t00m3q, współczuję...niech córka szybko wraca do zdrowia! Pozdr.
[O2] 1.4 TSI - 165kkm - 2 lata - opinia
Zwiń
X
-
[O2] 1.4 TSI - 165kkm - 2 lata - opinia
Witam,
znalazłem na forum kilka postów osób zainteresowanych eksploatacja octavii 1.4 tsi z wiekszym przebiegiem.
Moja Octavia przejechała w dwa lata ok 165k km.
Jedyną rzeczą, na którą mógłbym narzekać to ekstremalnie słabe sprzęgło (może miałem pecha) - średnio wytrzumuje ok 60k km.
Samochód swego czasu był eksploatowany do granic możliwości (wynik 230 km/h Octą 1.4 TSI jest do wykonania) - w przypadku mocniejszych przelotów trzeba liczyić się ze spalaniem na poziomie 14l/100km. Średni wynik jaki uzyskuje to ok 8,5l, 10l miasto.
Na pochwałę zasługuje praktycznie pancerne zawieszenie - nic nie zostało w nim dotknięte nawet.
Samochód serwisowany co 15k km (olej z 3 razy wymieniony po 9k km), wymieniane praktycznie wszystko co się dało (raz wyjechał z serwisu bez hamulców) a jedyną usterką poza sprzegłami była rozwalona pompa wody. BTW bardzo nieprzyjemny dźwięk
w razie jakichkolwiek pytań proszę pytać
ps.
Do usterek należą też częste wymiany żarówek, Octavia spala ich wiecej niz oleju (juz ok 50 sztuk)
[ Dodano: Wto 01 Sty, 13 06:32 ]
ps2.
Co do spalania oleju, Octavia tylko raz poprosiła o dolanie 0,5l po mniej więcej 7k km od wymiany. Prawodpodobnie było to spowodowane mocnym przelotem (~190 km/h przez dłuższy czas, bardzo dynamiczne)
-
-
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
koctavia, ja w dwa lata zrobilem 80kkm i tylko 3 zarowki mi siadly: 2xh7 i raz dzienna. Może coś masz nie tak z regulatorem napięcia? Dobrze, że się tu pokazaleś, bo może chociaż na chwilę zamknie to usta przeciwnikom tsi, opowiadającym, że ten silnik to jednorazówka na 100kkm. Tym bardziej, że jak sam piszesz octa nie ma lekko z tobą.Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Ale nam się porobiło masakratorów przebiegu
Zamieszczone przez piocielTym bardziej, że jak sam piszesz octa nie ma lekko z tobą.
A właśnie koctavia, jak tam rozrząd? Chyba zbliżasz się do przebiegu, gdzie obowiązkowa jest kontrola jego naciągnięcia?
Komentarz
-
-
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Kwestią bezawaryjności jest wymiana oleju co max. 15tyś km. To dla tych wszystkich debili co wymieniają co 30tyś i liczą na bezawaryjność i długowieczność.
[ Dodano: Wto 01 Sty, 13 12:26 ]
Zamieszczone przez xtremesystemsi w to jestem w stanie uwierzyć .
Nie pocieszaj się :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ryjeksZamieszczone przez Sebastian_M26Kwestią bezawaryjności jest wymiana oleju co max. 15tyś km. To dla tych wszystkich debili co wymieniają co 30tyś i liczą na bezawaryjność i długowieczność.
[ Dodano: Wto 01 Sty, 13 12:26 ]
Zamieszczone przez xtremesystemsi w to jestem w stanie uwierzyć .
Nie pocieszaj się :szeroki_usmiech
po miscie dycha czyli dokładnie tyle ile pisałem w drugim temacie.
gaz w podłodze 14
co sie zgadza bo kumpel w o2rs mial 17.
ale wiem ze twoj 1.4 produkuje paliwo. a jeździ na powietrze i dobre chęci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iFiA właśnie koctavia, jak tam rozrząd? Chyba zbliżasz się do przebiegu, gdzie obowiązkowa jest kontrola jego naciągnięcia?
Panowie, wynik na poziomie 5l/100 tez jest mozliwy i nie jest awykonalny. Ale to nie jest jazda Samochód ma baaardzo ciężkie życie, gdzieś nawet mam foty z VMaxów, w które nikt nie może uwierzyć, bo... 1.4?!
Kiedys ktos w serwisie powiedział mi, że ten samochód nie dożyłby takiego przebiegu, gdyby nie serwis co 15k km, choc poczatkowo wywoływałem lekkie zdziwieienie, bo wszyscy pojawiają się podobno po 30k.
Na prawdę choćbym chciał nie mam się do czego doczepić w tym samochodzie. BTW produkcja w pierwszych miesiącach 2010, więc jeszcze przed poprawkami.
[ Dodano: Wto 01 Sty, 13 19:13 ]
Zamieszczone przez xtremesystemsgaz w podłodze 14
Komentarz
-
-
[quote="koctavia"]Zamieszczone przez iFiA właśnie koctavia, jak tam rozrząd? Chyba zbliżasz się do przebiegu, gdzie obowiązkowa jest kontrola jego naciągnięcia?
Czyli przy klekocie na starcie od około 60tys, przejechałeś 100tys i łańcuch żyje
.. dobrze zrozumiałem?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek83wprCzyli przy klekocie na starcie od około 60tys, przejechałeś 100tys i łańcuch żyje
.. dobrze zrozumiałem?
[ Dodano: Wto 01 Sty, 13 22:00 ]
Samochód był dwa razy w serwisie z tego powodu. Dźwięk objawia się tylko na zimnym silniku, więc musiał zostać u nich na noc. Nic nie stwierdzono, a Octavia jeździ dalej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek83wprNo to GItara
Przelatane 160tysi bez awarii rozrządu, więc nie jest źle.
A jak dynamika?
Ja co prawda mam przelatane dopiero 40tys, ale wydaje mi się, że autko jest zrywniejsze niż jak miałem powiedzmy 10tys. Subiegtywnie powiedział bym, że nawet dość spora różnica na korzyść.
[ Dodano: Wto 01 Sty, 13 22:31 ]
Samochód to nie jest żubr cobys trzymał go pod ochroną. Co jest jasne nie ma mowy o upalaniu na zimnym silniku, zawsze poczekam 30 sek. zanim zgaszę, ale wykorzystuje cały potencjał i nic mu nie jest
Komentarz
-
-
Też chłodzę silnik przed zgaszeniem, ale raczej jak jadę w trasie. Jak zamulam po mieście, od świateł do świateł albo w korasach to gaszę po paru sekundach.
Ostatnio pocisnąłem za Vectrą II chyba 1.9 150 koników jeśli się nie mylę i nie odstawałem za bardzo w przedziale do około 150km/h dalej odpuściłem. Wcześniej miałem okazję przetestować się z Golfem IV 1.9tdi 110km chyba i szliśmy równo.
Komentarz
-
Komentarz