bardzo fajnie że wprowadzili możliwość kierowania motorem 125ccm. Teraz będziemy mogli zobaczyć jak się jeździ na 2 kółkach i korki omijać.
[O2FL] Lewarek do OII FL
Zwiń
X
-
[O2FL] Lewarek do OII FL
Czy lewarek z tej aukcji będzie pasował do OII FL :?:
Oryginalny ma nieco inną łapę, ma to jakieś istotne znaczenie :?:Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
-
-
vaz ja nie miałem lewarka fabrycznego w mojej Octavce. Kupiłem przez allegro lewarek VW/Audi - oczywiście pasuje bez najmniejszego problemu!!! Co ciekawe ... siła uźwigu czy też ilość kilogramów które ten lewarek może utrzymać jest większa niż fabrycznego lewarka Skody (sprawdzałem na tym z O1 u ojca). Więc możesz spokojnie kupować.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Podepnę się pod temat tak przy okazji. Co prawda nie dotyczy to lewarka ale też podniesienia samochodu. Macie koledzy jakiś patent na podłożenie czegoś pomiędzy podniesionym samochodem a podpórką jaką podkłada się po auto po podniesieniu np w celu bezpieczeństwa lub zabraniu lewarka na druga stronę. Dolna część auta ma metalowy rant a podpórki sa płaskie i metalowe. Nie chodzi mi o to, że może się auto po tej podpórce ślizgać ( w bardzo dużym wyobrażeniu) bo można położyć kawałek gumy ale przede wszystkim o to aby nie powodować zginania tego rantu no i o uszkadzaniu powłoki antykorozyjnej. Logicznym wydawałoby się podłożenie grubej gumy z nacięciem odpowiednim do wysokości rantu. Ma ktoś jakieś doświadczenie, co zastosowano z "gotowca" czy nie zawracać sobie głowy.
Komentarz
-
-
andrzej1962, najlepiej podkładać pod mocne elementy, czyli np. pod mocowanie wahacza. Tak zresztą robię, podnosząc auto, bo korzystam z żaby / pieska a nie z lewarka progowego --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...079661#1079661
Wygodniej i szybciejSkoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Witam.
Temat już stary ale mam pewną historię tu pasującą - tak ku przestrodze żeby uważać przy podnoszeniu auta.
Dziś kolega podnosił O2 i oryginalny lewarek Skody nie wytrzymał. Jest tam taki plastikowy element, w którym obraca się ta długa śruba i właśnie gwint w tym elemencie się zerwał i auto opadło. Na szczęście jeszcze nie zdążył zdjąć koła.
Lewarek był oryginalny (auto służbowe) a samochód bez jakiegoś szczególnego obciążenia.
Komentarz
-
-
Racja oryginalny lewarek to jakaś porażka :roll: Ogólnie z lewarowanie skody mam problem. Z podnośnikiem typu żaba nie jest łatwo bo w podwoziu nie widzę żadnych dogodnych miejsc, żeby żabą podejść, wahacze itp wszystko jest skośne i jakoś mnie nie przekonuje.
Ostatnio zacząłem zastanawiać się nad takim podnośnikiem:
Mieliście z takim podnośnikiem jakieś doświadczenia?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronusMieliście z takim podnośnikiem jakieś doświadczenia?Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazJest duże ryzyko uszkodzenia/odkształcenia rantu progu. OII punkt podparcia podnośnika ma w podwoziu, za rantem :idea:
Poczytałem trochę i w sumie octavia/golf maja miesca dedykowane do umiejscowienia żaby:
W sumie z przodu jak by się wycięło kawałek plastyku to można chyba żabę podstawić za progiem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronusW sumie z przodu jak by się wycięło kawałek plastyku to można chyba żabę podstawić za progiem.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronusZamieszczone przez vazJest duże ryzyko uszkodzenia/odkształcenia rantu progu. OII punkt podparcia podnośnika ma w podwoziu, za rantem :idea:
Poczytałem trochę i w sumie octavia/golf maja miesca dedykowane do umiejscowienia żaby:
W sumie z przodu jak by się wycięło kawałek plastyku to można chyba żabę podstawić za progiem.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazOdnośnie filmu wydaje mi się, że pewniejsze punkty podparcia dla łapy żaby są pod tylną tuleją wahacza (z przodu) a z tyłu pod wspornikiem wahacza wzdłużnego-widać na filmie, oczywiście łapa uzbrojona w gumę.
Vaz odnośnie tyłu piszeszo tym punkcie zaznaczonym na zdjęciu?
Bo to miejsce wydaje mi się idealne?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej1962gdzie je można dostać?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej1962Ale na filmiku podpiera w miejscu pierwszej gumy (obok strzałki). Oczywiście zakładając wcześniej gumowe adaptery. Tak a propos wie ktoś gdzie je można dostać?
Tak jak widzisz są dwie wersje tych poduszek, jedne wyższe i osłonkami na przód, druga wersja uboższa, czyli bez osłonek z przodu oraz te podstawki są wyższe.
Jak sprawdzałem ceny to wersji uboższej koszt kompletu to około 100 zł a do tego odsłania się kawałek podłogi z przodu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronusRacja oryginalny lewarek to jakaś porażka :roll: Ogólnie z lewarowanie skody mam problem. Z podnośnikiem typu żaba nie jest łatwo bo w podwoziu nie widzę żadnych dogodnych miejsc, żeby żabą podejść, wahacze itp wszystko jest skośne i jakoś mnie nie przekonuje.
Ostatnio zacząłem zastanawiać się nad takim podnośnikiem:
Mieliście z takim podnośnikiem jakieś doświadczenia?O II fl kombi elegance
Komentarz
-
-
Podnośnik hydrauliczny
Koledzy, zapytanie w temacie wymiany oleju w podnośniku hydraulicznym 1,6T .
Czy posiadacie instrukcje wymiany oleju hydraulicznego. Jest taka potrzeba :idea: Może ktoś ma wiedzę (pewną, nie chyba tak, siak ) I zapisze w punktach co i jak po kolei :?:
(mała pchełka ) podobna jak na foto. W podnośniku są tylko te dwie śruby w podstawie.Załączone plikiO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xcracerNie ma potrzeby wymiany. Charakter pracy podnośnika sprawia, że olej wystarcza na cały okres jego eksploatacji.
A co za tym idzie podnośnik przestanie podnosić do pełnego jego zakresu i wcześniej widać charakterystyczne pocenie . Uzupełnienie oleju i wymiana oringu przywróci go do stanu pierwotnego .
endryu Co do uzupełnienia oleju , to wykręcamy zawór do spuszczania podnośnika , oczywiście ustawiając cały podnośnik w takiej pozycji by po wykręceniu nie wyciekał olej , za zaworem jest też kulka ( uwaga by jej nie zgubić ) , następnie odkręcamy tą drugą śrubę ( tam też jest kulka ) i przez nią dolewamy olej aż się przeleje tym otworem od zaworu .
Potem zakręcamy śrubę , wkładamy kulkę i zakręcamy zawór .
Oczywiście używamy oleju hydraulicznego .
Ja u siebie tak reanimowałem podnośnik typu żaba , ale zasada działania ich jest taka sama .Tu masz pomocny temat .
Jeżeli podnośnik jest sprawny i nie ma wycieków , to tak jak pisze kolega wyżej .
Komentarz
-
Komentarz