Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.8 TSI 160KM -> 1.9 TDI 105 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.8 TSI 160KM -> 1.9 TDI 105 KM

    arturas03, w tym jednym wypadki sąsiad nie pomoze , bede przerabiał mycie noworodka więcpowazna operaqcja, pozniejsza godzina i termin inny pasuej mi ale nie czwartek

  • #2
    1.8 TSI 160KM -> 1.9 TDI 105 KM

    Czy ktoś z kolegów się przesiadl z w/w jednostki na diesla?
    Jak wrażenia?
    Ja nie wykorzystuje mocy tego samochodu, za to spalanie mnie przeraza w miescie - na komputerze te 11,5l spokojnie zawsze notuje, zazwyczaj ponad 12,5-13,5. Na komputerze... musze zmienic to auto na mniej palace ale nie chce tracic mozliwosci logistycznych (dzieci pies itp) wiec wybor raczej padnie na Octavie TDI.
    Nie jezdzilem 1.9 105km ale wydaje mi sie ze mi wystarczy taka moc.
    Pytanie czy sa jakies konkretne oznaczenia silnika ktore warto szukac?
    Temat o spalaniu jest, ale w skrocie czy na dystansie 15km rozgrzeje to autko i czy mozna liczyc na spalanie ponizej 7l ?
    Ktore silniki (od mniej wiecej jakiego okresu) nie mialy DPFa?
    Ile moze byc warta moja benzynka w wersji ELEGANCE przebieg ok 87k (08.2008)?

    Komentarz


    • #3
      Spalanie 1,9 tdi: Forum - Octavia Club Polska
      1,9 tdi dpf: Forum - Octavia Club Polska

      i sporo wiecej w szukajce

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez ale_jak_to
        Nie jezdzilem 1.9 105km ale wydaje mi sie ze mi wystarczy taka moc.
        będzie mało ale to program załatwi i jakoś to się zaczyna odpychać
        Zamieszczone przez ale_jak_to
        emat o spalaniu jest, ale w skrocie czy na dystansie 15km rozgrzeje to autko i czy mozna liczyc na spalanie ponizej 7l ?
        rozgrzeje wnętrze, spora większość O2 ma wstawioną elektryczną nagrzewnice fabrycznie, poniżej 7l to u mnie słabo ale to zależy jak jeździsz.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz


        • #5
          Podobno na gazeta.pl pisali o tym i w TVN-ie mówili... :diabelski_usmiech

          A na serio, to bym się nie zamieniał. Masz auto z niewielkim przebiegiem i dobrze wyposażone, jeszcze Ci długo i pewnie bezawaryjnie posłuży. Kupisz od kogoś TDI, czort wie z jaką historią i z jakim przebiegiem naprawdę, zaczną się problemy, stracisz więcej niż zyskałbyś na nafcie. 1.9 TDI Elegance - krajowych raczej mało, większość to import.

          Bez chipa jedzie raczej słabo, Twoja benzyna z pewnością ma lepszą dynamike, o starcie z miejsca nawet nie wspominając. Spalanie 6.5-7 w mieście możliwe do osiągnięcia, pod warunkiem że nie stoisz w korkach i nie zajeżdżasz co 2 km do sklepu. Jazda door-to-door z postaniem w korkach od czasu do czasu to spalanie ok. 7.5 litra. Każdy przelot zdecydowanie je obniży, trasa pustym autem czy niedzielna wycieczka za miasto to 5-5.3 litra/100.
          Silnik nagrzewa się dość powoli, teraz przy temp -5 - 0 st.C potrzbuje ok. 7-8 km spokojnej jazdy na osiągnięcie temp. 90 st.C na blacie (jaka jest w rzeczywistości nie wiadomo).

          M.
          666 4U

          Komentarz


          • #6
            Szczerze jak auto jest po gwarancji i jest pewne to bym sie zastanowil nad STAG 400DPI. Obstawiam ze palic 3-4l benzyny i 9l gazu bedzie ok. Mowa oczywiscie o 100% miasto

            Kosztowo wychodzi to jak TDI.

            Popytaj firmy AC ktory warszat w okolicy montowal taka ize maja jakis kontakt do wlasciciela.

            Jak TSI pali 12-13l to diesle bedzie palil 8-9l. Tak kazdemu pali mniej, mi jakos nie chce :diabelski_usmiech
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Dzieki za opinie, zachecam do dalszej dyskusji...
              Ja na razie licze koszt przejechania 100km. Kolega na 2.0 robi mniej wiecej 900 km-950 km w cyklu mieszanym raczej. Ja w cyklu 60% miasto, moze 70% robie ok 520 km - roznica jest spora. Za te same pieniadze.
              Nie stac mnie na dojezdzanie do pracy za takie pieniadze, a dojezdzam tylko ok 30 km dziennie w obie strony 100% miasto.
              Dlatego pomyslalem o TDI. W przyszlosci bedzie to 100km dziennie spoza Warszawy w to samo miejsce co teraz.
              Auto bralbym z ASO ktore ktos zostanie w rozliczeniu po znajomosci - wiec lipy mi ten czlowiek nie wcisnie. Z kolei zdaje sobie sprawe ze z tym przebiegiem i to konkretne auto jest w dobrym stanie.
              Gaz do TSI wedlug rowniez jednego z tematów z OCP to pomylka - srednio sobie wyobrazam gaz nie tylko jako wygode ale i jazde na takim silniku.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez ale_jak_to
                dojezdzam tylko ok 30 km dziennie w obie strony 100% miasto.
                Kup sobie na dojazdy Matiza albo Seicento z LPG. taniej wyjdzie niż sprzedaż swojego i kupno TDI i naprawa jego awarii.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez ale_jak_to
                  Gaz do TSI wedlug rowniez jednego z tematów z OCP to pomylka - srednio sobie wyobrazam gaz nie tylko jako wygode ale i jazde na takim silniku.
                  Tam byl temat o nieudolnosci firmy montujacej instalacje 5 generacji z bezposrednim wtryskiem LPG :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez ale_jak_to
                    Ja na razie licze koszt przejechania 100km. Kolega na 2.0 robi mniej wiecej 900 km-950 km w cyklu mieszanym raczej. Ja w cyklu 60% miasto, moze 70% robie ok 520 km - roznica jest spora. Za te same pieniadze.
                    99% miasto około 650 km od tankowania do tankowania , przy czym tankuje jak mi wskazuje około 1/4 baku.
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez loru
                      przy czym tankuje jak mi wskazuje około 1/4 baku.
                      To akurat nic miarodajnego nie oznacza, bo u mnie pierwsza ćwiartka (od 1/1 do 3/4) starcza spokojnie na ~250-300 km, nawet 100 km można przejechać zanim zauważalnie drgnie poniżej 1/1), za to od 1/4 do zera styka na ~150- max 200 km. Ostatnia ćwiartka znika najszybciej (odwrotnie jak w piciu, chyba że ktoś rozleje )

                      M.
                      666 4U

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez beaviso
                        o akurat nic miarodajnego nie oznacza
                        jeśli zawsze mu pali 7,5 i zawsze przy ćwiartce ma 650km to akurat oznacza zawsze to samo
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez ale_jak_to
                          Czy ktoś z kolegów się przesiadl z w/w jednostki na diesla?
                          Nie wiem jak w porównaniu do 1.9 TDI, ale, 1,8 TSI bije na głowę, jeśli chodzi o dynamikę, 1.6 TDI. Dziś miałem okazje pojeździć 1.6 TDI w O III, a następnie przesiadłem się do swojego S II z 1.8 TSI pod maską. Rożnica kolosalna, na korzyść 1.8 TSI.
                          Czarny Elegance

                          Komentarz


                          • #14
                            Big, silniki 1.6TDI i 1.9TDI kupuje się dla niskiego spalania i dość przyzwoitej dynamiki. 1.8TSI dla wielu ludzi ma spalanie nieakceptowalne, np. dla mnie.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz


                            • #15
                              Kolega na 2.0 robi mniej wiecej 900 km-950 km w cyklu mieszanym raczej. Ja w cyklu 60% miasto, moze 70% robie ok 520 km - roznica jest spora. Za te same pieniadze.


                              Ja u siebie średnie mam pomiędzy 6,7 - 7,0 rzadko...przy przebiegach 70% trasa 30% nie udaje mi się tych 900-950 na baku zrobić. Zwykle wychodzi ok 800 - przy czym nie oszczędzam mu "prawej nogi".
                              Octavia II Elegance FL 4x4 2,0 TDI CR '11 (seria) 143kkm i poszła w ludzi!!

                              SII FL 4x4 '14 2.0 TDI CFFB

                              Komentarz


                              • #16
                                Big, Jezdzi jak 1.9TDI, szalu nie ma, bo skad ma byc szal jak jest 60KM mniej do tego Nm tez duzo mniej. Jak dla mnie to subiektywnie jezdzil duzo lepiej niz 2.0TDI 140KM w Yeti 4x4 :shock:

                                szwagier10, Silnik 2.0TDI CR to inna bajka niz omawiany 1.9TDI. Do tego masz 4x4 to juz +1l.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #17
                                  ale_jak_to,
                                  kolega orzel sprzedaje swoją --> OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle oraz części samochodowe. Ogłoszenia motoryzacyjne.
                                  Jak swoją sprzedasz godziwie to nic nie będziesz dopłacać, a na 1,8 TSI też się chętni znajdą
                                  MARCIN
                                  Mój szkodnik

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Jak TSI pali 12-13l to diesle bedzie palil 8-9l. Tak kazdemu pali mniej, mi jakos nie chce
                                    Racja, ja na codzien jezdze raz 1.8 cdaa a raz 1.9 105km bkc, z tym ze mk5 jest nieco lzejsze. TDI Na trasie bez wyrzeczen 5-6, po miescie 7-8 w zimie do 9 max.

                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Tam byl temat o nieudolnosci firmy montujacej instalacje 5 generacji z bezposrednim wtryskiem LPG
                                    To jedna sprawa, a druga, ze jest instalacja prinsa, ktora jest ponoc lepsza.
                                    Jak dla mnie sprzedaz takiego auta jest bez sensu, szkoda go po prostu. Mysle, ze lpg bezposrednie niedlugo stanieje.
                                    ps. Bez urazy, ale o czym zes myslal jak kupowales to auto??
                                    Ja wzialem 1.8 bo robie nim max 10tys rocznie :/

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Re: 1.8 TSI 160KM -> 1.9 TDI 105 KM

                                      Zamieszczone przez ale_jak_to
                                      spalanie mnie przeraza w miescie - na komputerze te 11,5l spokojnie zawsze notuje, zazwyczaj ponad 12,5-13,5.
                                      Moze masz cos zepsutego w aucie,bo troche za duzo pali?no chyba,ze wciskasz pedal w podloge. :twisted:
                                      Respect All,Fear No One!

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Fan, tez tak pomyslalem, ale w trasie 200 km spalanie mialem 6.7-6.9 na komputerze, innym razem ok 8l. Wiec chyba nie tak zle, pelen bagaznik, 3 osoby i pies.
                                        Czasem mam ok 11 l, czasem 9.9 - mnie sie wydaje ze jezdze tak samo, ale tu nawet 1 swiatla potrafia mocno zmienic wynik

                                        Samochodu szkoda, ja wiem, kupilem go bo zawsze chcialem octavie i mialem na nia naprawde dobra cene. Zastanawiam sie tez nad tym dieselkiem kosztem KM tylko i wylacznie ze wzgledu na spalanie, a nie chcialbym raczej gazu chociazby dlatego ze nie widze tankowania co +- 400 km.

                                        Kolegi octa bardzo fajna jest ale wedlug mnie troche za droga

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          ale_jak_to, TSI musisz przyspieszac szybko a pozniej utrzymywac stala predkosc wtedy najmniej spala + hamowanie biegami. Sprobuj w ten sposob i zobacz rezultaty

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Jak Wam kolega pisze ile auto mu pali, to mu wmawiajcie ze nie umie jezdzic, ze popsute, ale nikt nie potrafi zrozumiec, ze to auto TYLE pali i trzeba sie z tym pogodzic, nie kazdy jest kropelka.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez ale_jak_to
                                              Fan, tez tak pomyslalem, ale w trasie 200 km spalanie mialem 6.7-6.9 na komputerze, innym razem ok 8l. Wiec chyba nie tak zle, pelen bagaznik, 3 osoby i pies.
                                              Czasem mam ok 11 l, czasem 9.9 - mnie sie wydaje ze jezdze tak samo, ale tu nawet 1 swiatla potrafia mocno zmienic wynik
                                              U mnie w 1.4tsi na trasie spalanie od 5ltr (jazda na dziadka)do 8,5ltr(przy zap.....niu).W miescie od 8,5ltr (jak żona jezdzi) do 11,5 (w zimie na krotkich odcinkach i przy korkach).Wiec u Ciebie w 1,8tsi nie jest tak zle.Zanim sprzedasz autko pojezdzij troche z uwzglednieniem zasad ecodrivingu,bo szkoda sprzedawac dobrego autka.p.s.Ja zaluje,ze nie kupilem 1.8tsi zamiast 1.4tsi.Czasami brakuje mi mocy. :diabelski_usmiech Z doswiadczenia wiem,ze 109km 1.9tdi pala rzeczywiscie malo,sam bylem w szoku ze na tak mala moc tak dobrze przyspieszaja np. przy Link minus to glosny silnik i brak 6 biegu,ale jak masz dobry egzemplarz "na oku" to kupuj diesla,za swoje auto powinienes dostac jeszcze dobra cene.
                                              Respect All,Fear No One!

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez ale_jak_to
                                                Fan, tez tak pomyslalem, ale w trasie 200 km spalanie mialem 6.7-6.9 na komputerze, innym razem ok 8l. Wiec chyba nie tak zle, pelen bagaznik, 3 osoby i pies.
                                                Czasem mam ok 11 l, czasem 9.9 - mnie sie wydaje ze jezdze tak samo, ale tu nawet 1 swiatla potrafia mocno zmienic wynik
                                                Na trasie ~8l to dużo, no chyba że to autostrada.
                                                W mieście na 4km mam od 8l/100km do 16.5l/km, tak jak piszesz zależnie od świateł, korków, rozgrzania samochodu...

                                                Przyjmując 30km trasy do i z pracy na dieslu zyskasz ~80zł miesięcznie
                                                w trasie na każde 100km jakieś 1,5l czyli 7zł.

                                                IMO poczekałbym ze zmianą na moment jak będziesz dojeżdżał te 100km codziennie.
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  STAG 400DPI
                                                  A sa tu jakies octavki z tym ustrojstwem?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X