eaglemirek, To za wcześnie.Musi być jakiś podkład np.obiad
[O2] RS 2.0 TFSI - dymi na biało
Zwiń
X
-
[O2] RS 2.0 TFSI - dymi na biało
Pytanie głównie skierowane do użytkowników RSa z TFSI, ale każda informacja oczywiście jak najbardziej mile widziana.
Zastanawiam się czy aby na pewno objawy występujące u mnie są normalne, tj. występują również u innych użytkowników. Gdy rano uruchamiam auto i wyjeżdżam z garażu widzę za sobą w sumie niewielką białą chmurkę. Wyjeżdżam za bramę posesji i zostawiam auto na biegu jałowym - wówczas chmura jest już sporo większa. Podczas jazdy w lusterku widzę duże obłoki jakie za sobą zostawiam, tylna szyba staje się średnio przejrzysta Przejrzystość poprawia się wraz ze wzrostem prędkości (chmura zostaje w tyle hehe). Do pracy jadę ~11km, silnik osiąga odpowiednią temperaturę mniej-więcej w połowie tego dystansu, może ciut dalej. Jednak gdy zatrzymuję się (już na rozgrzanym silniku) to często/zazwyczaj nadal widzę biały dym buchający zza auta.
Dzisiaj odbyłem trasę po ~90 km w jedną stronę. Jadąc do Częstochowy zatrzymałem się pod sam koniec trasy (przejechane ~80km), zgasiłem silnik. Po ~5 minutach wznowiłem jazdę i z tyłu znowu zobaczyłem sporą chmurę. Nie tyle przy uruchomieniu silnika, co także podczas kilku pierwszych minut jazdy.
Wracając silnik zdążył już ostygnąć więc znowu "chmurzyłem". Nawet po przejechaniu jakiś 15-20km drogą ekspresową zatrzymując się na światłach widziałem w lusterku biały dym.
Zużycie oleju jest w normie, tj. utrzymuje się na stałym poziomie ~0.3l/1000km (tyle miał również poprzedni właściciel). Wracałem dziś na 2 auta jadąc w parze z Insignią Turbo i przyznam, że dymiła ona mniej i krócej. W cieplejsze dni nie zaobserwowałem takiego zjawiska, ale teraz naprawdę jest mi aż głupio gdy stanę za pasami, po których idą piesi.
Czy tak obfite (moim zdaniem spore) i długotrwałe dymienie może coś sugerować czy raczej jest to kwestia temperatury + podwójnego wydechu + downpipe?
-
-
phpion, jak ci dymi na bialo to proszę:
:wink:
P.S. mój dymi za to na czaro :lol:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Od prawie 5 lat jeżdżę swoim i nie miałem podobnego problemu. Niestety również się nie spotkałem z takim zjawiskiem u znajomych z tymi silnikami.
Rozumiem ze nie byłeś jeszcze u mechanika?My "Silver"
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66739
Pimpness Car Detailing - renowacja lakieru, pranie tapicerki, renowacja skóry, czyszczenie i konserwacja tapicerki skórzanej, renowacja reflektorów, powłoka kwarcowa, kompleksowe czyszczenie pojazdów.
Komentarz
-
-
U mnie dymi tylko przez chwilę jak auto uruchomię jak jest zimno ale tak to wszystkie auta dymią.Podczas jazdy nic się nie dzieje.A również nie mam kata i wydech zrobiony.Więc chyba coś jest nie tak :?Sprzedam http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=5167784
dla OCP rabacik
Komentarz
-
-
U mechanika byłem w kilka dni po zakupie, pod koniec czerwca. Był (wydaje mi się) chłodniejszy poranek i wyjeżdżając z placu zaświeciła mi się kontrolka oczyszczania spalin. Najprawdopodobniej tego samego dnia pierwszy raz zobaczyłem chmurę - zgłosiłem to mechanikowi.
Odnośnie kontrolki oczyszczania spalin to usunięto błędy:
- P1463 - sterownik elektroniki centralnej,
- P3137 - klapa kolektora ssącego,
- P0642 - czujnik napięcia referencyjnego.
Pod kątem dymienia natomiast zrobiono 2 testy uszczelki pod głowicą - na ciepłym (gdy oddawałem auto) i na zimnym (zostawiłem auto na noc) silniku. Niczego nie zdiagnozowano, powiedziano mi, że jest to po prostu para wodna.
Odnośnie tego linka, który podał piramida:
- paliwo leję 98 na Statoilu + dodatek Millersa do każdego tankowania,
- płyn chłodniczy obczaję na rozgrzanym i włączonym silniku,
- zanieczyszczona odma - też do sprawdzenia, ale chyba raczej nie przeze mnie (nigdy tego nie robiłem),
- olej Fuchs 0W40 wymieniany 2 miesiące temu no i systematycznie uzupełniany
- tłumik - tłumik środkowy mam w fatalnym stanie, już nawet słychać jak podpierduje... z początkiem grudnia będę go wymieniał.
Dobrze by zatem było gdyby to faktycznie ten tłumik, to podtrzymuje mnie na duchu:
raczej przy intensywnym użytkowaniu samochodu i w trasie objawy będą stawały się coraz mniej widoczne, a w końcu biały dym zniknie zupełnie
Komentarz
-
-
W sobotę akurat robiłem trasę ~90km na 2 auta, kolega widział tylko obłoczki, nie widział wody wyciekającej z rury.
Poczytałem dziś całkiem sporo na temat kolorów dymków oraz ich możliwych przyczyn i z tego co wyczytałem, to najpewniejszą przyczyną dla białego dymu jest płyn chłodzący (uszczelka pod głowicą lub sama głowica). I tutaj w sumie to dla mnie optymistyczna wiadomość, bo uszczelka pod głowicą była sprawdzana, a płynu jest dokładnie tyle, ile w momencie zakupu (przejechane ~4000 km). Mam nadzieję zatem, że to jednak para.
Jutro/pojutrze podjadę na stację diagnostyczną na kontrolę spalin co powinno rozwiać już wszystkie wątpliwości. Mam nadzieję, że niepotrzebnie robię zamieszanie
Komentarz
-
-
Mam wrażenie że u mnie po wstawieniu downpipe'a też trochę więcej paruje z wydechu. Poza tym aktualnie warunki zewnętrzne powodują, że widać "dymek" zdecydowanie bardziej.Skoda Octavia RS Combi 2006
BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
http://www.dynamech.pl
Serwis & regeneracja turbosprężarek
Komentarz
-
-
U mnie też leci para z wydechu ale przy tej mocy i wydechu o większej średnicy ( wydaje mi się że jest większy niż w mniejszych silnikach ) to raczej normalne - tym bardziej że temperatura na zewnątrz jest jaka jest. Fakt faktem u mnie jak wyjadę już z korków to nie zauważyłem żeby coś dymiło.
Komentarz
-
-
Dzisiaj bacznie obserwowałem to, co dzieje się z tyłu. Pierwsze ~4km widziałem w lusterku chmurę. Potem jechałem akurat trochę szybszą trasą ze stałą prędkością więc nic nie widziałem. Po kolejnych ~4km (łącznie zatem ~8km) stanąłem na światłach - czyściutko. Ruszyłem - czyściutko. Po drodze były kolejne światła/skrzyżowania - czyściutko. Przejechałem kolejne ~8km, dotarłem do pracy. Zatrzymałem się i podczas odczekiwania na schłodzenie/zwolnienie (zwał jak zwał) turbiny po ~10 sekundach w lewym lusterku widziałem dymienie. Nie chmurę, ale jednak dymek leciał. Zobaczę co powiedzą na stacji diagnostycznej. Wolę mieć 100% pewności, że spaliny są czyste i że to para, niż mieć jakiekolwiek wątpliwości.
Komentarz
-
-
Ja miałem sprawdzane spaliny podczas pierwszego przeglądu przed rejestracją w Polsce i były czyściutkie ( przegląd 13.11.2014 ). Jeżeli nie ubywa ci płynu chłodniczego to ja bym to zgonił na temperaturę zewnętrzną ( jakby ci olej spierdzielał to miałbyś niebieski dymek ) - wg mnie ( nie jestem specjalistą ) to te silniki generują dużo ciepła a ponieważ wydech musi być bardziej swobodny żeby odprowadzić ilość spalin z 200 konnego silnika to powstaje para wodna - jak oddychasz przy tej temp. zewnętrznej to też ci leci para z ust.
Komentarz
-
-
Jak Ci nie ubywa płynu chłodniczego to olałbym temat. Skoro w cieplejsze dni nie było tego zjawiska to tylko i wyłącznie jest to para. Mi po zmianie wydechu np. zaczął dużo bardziej dymić na biało niż na serii.
Zamieszczone przez phpion- tłumik - tłumik środkowy mam w fatalnym stanie, już nawet słychać jak podpierduje... z początkiem grudnia będę go wymieniał.
Komentarz
-
-
Tłumik widziałem od spodu, jedna z warstw jest przeżarta, do tego mam nieszczelność na łączniku. W zasadzie w każdej chwili może mi paść, ale najwcześniej mogę pozbyć się auta dopiero 5-go grudnia, więc jeszcze te 2 tygodnie muszę przetrzymać.
Tak czy inaczej podjadę sprawdzić spaliny. Wiadomo - tutaj tylko w jakimś stopniu gdybamy, opieracie się na moim opisie, który może być w jakimś stopniu przekłamany/przesadzony.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, dam potem znać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phpionPod kątem dymienia natomiast zrobiono 2 testy uszczelki pod głowicą - na ciepłym (gdy oddawałem auto) i na zimnym (zostawiłem auto na noc) silniku
Moj gdy jest zimno tez stawia za soba zaslone z oblokow pary, chyba. Aczkolwiek mi ubywa troche plynu i musze dolac od czasu do czasu.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Wszystko sprzysięgło się przeciwko mnie Byłem na zaufanej stacji diagnostycznej, jednego dnia mieli oddany sprzęt do analizy spalin do naprawy, drugiego już był, ale podczas testu okazało się, że nie działa. Pewnie będzie dopiero na piątek. Tak czy inaczej diagnosta stwierdził, że coś za bardzo śmierdzi. Możliwe, że to przez nieszczelności lub sonda lambda. Zalecił sprawdzenie, czy elektronika działa prawidłowo.
Nie wiem czy diagnoza VCDSem cokolwiek by pokazała (i tutaj prośba o odpowiedź), ale nie znalazłem tutaj nic konkretnego. Wcześniej (gdy zapaliła mi się kontrolka oczyszczania spalin) skasowano mi błędy:
Kod:- P1463 - sterownik elektroniki centralnej, - P3137 - klapa kolektora ssącego, - P0642 - czujnik napięcia referencyjnego.
Poniżej wklejam moje logi z niedzieli:
Kod:Sunday,23,November,2014,14:45:08:62939 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: Release 12.12.0 (x64) Data version: 20130910 VIN: [CIACH!] License Plate: Mileage: 121970km-75788mi Repair Order: -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: 1Z (1K0) Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 37 42 44 46 52 55 56 62 72 76 77 VIN: [CIACH!] Mileage: 121970km/75788miles 00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000 01-Engine -- Status: Malfunction 0010 03-ABS Brakes -- Status: OK 0000 08-Auto HVAC -- Status: OK 0000 09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010 15-Airbags -- Status: OK 0000 16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010 17-Instruments -- Status: OK 0000 19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010 25-Immobilizer -- Status: OK 0000 37-Navigation -- Status: Malfunction 1010 42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000 44-Steering Assist -- Status: OK 0000 46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010 52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000 55-Xenon Range -- Status: OK 0000 56-Radio -- Status: Malfunction 1010 62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000 76-Park Assist -- Status: OK 0000 77-Telephone -- Status: Sporadic communication error 1000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl Part No SW: 1Z0 907 115 A HW: 8P0 907 115 B Component: 2.0l R4/4V TFSI 0040 Revision: 5BH15--- Serial number: SKZ7Z0F3929649 Coding: 0203000318070160 Shop #: WSC 00191 264 15243 VCID: 3365F94752C0B386591-8066 1 Fault Found: 005699 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller P1643 - 001 - Freeze Frame: Fault Status: 01100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 254 Reset counter: 255 Mileage: 118988 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 16:24:56 Freeze Frame: RPM: 1981 /min Load: 36.1 % Speed: 17.0 km/h Temperature: 67.0°C Temperature: 27.0°C Absolute Pres.: 990.0 mbar Voltage: 14.224 V Readiness: 0010 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-614-517-MK60-F.lbl Part No SW: 1K0 614 517 AC HW: 1K0 614 517 AC Component: ESP FRONT MK60-AT 0102 Revision: 00H13001 Coding: 0037506 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 68DF5E2B5B86005E3C3-803D No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl Part No: 1Z0 907 044 H Component: ClimatronicPQ35 084 0305 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 3B75D1677A907BC6811-806E No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl Part No SW: 3C0 937 049 AE HW: 3C0 937 049 AE Component: Bordnetz-SG H52 2002 Revision: 00H52000 Serial number: 00000004561478 Coding: E18E0F111004140046110D000000000000097F065C0000 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 6CD7223B4F7E2C7E58B-8039 Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 A Labels: 1KX-955-119.CLB Component: Wischer SK351 012 0401 Coding: 00063477 Shop #: WSC 73430 Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AE Labels: 1K0-955-559-AF.CLB Component: RLS 311006 014 1201 Coding: 00471077 Shop #: WSC 73430 1 Fault Found: 00979 - Lamp for Low Beam; Right (M31) 010 - Open or Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00111010 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 7 Reset counter: 27 Mileage: 119667 km Time Indication: 0 Date: 2005.09.13 Time: 31:63:63 Freeze Frame: ON Voltage: 14.10 V ON ON OFF OFF OFF ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl Part No SW: 1K0 909 605 AA HW: 1K0 909 605 AA Component: Q2 AIRBAG VW8 027 0900 Revision: 11027000 Serial number: 003B5D10CJCX Coding: 0020786 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 6BD521274A702B46511-803E Subsystem 1 - Serial number: 6332MSME141B430FA Subsystem 2 - Serial number: 6342MSME133D606AE Subsystem 3 - Serial number: 6351HSME0B79486FR Subsystem 4 - Serial number: 6361HSME0B741F65H No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl Part No SW: 1K0 953 549 BC HW: 1K0 953 549 BC Component: Lenksäulenmodul 036 0070 Coding: 0000042 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 74E73A5B174EF4BE80B-8021 1 Fault Found: 00895 - Cruise Control Switch (E45) 014 - Defective ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl Part No SW: 1Z0 920 842 C HW: 1Z0 920 842 C Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 1612 Revision: V1612036 Serial number: SKZ7Z0F3929649 Coding: 0007101 Shop #: WSC 01010 010 01010 VCID: 377DCD5746B85FA6659-8062 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V2.clb Part No SW: 1K0 907 530 K HW: 1K0 907 951 Component: J533__Gateway H04 0020 Revision: H04 02 Serial number: 121106F2000706 Coding: 7D3F07C807002302 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 2F6DF537BEE897663D9-807A 4 Faults Found: 01305 - Databus for Infotainment 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 18 Reset counter: 20 Mileage: 121617 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 15:01:20 01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 201 Reset counter: 34 Mileage: 118138 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 16:10:44 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 203 Reset counter: 34 Mileage: 118138 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 16:10:44 01303 - Telephone Transceiver (R36) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 254 Reset counter: 34 Mileage: 118129 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 07:39:00 ------------------------------------------------------------------------------- Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.clb Part No SW: 1Z0 920 842 C HW: 1Z0 920 842 C Component: IMMO VD1 1612 Revision: V1612036 Serial number: SKZ7Z0F3929649 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 377DCD5746B85FA6659-8062 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb Part No SW: 1Z0 035 680 A HW: 1Z0 035 680 A Component: RNS-MID H04 1004 Revision: AB001001 Serial number: SKZ6Z7H8003077 Coding: 0C0004000001000300 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 326BFC436DDABA8E527-8067 7 Faults Found: 00871 - Bass Speaker Front Right (R23) 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 254 Reset counter: 250 Mileage: 118128 km Time Indication: 0 00870 - Bass Speaker Front Left (R21) 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 254 Reset counter: 250 Mileage: 118128 km Time Indication: 0 00821 - Antenna 2 for Radio (R93) 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 254 Reset counter: 250 Mileage: 118128 km Time Indication: 0 01044 - Control Module Incorrectly Coded 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 254 Reset counter: 250 Mileage: 118128 km Time Indication: 0 00873 - Bass Speaker Rear Right (R17) 011 - Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 8 Mileage: 121280 km Time Indication: 0 01305 - Databus for Infotainment 014 - Defective - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 2 Reset counter: 20 Mileage: 0 km Time Indication: 0 00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52) 007 - Short to Ground - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 2 Reset counter: 34 Mileage: 120813 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 17:00:07 ------------------------------------------------------------------------------- Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl Part No SW: 1T0 959 701 D HW: 1T0 959 701 D Component: Tuer-SG 005 0943 Coding: 0000244 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 387FCE6B4BA650DE6C3-806D No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb Part No: 1K1 909 144 L Component: EPS_ZFLS Kl.074 H07 1806 Shop #: WSC 02069 000 90108 VCID: 3467FA5B57CEB4BE40B-8061 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MAX.clb Part No SW: 1K0 959 433 BT HW: 1K0 959 433 BT Component: KSG PQ35 G2 020 0203 Revision: 00020000 Serial number: 00000000000000 Coding: 80801A085283007F3F02050FC0084FD6907C00 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 8305E987C2E04306091-80D6 Subsystem 5 - Part No: 1Z0 951 171 A Component: NeigungsSensor 008 5003 Coding: 00000000 Shop #: WSC 73430 Subsystem 6 - Part No: 1K0 951 605 C Component: LIN BACKUP HORN H03 1301 Subsystem 7 - Part No: 1Z0 951 171 A Component: Innenraumueberw.008 5003 1 Fault Found: 00323 - Vehicle Inclination Sensor (G384) 014 - Defective Freeze Frame: Fault Status: 01101110 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 5 Mileage: 118129 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 07:38:48 ------------------------------------------------------------------------------- Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN3.lbl Part No SW: 1T0 959 702 D HW: 1T0 959 702 D Component: Tuer-SG 005 0943 Coding: 0000244 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 3979CB6F70AC49D693D-806C No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 55: Xenon Range Labels: 1T0-907-357.lbl Part No: 1T0 907 357 Component: Dynamische LWR 0003 Coding: 0000007 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: F4E7BA5B974E74BE00B-80A1 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 56: Radio (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb Part No SW: 1Z0 035 680 A HW: 1Z0 035 680 A Component: RNS-MID H04 1004 Revision: AB001001 Serial number: SKZ6Z7H8003077 Coding: 0C0004000001000300 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 326BFC436DDABA8E527-8067 7 Faults Found: 00871 - Bass Speaker Front Right (R23) 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 254 Reset counter: 250 Mileage: 118128 km Time Indication: 0 00870 - Bass Speaker Front Left (R21) 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 254 Reset counter: 250 Mileage: 118128 km Time Indication: 0 00821 - Antenna 2 for Radio (R93) 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 254 Reset counter: 250 Mileage: 118128 km Time Indication: 0 01044 - Control Module Incorrectly Coded 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 254 Reset counter: 250 Mileage: 118128 km Time Indication: 0 00873 - Bass Speaker Rear Right (R17) 011 - Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 8 Mileage: 121280 km Time Indication: 0 01305 - Databus for Infotainment 014 - Defective - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 2 Reset counter: 20 Mileage: 0 km Time Indication: 0 00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52) 007 - Short to Ground - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 2 Reset counter: 34 Mileage: 120813 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 17:00:07 ------------------------------------------------------------------------------- Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl Part No SW: 1K0 959 703 J HW: 1K0 959 703 J Component: Tuer-SG 005 0907 Coding: 0000144 Shop #: WSC 73430 790 1012544 VCID: 377DCD5746B85FA6659-8062 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl Part No SW: 1K0 959 704 J HW: 1K0 959 704 J Component: Tuer-SG 005 0907 Coding: 0000144 Shop #: WSC 73430 790 1012544 VCID: 387FCE6B4BA650DE6C3-806D No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 76: Park Assist Labels: 1Z0-919-283.lbl Part No SW: 1Z0 919 283 C HW: 1Z0 919 283 C Component: Parkhilfe 8-Kan H04 0020 Coding: 0000001 Shop #: WSC 73430 790 00000 VCID: 3E73D87369826EEEA6F-806B No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 77: Telephone Cannot be reached End ---------------------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Cos tam masz grzebane z radiem/nawigacja/telefonem, przy okazji czujnik przechylu nadwozia jest uszkodzony (w podsufitce w okolicach schowka na okolury).
Blad w silniku, mowi o sprawdzeniu bledow w 09, a tam blad o spalonej zarowce.
Jest tez blad tempomatu.
W zasadzie jak wszystko jest podlaczone te bledy powinny zniknac, jak radio jest wsadzone niefabryczne, trzeba go wykodowac z CAN, wtedy nie bedzie go szukal.
Komentarz
-
-
1. Tak, Columbus był dokładany dodatkowo i ponoć nie byli w stanie/nie chciało im się go poprawnie zakodować i stąd wali błędami. Wszystko jednak działa prawidłowo. Czy mógłbyś mi napisać jak mam wykodować? VCDSa pierwszy raz uruchomiłem właśnie w niedzielę więc nie bardzo się w nim orientuję. Jeśli jednak byłoby to w jakimś stopniu ryzykowne to daruję sobie grzebanie.
2. Czujnik przechyłu nadwozia jak się domyślam związany jest z asystentem ruszania pod górkę. Jeśli tak to ta funkcja u mnie działa.
// Edit: znalazłem:
3. Nie sądzę by była to żarówka, może jakiś styk. Zdarza się, że wywala mi kontrolkę żarówki na desce, wówczas prawa lampa pozycyjna nie świeci. Po 1-2 minutach kontrolka gaśnie, a lampa zapala się ponownie
4. Tak, tempomat niestety nie działa.
Ponawiając pytanie: gdyby było faktycznie coś z elektroniką czy sondą lamda to VCDS by to pokazał? Czy te wcześniej usunięte błędy:
Kod:- P1463 - sterownik elektroniki centralnej, - P3137 - klapa kolektora ssącego, - P0642 - czujnik napięcia referencyjnego.
PS: Te błędy od razu w niedzielę googlowałem, szczególnie ten dotyczący silnika. Znalazłem jednak info, że tyczy on (jak wspomniałeś) żarówki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phpionTak czy inaczej diagnosta stwierdził, że coś za bardzo śmierdzi.Skoda Octavia RS Combi 2006
BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
http://www.dynamech.pl
Serwis & regeneracja turbosprężarek
Komentarz
-
-
Przy sportowym katalizatorze pewnie będzie trochę bardziej śmierdzieć, niż na serii.
U mnie ze spadkiem temperatury otoczenia nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego dymienia, podymi trochę pod domem na wolnych. W czasie jazdy nie dymi tak, żeby specjalnie zwróciło moją uwagę.Skoda Octavia RS Combi 2006
BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
http://www.dynamech.pl
Serwis & regeneracja turbosprężarek
Komentarz
-
-
Nie mam RS, nie mam 2.0 TFSI, ale u mnie dymek też jest i to całkiem spory. Z obserwacji wynika, że jego "ilość" jest uzależniona od temperatury i wilgotności. Po trasie nie zwróciło to mojej uwagi, lecz specjalnie nie sprawdzałem. Wiosną/latem/wczesną jesienią było "normalnie", więc się nie przejmuję
Komentarz
-
Komentarz