[O2] DSG w używanym - atut czy problemy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mmaarcin
    Classic
    • 2006
    • 30

    [O2] DSG w używanym - atut czy problemy?

    Zamieszczone przez pedros
    Tak analizuję wedle mojej wiedzy jedyna opcja olejowa jaka wchodzi w rachubę przy podrasowanym BXE to olej na bazie PAO Estry.
    O tym myslisz?
  • gregw
    Drive
    • 2005
    • 76

    #2
    [O2] DSG w używanym - atut czy problemy?

    Witam!

    Wiem, że o DSG były pytania i problemy - uzytkownicy udzielali odpowiedzi, ale troche wody uplynelo, wiec moze opinia o niej sie zmienila - mam nadzieje ze na lepsze.
    Precyzując - chce kupic uzywaną O II 2,0 tdi.
    W sumie szukam bez automatu, bo nie mialem nigdy, nie jezdzilem i powiedzmy, ze sie boje
    Trafila mi sie jednak, za "przyslowiowm plotem", zdrowa BMM z DSG, przelot ok185kkm, prawie tylko trasa, z wypasem jakim szukam, w stanie odpowiednim
    Przejechalem sie, nawet 2 razy , no i jest dobrze - stan techniczny BDB, tylko ta skrzynia.
    W trakcie jazdy nic nie wyczulem dziwnego, jechalem i na D i na M, zmienia biegi ale problem jest taki, ze jechalem pierwszy raz w zyciu jako drajwer autowmatem, scislej DSG, wiec porownanie mam ŻADNE.
    Jak moge sprawdzic jeszcze funkcjonowanie tej skrzyni, jakis manewr/schwyt w trakcie jazdy newralgiczny dla tego ustrojstwa, ktore wskaze jego slabą strone lub stopien zuzycia?
    Mam VCDS-a - czy nim moge cos sprawdzic - w AUTOSCANIE, czy jakąś scislejsza funkcją?
    Auto po sprowadzeniu zza granicy jest serwisowane u zwylkego mechaniora, w sensie nie ASO, ale mającego duzy przerób aut.
    Wlasciciel twierdzi ze zawozi jak mu FIS pokazuje info o serwisie i serwis robi co trza-pytanie czy wiedzial.wie co trza robic z DSG
    Co radzicie, czy przypadek BMM z DSG z raczej udokument przelotem 180kkm to auto do jazdy i cieszenia sie nim w miare bezawaryjnie czy raczej wydatki w niedalekiej przyszlosci
    Wiem ze moze naiwnie pytam, ale zawsze jakas regula czy doswiadczenie uzytkownika eksploatujacego takie auto to dla mnie NAJLEPSZA rekomendacja

    pozdr grzesiek

    P.S.
    moze znacie pewne BKD/BMM na handel, raczej bez DSG :?:
    ASV seryjne ICE - było
    ale zostało w rodzinie

    Komentarz

    • zadariusz1
      Rider
      • 2011
      • 543
      • Octavia III (5E3)
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Sam mam DSG, mam nalotu 225tysi. i odpukać jak narazie skrzynia chodzi bez zarzutu, ja wymieniam olej co 60 tysięcy i chyba cały bajer z tymi skrzyniami to wymiana oleju,sprawdz czy przy zmianach biegów nie ma żadnych niepokojących stuków (zwłaszcza,gdy zrzuca biegi w dół).Oczywiście szczerze wątpię,aby zwykły mechanior potrafił wymienić olej w DSG,ale różne rzeczy w życiu człek widział. Vcds em sprawdzisz temperaturę oleju i jakieś parametry skrzyni.Ta skrzynia z racji eko lutów ma dość słabą elektronikę na której puszczają luty,ale nawet jak ci padnie elektronika to ogarnięty elektronik za niezbyt dużą kasę poprawi ci luty i skrzynia będzie dalej śmigać.Brak wymian oleju ( z racji mokrego sprzęgła) może powodować uszkodzenia mechatroniki (opiłki z tarcz sprzęgła potrafią zapchać kanaliki mechatroniki i poprostu je uszkodzić).Ogólnie skrzynia jak działa to jazda z nią jest bajką.Koledze padła elektronika i za 700 złociszy śmiga dalej.Sprawdż czy przy kickdownie skrzynia się nie ślizga i to chyba wsio

      Komentarz

      • gregw
        Drive
        • 2005
        • 76

        #4
        dzieki zadariusz1


        czy ktos z forumowiczow ma podobna albo jednak inna--->złą opinię z obcowania z DSG?
        ASV seryjne ICE - było
        ale zostało w rodzinie

        Komentarz

        • witachu
          L&K
          • 2011
          • 1319

          #5
          ja mam dsg i sobie chwalę. zrobiłem juz prawie 40 tys na tej skrzyni, jak dla mnie bez zarzutu pracuje. grunt to umiec dbac o skrzynie. wymieniac olej i filtr. vcds-em chyba nie ma co specjalnie sprawdzic w dsg, to raczej przy wymianie oleju sie stosuje wprowadzajac nastawy podstawowe. jak masz watpliwosci poszukaj innego auta z dsg z którym jest ok i następnie zobacz to które cie interesuje. grunt to posłuchac jak pracuje, czy sie nie slizga, nie ma podejrzanych odglosów stukania pukania. jak przebieg tego auta 180 tysi to juz powinna sie zblizac trzecia wymiana oleju. nie ma co sie bac dsg zwłaszcza mokrej
          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

          Auto Detailing: Dream Car Studio
          (znajdź również na fb)

          Komentarz

          • gregw
            Drive
            • 2005
            • 76

            #6
            dzieki witachu

            ktos jeszcze cos dorzuci?
            ASV seryjne ICE - było
            ale zostało w rodzinie

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Z obcowania. Jedno DSG6 ma 90kkm i nic mu nie dolega :lol: Drugie DSG7 ma 40kkm i to jednak nie jest to. Trzecie DSG6 ma w tej chwili ponoc okolice 190kkm. Wymiana oleju byla zawsze co 60kkm, ale pojawil sie problem ze sciezkami w mechatronice przy ok. 150kkm. Znany i naprawialny problem - poza tym, to raczej bez zarzutu.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • witachu
                L&K
                • 2011
                • 1319

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                pojawil sie problem ze sciezkami w mechatronice przy ok. 150kkm. Znany i naprawialny problem - poza tym, to raczej bez zarzutu.
                możesz napisać czy to jest cieżkie do naprawienia, z czym sie wiąze i jak do tego podejść? jakie są objawy tej usterki? u mnie co prawda sie nic takiego nie dzieje (i oby tak zostało) ale pytam na wszelki wypadek
                OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                Auto Detailing: Dream Car Studio
                (znajdź również na fb)

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Puchacz bawil sie w mojej bylej w to. Jakas firma to ogarnela. Swiecily sie wszystkie ikonki ze skrzyni, skrzynia chodzila w trybie awaryjnym, a VAG pokazywal blad zaworu w mechatronice.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • gregw
                    Drive
                    • 2005
                    • 76

                    #10
                    Dzieki adminie!


                    Czy znacie przypadek gdzie w uzywanym dsg z przebiegiem X kkm skrzynia zaczęla sprawiac problemy wynikajace z wady fabrycznej, w sensie TTTM, a nie z niewlasciwego serwisu, choc wiem ze w uzywanym pojezdzie bedzie ciezko wskazac winowajcę, jak z kazdą uzywką --->loteria :|

                    Prosze o kolejne wrażenia użytkowników :?:

                    [ Dodano: Czw 05 Cze, 14 15:34 ]
                    To zapytam jeszcze o taką kwestię - czy jezdzenie non stop (lub prawie) autem z DSG z ustawieniem na Manual zaszkodzi skrzyni( wiem ze to przeczy logice posiadania automatu) ale denerwują mnie 2 rzeczy jakie zauważylem:
                    -przy jezdzie na D niemożność hamowania silnikiem przy odpuszczeniu gazu, a wiec spalanie na 0l/100km, a na M i owszem
                    oraz
                    -za szybka zmiana biegow w gore przy normalnej jezdzie - wiem ze to skrzynia inteligentna, adaptacyjna, ale ja tak jezdze, w sensie, jak nie musze to oszczednie i denerwuje mnie mysl, ze aby jej zmienic "myslenie" musze przez chwile bez potrzeby dac w palnik :evil:
                    ASV seryjne ICE - było
                    ale zostało w rodzinie

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez gregw
                      Czy znacie przypadek gdzie w uzywanym dsg z przebiegiem X kkm skrzynia zaczęla sprawiac problemy wynikajace z wady fabrycznej, w sensie TTTM,
                      nie jeśli mówimy o DSG6
                      co prawda Puchacz miał przeboje z DSG ale to chyba jednostkowy przypadek

                      Zamieszczone przez gregw
                      przy jezdzie na D niemożność hamowania silnikiem przy odpuszczeniu gazu
                      a niby czym hamujesz jak nie silnikiem po zdjęciu nogi z pedału gazu?

                      Zamieszczone przez gregw
                      za szybka zmiana biegow w gore przy normalnej jezdzie
                      skrzynia "nauczy się" twojego stylu jazdy
                      jak będziesz jechał na S to tak nie będzie

                      Zamieszczone przez gregw
                      ja tak jezdze, w sensie, jak nie musze to oszczednie
                      to nie kupuj DSG- to skrzynia dla osób lubiących nieco ostrzejszą jazdę- zamulisz skrzynię i będziesz narzekać, że szarpie
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • gregw
                        Drive
                        • 2005
                        • 76

                        #12
                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                        a niby czym hamujesz jak nie silnikiem po zdjęciu nogi z pedału gazu?
                        silnikiem, ale skrzynia redukuje biegi na nizsze, obroty wzrastaja przez co spalanie w tym momencie nie wynosi zero, jak moge zrobic w manualu, zamykając calkiem przepustnicę

                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                        to nie kupuj DSG- to skrzynia dla osób lubiących nieco ostrzejszą jazdę- zamulisz skrzynię i będziesz narzekać, że szarpie
                        o widzisz - to dla mnie cenna uwaga, bo ja tak jezdze

                        no dobra, a na ustawieniu M mozna jezdzic w wiekszosci przelotu w trasie, czy jednak "ona wolia sama" :?: bo jej to szkodzi


                        dzieki Piotr
                        ASV seryjne ICE - było
                        ale zostało w rodzinie

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez gregw
                          a na ustawieniu M mozna jezdzic w wiekszosci przelotu w trasie, czy jednak "ona wolia sama"
                          możesz mieć na M ale ... po jakimś czasie przy braku reakcji z twojej strony przeskoczy sama na D
                          musiałbyś wachlować lewarkiem cały czas co mija się z celem posiadania automatu zwłaszcza, że nie masz łopatek przy kierownicy(były dopiero po lifcie)
                          BMM to dobry silnik- jest ich relatywnie niewiele ma forum, w połaczeniu z DSG to dobre roziązanie
                          być może jak pojeździsz z DSG to zmienisz swoje zwyczaje za kierownicą :diabelski_usmiech
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Zamieszczone przez gregw
                            Cytat:
                            piotrek_gdy napisał/a:
                            a niby czym hamujesz jak nie silnikiem po zdjęciu nogi z pedału gazu?

                            silnikiem, ale skrzynia redukuje biegi na nizsze, obroty wzrastaja przez co spalanie w tym momencie nie wynosi zero, jak moge zrobic w manualu, zamykając calkiem przepustnicę
                            Skrzynia nie zmieni biegu jesli obroty nie beda nizsze niz 1100-1200, to samo robisz w manualu, bo naciskasz w koncu sprzeglo i zmieniasz bieg na nizszy - smiem twierdzic, ze redukujac tak z 6 do 1 biegu, to wiecej czasu Ty bedziesz na wyzszym spalaniu niz DSG
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • witachu
                              L&K
                              • 2011
                              • 1319

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Puchacz bawil sie w mojej bylej w to. Jakas firma to ogarnela. Swiecily sie wszystkie ikonki ze skrzyni, skrzynia chodzila w trybie awaryjnym, a VAG pokazywal blad zaworu w mechatronice.
                              dzięki gregw, az tak ci zalezy na hamowaniu tym silnikiem? :P jak juz to mozesz sobie na manual przezucić albo na sport, ja tak robie czesto jak jeżdze po górskich serpentynkach ale w normalnej jeździe na co dzien? chyba ze ktoś bardzo lubi, mnie z DSG sie dobrze współpracuje
                              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                              Auto Detailing: Dream Car Studio
                              (znajdź również na fb)

                              Komentarz

                              • gregw
                                Drive
                                • 2005
                                • 76

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Skrzynia nie zmieni biegu jesli obroty nie beda nizsze niz1100-1200
                                no wlasnie wydaje mi sie że zbijał na niższe przełożenia przy wyższych rpm, choć nie będę sie spierać bo jechałem tym automatem az kilkanaście km i starałem sie przetestować jak najwięcej rzeczy, a lewy but stale szukał "czegos" do wcisniecia

                                reasumujac, trochę mnie przekonaliscie Panowie do tego cudu, choc świadom jestem że decyzji nie podejmiecie za mnie
                                To jeszcze zapytam wprost czy można stwierdzić że dwulitrówka z dsg spali średnio zawsze więcej niż z manualem :?: przy założeniu -ten sam driver, trasa, tempo
                                Albo jeszcze inaczej - czy mix bmm+dsg pali wiecej niż bkd+manual, bo autonat i dodatkowy "dlawik" na wydechu

                                Dzieki i proszę o więcej
                                ASV seryjne ICE - było
                                ale zostało w rodzinie

                                Komentarz

                                • piotrek_gdy
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 7723
                                  • Volkswagen
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez gregw
                                  czy można stwierdzić że dwulitrówka z dsg spali średnio zawsze więcej niż z manualem
                                  można- wynika to zarówno z doświadczeń jak i danych technicznych
                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Choćby tylko dlatego ze skrzynia wazy 100% więcej.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • witachu
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1319

                                      #19
                                      też jestem tego zdania. aczkolwiek jak sie chce wygody w czasie jazdy to sie przymknie oko na wieksze spalanie, które według mnie nie jest znacząco wyższe. jest to jednak uzależnione od czynników róznych o których wszyscy dobrze wiemy
                                      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                      Auto Detailing: Dream Car Studio
                                      (znajdź również na fb)

                                      Komentarz

                                      • gregw
                                        Drive
                                        • 2005
                                        • 76

                                        #20
                                        Zamieszczone przez witachu
                                        jest to jednak uzależnione od czynników róznych o których wszyscy dobrze wiemy
                                        czyli jakich :?:
                                        maicroft wskazal na 20 kg wieksza mase, a co jeszcze
                                        -wieksze opory stawia skrzynia
                                        -...?
                                        ASV seryjne ICE - było
                                        ale zostało w rodzinie

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          W poprzednim poście wcielo literka.

                                          Dsg6 ok. 95kg 6manual ok 30 wiec to dużo ponad 100%
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • zadariusz1
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 543
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                            #22
                                            Ja mam BKD z DSG moja mi pali teraz średnio 7,4 głównie jeżdzę po mieście,kolega ma BKD z manualem i z 8 nie może zejść. Spalanie zależy od stylu jazdy,ja czasami zamulam,a czasami jak wyskoczę za miasto to potrafię ciągnąć 200.Jak w trasie jadę do 100km/h to potrafię zejść do 5,5, a w zimie to i 10 mało. Nie bój się DSG, pojezdzisz tydzień i o manualu nie będziesz chciał słyszeć

                                            Komentarz

                                            • piotrek_gdy
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 7723
                                              • Volkswagen
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              gregw, źle mi się napisało- DSG jest oszczędniejsze
                                              większa masa to jedno ale komputer zmienia biegi i dobiera przełożenia lepiej/inaczej niż kierowca,
                                              DSG oszczędniejsze
                                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                              Komentarz

                                              • gregw
                                                Drive
                                                • 2005
                                                • 76

                                                #24
                                                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                                gregw, źle mi się napisało- DSG jest oszczędniejsze
                                                większa masa to jedno ale komputer zmienia biegi i dobiera przełożenia lepiej/inaczej niż kierowca,
                                                DSG oszczędniejsze
                                                piszesz serio jak przystało na poważnych ludzi, czy mnie wkrecasz :shock: , bo w sumie godze sie z tym ze jednak automat musi wiecej wciagnac, fizyki nie oszukasz
                                                ze mna jest/bedzie problem ze ja wlasnie chce max oszczedzic, jeżdżąc na M
                                                to juz nie wiem, najlepiej to jakby w reklamie"ERY" - gosc sie zamienil ze mna autem na 1-2 dni na tzw. jazde probna i wszystko bym wiedzial :szeroki_usmiech

                                                P.S.
                                                nie polewajcie za bardzo z mej ostatniej kwestii
                                                ASV seryjne ICE - było
                                                ale zostało w rodzinie

                                                Komentarz

                                                • mattyah4x4
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 664

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez gregw
                                                  bo w sumie godze sie z tym ze jednak automat musi wiecej wciagnac, fizyki nie oszukasz
                                                  zasadniczo DSG mi zwisa i powiewa, ale Ty chyba się poruszasz w epoce lat `70tych... :roll:
                                                  kiedy skrzynie automatyczne dopinały tzw. lock up tylko do ostatniego biegu - i dlatego na użytkowym zakresie pracy zużycie paliwa było faktycznie większe (straty na konwerterze i mieszaniu oleju)... to prehistoria, a DSG to już zupełnie inna bajka
                                                  Diesel Service Śmietana
                                                  43-210 Kobiór
                                                  ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                                  uwaga
                                                  nie robimy pompowtryskiwaczy

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...