps. Choć prawdę mówiąc sam jestem ciekaw, czy można bezkarnie wrzucić w czasie jazdy do przodu wsteczny bieg. Niby posiada on ograniczenie mechaniczne przeciwdziałające jego przypadkowemu wrzuceniu (przycisk), ale przecież zawsze można się zamyślić, zagapić, czy coś tam innego i zapodać w czasie jazdy wsteczny... hmm... Cóż wtedy poczęłaby skrzynka? Olałaby kierowcę, jak ma to w zwyczaju, gdy robi się coś głupiego, czy rozpadłaby się?
                        Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                        Piszę poprawnie po polsku.

                        Komentarz

                        • Grzegorz56
                          Rider
                          • 2010
                          • 266
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #37
                          Już to przećwiczyłem gdy miałem wbity 2 bieg (około 40 km/h) - chciałem wbić 3 - drążek + przycisk i do przodu - usłyszałem dźwięk chrobotania - po załapaniu co zrobiłem wróciłem na D i jak do tej pory nic na razie się nie zepsuło. (DSG 7)

                          Komentarz

                          • smer
                            RS
                            • 2008
                            • 2021
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #38
                            Ups... Czyli nie całkiem idiotoodporne ;(

                            A co do wbicia dwójki na postoju, to spróbowałem - jest to niemożliwe
                            Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                            Piszę poprawnie po polsku.

                            Komentarz

                            • shado
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 5315
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #39
                              Dzięki za testy :-)
                              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Nie da sie wbic 2 biegu do startu. ASR dziala jak dziala, przy lekkim aucie to jest szansa ruszyc. Przy ciezkiej Octavii udalo mi sie ja powiesic kilka razy na metalowej plycie i kola sobie w powietrzu krecily. Udawalo mi sie tez lekko zakopac i jest wtedy problem z rozbujaniem auta jak w manualu :evil:

                                Only 4x4 rozwiazuje te problemy. Jeszcze nie udalo mi sie zakopac w tym roku
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • krzysn
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 515

                                  #41
                                  Moim zdaniem dsg+asr i chyba eds bardzo pomaga w ruszaniu na śliskim podjeździe. Mam taki przy wjeździe na parking, długości około 7-8 metrów, nachylenie dość spore. Wczoraj poradziłem sobie bez trudu (mam opony całoroczne) a potem kilkanaście minut pomagałem kobitce w 2-3 letniej korsie, opony zimowe.

                                  ASR nigdy nie wyłączam, w fabii z manualną skrzynią próbowałem kilka razy i na śliskim efekt przeciwny do oczekiwanego - mielenie kołami w miejscu i wysokie obroty silnika.

                                  Komentarz

                                  • smer
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2021
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #42
                                    W piątek zaparkowałem w błocie, takim na ok 12 - 15 cm.
                                    Dobrze, że miałem szpadel na wyciągnięcie ręki. Musiałem kopać ścieżki pod koła na długości 5m dojazdu do drogi utwardzonej.
                                    Myślę, że z manualem dałbym radę "rozhuśtać". Z DSG nie dałem.
                                    Niemniej pierwszy raz miałem taki problem i na dodatek sam na ochotnika i bez pomyślunku wjechałem na budowę w rozmarznięte błoto. Tak więc winy należy upatrywać w kierowcy a nie w skrzyni DSG.
                                    Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                    Piszę poprawnie po polsku.

                                    Komentarz

                                    • piotrek_gdy
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 7723
                                      • Volkswagen
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez smer
                                      Z DSG nie dałem
                                      da się tylko trzeba to umiec robić umiejętnie :wink:
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz

                                      • Yarwa
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 915
                                        • BMW

                                        #44
                                        nawet w instrukcji to opisali, jak sobie radzić w takich sytuacjach. Co nie zmienia faktu, że chyba nei jest to zbyt dobre dla DSG - taka huśtawka, ale to awaryjna sytuacja.

                                        Komentarz

                                        • witachu
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1319

                                          #45
                                          Skoda Octavia II rocznik 2007 modelowo juz 2008.
                                          2.0 TDI BKD DSG 6
                                          jestem drugim włascicielem, kupione przy przebiegu 70 tyś km. pierwszy użytkownik jedna z naszych forumowiczek przy 60 tyś wym olej i filtr
                                          obecnie przebieg 85 tys km.

                                          problemy nie występują(oby jak najdłużej )

                                          ogólnie po kilku latach jeżdzenia manualem, przesiadka na DSG - super sprawa.
                                          nie mam zastrzeżen. moze tak jak ktos wspomniał ze po ruszeniu czasem chwila i już 2 bieg, czasem słychac jak pracuje gdy olej się nie rozgrzeje, później to juz cicho, płynnie i przyjemnie
                                          na D w sam raz do miasta, przynajmniej dla mnie moze dlatego ze jeszcze nie okiełznałem tego auta i czasem mnie potrafi zaskoczyć mimo ze jeszcze programu nie robiłem. fajnie, szybko i jak dla mnie prawie niewyczuwalnie redukcja przy wyprzedzaniu, toche wiecej jak połowe wciskam gaz, dwa biegi w dół i ogień
                                          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                          Auto Detailing: Dream Car Studio
                                          (znajdź również na fb)

                                          Komentarz

                                          • bielu
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 29
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                            #46
                                            a kto wie jak wyglada kwestia dsg w tdi i modyfikacji? spotkałem się z opiniami że dsg trzyma na spokojnie do 380 nm a pozniej sa duze problemy bo jest za delikatne. powiem szczerze ze rozgladam sie za jakims 2.0 albo bkd po 2008 z racji wyeliminowania wad albo jeszcze chetniej CR. moc w jakie celuje to około 230 ps ( przelot + gtb22). NM powinno dac okolo 450-460 płaskiego i zastanawiam się co na to dsg powie?

                                            Komentarz

                                            • piotrek_gdy
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 7723
                                              • Volkswagen
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #47
                                              bielu, DSg wytrzymuje spokojnie do 400-420Nm
                                              możesz też wymienic sprzęgła na mocniejsze i zmienic soft
                                              bodajże CompTroniki to robią
                                              poszukaj na forum- jest o tym trochę
                                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                              Komentarz

                                              • kukubara
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 113

                                                #48
                                                Dla rozumiejacych choc troche nagielski ciekawy material.

                                                Cos mi sie wydaje, ze jesli skusze sie na kolejne auto z automatem to bedzie
                                                to zwykla skrzynia hydrauliczna bez zadnych komputerow...



                                                q

                                                Komentarz

                                                • piotrek_gdy
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 7723
                                                  • Volkswagen
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez kukubara
                                                  to zwykla skrzynia hydrauliczna bez zadnych komputerow
                                                  kukubara, a jeździłeś taką? :roll:
                                                  może najpierw warto się przejechać :wink:
                                                  poza tym nie ma juz "zwykłych" automatów ze sprzęgłem hydrokinetycznym bez elektroniki

                                                  i jeszcze raz podkreślę - problem nie dotyczy wszystkich DSG- problem dotyczy "7" a nie "6"
                                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                  Komentarz

                                                  • kukubara
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 113

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                                    ...
                                                    i jeszcze raz podkreślę - problem nie dotyczy wszystkich DSG- problem dotyczy "7" a nie "6"
                                                    Slabe pocieszenie biorac pod uwage ze ja klekota nie chce

                                                    q

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...