1.8 TSI 160KM -> 1.9 TDI 105 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tippo
    L&K
    • 2009
    • 1349
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    #26
    Zamieszczone przez Maicroft
    Jak Wam kolega pisze ile auto mu pali, to mu wmawiajcie ze nie umie jezdzic, ze popsute, ale nikt nie potrafi zrozumiec, ze to auto TYLE pali i trzeba sie z tym pogodzic, nie kazdy jest kropelka.
    Fakt, choc mnie ciezko przekroczyc 11 i to na krotkich odc i to z czesto dopinanym 4x4, ale 10ke to trzeba liczyc minimum w miescie jesli nie chcecie mulic silnika. Choc nie jest to jakis ekodrajwing/srajwing.
    Jak ktos sie nieco postara 12 peknie bez problemu.

    Zamieszczone przez Zorr
    Na trasie ~8l to dużo, no chyba że to autostrada.

    Mnie tyle lykal z bagazem i 2ka dzieci i zona, tempomat na 140km/h wynik miarodajny raczej bo jednym ciegiem 1000km.
    Dla ciekawostki cytat z najnowszego testu najnowszej a3ki sportback 1.4 tsi 122km:
    " Najwyzszy wynik (spalanie) zanotowalismy przy jezdzie autostrada z dop. predk 140km/h : 8,2L / 100km"
    Dodam, ze a3 wazy 1205kg, wiec wcale to 1.8 takie nienazarte :P

    Dlatego nadal obstaje, ze najmniej nerow, pieniedzy i czasu stracisz, przy zalozeniu dobrego lpg.

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #27
      ale_jak_to, i mnie się wydaje ze coś Ci sporo pali , chyba że totalny korek i krótkie odcinki tak samo jak u mojej żony , + do tego ciśnięcie... . liczyłeś z tankowań czy opierasz się na kompie ? jeżeli mimo wszystko tyle Ci pali benzyny to tak jak napisał Maicroft , ropy będzie z 8 minimum .. , dodać do tego potencjalne problemy diesla z turbina i dwumasą... , no nie wiem nie wiem.. :?
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        #28
        Zamieszczone przez leszekmw
        ...dodać do tego potencjalne problemy diesla z turbina i dwumasą... , no nie wiem nie wiem.. :?
        1.8TSI też ma turbinę i dwumasę,
        - diesel ma jeszcze kosztowne system wtrysku paliwa i DPF (nie każdy)
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • Bili
          Rider
          • 2010
          • 373
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #29
          Zamieszczone przez Tippo
          Dlatego nadal obstaje, ze najmniej nerow, pieniedzy i czasu stracisz, przy zalozeniu dobrego lpg.



          http://prinsautogas.pl/fo...61032ddf382ba85
          Dopytywał może ktoś o ceny tego.
          Ciekawe czy lepsze od vialle?
          Pozdrawiam.
          Michał

          Komentarz

          • Tippo
            L&K
            • 2009
            • 1349
            • Octavia III (5E3)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            #30
            Zamieszczone przez Bili
            Dopytywał może ktoś o ceny tego.

            Ciekawe czy lepsze od vialle?
            Napisalem im maila, odpisali ze instalacja "moze bedzie pod koniec roku" i polecaja mi vialle za 8.5-10 tys
            Jak oni maja czelnosc sie zwac "prins polska" chyba prince polo powinno byc. :|

            Komentarz

            • Bili
              Rider
              • 2010
              • 373
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #31
              To naprawdę śmieszne prins poleca vialle.
              Do TSI to chyba nawet troszkę tańsza była z tego co pamiętam w temacie lpg do TSI ktoś pisał.
              Pozdrawiam.
              Michał

              Komentarz

              • ale_jak_to
                Ambiente
                • 2011
                • 199

                #32
                Dzis dojechalem na 11 litrach, tyle ze stalem tylko na swiatlach raczej bo jechalem na 7. Dystans ok 18km w Warszawie.
                Zrobie 2 testy w koncu, sprawdze ile zrobie na baku ogolnie i dodatkowo pojezdze specjalnie codziennie do pracy (bo zazwyczaj smigam komunikacja) i zobacze na ile mi bak starczy km. Byc moze tylko komputer pierdzieli glupoty, chociaz nie sadze, bo wskaznik leci szybko w dół
                Wedlug ecodrivingu hamowanie silnikiem polega na przytrzymaniu sprzegla na nizszym biegu gdzies tak w polowie? Tak to sie technicznie powinno robic?

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  #33
                  Zamieszczone przez ale_jak_to
                  Dzis dojechalem na 11 litrach, tyle ze stalem tylko na swiatlach raczej bo jechalem na 7. Dystans ok 18km w Warszawie.
                  Zrobie 2 testy w koncu, sprawdze ile zrobie na baku ogolnie i dodatkowo pojezdze specjalnie codziennie do pracy (bo zazwyczaj smigam komunikacja) i zobacze na ile mi bak starczy km. Byc moze tylko komputer pierdzieli glupoty, chociaz nie sadze, bo wskaznik leci szybko w dół
                  Wedlug ecodrivingu hamowanie silnikiem polega na przytrzymaniu sprzegla na nizszym biegu gdzies tak w polowie? Tak to sie technicznie powinno robic?
                  * 11litrów po 18km to sporo, ale wszystko zależy jaką masz trasę...
                  * co do wskaźnika to nie liczyłbym na duże różnice i z reguły zaniża
                  * co do ecodrivingu, spróbuj przetestować następującą jazdę:
                  - zaparkuj wieczorem auto tak, abyś mógł przodem wyjechać bez manewrowania na zimnym silniku
                  - zmieniaj biegi wg wskazania komputera (docelowo nie zalecałbym takiej jazdy, ale 1-2 razy mógłbyś sprawdzić)
                  - trzymaj spory dystans do auta jadącego przed Tobą, lepiej jechać równo na 2biegu niż ciągle przyśpieszać i hamować od 1 do 3biegu, ale do tego potrzebujesz trochę przestrzeni
                  - jak widzisz, że auto przed Tobą hamuje wtedy noga z gazu (o ile masz przestrzeń)
                  - spróbuj poznać światła na swojej trasie, chodzi o tempo jazdy, aby trafić w zieloną falę, albo jak wiesz, że następne będą czerwone cobyś nie zrobił, to nie "gazuj"
                  - jak wozisz zbędne ciężary w aucie albo bagażnik dachowy to się tego pozbądź
                  - zmień godziny pracy tak aby nie jeździć w korkach?
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • Tomek000
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 143
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez ale_jak_to
                    Wedlug ecodrivingu hamowanie silnikiem polega na przytrzymaniu sprzegla na nizszym biegu gdzies tak w polowie? Tak to sie technicznie powinno robic?
                    a to Ci ciekawostką
                    nigdy nie rób takich rzeczy, szkoda sprzęgła... hamowanie silnikiem to porostu puszczanie pedału przyspieszenia i dobieranie biegu tak żeby auto zwalniało, ja nigdy nie schodzę poniżej 3-jki

                    btw. jakie miesięczne przebiegi robisz? od tego uzależniłbym zmianę auta na TDI bo jeśli oszczędność na paliwie ma być poniżej 300-400zł miesięcznie dałbym sobie spokój
                    Kodiaq 1.5 DSG Style

                    Komentarz

                    • Ceed1
                      Rider
                      • 2012
                      • 461

                      #35
                      "Wedlug ecodrivingu hamowanie silnikiem polega na przytrzymaniu sprzegla na nizszym biegu gdzies tak w polowie" Co za bełkot. Ktoś kto ma samochód i nim jeździ sam z siebie powinien wiedzić, że to jakaś bzdura nawet nie mając fachowej wiedzy.

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez Ceed1
                        "Wedlug ecodrivingu hamowanie silnikiem polega na przytrzymaniu sprzegla na nizszym biegu gdzies tak w polowie" Co za bełkot. Ktoś kto ma samochód i nim jeździ sam z siebie powinien wiedzić, że to jakaś bzdura nawet nie mając fachowej wiedzy.
                        a Ty kolejny raz zamiast pomóc to się wymądrzasz i do tego obrażasz, nie każdy musi byś mistrzem kierownicy i miec do tego dryg, skoro wiesz to napisz co i jak tak jak zrobił to Zorr albo podaj linka do poczytania koledze który prosi o radę.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • Ceed1
                          Rider
                          • 2012
                          • 461

                          #37
                          Jest to moje prywatne zdanie. Czytam całe forum. Czasami jak coś wiem to napiszę. Powstaje tu tysiące postów, których absolutnie nie komentuję ale jak niektóre mają takie durnowate wpisy to są później moje głupie komentarze. Zacznijmy od tego, że ale_jak_to powinien zacząć od minimum czyli zobaczyc jak się jeździ ekonomicznie a nie zakłada post, który jest tak naprawdę biciem piany. Wielu z kolegów udziela sią a tak naprawdę ale_jak_to nie ma za bardzo pojęcia o co chodzi. Nie umie jeździć oszczędnie to może pokombinować coś z zamianą samochodu za kilkadziesiąt tysięcy. Gdzie tu logika?

                          Komentarz

                          • beaviso
                            Elegance
                            • 2010
                            • 767
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #38
                            Do eco-drivingu, albo po prostu do jazdy oszczędnej, na drodze musi być nieco luzu. Inaczej można to sobie między bajki włożyć. W mieście przy dużym ruchu trzeba jechać w sposób dopasowany do rytmu strumienia aut. Inaczej może być niebezpiecznie. Np. zostawianie za dużych odstępów na dojeździe do czerwonych świateł zazwyczaj kończy się tym, że ktoś z sąsiedniego pasa zajeżdża drogę i wymusza ostrzejsze hamowanie. IMHO w mieście trzeba zawsze jeździć defensywnie, a to oznacza dynamicznie. Dopiero jak ulice nieco opustoszeją, wówczas można zacząć oszczędnie gospodarować energią i planować dynamikę ruchu.
                            Za to na trasie zawsze można jechać "eko", nawet jeśli zapiernicza się do przodu i wyprzedza. Główne oszczędności wynikają z hamowania silnikiem na dojazdach do poprzedzających pojazdów i do ograniczeń prędkości.

                            M.
                            666 4U

                            Komentarz

                            • navigator
                              Rider
                              • 2009
                              • 583
                              • Volkswagen

                              #39
                              re

                              ..najsamprzód zacząłbym od tego , może i będa 1.8 TSI to można sie pouczyć na bliźniaczym parchu... :szeroki_usmiech

                              a co do spoalania, a w zasadzie róznic między kopciuchem a benzin....osobiście pomiędzy moim parchem a mondeo 2.0 Pb wolnyssak uzyskuję ca 3l/100 km tzw ruch miejski
                              >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #40
                                Ja mam dla kolegi jedną radę, czym szybciej będziesz przyspieszać do zadanej prędkości tym mniej ci będzie palił, zauważyłem to u siebie, mimo że czesto mocno wciskam pedał gazu to spalanie wychodzi mi mniejsze niż jak jeżdżę jak ciota :wink:
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • navigator
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 583
                                  • Volkswagen

                                  #41
                                  Zamieszczone przez piramida
                                  Ja mam dla kolegi jedną radę, czym szybciej będziesz przyspieszać do zadanej prędkości tym mniej ci będzie palił, zauważyłem to u siebie, mimo że czesto mocno wciskam pedał gazu to spalanie wychodzi mi mniejsze niż jak jeżdżę jak ciota :wink:
                                  ..bo to jesk kolego szanowny ekodrajwing z ludzka twarzą....... :szeroki_usmiech



                                  aaaa, żeby nie było, tez tak robię....
                                  >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                  Komentarz

                                  • Zorr
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2110

                                    #42
                                    Zamieszczone przez piramida
                                    Ja mam dla kolegi jedną radę, czym szybciej będziesz przyspieszać do zadanej prędkości tym mniej ci będzie palił, zauważyłem to u siebie, mimo że czesto mocno wciskam pedał gazu to spalanie wychodzi mi mniejsze niż jak jeżdżę jak ciota :wink:
                                    bo Ty piramida masz diesla i dlatego kolega też chce mieć diesla :szeroki_usmiech
                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                    Komentarz

                                    • TomekRs
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1670

                                      #43
                                      Zamieszczone przez fan
                                      U mnie w 1.4tsi na trasie spalanie od 5ltr (jazda na dziadka)do 8,5ltr(przy zap.....niu).W miescie od 8,5ltr (jak żona jezdzi) do 11,5 (w zimie na krotkich odcinkach i przy korkach).
                                      chcialbym, zeby mi 2.0 TDI palilo przy zap..laniu 8.5l/100km

                                      Ja bym jednak zaczal mimo wszystko od stylu i techniki jazdy. Mojej mamie 1.4i pali ok. 10l/100km w miescie, rowniez dojezdza 7-10km w miescie do pracy. Ja jak jade czasem tym autem to spalanie jest w granicach 7.5-8l/100km.

                                      Mam rowniez znajomego, ktoremu 1.4 d4d spalal 9-10l/100km. Kilka wskazowek i nagle auto pali 6-7l/100km.

                                      Kwestia ruszania, redukcji, hamowania silnikiem, sprawnego przyspieszania, odpowiedniej zmiany biegow.

                                      Komentarz

                                      • kuncfot
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 191

                                        #44
                                        Odnośnie hamowania silnikiem: radzę hamować biegiem III i IV niższe to już masakra dla sprzęgła.
                                        Mam doświadczenie z trzech samochodów O III i Corsa c i Astra III ... hamowanie II biegiem kończy się szarpaniem sprzęgła przy przyspieszaniu.
                                        Najlepiej mocno przyśpieszać i dotaczać się do świateł na możliwie najwyższym biegu i redukować jak obroty spadną do 1.5 tyś.

                                        Komentarz

                                        • ale_jak_to
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 199

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Ceed1
                                          Jest to moje prywatne zdanie. Czytam całe forum. Czasami jak coś wiem to napiszę. Powstaje tu tysiące postów, których absolutnie nie komentuję ale jak niektóre mają takie durnowate wpisy to są później moje głupie komentarze. Zacznijmy od tego, że ale_jak_to powinien zacząć od minimum czyli zobaczyc jak się jeździ ekonomicznie a nie zakłada post, który jest tak naprawdę biciem piany. Wielu z kolegów udziela sią a tak naprawdę ale_jak_to nie ma za bardzo pojęcia o co chodzi. Nie umie jeździć oszczędnie to może pokombinować coś z zamianą samochodu za kilkadziesiąt tysięcy. Gdzie tu logika?
                                          Ceed, mistrzu kierownicy, ja zapytalem jak prawidlowo technicznie hamowac silnikiem to wszystko. Czy umiem jezdzic oszczednie (czyli po ecodrivingowemu zapewne nie, bo tez nie mialem takiej potrzeby wczesniej w silnikach 1.2, 1.4 i 1.5 w innych zupelnie bez turbo). Post nie powstal dlatego ze nie umiem hamowac silnikiem prawdopodobnie, tyko dlatego, ze spalanie mojego auta jest jak na warunki miejskie wedlug mnie za wysokie
                                          Zamiasy uczuc sie eko jazdy wolalbym szczerze mowiac zrobic szkolenia wychodzenia z poslizgu, bo to jest dla mnie bardziej ciekawe i moze sie przydac o wiele bardziej
                                          Nie to zebys mnie czyms specjalnie urazil - ale wystarczylo napisac jak to prawidlowo zrobic, zapewniam Cie ze wiele osob nie wie.

                                          [ Dodano: Sro 27 Lut, 13 10:58 ]
                                          Zamieszczone przez Tomek000
                                          Zamieszczone przez ale_jak_to
                                          Wedlug ecodrivingu hamowanie silnikiem polega na przytrzymaniu sprzegla na nizszym biegu gdzies tak w polowie? Tak to sie technicznie powinno robic?
                                          a to Ci ciekawostką
                                          nigdy nie rób takich rzeczy, szkoda sprzęgła... hamowanie silnikiem to porostu puszczanie pedału przyspieszenia i dobieranie biegu tak żeby auto zwalniało, ja nigdy nie schodzę poniżej 3-jki

                                          btw. jakie miesięczne przebiegi robisz? od tego uzależniłbym zmianę auta na TDI bo jeśli oszczędność na paliwie ma być poniżej 300-400zł miesięcznie dałbym sobie spokój
                                          Ok ale jadac np 60 km/h jak mam nie za wiele miejsca przed soba i zblizam sie do swiatel, puszczam gaz na 3 czy redukuje do 2, powoli puszczam sprzeglo mniej wiecej do momentu kiedy samochod "szarpnie" a raczej nie szarpnie a po prostu pokarze, ze obroty sa za wysokie do danego biegu?

                                          [ Dodano: Sro 27 Lut, 13 11:02 ]
                                          Ok w niszszych postach napisaliscie zeby sie toczyc na 3. Do 1500 obr i wtedy 2.

                                          BTW do wczesniejszych wypowiedzi - dzis zauwazylem ze jak sie gazuje z 2 np na skrzyzowaniu nie maxymalnie mocno ale tak na 3/4 (szczerze dla mnie to za wyrywnie wtedy auto leci) to faktycznie w skali dluzszej chwili i kilku takich miejsc spalanie spada...

                                          Komentarz

                                          • Tomek000
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 143
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                            #46
                                            Ok ale jadac np 60 km/h jak mam nie za wiele miejsca przed soba i zblizam sie do swiatel, puszczam gaz na 3 czy redukuje do 2, powoli puszczam sprzeglo mniej wiecej do momentu kiedy samochod "szarpnie" a raczej nie szarpnie a po prostu pokarze, ze obroty sa za wysokie do danego biegu?
                                            puszczasz gaz na 3 i zostawiasz, resztę do dohamowujesz, ja nigdy niżej 3 biegu nie redukuje, tu każdy robi jak uważa
                                            Jak nie masz miejsca to nie baw się w hamowanie silnikiem, bo szkoda sprzęgła a oszczędność paliwa też żadna będzie.

                                            Generalnie jazdę trzeba planować i przewidywać do przodu, sporo jeździć "wybiegami" unikać bezsensownego przyspieszania, wtedy jest oszczędność, zresztą nie ma co opowiadać trzeba wdrażać
                                            Kodiaq 1.5 DSG Style

                                            Komentarz

                                            • TomekRs
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1670

                                              #47
                                              Ruszajac wciskasz gaz na 75% i tak do predkosci jaka chcesz uzyskac, czyli przewaznie 1-2-3 bieg i jedziesz, ewentualnie wrzucasz 4.

                                              Komentarz

                                              • beaviso
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 767
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez kuncfot
                                                Odnośnie hamowania silnikiem: radzę hamować biegiem III i IV niższe to już masakra dla sprzęgła.
                                                Mam doświadczenie z trzech samochodów O III i Corsa c i Astra III ... hamowanie II biegiem kończy się szarpaniem sprzęgła przy przyspieszaniu.
                                                Najlepiej mocno przyśpieszać i dotaczać się do świateł na możliwie najwyższym biegu i redukować jak obroty spadną do 1.5 tyś.
                                                Iiii tam, dobry międzygaz i można hamować na II. biegu z 3500 rpm (TDI) bez obciążania przeniesienia napędu

                                                M.
                                                666 4U

                                                Komentarz

                                                • Ceed1
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 461

                                                  #49
                                                  ale_jak_to. Moje średnie spalanie to między 5,8-6,3. Trasa 60% miasto ( 100 tyś )40%.

                                                  Komentarz

                                                  • paweł2
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1405

                                                    #50
                                                    Jezdzilem w styczniu tydzien OII z 1.8TSI(ok 2500kkm) i spalanie wyszlo mi co prawda duzo po miescie ale 11.5l silnik super ale dla mnie zaduzo pali wiec niestety odpada.
                                                    Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...