Odwrócona panewka na 1 cylindrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Robert32
    Classic
    • 2014
    • 8

    #26
    Do yunior81 - oczywiście chodzi o obróconą panewkę.
    Do wszystkich:

    Dla mnie ostatnia przygoda i sposób w jaki zostałem potraktowany oznacza chyba koniec przygody ze skodą. A zastanawiałem się na Superbem! Olej zmieniałem co 30kk i tu chyba jest pies pogrzebany. Jeśli dobrze pamiętam silniki z zaleceniem wymiany oleju po 30kk weszły w skodzie w latach 2007-2008. I teraz cześć z nich dożywa swoich dni. To co miało być zaletą od strony finansowej (a do cholery co to za zaleta przy kosztach zakupu nowego samochodu) okazuje się porażką. Do której jak widać skoda nie chce się przyznać. To była moja trzecia i ostatnia skoda.

    Pozdrawiam!

    Komentarz

    • robreg
      L&K
      • 2010
      • 1195
      • Octavia I (1U2)
      • AXP 1.4 MPI 75 KM

      #27
      Zamieszczone przez Robert32
      Dla mnie ostatnia przygoda i sposób w jaki zostałem potraktowany oznacza chyba koniec przygody ze skodą.
      Jak znajdziesz takich, co potraktują Cię w podobnych okolicznościach lepiej, daj znać, wiele osób chętnie pójdzie Twoim śladem. :-D

      tak na szybko:

      Kod:
      http://motofocus.pl/publikacje/11690/przepisy-gvo-niewygodne-dla-aso-fiata
      
      [url]http://motofocus.pl/publikacje/9565/aso-kia-i-sposoby-na-odmowe-naprawy-gwarancyjnej[/url]
      
      [url]http://motofocus.pl/publikacje/9575/klamki-hyundaia-psuja-sie-od-przegladow-poza-aso[/url]
      1 1 1
      Pozdrawiam, Robreg.
      ----
      furmanka.blogspot.com fan ;-)

      Komentarz

      • piotrek_gdy
        RS
        • 2008
        • 7723
        • Volkswagen
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #28
        Zamieszczone przez Robert32
        Olej zmieniałem co 30kk i tu chyba jest pies pogrzebany. Jeśli dobrze pamiętam silniki z zaleceniem wymiany oleju po 30kk weszły w skodzie w latach 2007-2008.
        Robert32, weszły wcześniej
        co ciekawe opluwany przez wszystkich 2,0 tdi BKD nie ma takich problemów

        Zamieszczone przez Robert32
        I teraz cześć z nich dożywa swoich dni
        ale tylko 1,9 BXE :P
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz

        • Alonzo_
          RS
          • 2009
          • 2460
          • Hyundai

          #29
          Robert32 niestety dołączasz właśnie do wielu z nas, którzy sądzili/myśleli/mieli nadzieję* że TDI to będzie spokój i ekonomia. A tu niespodzianka. Ja też przerobiłem większość co robreg napisał. Na szczęście przed panewkami pozbyłem sie ale kilka tyś poszło....taka to jest ekonomia z 1,9 TDI BXE.
          A co do serwisów....Sporo zależy od gościa co prowadzi serwis. W ramach jednej firmy obsługa może być różna zależy od konkretnego serwisu. Ale prawda jest, że dopóki nic się nie dzieje to się lubimy a jak się zaczyna sypać to wyłazi ku****wo całe. Trzeba znać swoje prawa w walce z ASO, czasami skorzystać z porady. Ale poza gwarancją jak w Twoim przypadku to tylko tak naprawdę gest dobrej woli i to nie ASO ale importera/dealera. A z tym słabo tak po dobroci i bardzo ciężko.
          Tak naprawdę to SAP nic nie musi bo jest po gwarancji.
          30 kkm olej robili wcześniej. Ja miałem z 2006 i miał takie zmiany. Zmiana oleum to oprócz materiałów z gównolitu główny czynnik słabej żywotności silników. To też chyba sprytnie opakowany w ekonomiczne zalety dla nas sposób na załatwianie szybkie silników aby się psuło i abyśmy zmieniali auta na nowe albo naprawiali i nosili kasę gdzie trzeba.

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            #30
            Zamieszczone przez piotrek_gdy
            Zamieszczone przez Robert32
            Olej zmieniałem co 30kk i tu chyba jest pies pogrzebany. Jeśli dobrze pamiętam silniki z zaleceniem wymiany oleju po 30kk weszły w skodzie w latach 2007-2008.
            co ciekawe opluwany przez wszystkich 2,0 tdi BKD nie ma takich problemów
            zgadza się, po internetach krążą legendy zarówno o supertrwałych BKD jak i o przypadkach BXE przejeżdżających czterysta i więcej tysięcy kilometrów bez najmniejszej usterki silnika ;-)

            krążą też legendy o tym, że DPF / FAP to bardzo dobre urządzenie nie generujące żadnych problemów eksploatacyjnych :-)

            ech, te internety :-) Witamy w świecie masowej produkcji, gdzie podaż musi być zaspokojona przez generowany wszelkimi możliwymi sposobami popyt.
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              Zaczynam sie zastanawiac czy na tym forum jest wiecej BKD z przebiegiem 200+ czy BXE z takim przebiegiem.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #32
                Zamieszczone przez Maicroft
                Zaczynam sie zastanawiac czy na tym forum jest wiecej BKD z przebiegiem 200+ czy BXE z takim przebiegiem.
                a największy dowcip polega na tym że w dalszym ciągu wszyscy szukają 1,9 bo 2.0 się pierdoli... :diabelski_usmiech
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • yunior81
                  RS
                  • 2010
                  • 1657
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez robreg
                  krążą też legendy o tym, że DPF / FAP to bardzo dobre urządzenie nie generujące żadnych problemów eksploatacyjnych
                  robreg, Kpisz czy o drogę pytasz ?

                  Nie jestem inżynierem aby stwierdzić czy DPF do dobre urządzenie, jest to natomiast część eksploatacyjna podlegająca wymianie.
                  Jako użytkownik od nowości auta z DPF'em stwierdzam, że nie generuje to urządzenie żadnych problemów eksploatacyjnych. Samochód 1,5 roczny, przebieg 55TKM.

                  Komentarz

                  • Robert32
                    Classic
                    • 2014
                    • 8

                    #34
                    [quote="robreg"]
                    Zamieszczone przez Robert32
                    Dla mnie ostatnia przygoda i sposób w jaki zostałem potraktowany oznacza chyba koniec przygody ze skodą.
                    Jak znajdziesz takich, co potraktują Cię w podobnych okolicznościach lepiej, daj znać, wiele osób chętnie pójdzie Twoim śladem. :-D

                    Na pewno masz rację. Ale jestem optymistą Jak coś znajdę to dam znać na forum. Sam prowadzę firmę i miałem przyjemność współpracować z kontrahentem z Japonii. Wiele, naprawdę wiele musimy się jeszcze nauczyć. Mimo, że mam działalność od ponad 15 lat, to zderzenie z japońskim profesjonalizmem było sporym szokiem.
                    Pozdrawiam.

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8030
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez yunior81
                      Jako użytkownik od nowości auta z DPF'em stwierdzam, że nie generuje to urządzenie żadnych problemów eksploatacyjnych. Samochód 1,5 roczny, przebieg 55TKM.
                      Żaden okres i żaden przebieg. Wrócimy do tematu przy przebiegu 170kkm+.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • zadariusz1
                        Rider
                        • 2011
                        • 543
                        • Octavia III (5E3)
                        • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                        #36
                        Koledzy niestety na nasze nieszczęście ekologia wymusiła normy emisji spalin i tak powstał bardzo drogi w eksploatacji Dpf,jak ja kupowałem swoją BKD to bardzo mocno zastanawiałem się nad niezniszczalnym 1.9 z którego od czasów,gdy miałem swoje 1.9 zostało tylko oznaczenie na klapie.Pocieszać nas może fakt,że nasze skody kosztowały do 100 tysięcy zł , mój sąsiad kupił mesia za prawie 500 tysi i też ma takie same problemy jak my, auto ma 2 lata sypie mu się na potęgę, a Mercedes Benz Polska ma go centralnie w 4 literach

                        Komentarz

                        • Alonzo_
                          RS
                          • 2009
                          • 2460
                          • Hyundai

                          #37
                          mały OT.
                          W ostatniej Turbo Kamerze, ale nie wiem czy to odgrzewany kotlet czy świeżynka, było jak kobitka walczy o wymiankę sls-a amg za 800 kawałków bo do 25 kkm 3x skrzynia była wymieniana i dalej zonk.
                          Serwisy w DE (gdzie mieszka) całują w rączkę, wymieniają skrzynie itp ale żeby skrócić jej męki zasugerowały aby żądała wymiany auta bo coś jest skopane i ta usterka mimo nowych skrzyń będzie znowu. I tu pojawił się MB Polska czy jak mu tam bo u nas kupowała furę....a z nami nie tak łatwo jak z Niemcami :twisted: I się na nią polski merc wypiął dupskiem. Fura od kilku miesięcy stoi na placu i czeka na wynik przepychanek.
                          Także nie liczy się ile masz w portfelu . Po zakupie czy bogaty czy biedny tak samo będziesz wydymany w razie problemu :cry: .
                          Takie cyrki dzieją się na gwarancjach. To co tu wymagać jak jest po....?

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8030
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #38
                            Alonzo_, czytałeś z 12 maja tego roku w AS jest podsumowanie testu I40 kombi 1.7CRDI i w punktcie 4 jest wzmianka o podtartych/wytartych górnych panewkach korbowych. :?
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez yunior81
                              Zamieszczone przez robreg
                              krążą też legendy o tym, że DPF / FAP to bardzo dobre urządzenie nie generujące żadnych problemów eksploatacyjnych
                              robreg, Kpisz czy o drogę pytasz ?

                              Nie jestem inżynierem aby stwierdzić czy DPF do dobre urządzenie, jest to natomiast część eksploatacyjna podlegająca wymianie.
                              Jako użytkownik od nowości auta z DPF'em stwierdzam, że nie generuje to urządzenie żadnych problemów eksploatacyjnych. Samochód 1,5 roczny, przebieg 55TKM.
                              Buehehehe... Dobre sobie - 55000km to nawet Polskie Fiaty 125p/126p przejeżdżały bez klepniecia panewkami. Daj znać, jak dokrecisz do tego dwójkę z przodu Twojej szlachetnej liczby.

                              Ja sam, do listopada 2013 roku dałbym sobie rękę odciąć za BXE. I teraz co? Bez ręki bym był.
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • Alonzo_
                                RS
                                • 2009
                                • 2460
                                • Hyundai

                                #40
                                Zamieszczone przez AdamB
                                Alonzo_, czytałeś z 12 maja tego roku w AS jest podsumowanie testu I40 kombi 1.7CRDI i w punktcie 4 jest wzmianka o podtartych/wytartych górnych panewkach korbowych. :?
                                Powtórzę to co napisałem w "koreańskim" wątku i takie mam zdanie na ten temat ogólnie. Niezależnie od marki auta tzn:

                                Czy mnie to dziwi i czy to problem? Może bardziej tego akurat egzemplarza. Long lajfy zbierają "żniwo" nie tylko w tym silniku.
                                Wymieniajmy co 10/15kkm oleje i śladów nie będzie raczej tak wcześnie IMO ani tu ani w Skodach czy wielu innych.
                                Ja pierwszy na 15kkm olej i każdy kolejny ze "ze swoim " olejem robię w serwisie. Najważniejsze wg mnie wymieniać rozsądnie często (co 10/15kkm) i nie słuchać tych bredni, że co 30 kkm wystarczy. A i tak będzie co ma być. Mało o lewych olejach podrabianych w bańkach się słyszy? A i nie wiem co w serwisie się dzieje. Druga bańke oddają z resztą ale czy z "mojej" pierwszej poszło do mojego silnika? Nie mamy wpływu niestety na pewne rzeczy. Ale na częstotliwość wymianki mamy.

                                PS.
                                Jeśli czytasz testy AŚ te długodystansowe to wiesz, że było parę różnych silników innych producentów, w których taka uwaga była odnotowana po rozbiórce. Stąd mój wniosek.

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8030
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #41
                                  Jeśli czytasz testy AŚ te długodystansowe to wiesz, że było parę różnych silników innych producentów, w których taka uwaga była odnotowana po rozbiórce. Stąd mój wniosek.
                                  Tak, wrzuciłem to tylko jako ciekawostkę.
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • pietrek125
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 416
                                    • Octavia II combi (1Z5)

                                    #42
                                    Tak czytam i czytam.. i myślę sobie, że jeśli już diesel to tylko Fiat JTD. :twisted:


                                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                    Komentarz

                                    • yunior81
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1657
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez AdamB
                                      Zamieszczone przez yunior81
                                      Jako użytkownik od nowości auta z DPF'em stwierdzam, że nie generuje to urządzenie żadnych problemów eksploatacyjnych. Samochód 1,5 roczny, przebieg 55TKM.
                                      Żaden okres i żaden przebieg. Wrócimy do tematu przy przebiegu 170kkm+.
                                      Raczej nie wrocimy bo auto bedzie juz w 2/3 rekach. Ale mozemy pogdybac..... ze na 100% przy pierwszych problemach z DPFem podjechalbym do ASO na jego wymiane i tyle. Jak pisalem wczesniej- dla mnie jest to czesc ekploatacyjna jak klocki czy rozrzad przy danym przebiegu sie konczy i tyle.

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        #44
                                        Panowie tak naprawdę trwałość tdi montowanych w OII wychodzi/sprawdza się po tych przynajmniej 200-50 tkm. Teraz dopiero większość aut dojeżdza tego przebiegu. I teraz można stwierdzić, że niestety nie ma udanego w pełni tdi pd w OII (bxe - panewki, bkd - głowica, bmn - piezowtryski) + oczywiście normy takie jak w każdym tdi typu dwumas i turbo. Można mieć nadzieje, że cry będą lepsze, ale to tylko nadzieje narazie, bo to, że cichszy, nie oznacza, że będzie trwalszy po takim przelocie. Szkoda, ze przestali wsadzać sprawdzony atd (w sumie tego nie kumam, bo moc taka jak w bxe prawie) lub asz z OI (zamiast bkd), bo tych jednostek to nie trapiło, ale niestety rynek musi się kręcić i zmiany dla zmian i zarobku muszą się odbywać :roll:

                                        Komentarz

                                        • aronus
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 643
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #45
                                          A czemu producenci mają robić silniki, które wytrzymają 300 kkm jak i tak w ramach recyklingu przykładowy Niemiec sprzeda przykładowemu Polakowi auto przy przebiegu 150-200 kkm :lol: I biznes się kręci :idea:

                                          Komentarz

                                          • robreg
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1195
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                            #46
                                            Powinna być społeczna umowa: jako użytkownicy zobowiazujemy się do niekupowania używanych samochodów i do kolektywnego niszczenia ich po upływie gwarancji!!!

                                            Tak nam dopomoz Provident Polska! :-D
                                            Pozdrawiam, Robreg.
                                            ----
                                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                            Komentarz

                                            • elpolacco
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1372
                                              • Volkswagen
                                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                              #47
                                              Auto kupiłeś jako nowe w salonie i jesteś jego pierwszym właścicielem :?: Daj znać jak potoczyły się dalsze losy całej tej sytuacji i jakie koszty wygenerowały.
                                              VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                              Komentarz

                                              • DriverTaxi
                                                Classic
                                                • 2012
                                                • 12

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Zaczynam sie zastanawiac czy na tym forum jest wiecej BKD z przebiegiem 200+ czy BXE z takim przebiegiem.
                                                BXE, 230 000 km, głównie miasto (taxi), olej castrol 5w30 co 15tys
                                                JESZCZE pracuje, zarabia na siebie i nie daje jakiś szczególnych oznak zmęczenia... OBY jak najdłużej ale czym więcej poczytam sobie na tym forum, tym bardziej myślę o jakieś zmianie

                                                Komentarz

                                                • blaster
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 69
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #49
                                                  Moja BXE 262 tyś

                                                  Komentarz

                                                  • Marek ozo
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 8

                                                    #50
                                                    Po tym co czytam, a szczególnie o BXE jestem chory.Właśnie kupiłem BXE ma przejechane 122000(prawdziwe)rocznie robię ok.12000.To mam nadzieje że trochę czasu i przyjemnści z jazdy mi zostało :wink:
                                                    Octavia 2FL 1.9TDI Ambiente

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...