Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] nagrzewanie silnika 1.6TDI CR CAYC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] nagrzewanie silnika 1.6TDI CR CAYC

    Oj tu się mylisz, zapytaj Rafała jak przyśpiesza 90 KM motor w Octavii :P

  • #2
    [O2FL] nagrzewanie silnika 1.6TDI CR CAYC

    witajcie koledzy,
    szukałem trochę na ten temat, ale nie znalazłem nic ciekawego. powiedzcie mi jak w tych warunkach pogodowych grzeją się wasze 1.6TDI. bo u mnie sytuacja wygląda następująco:

    dziś akurat wypadła moja kolejka wziąść auto do pracy. temp ok -10st, odległość 30km. ze względu na ciężkie warunki drogowe (większość trasy oblodzona) większa część odcinka przejechana na 3 biegu z obrotami +/- 1900-2400 . gdy jechałem do pracy to silnik złapał temp po ok połowie drogi, wówczas miałem grzanie ustawione na 19st i nawiew na jedną/dwie kreski.
    gdy wracaliśmy dziś rano, to do samego domu silnik się nie nagrzał do 90st - złapał +/-80 i koniec. termostat wymieniłem, bo w każdym normalnym samochodzie takie objawy wskazywały na jego awarię co jeszcze może mieć wpływ na nagrzewanie silnika? co można sprawdzić? jest to co najmniej dziwne żeby ten silnik miał po prostu "taką urodę".. co o tym sądzicie? jakiś km przed domem wyłączyłem klimatronik w pozycję off, silnik złapał 90st, gdy włączyłem ogrzewanie, to momentalnie stracił ok 20st.... jak sytuacja wygląda u Was?

    to jest moja pierwsza zima z tym samochodem, jak wymieniałem termostat, to mechanik powiedział mi że układ sam się odpowietrza. mogli coś tutaj namieszać? jak to jest powiedzcie mi?

    Komentarz


    • #3
      asterix_007, przy mrozach i spokojniej jeździe w TDI tak to będzie wyglądać.
      U mnie w BXE nawet dłuższa spokojna jazda po mieście przy sporym mroźnie nie spowoduje wejścia wskazówki od temperatury na 90 stopni. Nawet jak jadę dynamicznie i zatrzymam się na chwilę to widać jak wskazówka minimalnie zaczyna się cofać z 90 w dół - ot taki urok
      Co do ogrzewania to normalne, że po włączeniu potrafi spaść temp. - oddawane jest więcej ciepła przez nagrzewnicę do wnętrza.
      OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
      Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

      Komentarz


      • #4
        A elektryczna nagrzewnica nic nie daje?U mnie jak sie da na max w prawo pokretlo to po niedlugim czasie leci cieple powietrze.
        Kondziu

        OCP

        Komentarz


        • #5
          lu5asz, elektryczne nagrzewanie działa ale na ogrzewanie wnętrza, natomiast ciecz ogrzewa się swoim normalnym rytmem.
          Nawiasem mówiąc trzeba z tym uważać i nie nadużywać jeżdżąc na krótkich odcinkach, bo apetyt na prąd jest przy tym spory i któregoś dnia można się zdziwić
          OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
          Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

          Komentarz


          • #6
            nie no co do ciepła w kabinie to nic nie mogę powiedzieć, ale jeżeli chodzi o temp roboczą silnika to masakra.... czy jakoś to ogrzewanie dodatkowe elektryczne wyłączyć??

            [ Dodano: Pon 27 Sty, 14 15:35 ]
            TomekM, kurcze w 1.9tdi nie pamiętam takich akcji, o ile pamiętam, to gdy 1.9tdi złapał 90st to jak kaplica - zero problemów... czyli jak uważacie suma sumarum? w 1.6 tdi to normalny urok, czy mam szukać kogoś kto by mi przeprowadził diagnostykę?

            lu5asz, a u Ciebie jak wygląda użytkowanie auta z tym silnikiem? też tak masz co do nagrzewania silnika? u mnie przeważnie na codzień przy spokojnej jeździe na odcinkach do 30km max co osiągam to 70st. a jak złapie 90st to po chwili zaraz spada...

            Komentarz


            • #7
              asterix_007, jeśli zależy Ci na szybkim nagrzaniu silnika to jedź z ustawioną temp na minimum, o ile odcinki, jakie pokonujesz są wystarczająco krótkie aby wytrzymać
              jak do pracy mam 6,5 km i nie włączam ogrzewania na tym odcinku.
              OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
              Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

              Komentarz


              • #8
                Ja daje na climatroniku nawiew na szybe, uruchamia sie dmuchawa. Zeby wialo cieple, szybkosc nawiewu zmniejszam na 2-3 kropki.

                Do srodka leci w miare cieple powietrze, a silnik przez nagrzewnice nie musi oddawac, az tyle ciepla.

                10km to takie min do nagrzania silnika chociaz do 70'C.

                Wiec albo webasto, albo zimno w aucie :lol:
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  a czy czujnik temp moze mieć tutaj jakieś znaczenie? czy ewentualnie powininen się od niego pojawić jakiś błąd??

                  Komentarz


                  • #10
                    U mnie na krótkich odcinkach w mieście też się słabo nagrzewa. Zauważyłem że jak jadę na 4 biegu powyżej 2000 obrotów to się nagrzewa szybciej a jakasą trudne warunki i na 3 to bardzo wolno. Ale jak złapie 90 stopni to już trzyma.

                    Komentarz


                    • #11
                      asterix_007, czujnik teoretycznie nie powinien rzutować na nagrzewanie silnika - raczej na spalanie, jeśli oszukuje to dawkowanie może być za małe/duże.
                      Główną rolę przy nagrzewaniu silnika odgrywa termostat.
                      OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                      Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                      Komentarz


                      • #12
                        wczoraj jak jechałem (termostat nowica) to zacząłem się zastanawiać co jest u mnie w aucie nie tak. temperatura na zewnatrz była -14st (-15), trasa jaką pokonałem to 80 km i przez ten cały czas silnik w tych warunkach nie złapał 90st. a ujeżdzałem go różnie, i spokojnie, i pod 3 tys obr, na stałym biegu, i z redukcjami itd... złapał max 80st, i to na chwile. klimatronik ustawiony na 18-19st z jedną kreską nawiewu więc minimum. gdy wyłączyłem klimatronik złapał 90, ale po włączeniu na te same wartości momentalnie temp spadła sporo w dół. co ciekawe przez całą trasę olej silnikowy miał max 75-80stopni. i tutaj mam do Was pytanie - czy w takiej sytuacji jakiś czujnik może być walnięty? nie mam żadnego błędu na desce, czy czujniki mogę jakoś posprawdzać czy prawidłowo pracują?? bo ponoś przy czujnikach nie zawsze wywali błąd że są niesprawne...

                        Komentarz


                        • #13
                          asterix_007, no przy odległości 80km i 3 tys obr. to już bez żadnej łachy powinno wskoczyć na 90 C.
                          Zastanawiające z tym klimatronikiem, ciekawe jak inne CAYC reagują na takie warunki i jak to sie ma do temperatury...
                          OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                          Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez TomekM
                            asterix_007, no przy odległości 80km i 3 tys obr. to już bez żadnej łachy powinno wskoczyć na 90 C.
                            Zastanawiające z tym klimatronikiem, ciekawe jak inne CAYC reagują na takie warunki i jak to sie ma do temperatury...
                            inne CAYC dają radę, przy -10st po 10-15 mam 90st i już je trzyma
                            Kodiaq 1.5 DSG Style

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Tomek000
                              inne CAYC dają radę, przy -10st po 10-15 mam 90st i już je trzyma
                              Dokładnie tak jest.
                              Kondziu

                              OCP

                              Komentarz


                              • #16
                                zamierzam zmienić czujnik temperatury tylko nie bardzo wiem jaki i który. czy ktoś coś mógłby mi zasugerować? jutro podjade na komputer, ale czytałem że walniętym czujniku temp nie zawsze pokaże się błąd z nim związany...

                                [ Dodano: Sro 05 Lut, 14 19:41 ]
                                Czy ktoś z was mogłby mi podać mniej więcej gdzie znajduje się czujnik temp oraz jaki jest nr części? Dzięki z góry

                                Komentarz


                                • #17
                                  Witam Pany

                                  To ja opiszę "chyba" problem, który u mnie wystapił.
                                  Jak były temp do -5 stopni to wszystko było ok według mnie.
                                  Po około 8-10km na blacie 90stopni i już tak trzymało niezależnie, czy miato, czy trasa,
                                  czy korek itp.
                                  Ostatnie jednak dni coś się chyba skopało.
                                  Przykład:
                                  Sobota: na dworze -10. Jazda (50km) po częściowo zaśnieżonej drodze.
                                  Po 10km na blacie 90 stopni i tak już trzymało mimo jazdy z prędkościami do 70/80 km/h.
                                  Niedziela: na dworze -15. Jazda (350km, z tego 250 autostrada). Po 15km
                                  90 stopni na blacie i tak trzymało po autostradzie ale jazda od Warszawy do Konstancina
                                  z prędkością max 60km/h i po wjeździe na parking pod domem temp spadła do 80 stopni.
                                  Czy to oznacza walnięty termostat?
                                  W starym 1,9 TDI AGR, jak już złapał 90 stopni to trzymał niezależnie od stylu jazdy
                                  i warunków na zewnątrz.

                                  Pozdrawiam
                                  Eryk

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    A grzanie w srodku ustawione na 22'C i zaczyna brakowac ciepla w ukladzie niestety.

                                    Wielu sie smieje, ale na zime jak u nas zaczyna byc mniej niz -10'C to trzeba wrzucic przeslonke chlodnicy i naprawde to duzo pomaga.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Opinie w temacie tego przesłaniania chłodnic są mocno podzielone. Stosujesz ten patent i możesz faktycznie potwierdzić? Masz Heko?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        A grzanie w srodku ustawione na 22'C .
                                        Na 21 chodź to to samo w sumie

                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Wielu sie smieje, ale na zime jak u nas zaczyna byc mniej niz -10'C to trzeba wrzucic przeslonke chlodnicy i naprawde to duzo pomaga.
                                        Żona właśnie też zasugerowała, że może nie starcza ciepła. A tym bardziej, że OII FL
                                        mają bardzo duże wloty chłodnicy.
                                        Chyba naprawdę będzie trzeba będzie pomyśleć o przesłonce, chodź ja mam wątpliwości co do nich.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez himi
                                          Masz Heko?
                                          Mam założone u siebie na grilu i na dole miedzy halogenami.
                                          Temp łapie po jakiś 5-6 km i juz trzyma do końca. trasy do 100 km bez problemu trzyma temp.
                                          Mój szatan

                                          Paweł

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez himi
                                            Opinie w temacie tego przesłaniania chłodnic są mocno podzielone. Stosujesz ten patent i możesz faktycznie potwierdzić? Masz Heko?
                                            himi ja stosuję u siebie osłony z Heko już w czwartej Octavii, którą posiadam i mogę potwierdzić, że auto dużo szybciej się nagrzewa. Dodatkową zaletą jest to, że po zimie pod maską jest po prostu czysto.

                                            Przy temperaturach bliżej zera stosuję tylko górną.
                                            Moja FLka:

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Niedziela: na dworze -15. Jazda (350km, z tego 250 autostrada). Po 15km
                                              90 stopni na blacie i tak trzymało po autostradzie ale jazda od Warszawy do Konstancina
                                              z prędkością max 60km/h i po wjeździe na parking pod domem temp spadła do 80 stopni.
                                              Czy to oznacza walnięty termostat?
                                              Nie termostat jest ok.U mnie też działa dziwnie jadę ok 50km(-11)ładnie trzyma temp.90,ale zatrzymuje się pod sklepem na 4-5min(nie gasząc auta),a temp.spada do 80st-widać jak strzałka opada...a jak ruszę znów rośnie.Więc pewnei tak ma być.
                                              Ale dziś wyjeżdżając z garażu(+7st)na zewnątrz - 17,5 po ok 10km chwyta 90st,ale powietrze leci z nagrzewnicy bardzo letnie nawet raczej zimne mimo ze ustawione na maxa grzanie...?

                                              EDIT:
                                              u mnie zawiesił się przełącznik zimno/ciepło dopiero po poruszaniu prawo/lewo zaczeło grzać na maxa. :roll:
                                              Dawid
                                              czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Na forum golfa wyczytałem, że ludzie mają podobnie a wynika "niby" z tego, że
                                                CR maja bardzo male straty ciepła a tym samym przy pewnym minusie i małym obciążeniu
                                                może "brakować" ciepła.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Fabia CR żony 1,6 dzisiaj zagrzana do 90C w kilka minut. Przejechałem jakieś 5 km max i temp. robocza osiągnięta. Octą dzisiaj żona leci trasę więc zapytam jak dojedzie. Ale nad osłoną Heko się zastanawiam. Sama góra, czyli grill to za mało?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X