Oj tu się mylisz, zapytaj Rafała jak przyśpiesza 90 KM motor w Octavii :P
[O2FL] nagrzewanie silnika 1.6TDI CR CAYC
Zwiń
X
-
[O2FL] nagrzewanie silnika 1.6TDI CR CAYC
witajcie koledzy,
szukałem trochę na ten temat, ale nie znalazłem nic ciekawego. powiedzcie mi jak w tych warunkach pogodowych grzeją się wasze 1.6TDI. bo u mnie sytuacja wygląda następująco:
dziś akurat wypadła moja kolejka wziąść auto do pracy. temp ok -10st, odległość 30km. ze względu na ciężkie warunki drogowe (większość trasy oblodzona) większa część odcinka przejechana na 3 biegu z obrotami +/- 1900-2400 . gdy jechałem do pracy to silnik złapał temp po ok połowie drogi, wówczas miałem grzanie ustawione na 19st i nawiew na jedną/dwie kreski.
gdy wracaliśmy dziś rano, to do samego domu silnik się nie nagrzał do 90st - złapał +/-80 i koniec. termostat wymieniłem, bo w każdym normalnym samochodzie takie objawy wskazywały na jego awarię co jeszcze może mieć wpływ na nagrzewanie silnika? co można sprawdzić? jest to co najmniej dziwne żeby ten silnik miał po prostu "taką urodę".. co o tym sądzicie? jakiś km przed domem wyłączyłem klimatronik w pozycję off, silnik złapał 90st, gdy włączyłem ogrzewanie, to momentalnie stracił ok 20st.... jak sytuacja wygląda u Was?
to jest moja pierwsza zima z tym samochodem, jak wymieniałem termostat, to mechanik powiedział mi że układ sam się odpowietrza. mogli coś tutaj namieszać? jak to jest powiedzcie mi?
-
-
asterix_007, przy mrozach i spokojniej jeździe w TDI tak to będzie wyglądać.
U mnie w BXE nawet dłuższa spokojna jazda po mieście przy sporym mroźnie nie spowoduje wejścia wskazówki od temperatury na 90 stopni. Nawet jak jadę dynamicznie i zatrzymam się na chwilę to widać jak wskazówka minimalnie zaczyna się cofać z 90 w dół - ot taki urok
Co do ogrzewania to normalne, że po włączeniu potrafi spaść temp. - oddawane jest więcej ciepła przez nagrzewnicę do wnętrza.OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***
Komentarz
-
-
lu5asz, elektryczne nagrzewanie działa ale na ogrzewanie wnętrza, natomiast ciecz ogrzewa się swoim normalnym rytmem.
Nawiasem mówiąc trzeba z tym uważać i nie nadużywać jeżdżąc na krótkich odcinkach, bo apetyt na prąd jest przy tym spory i któregoś dnia można się zdziwićOII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***
Komentarz
-
-
nie no co do ciepła w kabinie to nic nie mogę powiedzieć, ale jeżeli chodzi o temp roboczą silnika to masakra.... czy jakoś to ogrzewanie dodatkowe elektryczne wyłączyć??
[ Dodano: Pon 27 Sty, 14 15:35 ]
TomekM, kurcze w 1.9tdi nie pamiętam takich akcji, o ile pamiętam, to gdy 1.9tdi złapał 90st to jak kaplica - zero problemów... czyli jak uważacie suma sumarum? w 1.6 tdi to normalny urok, czy mam szukać kogoś kto by mi przeprowadził diagnostykę?
lu5asz, a u Ciebie jak wygląda użytkowanie auta z tym silnikiem? też tak masz co do nagrzewania silnika? u mnie przeważnie na codzień przy spokojnej jeździe na odcinkach do 30km max co osiągam to 70st. a jak złapie 90st to po chwili zaraz spada...
Komentarz
-
-
asterix_007, jeśli zależy Ci na szybkim nagrzaniu silnika to jedź z ustawioną temp na minimum, o ile odcinki, jakie pokonujesz są wystarczająco krótkie aby wytrzymać
jak do pracy mam 6,5 km i nie włączam ogrzewania na tym odcinku.OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***
Komentarz
-
-
Ja daje na climatroniku nawiew na szybe, uruchamia sie dmuchawa. Zeby wialo cieple, szybkosc nawiewu zmniejszam na 2-3 kropki.
Do srodka leci w miare cieple powietrze, a silnik przez nagrzewnice nie musi oddawac, az tyle ciepla.
10km to takie min do nagrzania silnika chociaz do 70'C.
Wiec albo webasto, albo zimno w aucie :lol:
Komentarz
-
-
asterix_007, czujnik teoretycznie nie powinien rzutować na nagrzewanie silnika - raczej na spalanie, jeśli oszukuje to dawkowanie może być za małe/duże.
Główną rolę przy nagrzewaniu silnika odgrywa termostat.OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***
Komentarz
-
-
wczoraj jak jechałem (termostat nowica) to zacząłem się zastanawiać co jest u mnie w aucie nie tak. temperatura na zewnatrz była -14st (-15), trasa jaką pokonałem to 80 km i przez ten cały czas silnik w tych warunkach nie złapał 90st. a ujeżdzałem go różnie, i spokojnie, i pod 3 tys obr, na stałym biegu, i z redukcjami itd... złapał max 80st, i to na chwile. klimatronik ustawiony na 18-19st z jedną kreską nawiewu więc minimum. gdy wyłączyłem klimatronik złapał 90, ale po włączeniu na te same wartości momentalnie temp spadła sporo w dół. co ciekawe przez całą trasę olej silnikowy miał max 75-80stopni. i tutaj mam do Was pytanie - czy w takiej sytuacji jakiś czujnik może być walnięty? nie mam żadnego błędu na desce, czy czujniki mogę jakoś posprawdzać czy prawidłowo pracują?? bo ponoś przy czujnikach nie zawsze wywali błąd że są niesprawne...
Komentarz
-
-
asterix_007, no przy odległości 80km i 3 tys obr. to już bez żadnej łachy powinno wskoczyć na 90 C.
Zastanawiające z tym klimatronikiem, ciekawe jak inne CAYC reagują na takie warunki i jak to sie ma do temperatury...OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TomekMasterix_007, no przy odległości 80km i 3 tys obr. to już bez żadnej łachy powinno wskoczyć na 90 C.
Zastanawiające z tym klimatronikiem, ciekawe jak inne CAYC reagują na takie warunki i jak to sie ma do temperatury...Kodiaq 1.5 DSG Style
Komentarz
-
-
zamierzam zmienić czujnik temperatury tylko nie bardzo wiem jaki i który. czy ktoś coś mógłby mi zasugerować? jutro podjade na komputer, ale czytałem że walniętym czujniku temp nie zawsze pokaże się błąd z nim związany...
[ Dodano: Sro 05 Lut, 14 19:41 ]
Czy ktoś z was mogłby mi podać mniej więcej gdzie znajduje się czujnik temp oraz jaki jest nr części? Dzięki z góry
Komentarz
-
-
Witam Pany
To ja opiszę "chyba" problem, który u mnie wystapił.
Jak były temp do -5 stopni to wszystko było ok według mnie.
Po około 8-10km na blacie 90stopni i już tak trzymało niezależnie, czy miato, czy trasa,
czy korek itp.
Ostatnie jednak dni coś się chyba skopało.
Przykład:
Sobota: na dworze -10. Jazda (50km) po częściowo zaśnieżonej drodze.
Po 10km na blacie 90 stopni i tak już trzymało mimo jazdy z prędkościami do 70/80 km/h.
Niedziela: na dworze -15. Jazda (350km, z tego 250 autostrada). Po 15km
90 stopni na blacie i tak trzymało po autostradzie ale jazda od Warszawy do Konstancina
z prędkością max 60km/h i po wjeździe na parking pod domem temp spadła do 80 stopni.
Czy to oznacza walnięty termostat?
W starym 1,9 TDI AGR, jak już złapał 90 stopni to trzymał niezależnie od stylu jazdy
i warunków na zewnątrz.
Pozdrawiam
Eryk
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftA grzanie w srodku ustawione na 22'C .
Zamieszczone przez MaicroftWielu sie smieje, ale na zime jak u nas zaczyna byc mniej niz -10'C to trzeba wrzucic przeslonke chlodnicy i naprawde to duzo pomaga.
mają bardzo duże wloty chłodnicy.
Chyba naprawdę będzie trzeba będzie pomyśleć o przesłonce, chodź ja mam wątpliwości co do nich.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez himiOpinie w temacie tego przesłaniania chłodnic są mocno podzielone. Stosujesz ten patent i możesz faktycznie potwierdzić? Masz Heko?
Przy temperaturach bliżej zera stosuję tylko górną.
Komentarz
-
-
Niedziela: na dworze -15. Jazda (350km, z tego 250 autostrada). Po 15km
90 stopni na blacie i tak trzymało po autostradzie ale jazda od Warszawy do Konstancina
z prędkością max 60km/h i po wjeździe na parking pod domem temp spadła do 80 stopni.
Czy to oznacza walnięty termostat?
Ale dziś wyjeżdżając z garażu(+7st)na zewnątrz - 17,5 po ok 10km chwyta 90st,ale powietrze leci z nagrzewnicy bardzo letnie nawet raczej zimne mimo ze ustawione na maxa grzanie...?
EDIT:
u mnie zawiesił się przełącznik zimno/ciepło dopiero po poruszaniu prawo/lewo zaczeło grzać na maxa. :roll:
Komentarz
-
Komentarz