[O2FL] Lewarek do OII FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ryksiarz
    Classic
    • 2011
    • 17

    [O2FL] Lewarek do OII FL

    bardzo fajnie że wprowadzili możliwość kierowania motorem 125ccm. Teraz będziemy mogli zobaczyć jak się jeździ na 2 kółkach i korki omijać.
  • vaz
    Elegance
    • 2010
    • 799
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2FL] Lewarek do OII FL

    Czy lewarek z tej aukcji będzie pasował do OII FL :?:
    Oryginalny ma nieco inną łapę, ma to jakieś istotne znaczenie :?:
    Antyfotoradar Valentine1
    Harry II Classic+Sirio ML145

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      vaz, nie ma znaczenia. Możesz szukać lewarka z VW Eos, VW Golf PLUS, Audi A3, Audi A4. Ma on podobny nr do Octavii II 1K0 011 031J a jest tańszy
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        vaz ja nie miałem lewarka fabrycznego w mojej Octavce. Kupiłem przez allegro lewarek VW/Audi - oczywiście pasuje bez najmniejszego problemu!!! Co ciekawe ... siła uźwigu czy też ilość kilogramów które ten lewarek może utrzymać jest większa niż fabrycznego lewarka Skody (sprawdzałem na tym z O1 u ojca). Więc możesz spokojnie kupować.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • andrzej1962
          L&K
          • 2010
          • 1306
          • Octavia III combi (5E5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
          • DADA 1.5 TSI 150 KM

          #5
          Podepnę się pod temat tak przy okazji. Co prawda nie dotyczy to lewarka ale też podniesienia samochodu. Macie koledzy jakiś patent na podłożenie czegoś pomiędzy podniesionym samochodem a podpórką jaką podkłada się po auto po podniesieniu np w celu bezpieczeństwa lub zabraniu lewarka na druga stronę. Dolna część auta ma metalowy rant a podpórki sa płaskie i metalowe. Nie chodzi mi o to, że może się auto po tej podpórce ślizgać ( w bardzo dużym wyobrażeniu) bo można położyć kawałek gumy ale przede wszystkim o to aby nie powodować zginania tego rantu no i o uszkadzaniu powłoki antykorozyjnej. Logicznym wydawałoby się podłożenie grubej gumy z nacięciem odpowiednim do wysokości rantu. Ma ktoś jakieś doświadczenie, co zastosowano z "gotowca" czy nie zawracać sobie głowy.

          Komentarz

          • Andrzej.P
            RS
            • 2011
            • 1516
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            andrzej1962, najlepiej podkładać pod mocne elementy, czyli np. pod mocowanie wahacza. Tak zresztą robię, podnosząc auto, bo korzystam z żaby / pieska a nie z lewarka progowego --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...079661#1079661

            Wygodniej i szybciej
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz

            • vaz
              Elegance
              • 2010
              • 799
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Przeglądam jeszcze oferty z podnośnikami i te do A3, A4 mają nośność do 960 kg. Oryginał do OII FL ma 1010 kg :idea:
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz

              • wojtekmmm1
                Classic
                • 2014
                • 23

                #8
                Witam.
                Temat już stary ale mam pewną historię tu pasującą - tak ku przestrodze żeby uważać przy podnoszeniu auta.
                Dziś kolega podnosił O2 i oryginalny lewarek Skody nie wytrzymał. Jest tam taki plastikowy element, w którym obraca się ta długa śruba i właśnie gwint w tym elemencie się zerwał i auto opadło. Na szczęście jeszcze nie zdążył zdjąć koła.
                Lewarek był oryginalny (auto służbowe) a samochód bez jakiegoś szczególnego obciążenia.

                Komentarz

                • aronus
                  Rider
                  • 2008
                  • 643
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Racja oryginalny lewarek to jakaś porażka :roll: Ogólnie z lewarowanie skody mam problem. Z podnośnikiem typu żaba nie jest łatwo bo w podwoziu nie widzę żadnych dogodnych miejsc, żeby żabą podejść, wahacze itp wszystko jest skośne i jakoś mnie nie przekonuje.
                  Ostatnio zacząłem zastanawiać się nad takim podnośnikiem:

                  Mieliście z takim podnośnikiem jakieś doświadczenia?

                  Komentarz

                  • Biszczu
                    RS
                    • 2011
                    • 5567

                    #10
                    takie były standardowo w Lanosach :diabelski_usmiech
                    "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                    Komentarz

                    • Andrzej.P
                      RS
                      • 2011
                      • 1516
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez aronus
                      Mieliście z takim podnośnikiem jakieś doświadczenia?
                      Ponad dekadę temu taki kupiłem, trochę używałem, finalnie ten pręt cały się pogiął, kupiłem żabę a ten podnośnik (+ drut zbrojony do kręcenia :szeroki_usmiech ) dałem kumplowi i tak sobie chyba do dziś w jego aucie jeździ
                      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                      Komentarz

                      • vaz
                        Elegance
                        • 2010
                        • 799
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Jest duże ryzyko uszkodzenia/odkształcenia rantu progu. OII punkt podparcia podnośnika ma w podwoziu, za rantem :idea:
                        Antyfotoradar Valentine1
                        Harry II Classic+Sirio ML145

                        Komentarz

                        • aronus
                          Rider
                          • 2008
                          • 643
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez vaz
                          Jest duże ryzyko uszkodzenia/odkształcenia rantu progu. OII punkt podparcia podnośnika ma w podwoziu, za rantem :idea:
                          W sumie racja kupię żabę i nie będę się przejmował.
                          Poczytałem trochę i w sumie octavia/golf maja miesca dedykowane do umiejscowienia żaby:

                          W sumie z przodu jak by się wycięło kawałek plastyku to można chyba żabę podstawić za progiem.

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3773
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez aronus
                            W sumie z przodu jak by się wycięło kawałek plastyku to można chyba żabę podstawić za progiem.
                            Żabę (poprzez kawałek zbrojonej gumy jako podkładka) podpieram z przodu pod śrubę M12 aluminiowego wspornika z tuleją met.gum. wahacza. Miska żaby wraz z gumową podkładką ładnie obejmuje łeb śruby. A z tyłu podkładam poprze tą podkładkę pod wahacz wzdłużny. :!:
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • vaz
                              Elegance
                              • 2010
                              • 799
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez aronus
                              Zamieszczone przez vaz
                              Jest duże ryzyko uszkodzenia/odkształcenia rantu progu. OII punkt podparcia podnośnika ma w podwoziu, za rantem :idea:
                              W sumie racja kupię żabę i nie będę się przejmował.
                              Poczytałem trochę i w sumie octavia/golf maja miesca dedykowane do umiejscowienia żaby:

                              W sumie z przodu jak by się wycięło kawałek plastyku to można chyba żabę podstawić za progiem.
                              w ASO lewarują auto podkładając łapy podnośnika pod ranty ale łapa ma jakieś 10 cm średnicy albo więcej i pokryta jest gumą. Odnośnie filmu wydaje mi się, że pewniejsze punkty podparcia dla łapy żaby są pod tylną tuleją wahacza (z przodu) a z tyłu pod wspornikiem wahacza wzdłużnego-widać na filmie, oczywiście łapa uzbrojona w gumę.
                              Antyfotoradar Valentine1
                              Harry II Classic+Sirio ML145

                              Komentarz

                              • aronus
                                Rider
                                • 2008
                                • 643
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez vaz
                                Odnośnie filmu wydaje mi się, że pewniejsze punkty podparcia dla łapy żaby są pod tylną tuleją wahacza (z przodu) a z tyłu pod wspornikiem wahacza wzdłużnego-widać na filmie, oczywiście łapa uzbrojona w gumę.
                                OK to przód już ustalony, czyli śruba przykręcająca tylna tuleję wahacza
                                Vaz odnośnie tyłu piszeszo tym punkcie zaznaczonym na zdjęciu?

                                Bo to miejsce wydaje mi się idealne?

                                Komentarz

                                • vaz
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 799
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  tak, to jest to miejsce
                                  Antyfotoradar Valentine1
                                  Harry II Classic+Sirio ML145

                                  Komentarz

                                  • andrzej1962
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1306
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                    #18
                                    Ale na filmiku podpiera w miejscu pierwszej gumy (obok strzałki). Oczywiście zakładając wcześniej gumowe adaptery. Tak a propos wie ktoś gdzie je można dostać?

                                    Komentarz

                                    • endryu
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3773
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez andrzej1962
                                      gdzie je można dostać?
                                      http://www.ecstuning.com/Search/ES25...1835/ES251835/
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz

                                      • aronus
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 643
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez andrzej1962
                                        Ale na filmiku podpiera w miejscu pierwszej gumy (obok strzałki). Oczywiście zakładając wcześniej gumowe adaptery. Tak a propos wie ktoś gdzie je można dostać?
                                        Możez dostać w każdym ASO VW lub Audi:

                                        Tak jak widzisz są dwie wersje tych poduszek, jedne wyższe i osłonkami na przód, druga wersja uboższa, czyli bez osłonek z przodu oraz te podstawki są wyższe.
                                        Jak sprawdzałem ceny to wersji uboższej koszt kompletu to około 100 zł a do tego odsłania się kawałek podłogi z przodu.

                                        Komentarz

                                        • andrzej1962
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1306
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez aronus
                                          Możez dostać w każdym ASO VW lub Audi:
                                          skodzianki się to nie tyczy?! :shock:

                                          Komentarz

                                          • przemo9
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 228
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez aronus
                                            Racja oryginalny lewarek to jakaś porażka :roll: Ogólnie z lewarowanie skody mam problem. Z podnośnikiem typu żaba nie jest łatwo bo w podwoziu nie widzę żadnych dogodnych miejsc, żeby żabą podejść, wahacze itp wszystko jest skośne i jakoś mnie nie przekonuje.
                                            Ostatnio zacząłem zastanawiać się nad takim podnośnikiem:

                                            Mieliście z takim podnośnikiem jakieś doświadczenia?
                                            mam taki sam , ale na szczęście nie używam go zbyt często- w ciągu 5 lat może ze 3-4 x
                                            O II fl kombi elegance

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3773
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              Podnośnik hydrauliczny

                                              Koledzy, zapytanie w temacie wymiany oleju w podnośniku hydraulicznym 1,6T .
                                              Czy posiadacie instrukcje wymiany oleju hydraulicznego. Jest taka potrzeba :idea: Może ktoś ma wiedzę (pewną, nie chyba tak, siak ) I zapisze w punktach co i jak po kolei :?:
                                              (mała pchełka ) podobna jak na foto. W podnośniku są tylko te dwie śruby w podstawie.
                                              Załączone pliki
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • xcracer
                                                Elegance
                                                • 2014
                                                • 851
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                Nie ma potrzeby wymiany. Charakter pracy podnośnika sprawia, że olej wystarcza na cały okres jego eksploatacji.
                                                Moja FLka:

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                                Komentarz

                                                • Wojtenio
                                                  L&K
                                                  • 2012
                                                  • 1094
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez xcracer
                                                  Nie ma potrzeby wymiany. Charakter pracy podnośnika sprawia, że olej wystarcza na cały okres jego eksploatacji.
                                                  Teoretycznie tak , a w praktyce jest inaczej ( dotyczy starszych podnośników lub mocno eksploatowanych ) . A dokładnie chodzi o wyciek oleju z powodu nieszczelności przy tłoczysku tym co się pompuje olej do siłownika , jest tam oring i z czasem dochodzi do rozszczelnienia i ubytku oleju .
                                                  A co za tym idzie podnośnik przestanie podnosić do pełnego jego zakresu i wcześniej widać charakterystyczne pocenie . Uzupełnienie oleju i wymiana oringu przywróci go do stanu pierwotnego .

                                                  endryu Co do uzupełnienia oleju , to wykręcamy zawór do spuszczania podnośnika , oczywiście ustawiając cały podnośnik w takiej pozycji by po wykręceniu nie wyciekał olej , za zaworem jest też kulka ( uwaga by jej nie zgubić ) , następnie odkręcamy tą drugą śrubę ( tam też jest kulka ) i przez nią dolewamy olej aż się przeleje tym otworem od zaworu .
                                                  Potem zakręcamy śrubę , wkładamy kulkę i zakręcamy zawór .
                                                  Oczywiście używamy oleju hydraulicznego .

                                                  Ja u siebie tak reanimowałem podnośnik typu żaba , ale zasada działania ich jest taka sama .Tu masz pomocny temat .

                                                  Jeżeli podnośnik jest sprawny i nie ma wycieków , to tak jak pisze kolega wyżej .

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...