arturas03, w tym jednym wypadki sąsiad nie pomoze , bede przerabiał mycie noworodka więcpowazna operaqcja, pozniejsza godzina i termin inny pasuej mi ale nie czwartek
Czy ktoś z kolegów się przesiadl z w/w jednostki na diesla?
Jak wrażenia?
Ja nie wykorzystuje mocy tego samochodu, za to spalanie mnie przeraza w miescie - na komputerze te 11,5l spokojnie zawsze notuje, zazwyczaj ponad 12,5-13,5. Na komputerze... musze zmienic to auto na mniej palace ale nie chce tracic mozliwosci logistycznych (dzieci pies itp) wiec wybor raczej padnie na Octavie TDI.
Nie jezdzilem 1.9 105km ale wydaje mi sie ze mi wystarczy taka moc.
Pytanie czy sa jakies konkretne oznaczenia silnika ktore warto szukac?
Temat o spalaniu jest, ale w skrocie czy na dystansie 15km rozgrzeje to autko i czy mozna liczyc na spalanie ponizej 7l ?
Ktore silniki (od mniej wiecej jakiego okresu) nie mialy DPFa?
Ile moze byc warta moja benzynka w wersji ELEGANCE przebieg ok 87k (08.2008)?
Podobno na gazeta.pl pisali o tym i w TVN-ie mówili... :diabelski_usmiech
A na serio, to bym się nie zamieniał. Masz auto z niewielkim przebiegiem i dobrze wyposażone, jeszcze Ci długo i pewnie bezawaryjnie posłuży. Kupisz od kogoś TDI, czort wie z jaką historią i z jakim przebiegiem naprawdę, zaczną się problemy, stracisz więcej niż zyskałbyś na nafcie. 1.9 TDI Elegance - krajowych raczej mało, większość to import.
Bez chipa jedzie raczej słabo, Twoja benzyna z pewnością ma lepszą dynamike, o starcie z miejsca nawet nie wspominając. Spalanie 6.5-7 w mieście możliwe do osiągnięcia, pod warunkiem że nie stoisz w korkach i nie zajeżdżasz co 2 km do sklepu. Jazda door-to-door z postaniem w korkach od czasu do czasu to spalanie ok. 7.5 litra. Każdy przelot zdecydowanie je obniży, trasa pustym autem czy niedzielna wycieczka za miasto to 5-5.3 litra/100.
Silnik nagrzewa się dość powoli, teraz przy temp -5 - 0 st.C potrzbuje ok. 7-8 km spokojnej jazdy na osiągnięcie temp. 90 st.C na blacie (jaka jest w rzeczywistości nie wiadomo).
Szczerze jak auto jest po gwarancji i jest pewne to bym sie zastanowil nad STAG 400DPI. Obstawiam ze palic 3-4l benzyny i 9l gazu bedzie ok. Mowa oczywiscie o 100% miasto
Kosztowo wychodzi to jak TDI.
Popytaj firmy AC ktory warszat w okolicy montowal taka ize maja jakis kontakt do wlasciciela.
Jak TSI pali 12-13l to diesle bedzie palil 8-9l. Tak kazdemu pali mniej, mi jakos nie chce :diabelski_usmiech
Dzieki za opinie, zachecam do dalszej dyskusji...
Ja na razie licze koszt przejechania 100km. Kolega na 2.0 robi mniej wiecej 900 km-950 km w cyklu mieszanym raczej. Ja w cyklu 60% miasto, moze 70% robie ok 520 km - roznica jest spora. Za te same pieniadze.
Nie stac mnie na dojezdzanie do pracy za takie pieniadze, a dojezdzam tylko ok 30 km dziennie w obie strony 100% miasto.
Dlatego pomyslalem o TDI. W przyszlosci bedzie to 100km dziennie spoza Warszawy w to samo miejsce co teraz.
Auto bralbym z ASO ktore ktos zostanie w rozliczeniu po znajomosci - wiec lipy mi ten czlowiek nie wcisnie. Z kolei zdaje sobie sprawe ze z tym przebiegiem i to konkretne auto jest w dobrym stanie.
Gaz do TSI wedlug rowniez jednego z tematów z OCP to pomylka - srednio sobie wyobrazam gaz nie tylko jako wygode ale i jazde na takim silniku.
Ja na razie licze koszt przejechania 100km. Kolega na 2.0 robi mniej wiecej 900 km-950 km w cyklu mieszanym raczej. Ja w cyklu 60% miasto, moze 70% robie ok 520 km - roznica jest spora. Za te same pieniadze.
99% miasto około 650 km od tankowania do tankowania , przy czym tankuje jak mi wskazuje około 1/4 baku.
To akurat nic miarodajnego nie oznacza, bo u mnie pierwsza ćwiartka (od 1/1 do 3/4) starcza spokojnie na ~250-300 km, nawet 100 km można przejechać zanim zauważalnie drgnie poniżej 1/1), za to od 1/4 do zera styka na ~150- max 200 km. Ostatnia ćwiartka znika najszybciej (odwrotnie jak w piciu, chyba że ktoś rozleje )
Czy ktoś z kolegów się przesiadl z w/w jednostki na diesla?
Nie wiem jak w porównaniu do 1.9 TDI, ale, 1,8 TSI bije na głowę, jeśli chodzi o dynamikę, 1.6 TDI. Dziś miałem okazje pojeździć 1.6 TDI w O III, a następnie przesiadłem się do swojego S II z 1.8 TSI pod maską. Rożnica kolosalna, na korzyść 1.8 TSI.
Big, silniki 1.6TDI i 1.9TDI kupuje się dla niskiego spalania i dość przyzwoitej dynamiki. 1.8TSI dla wielu ludzi ma spalanie nieakceptowalne, np. dla mnie.
Kolega na 2.0 robi mniej wiecej 900 km-950 km w cyklu mieszanym raczej. Ja w cyklu 60% miasto, moze 70% robie ok 520 km - roznica jest spora. Za te same pieniadze.
Ja u siebie średnie mam pomiędzy 6,7 - 7,0 rzadko...przy przebiegach 70% trasa 30% nie udaje mi się tych 900-950 na baku zrobić. Zwykle wychodzi ok 800 - przy czym nie oszczędzam mu "prawej nogi".
Octavia II Elegance FL 4x4 2,0 TDI CR '11 (seria) 143kkm i poszła w ludzi!!
Big, Jezdzi jak 1.9TDI, szalu nie ma, bo skad ma byc szal jak jest 60KM mniej do tego Nm tez duzo mniej. Jak dla mnie to subiektywnie jezdzil duzo lepiej niz 2.0TDI 140KM w Yeti 4x4 :shock:
szwagier10, Silnik 2.0TDI CR to inna bajka niz omawiany 1.9TDI. Do tego masz 4x4 to juz +1l.
Jak TSI pali 12-13l to diesle bedzie palil 8-9l. Tak kazdemu pali mniej, mi jakos nie chce
Racja, ja na codzien jezdze raz 1.8 cdaa a raz 1.9 105km bkc, z tym ze mk5 jest nieco lzejsze. TDI Na trasie bez wyrzeczen 5-6, po miescie 7-8 w zimie do 9 max.
Zamieszczone przez Maicroft
Tam byl temat o nieudolnosci firmy montujacej instalacje 5 generacji z bezposrednim wtryskiem LPG
To jedna sprawa, a druga, ze jest instalacja prinsa, ktora jest ponoc lepsza.
Jak dla mnie sprzedaz takiego auta jest bez sensu, szkoda go po prostu. Mysle, ze lpg bezposrednie niedlugo stanieje.
ps. Bez urazy, ale o czym zes myslal jak kupowales to auto??
Ja wzialem 1.8 bo robie nim max 10tys rocznie :/
Fan, tez tak pomyslalem, ale w trasie 200 km spalanie mialem 6.7-6.9 na komputerze, innym razem ok 8l. Wiec chyba nie tak zle, pelen bagaznik, 3 osoby i pies.
Czasem mam ok 11 l, czasem 9.9 - mnie sie wydaje ze jezdze tak samo, ale tu nawet 1 swiatla potrafia mocno zmienic wynik
Samochodu szkoda, ja wiem, kupilem go bo zawsze chcialem octavie i mialem na nia naprawde dobra cene. Zastanawiam sie tez nad tym dieselkiem kosztem KM tylko i wylacznie ze wzgledu na spalanie, a nie chcialbym raczej gazu chociazby dlatego ze nie widze tankowania co +- 400 km.
Kolegi octa bardzo fajna jest ale wedlug mnie troche za droga
ale_jak_to, TSI musisz przyspieszac szybko a pozniej utrzymywac stala predkosc wtedy najmniej spala + hamowanie biegami. Sprobuj w ten sposob i zobacz rezultaty
Jak Wam kolega pisze ile auto mu pali, to mu wmawiajcie ze nie umie jezdzic, ze popsute, ale nikt nie potrafi zrozumiec, ze to auto TYLE pali i trzeba sie z tym pogodzic, nie kazdy jest kropelka.
Fan, tez tak pomyslalem, ale w trasie 200 km spalanie mialem 6.7-6.9 na komputerze, innym razem ok 8l. Wiec chyba nie tak zle, pelen bagaznik, 3 osoby i pies.
Czasem mam ok 11 l, czasem 9.9 - mnie sie wydaje ze jezdze tak samo, ale tu nawet 1 swiatla potrafia mocno zmienic wynik
U mnie w 1.4tsi na trasie spalanie od 5ltr (jazda na dziadka)do 8,5ltr(przy zap.....niu).W miescie od 8,5ltr (jak żona jezdzi) do 11,5 (w zimie na krotkich odcinkach i przy korkach).Wiec u Ciebie w 1,8tsi nie jest tak zle.Zanim sprzedasz autko pojezdzij troche z uwzglednieniem zasad ecodrivingu,bo szkoda sprzedawac dobrego autka.p.s.Ja zaluje,ze nie kupilem 1.8tsi zamiast 1.4tsi.Czasami brakuje mi mocy. :diabelski_usmiech Z doswiadczenia wiem,ze 109km 1.9tdi pala rzeczywiscie malo,sam bylem w szoku ze na tak mala moc tak dobrze przyspieszaja np. przy wyprzedzaniu.Jedyny minus to glosny silnik i brak 6 biegu,ale jak masz dobry egzemplarz "na oku" to kupuj diesla,za swoje auto powinienes dostac jeszcze dobra cene.
Fan, tez tak pomyslalem, ale w trasie 200 km spalanie mialem 6.7-6.9 na komputerze, innym razem ok 8l. Wiec chyba nie tak zle, pelen bagaznik, 3 osoby i pies.
Czasem mam ok 11 l, czasem 9.9 - mnie sie wydaje ze jezdze tak samo, ale tu nawet 1 swiatla potrafia mocno zmienic wynik
Na trasie ~8l to dużo, no chyba że to autostrada.
W mieście na 4km mam od 8l/100km do 16.5l/km, tak jak piszesz zależnie od świateł, korków, rozgrzania samochodu...
Przyjmując 30km trasy do i z pracy na dieslu zyskasz ~80zł miesięcznie
w trasie na każde 100km jakieś 1,5l czyli 7zł.
IMO poczekałbym ze zmianą na moment jak będziesz dojeżdżał te 100km codziennie.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz