Zamieszczone przez pedros
[O2] DSG w używanym - atut czy problemy?
Zwiń
X
-
[O2] DSG w używanym - atut czy problemy?
Witam!
Wiem, że o DSG były pytania i problemy - uzytkownicy udzielali odpowiedzi, ale troche wody uplynelo, wiec moze opinia o niej sie zmienila - mam nadzieje ze na lepsze.
Precyzując - chce kupic uzywaną O II 2,0 tdi.
W sumie szukam bez automatu, bo nie mialem nigdy, nie jezdzilem i powiedzmy, ze sie boje
Trafila mi sie jednak, za "przyslowiowm plotem", zdrowa BMM z DSG, przelot ok185kkm, prawie tylko trasa, z wypasem jakim szukam, w stanie odpowiednim
Przejechalem sie, nawet 2 razy , no i jest dobrze - stan techniczny BDB, tylko ta skrzynia.
W trakcie jazdy nic nie wyczulem dziwnego, jechalem i na D i na M, zmienia biegi ale problem jest taki, ze jechalem pierwszy raz w zyciu jako drajwer autowmatem, scislej DSG, wiec porownanie mam ŻADNE.
Jak moge sprawdzic jeszcze funkcjonowanie tej skrzyni, jakis manewr/schwyt w trakcie jazdy newralgiczny dla tego ustrojstwa, ktore wskaze jego slabą strone lub stopien zuzycia?
Mam VCDS-a - czy nim moge cos sprawdzic - w AUTOSCANIE, czy jakąś scislejsza funkcją?
Auto po sprowadzeniu zza granicy jest serwisowane u zwylkego mechaniora, w sensie nie ASO, ale mającego duzy przerób aut.
Wlasciciel twierdzi ze zawozi jak mu FIS pokazuje info o serwisie i serwis robi co trza-pytanie czy wiedzial.wie co trza robic z DSG
Co radzicie, czy przypadek BMM z DSG z raczej udokument przelotem 180kkm to auto do jazdy i cieszenia sie nim w miare bezawaryjnie czy raczej wydatki w niedalekiej przyszlosci
Wiem ze moze naiwnie pytam, ale zawsze jakas regula czy doswiadczenie uzytkownika eksploatujacego takie auto to dla mnie NAJLEPSZA rekomendacja
pozdr grzesiek
P.S.
moze znacie pewne BKD/BMM na handel, raczej bez DSG :?:ASV seryjne ICE - było
ale zostało w rodzinie
-
-
Sam mam DSG, mam nalotu 225tysi. i odpukać jak narazie skrzynia chodzi bez zarzutu, ja wymieniam olej co 60 tysięcy i chyba cały bajer z tymi skrzyniami to wymiana oleju,sprawdz czy przy zmianach biegów nie ma żadnych niepokojących stuków (zwłaszcza,gdy zrzuca biegi w dół).Oczywiście szczerze wątpię,aby zwykły mechanior potrafił wymienić olej w DSG,ale różne rzeczy w życiu człek widział. Vcds em sprawdzisz temperaturę oleju i jakieś parametry skrzyni.Ta skrzynia z racji eko lutów ma dość słabą elektronikę na której puszczają luty,ale nawet jak ci padnie elektronika to ogarnięty elektronik za niezbyt dużą kasę poprawi ci luty i skrzynia będzie dalej śmigać.Brak wymian oleju ( z racji mokrego sprzęgła) może powodować uszkodzenia mechatroniki (opiłki z tarcz sprzęgła potrafią zapchać kanaliki mechatroniki i poprostu je uszkodzić).Ogólnie skrzynia jak działa to jazda z nią jest bajką.Koledze padła elektronika i za 700 złociszy śmiga dalej.Sprawdż czy przy kickdownie skrzynia się nie ślizga i to chyba wsio
Komentarz
-
-
ja mam dsg i sobie chwalę. zrobiłem juz prawie 40 tys na tej skrzyni, jak dla mnie bez zarzutu pracuje. grunt to umiec dbac o skrzynie. wymieniac olej i filtr. vcds-em chyba nie ma co specjalnie sprawdzic w dsg, to raczej przy wymianie oleju sie stosuje wprowadzajac nastawy podstawowe. jak masz watpliwosci poszukaj innego auta z dsg z którym jest ok i następnie zobacz to które cie interesuje. grunt to posłuchac jak pracuje, czy sie nie slizga, nie ma podejrzanych odglosów stukania pukania. jak przebieg tego auta 180 tysi to juz powinna sie zblizac trzecia wymiana oleju. nie ma co sie bac dsg zwłaszcza mokrejOII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Z obcowania. Jedno DSG6 ma 90kkm i nic mu nie dolega :lol: Drugie DSG7 ma 40kkm i to jednak nie jest to. Trzecie DSG6 ma w tej chwili ponoc okolice 190kkm. Wymiana oleju byla zawsze co 60kkm, ale pojawil sie problem ze sciezkami w mechatronice przy ok. 150kkm. Znany i naprawialny problem - poza tym, to raczej bez zarzutu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftpojawil sie problem ze sciezkami w mechatronice przy ok. 150kkm. Znany i naprawialny problem - poza tym, to raczej bez zarzutu.OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Dzieki adminie!
Czy znacie przypadek gdzie w uzywanym dsg z przebiegiem X kkm skrzynia zaczęla sprawiac problemy wynikajace z wady fabrycznej, w sensie TTTM, a nie z niewlasciwego serwisu, choc wiem ze w uzywanym pojezdzie bedzie ciezko wskazac winowajcę, jak z kazdą uzywką --->loteria :|
Prosze o kolejne wrażenia użytkowników :?:
[ Dodano: Czw 05 Cze, 14 15:34 ]
To zapytam jeszcze o taką kwestię - czy jezdzenie non stop (lub prawie) autem z DSG z ustawieniem na Manual zaszkodzi skrzyni( wiem ze to przeczy logice posiadania automatu) ale denerwują mnie 2 rzeczy jakie zauważylem:
-przy jezdzie na D niemożność hamowania silnikiem przy odpuszczeniu gazu, a wiec spalanie na 0l/100km, a na M i owszem
oraz
-za szybka zmiana biegow w gore przy normalnej jezdzie - wiem ze to skrzynia inteligentna, adaptacyjna, ale ja tak jezdze, w sensie, jak nie musze to oszczednie i denerwuje mnie mysl, ze aby jej zmienic "myslenie" musze przez chwile bez potrzeby dac w palnik :evil:ASV seryjne ICE - było
ale zostało w rodzinie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gregwCzy znacie przypadek gdzie w uzywanym dsg z przebiegiem X kkm skrzynia zaczęla sprawiac problemy wynikajace z wady fabrycznej, w sensie TTTM,
co prawda Puchacz miał przeboje z DSG ale to chyba jednostkowy przypadek
Zamieszczone przez gregwprzy jezdzie na D niemożność hamowania silnikiem przy odpuszczeniu gazu
Zamieszczone przez gregwza szybka zmiana biegow w gore przy normalnej jezdzie
jak będziesz jechał na S to tak nie będzie
Zamieszczone przez gregwja tak jezdze, w sensie, jak nie musze to oszczednieprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdya niby czym hamujesz jak nie silnikiem po zdjęciu nogi z pedału gazu?
Zamieszczone przez piotrek_gdyto nie kupuj DSG- to skrzynia dla osób lubiących nieco ostrzejszą jazdę- zamulisz skrzynię i będziesz narzekać, że szarpie
no dobra, a na ustawieniu M mozna jezdzic w wiekszosci przelotu w trasie, czy jednak "ona wolia sama" :?: bo jej to szkodzi
dzieki PiotrASV seryjne ICE - było
ale zostało w rodzinie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gregwa na ustawieniu M mozna jezdzic w wiekszosci przelotu w trasie, czy jednak "ona wolia sama"
musiałbyś wachlować lewarkiem cały czas co mija się z celem posiadania automatu zwłaszcza, że nie masz łopatek przy kierownicy(były dopiero po lifcie)
BMM to dobry silnik- jest ich relatywnie niewiele ma forum, w połaczeniu z DSG to dobre roziązanie
być może jak pojeździsz z DSG to zmienisz swoje zwyczaje za kierownicą :diabelski_usmiechprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gregwCytat:
piotrek_gdy napisał/a:
a niby czym hamujesz jak nie silnikiem po zdjęciu nogi z pedału gazu?
silnikiem, ale skrzynia redukuje biegi na nizsze, obroty wzrastaja przez co spalanie w tym momencie nie wynosi zero, jak moge zrobic w manualu, zamykając calkiem przepustnicę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftPuchacz bawil sie w mojej bylej w to. Jakas firma to ogarnela. Swiecily sie wszystkie ikonki ze skrzyni, skrzynia chodzila w trybie awaryjnym, a VAG pokazywal blad zaworu w mechatronice.OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftSkrzynia nie zmieni biegu jesli obroty nie beda nizsze niz1100-1200
reasumujac, trochę mnie przekonaliscie Panowie do tego cudu, choc świadom jestem że decyzji nie podejmiecie za mnie
To jeszcze zapytam wprost czy można stwierdzić że dwulitrówka z dsg spali średnio zawsze więcej niż z manualem :?: przy założeniu -ten sam driver, trasa, tempo
Albo jeszcze inaczej - czy mix bmm+dsg pali wiecej niż bkd+manual, bo autonat i dodatkowy "dlawik" na wydechu
Dzieki i proszę o więcejASV seryjne ICE - było
ale zostało w rodzinie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gregwczy można stwierdzić że dwulitrówka z dsg spali średnio zawsze więcej niż z manualemprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
też jestem tego zdania. aczkolwiek jak sie chce wygody w czasie jazdy to sie przymknie oko na wieksze spalanie, które według mnie nie jest znacząco wyższe. jest to jednak uzależnione od czynników róznych o których wszyscy dobrze wiemyOII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
Ja mam BKD z DSG moja mi pali teraz średnio 7,4 głównie jeżdzę po mieście,kolega ma BKD z manualem i z 8 nie może zejść. Spalanie zależy od stylu jazdy,ja czasami zamulam,a czasami jak wyskoczę za miasto to potrafię ciągnąć 200.Jak w trasie jadę do 100km/h to potrafię zejść do 5,5, a w zimie to i 10 mało. Nie bój się DSG, pojezdzisz tydzień i o manualu nie będziesz chciał słyszeć
Komentarz
-
-
gregw, źle mi się napisało- DSG jest oszczędniejsze
większa masa to jedno ale komputer zmienia biegi i dobiera przełożenia lepiej/inaczej niż kierowca,
DSG oszczędniejszeprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdygregw, źle mi się napisało- DSG jest oszczędniejsze
większa masa to jedno ale komputer zmienia biegi i dobiera przełożenia lepiej/inaczej niż kierowca,
DSG oszczędniejsze
ze mna jest/bedzie problem ze ja wlasnie chce max oszczedzic, jeżdżąc na M
to juz nie wiem, najlepiej to jakby w reklamie"ERY" - gosc sie zamienil ze mna autem na 1-2 dni na tzw. jazde probna i wszystko bym wiedzial :szeroki_usmiech
P.S.
nie polewajcie za bardzo z mej ostatniej kwestiiASV seryjne ICE - było
ale zostało w rodzinie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gregwbo w sumie godze sie z tym ze jednak automat musi wiecej wciagnac, fizyki nie oszukasz
kiedy skrzynie automatyczne dopinały tzw. lock up tylko do ostatniego biegu - i dlatego na użytkowym zakresie pracy zużycie paliwa było faktycznie większe (straty na konwerterze i mieszaniu oleju)... to prehistoria, a DSG to już zupełnie inna bajkaDiesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
Komentarz