Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

octavia i góry

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Przecież ta Fabia jest 4x2 :?
    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

    Komentarz


    • #27
      Czy ten temat to żart? :roll:
      Może kup coś terenowego z napędem 4x4 i reduktorem?
      Octavia to octavia, nie jest to terenówka i nigdy nią nie będzie :idea:
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz


      • #28
        Mam O1 z ASR mieszkam w górach mam bardzo stromo do domu i nie miałem najmniejszego problemu z wyjazdem, ważne są opony nawet bardzo dookoła wszyscy w okolicy śmigają na Frigo 2 w poprzednim moim samochodzie (ibiza 01FL tdi) też je miałem na górskie tereny b.dobre teraz mam Fulda kristal montero 3 i nie mogę narzekać szukałem opon do kopnego śniegi idą bez problemu łańcuchy mi się nie przydają. także lepiej mi się octavią z ASR śmiga niż ibizą mniejszą bez.

        Komentarz


        • #29
          Re: octavia i góry

          - dodam że opony na których jeżdżę to 3 letnie dunlopy winter sport 3d - w momencie zakupu były one dość przyzwoite

          Myślę, że tu jest odpowiedź - na "dość przyzwoitych" oponach można bez problemu, śmigać w mieście...ale w górach musi być "dobra guma" z głębokim bieżnikiem

          zastanawiałem się nad kupnem czegoś z napędem na 4 koła - niemniej jednak w tym momencie nie będę w stanie wydać na samochód więcej niż 30k - poza tym 4x4 nie jest najekonomiczniejsze w codziennej eksploatacji

          Polecam - 4x4 rozwiązuje wiele kłopotów przy poruszaniu się na śliskim. Choć wcześniej jeździłem O2 "ośką" i nie było źle...ciężko jest wrócić z 4x4 do ośki
          Pozdrawiam
          Octavia II Elegance FL 4x4 2,0 TDI CR '11 (seria) 143kkm i poszła w ludzi!!

          SII FL 4x4 '14 2.0 TDI CFFB

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez obrus
            Opony - Skoda Firestone Winterhawk 2 Evo coś tam, 206 UG7+.
            czy tutaj nie kryje się różnica UG7+ vs Winterhawki?
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz


            • #31
              Tak jak Ci koledzy podpowiadają,kup Octavie 4x4 i nie będziesz miał problemów z podjazdami.W spalaniu trzeba doliczyć z 1 litr więcej,ale coś za coś.

              Komentarz


              • #32
                sprawa jest prosta, potrzebujesz 4x4 i to może nawet czegoś bardziej konkretnego niż haldex.

                ja próbując podjechac w górach na nowych dunlopach wintersportach nie dałem rady, założyłem łańcuchy i po 2 km nawet w łańcuchach nie szło.....
                bo wszystko zależy od górki i warunków..

                a dywagacje które FWD jest lepsze to bym wrzucił do spamu
                skoda
                fuckyeah!

                Komentarz


                • #33
                  Na teren coś konkretnego 4x4, na drogi w górach, dobre opony zimowe załatwią sprawe
                  Inline 5 cylinders

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez luks
                    sprawa jest prosta, potrzebujesz 4x4 i to może nawet czegoś bardziej konkretnego niż haldex.
                    wystarczy haldex :wink:
                    jeżdże scoutem pierwszą zime i powiem, ze jestem zaskoczony skutecznoscią napędu, testowałem w różnych warunkach, przy różnej grubości pokrywy śnieżnej, rodzaju śniegu, wzniesieniach i naprawdę napęd daje radę 8)
                    jako przykład powiem, że w sytuacji gdy na podjeździe gruntowym, przykrytym świezym sniegiem (ok 5 cm) mazda 3 2.0 (fakt, że na All Season G. vector) nie mogła podjechać, wytargałem ją scoutem na holu bez problemu (mazda na luzie, czyli wolny ciężar) do daje pojęcie o skuteczności napędu (opony GY UG8).
                    Z doświadczenia tez powiem, że waga silnika ma znaczenie - tu np OI diesel sprawuje się lepiej niż O1 benzyna - większy docisk osi napędzanej. Do tego w OI diesel jest EDS - to też trochę pomaga;-)
                    Opony- kup nowe dobre zimówki i zobaczysz, że dadzą sporo wiecej uciagu niż Twoje obecne kilkuletnie- w zimówkach każdy mm mniej bieznika ma duże znaczenie- lamelki sie mniej otwierają
                    no i last but not least- technika jazdy, wykorzystywanie rozpędu, właściwy dobór biegu, umiejętne obchodzenie się z gazem etc.

                    mieszkam w takim miejscu, że do asfaltowej drogi mam ok 200m podjazdu drogą gruntową, tej zimy było kilka takich poranków, że tylko posiadacze 4x4 (jimny, grand vitara, rav i mój scout) wyjeżdzali bez problemu- reszta- albo łancuchy albo byli przez 4-łapy wyciągani. Ubiegłej zimy, zdecydowanie mniej śnieżnej, swoją OI AXR (nowe UG7) raz utknąłem - obiecałem sobie, że kolejne auto będzie 4x4- i każdy snieżny poranek wywołuje usmiech na mojej twarzy- tak więc polecam
                    Garret

                    -----------
                    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X