żeby zmierzyć sobie prędkość to IMHO nie jest najlepszy argument do kupna
odejmij sobie 10km/h - tyle mniej wiecej przekłamuje licznik powyżej "stówy".
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda, a powyzej dwoch stow ? Pokazalo mi 237 (tuz przed kreska 240) i jestem ciekaw ile to bylo faktycznie, ale pewnie poleciala wartosc fabryczna czyli te 219km/h.
[ Dodano: Czw 23 Sie, 07 13:33 ] QBA, ciulam kase na palmtopa z gps bo ostatnio mam tendencje do gubienia sie w trasie i przegapiania zjazdow :lol:
szkoda, a powyzej dwoch stow ? Pokazalo mi 237 (tuz przed kreska 240) i jestem ciekaw ile to bylo faktycznie, ale pewnie poleciala wartosc fabryczna czyli te 219km/h.
[ Dodano: Czw 23 Sie, 07 13:33 ] QBA, ciulam kase na palmtopa z gps bo ostatnio mam tendencje do gubienia sie w trasie i przegapiania zjazdow :lol:
nie pamietam teraz, ale u mnie do stówy jakieś 6-7km/h a powyżej około 10, niestety instynkt samozachowawczy wraz ze wzrostem predkości każe mi coraz pilniej wgapiać się to co przede mną, więc nie powiem ci jak to wygladało powyżej 200
w każdym razie skrzynia bardzo ogranicza v max, więc nie ma co sie podniecać, IMHO v-max w "standardowo" modyfikowanych samochodach vs. seria nie różni się znacznie (np. u mnie), zresztą kogo to obchodzi, ważniejsze jak szybko do tego v maxa dochodzisz.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
tyle mniej wiecej przekłamuje licznik powyżej "stówy".
teoretycznie tak - choc czasami sa b duze roznice miedzy takimi samymi modelami aut.
Zamieszczone przez szkoda
żeby zmierzyć sobie prędkość to IMHO nie jest najlepszy argument do kupna
dokladnie - zdecydowanie lepiej pozyczyc jesli ma byc tylko do tego celu
Zamieszczone przez szkoda
IMHO v-max w "standardowo" modyfikowanych samochodach vs. seria nie różni się znacznie (np. u mnie
w benzyniakach jest lepiej niz w dieslu i zakres vmaxa sie zmienia bardziej - druga rzecz ze gdzie tu jezdzic 200km/h? (no moze na Siekierkowskim :diabelski_usmiech )
chcialbym tylko zeby ktos mi udzielil fachowej odpowiedzi, czy jest to jais ogranicznik czy po prostu przebieg mocy w tym modelu tak wychodzi ze nie ma wiecej mocy
chcialbym tylko zeby ktos mi udzielil fachowej odpowiedzi, czy jest to jais ogranicznik czy po prostu przebieg mocy w tym modelu tak wychodzi ze nie ma wiecej mocy
Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
Panowie o co w ogóle chodzi.
Zobaczcie przebieg mocy i momentu dla waszych jednostek i sprawa rozwiązana. Do 4000 jeszcze coś się niby dzieje ale po, niestety wszystko leci na łeb ku wartości "0"
Do tego trzeba wziąć pod uwagę coś takiego jak temperatura na zewnątrz a może konkretniej temperatura w dolocie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Re: O2 1,9tdi max 195km/h, ogranicznik predkosci czy co??
Zamieszczone przez mushroom
witam , jestem uzytkownikiem ocatavi 2, 1,9tdi 110km, chcialbym sie dowiedziec czy one maja fabrycznie ogranicznie predkosci ? takie odnosze wrazeni gdyz predkosciomierz nie chce ani drganc ani dalej niz na 195km/h, nawet przyhamowywuje dodam tylko ze posiadam takze filtr czasteczek stalych. Czy jest jakas solucja na usuniecie tego? bo wiem ze mozna by wyciasnac jakas wieksza predkosc, przy 195km/h mam 4200obr, . z gory dzieki na pomoc, dodam tylko ze szukalem i nic nie znalazlem na forum.
Pozdrawiam
nie dam sobie glowy uciac co do obrotow, ale dane z wczoraj:
budzik - 218 km/h
GPS - 202 km/h
obroty - okolo 4200
paliwo - franuski Shell
szedl dalej ale nie chcialem go katowac
3 osoby + pelny bagaznik
Jabar1975, Jak to nie, przeciez mozesz napisac program ktory bedzie obcinal obroty na 3700 na 5 biegu i tyle. Mozna limiter obrotow przeniesc wyzej np na 4500, ale IMO to jest do bani posuniecie, bo turbina powie jeszcze szybciej papa, bo coraz slabsze te sprezarki wkladaja.
A diesel ma to do siebie, ze w koncu sie rozpedzi. U mnie przy tych 4200 na 5 biegu gaz wcale nie musi byc wcisniety do konca, wiec raczej to nie tu jest problem. Pozostaje czas w jakim auto rozpedzi sie do tych 220km/h np. A nie zapominajmy ze indeks predkosci opon to najczesciej 210km/h w autach tej klasy co Octavia
ak to nie, przeciez mozesz napisac program ktory bedzie obcinal obroty na 3700 na 5 biegu i tyle.
chodzi mi o to ze w skodzie nie ma ogranicznika takiego jak np w autach sportowych gdzie przy np. 250 km/h (albo ca. 180km/h jak jest w japoni praktycznie we wszystkich autach) nastepuje elektroniczne ograniczenia predkosci.
IMO bylaby wtedy jasna informacja ze ten i ten model ma predkosc ograniczona do xxx km/h. Tutaj jest raczej tak ze jedno auto z tym silnikiem bujnie sie do 210 a inne do 195 (jak u kolegi) - a roznice te sa malo wiarygodne bo bo trzeba by sprawdzic oba jakims dokladnym przyrzadem pomiarowym - bo roznica moze wynikac np. z roznych przeklaman licznika.
ak to nie, przeciez mozesz napisac program ktory bedzie obcinal obroty na 3700 na 5 biegu i tyle.
chodzi mi o to ze w skodzie nie ma ogranicznika takiego jak np w autach sportowych gdzie przy np. 250 km/h (albo ca. 180km/h jak jest w japoni praktycznie we wszystkich autach) nastepuje elektroniczne ograniczenia predkosci.
IMO bylaby wtedy jasna informacja ze ten i ten model ma predkosc ograniczona do xxx km/h. Tutaj jest raczej tak ze jedno auto z tym silnikiem bujnie sie do 210 a inne do 195 (jak u kolegi) - a roznice te sa malo wiarygodne bo bo trzeba by sprawdzic oba jakims dokladnym przyrzadem pomiarowym - bo roznica moze wynikac np. z roznych przeklaman licznika.
dokladnie
jest mozliwe ze 1 pojedzie licznikowe 195 bo ma firmowe opony i licznik uczciwie pokazujcy
a drugi ma inne felgi i "szybszy" budzik i poleci 220 ...
GPS + 9 satelit -> pomiar i mozna wtedy dyskutowac
Re: O2 1,9tdi max 195km/h, ogranicznik predkosci czy co??
Zamieszczone przez mateo
Zamieszczone przez mushroom
witam , jestem uzytkownikiem ocatavi 2, 1,9tdi 110km, chcialbym sie dowiedziec czy one maja fabrycznie ogranicznie predkosci ? takie odnosze wrazeni gdyz predkosciomierz nie chce ani drganc ani dalej niz na 195km/h, nawet przyhamowywuje dodam tylko ze posiadam takze filtr czasteczek stalych. Czy jest jakas solucja na usuniecie tego? bo wiem ze mozna by wyciasnac jakas wieksza predkosc, przy 195km/h mam 4200obr, . z gory dzieki na pomoc, dodam tylko ze szukalem i nic nie znalazlem na forum.
Pozdrawiam
nie dam sobie glowy uciac co do obrotow, ale dane z wczoraj:
budzik - 218 km/h
GPS - 202 km/h
obroty - okolo 4200
paliwo - franuski Shell
szedl dalej ale nie chcialem go katowac
3 osoby + pelny bagaznik
O2 TDI 105KM przebieg 5000 km
OII TDI 105KM przebieg 6000 km autobana Niemcy "3"
na liczniku 215
na GPS 202
obroty 4200
paliwo polski LOTOS
i pedal gazu nie do końca wcisnięty
Octavia II 1,9 TDi Ambiente + masa dodatków
CB Uniden 520 XL + President MISSOURI
Tam nie ma zadnych blokad
jedno auto jest zrobione tak, inne inaczej, jedno dotarte w taki sposob, inne w inny - skutkiem czego sa roznice w predkosci, do tego dojdzie wiatr z tej a nie innej strony, moze cisnienie w oponach, temp itd itp i spokojnie wychodzi roznica na poziomie +-5-10 km/h
Panowie, nie mówię o gonieniu auta 1700 km z prędkowścią VMax lecz o odcinku 120 km autostrady w Chorwacji gdzie jadąc "z górki" na "wariata" można odczuć "STOP"!
Bo o tym było w temacie :-)
O tym gdzie w Polsce latać z taką predkością też z chęcia poczytam :diabelski_usmiech
A co do Palma z GPS (np Asus A636N) to jadąc po autostradach Chorwacji (Dalmacji Południowej) naprwdę nie ma za wiele drzew i wzniesień by "oszukać" GPS.
PS A ja dodam jeszcze pytanko o turbinkę i silnik:
Jak długo można bezpiecznie jechać na full (3500 -3900obr/min) by nie wystrzelić turba za wcześnie? ops:
Ale co do ograniczników to może ich nie ma tyle że np: u mnie (DSG) w trybie "S" auto kręci na poszczególnych biegach do ok 4300/4400 ogr/min. A na ostatnim 6-tym biegu widać wyraźnie moment zatrzymania na 4200 i STOP. Dalej nie pójdzie. Może to specyfika tego układu napędowego.
4200/209 (GPS)/219 licznik - i basta
A manual?
Ech... to i tak akademicka dyskusja o różnicy +-8km :roll:
Jabar1975, Tak, ja wiem o czym Ty mowisz, ale ja wiem, ze predkosc mozna zdlawic w aucie np po chipie a mozna ja podniesc. I auto moze miec i 200KM a jak nie rozkreci sie wiecej niz te 4200obr/min to nie pojedzie szybciej, bo niby jak
Panowie, nie mówię o gonieniu auta 1700 km z prędkowścią VMax lecz o odcinku 120 km autostrady w Chorwacji gdzie jadąc "z górki" na "wariata" można odczuć "STOP"!
Bo o tym było w temacie :-)
O tym gdzie w Polsce latać z taką predkością też z chęcia poczytam :diabelski_usmiech
A co do Palma z GPS (np Asus A636N) to jadąc po autostradach Chorwacji (Dalmacji Południowej) naprwdę nie ma za wiele drzew i wzniesień by "oszukać" GPS.
PS A ja dodam jeszcze pytanko o turbinkę i silnik:
Jak długo można bezpiecznie jechać na full (3500 -3900obr/min) by nie wystrzelić turba za wcześnie? ops:
Komentarz