Jakie ECU w BMN ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez sesik
    Sypniesz gotówką to Ci dam zgrać swój soft
    dzieki za deklaracje, oczywiście wrócę do propozycji z chwilą, gdy będę miał "konkret w garści" w postaci interface'u a działam w tym kierunku... żeby nie ten Siemens (czemu akurat w tym modelu musieli znaleźć dla niego ujście ???) to już byśmy działali, a tak to może się okazać, iż zakres obsługiwanych ECU jest jednak inny aniżeli opisy produktu (marketing). Prowadzę miłą wyminę korespondencji z równie miłym sprzedawcą i w zasadzie mamy już wypracowane rozwiązanie dla przypadku, gdyby jednak Siemens nie dał się "rozczytać". Sprawdzę najpierw u siebie oczywiście.

    Przy okazji dowiedziałem się, iż mapy (przynajmniej o takich zostałem poinformowany) mają certyfikat/aprobatę TUV co wskazuje moim zdaniem (moje wczesniejsze przewidywania) na ich pochodzenie. :idea:

    Komentarz

    • kmink
      L&K
      • 2007
      • 1360
      • Superb III (3V3)

      #27
      innova, wytykasz innym, składanie aut, cofanie liczników itd. a sam chcesz sobie zgrać po cwaniacku program przez kogoś zmodyfikowany i go kopiować...taka polska mentalność...
      Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
      https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

      www.tuneforce.pl
      www.dpfserwis.pl

      Komentarz


      • #28
        [quote]
        Zamieszczone przez kmink
        innova, wytykasz innym, składanie aut, cofanie liczników itd. a sam chcesz sobie zgrać po cwaniacku program przez kogoś zmodyfikowany i go kopiować...taka polska mentalność...
        nie wiem, która z wylistowanych przeze mnie cech/sprawności zabolała Ciebie najbardziej i czy wogóle ale pokaż mi faktycznego właściciela praw autorskich czy też osoby upoważnionej do dysponowania tą wartością intelektualną...

        ja mam dość precyzyjnie określone wcześniej przekonanie odnośnie faktycznego pochodzenia tego, co mam zamiar wgrać i żadna fabryka nie przedstawia żadnych roszczeń... natomiast tunerzy rozmaici to i owszem. Kilka lat temu wnosili opłaty na czyją rzecz to nie wiem (prawdopodobnie na rzecz osób, które wynosiły wyniki prac z labu) a którym to procodawca płacił za prace rozwojowe i też nie mieli upoważnienia aby tym handlować i czerpać korzyści "na lewo". Moim zdaniem właścicielem większości map (tych opracowanych we właściwym trybie) są właśnie fabryki i ich laboratoria. A teraz pokaż mi tunera (firmę), który ma podpisane jakiekolwiek umowy na komercyjne wgrywanie tych map i map opracowanych na ich podstawie (drobne modyfikacje) oraz czerpanie korzyści z ich rozpowszechniania/instalacji... ale żeby to było mało ...i tu się zatrzymam a zmierzałem w kierunku aspektów podatkowych... teraz możemy porozmawiać o tym, kto tak naprawdę jest cwaniakiem i do tego bezpodstawnie się wzbogaca.

        Inna sprawa to wiedza jak to wgrać... i wszyscy tunerzy dociśnięci sprawą praw autorskich szybko doszliby do tego, iż mapa jest za darmo a płaci się za usługę. No i wątek nieuczciwej konkurencji też jest ciekawy do rozważenia (tunerzy vs ASO reprezentujące faktycznego właściela wiedzy)


        no i nie rozumiem o co chodziło z tym sformułowaniem: "i go kopiować..." Na Allegro pełno jest gotowych zestawów za niewielkie pieniądze dedykowanych na użytek własny każdego użytkownika pojazdu. Producenci z Chin zapewnili dość kompleksową obsługę (mówiąc wprost wrowadzili nowe życie aspekt podkręcania samochodów żeby bardziej dosadnie nie dookreślać) w tym zakresie...niestety dla mnie głównie do kontrolerów BOSCH'a gdyż nastawiają się na masę...jak zawsze zresztą. Ja mam mówiąc kolokwialnie "pod górę", ale większość użytkowników samochodów grupy VW może już się cieszyć z faktu, iż mogą znacznie więcej zrobić i sprawdzić w swoich jak by nie było samochodach przy pomocy legalnie nabytych narzędzi.


        no i rozumiem że kolega z tych, co wkręca innych w przekręcone liczniki... jak ja nie lubię krętaczy... czemu zresztą dałem już wyraz na innym wątku

        Komentarz

        • sesik
          RS
          • 2006
          • 2165

          #29
          innova, nie wiem czy to nie prowokacja ale co tam.

          Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że uważasz tunerów za złodziei własności intelektualnej producenta i nie widzisz nic złego w okradaniu ich pracy, jak również liczysz jeszcze na korzyści w postaci późniejszych odsprzedaży ich (tunerów) własności intelektualnej.

          Ciekaw jestem tylko czy znajdziesz jakiegoś łosia który da Ci zgrać program ,za który zapłacił powiedzmy tysiaka, za ,jak sądzę, przysłowiowego browara.
          Best ET = 13.666
          Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
          PerfectService by DGW

          http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
          http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez sesik
            jak również liczysz jeszcze na korzyści w postaci późniejszych odsprzedaży ich (tunerów) własności intelektualnej.
            gdzie to wyczytałeś ??? napisałem coś zupełnie odmiennego i to już wielokrotnie

            o własności intelektualnej też się jasno wypowiedziałem, jeżeli za mało napisałem to proszę bardzo: niech którykolwiek z tunerów wykaże w postaci umowy czy pozwolenia producentów silników do chociażby reprodukcji czy też modyfikacji map (które jakby nie patrzeć oni opracowali a następnie prawa do ich użytkowania przenieśli na właścicieli samochodu z chwilą sprzedaży auta) no a o odsprzedaży nie wspominając... a to dopiero jest początek analizy formalno-prawnej

            Zamieszczone przez sesik
            Ciekaw jestem tylko czy znajdziesz jakiegoś łosia który da Ci zgrać program ,za który zapłacił powiedzmy tysiaka, za ,jak sądzę, przysłowiowego browara.
            no Ty zgłosiłeś się na ochotnika kilka postów powyżej jeżeli dobrze zapamietałem... :roll: ...czyżby lobby zaczęło wywierać naciski ???

            Nie przejmuj się tym, świat idzie z postępem. Problem w tym, iż chińczycy mają dostęp no nowych samochodów i wokół ich technologi budują swoją ofertę... ze starszymi (oraz tymi sporadycznie stosowanymi) rozwiązaniami jest troche problem (przekonałem się o tym jak testowałem stacje multimedialną), głównie wynikający właśnie z dostępności a nie niechęci.

            Zamieszczone przez sesik
            innova, nie wiem czy to nie prowokacja ale co tam.
            prowokacja (partactwo jakieś i powinni go wywalić z Izby za to) to była, ale ze strony innego kolegi... i tu dodatkowo uważam, iż za takie rzeczy powinni (nie prowokacje bynajmniej tylko za robotę) brać ludzie inteligentni (również z szeroką wiedzą) bo o kwestiach intelektualnych mowa jakby nie patrzeć...
            ...a tu zarzut (wciąż nie wiem skąd podstawy), iż chcę dołączyć do "elitarnego" klubu chip tunnerów... i uparcie szukam interfacu właśnie do Siemensa (dla przypomnienia: bo taki właśnie kontroler producent zapakował do posiadanego przez moją osbę samochodu - posiadam prawo własności) a nie do BOSCH'a których jest pełno na rynku i już mógłbym zaczynać realizację swego szlachetnego celu...

            Mam prośbę (dla poszerzenia poglądu na sprawę tylko i wyłącznie) skieruj też (w zasadzie to nie Ty, tylko prowokator) proszę podobne sformułowania do wszystkich, którzy zakupują obecnie masowo interfejsy na Allegro/eBay i jakkolwiek - ciekaw jestem co też (i w jakich słowach) oni odpowiedzą czy tez dopowiedzą ?

            Komentarz

            • sesik
              RS
              • 2006
              • 2165

              #31
              Zamieszczone przez innova
              no Ty zgłosiłeś się na ochotnika kilka postów powyżej jeżeli dobrze zapamietałem... :roll: ...czyżby lobby zaczęło wywierać naciski ???
              Napisałem, że jak sypniesz gotówką to dam Ci zgrać moją mapę i cały czas to podtrzymuje :diabelski_usmiech

              Trzeba się tylko dogadać ile tej gotówki ma być, bo ja drogi jestem :diabelski_usmiech
              Best ET = 13.666
              Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
              PerfectService by DGW

              http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
              http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

              Komentarz

              • kmink
                L&K
                • 2007
                • 1360
                • Superb III (3V3)

                #32
                innova mylisz się, większość tunerów w Polsce kwestie prawne ma uregulowane

                tylko proszę, nie wypisuj litanii znowu bo nie chce mi się tego ładnie opakowanego kawałka bzdur czytać...

                ja i wielu moich znajomych z branży będzie się przeciwstawiała działaniom ludzi/firmy którzy pracują na "chińczykach" i psuja rynek zaniżając stawki czy robieniu chip-shitow które zrażają ludzi do podniesienia mocy...

                podobnie jest w innych branżach...

                "sąsiad ma firmę remontową, wydał kasę na vana, sprzęt markowy więc więcej zarabia. Ale ja jestem "zaradny" więc kradnę vana, kradnę narzędzia, a że mnie nic to nie kosztowało to daję za swoje usługi niższą cenę.
                I kim to mnie czyni? Zaradnym przedsiębiorcą? Pany, mamy lata 2010te a nie 1990te.
                Uczciwy przedsiębiorca inwestujący w swoją firmę ma pełne prawo burzyć się jak złodzieje pracujący na kradzionym sprzęcie zabierają mu klientów.
                "

                p.s myślę ze założyłeś ten temat prowokacyjnie i tylko czekałeś aż ktoś wda sie z tuba w dyskusje żebyś mógł wypisywać swoje madrosci...ktos kto chce sobie sam moda robić skupia sie na pracy a nie na bzdurnych dyskusjach, ewentualnie na końcu jak zmodzi swoja brykę chwali sie tym przedstawiając wykresy...
                Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                www.tuneforce.pl
                www.dpfserwis.pl

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez kmink
                  ja i wielu moich znajomych z branży będzie się przeciwstawiała działaniom ludzi/firmy
                  bardzo dobrze że postawiłeś sprawę konkretnie i jasno - ja zawsze tak robię oraz szanuję innych, którzy nie kręcą, nie mruczą pod nosem a następnie z ukrycia próbują wbić nóż w plecy. Z uwagi na pozyskany szacunek nie będę formułował tez jak do kmiotka jakiegoś, tylko w formie naturalnej dyskusji z równorzędnym partnerem (każdego tak traktuję do momentu, gdy nie spotka mnie zawód) ze wskazaniem czy też obroną swoich argumentów. Przy okazji domyśliłem się, co się prawdopodobnie stało z kolegą, który pierwotnie deklarował pomoc. Ponieważ żyjemy w demokratycznym (od kilku dziesięcioleci) jak by nie było państwie to wywieranie presji i nacisków może i będzie spotykało się z odwetem a na niektórych wręcz działa to motywująco

                  Zamieszczone przez kmink
                  będzie się przeciwstawiała działaniom ludzi/firmy którzy pracują na "chińczykach"
                  oj ostrożnie z formułowaniem tego typu sformułowań, bo Pan Hu Jintao ma mocne argumenty w rękach i może na tak postawioną groźbę jeszcze bardziej wspomóc tych, którzy wspieraja rozwój gospodarki państwa, które dokonało wielu ważnych odkryć. Polecam taki serial "Byli Sobie Odkrywcy (czy Wynalzacy)", po oglądnięciu można nabrać pokory - sporo im zawdzięczamy. Ja osobiście pracowałem w chińskiej korporacji i a moje wiedza nie tylko z jednego zakresu była tam ceniona

                  Zamieszczone przez kmink
                  tylko proszę, nie wypisuj litanii znowu bo nie chce mi się tego ładnie opakowanego kawałka bzdur czytać...
                  ależ przecież nikt Cię nie przymusza, przynajmniej ja nie dostrzegłem oznak takiego działania. Forum (niezależne ze szczególnym podkreśleniem tego słowa) służy do wymiany informacji i niesienia wzajemniej pomocy. Oczywiście pewne zainteresowane (albo w zasadzie nie zaintersowane) grupy mogą podejmować próby blokowania różnych inicjatyw czy pomysłów (czegoś podobnego doświadczyłem już na forum) ale wypowiedzieć się może każdy tak długo, jak nie łamie regulaminu czy też dekretów prawnych RP (za to grożą inne sankcje, niż zabanowanie). Swoją drogą to prawda, iż w swoich wypowiedziach staram się przedłożyć treść bardzo kompleksowo.

                  Zamieszczone przez kmink
                  Uczciwy przedsiębiorca inwestujący w swoją firmę ma pełne prawo burzyć się jak złodzieje pracujący na kradzionym sprzęcie zabierają mu klientów."
                  absolutnie się z Tobą zgadzam - tak być nie może, prawo również tego zabrania. Winę (w przedstawionym przypadku kradzież) trzeba wykazać. Przykład podany przez Ciebie nie jest do końca adekwatny do rozpatrywanej sytuacji, pewne zdarzenia/przełomy są konsekwencją gospodarki wolnorynkowej

                  Podam inny przykład: przyjeżdzam do warsztatu samochodowego i zlecam modyfikację w postaci dołożenia spoilera (właściciel warsztatu decyduje) przekładowo. Zawarcie takiej umowy (jeżeli oczywiście treść umowy nie będzie mówiła inaczej) nie oznacza, iż wykonawca nabrał prawa do decydowania o tym co dalej zrobię ze spoilerem czy fragmentem karoseri, do której jest przytwierdzony.

                  Zamieszczone przez kmink
                  większość tunerów w Polsce kwestie prawne ma uregulowane
                  tutaj pozwolę sobie na drobną uszczypliwość (ale na usprawiedliwienie podkreślam że drobną): w zakresie odprowadzania składek ZUS co najwyżej... takie jest moje zdanie

                  Zamieszczone przez kmink
                  p.s myślę ze założyłeś ten temat prowokacyjnie i tylko czekałeś aż ktoś wda sie z tuba w dyskusje żebyś mógł wypisywać swoje madrosci
                  tak pewnie, i nawet w tytule ująłem ten szlachetny cel, analizując początki tego wątku to już wogóle wszelkie wątpliwości umykają na bok...a wogóle to przygotowywałem się do tego bardzo solidnie od kilku tygodni i kupiłem specjalnie samochód marki skoda, po czym specjalnie szukałem bezpośredniego kontaktu do jednego z tunerów aż w końcu sam zabrałem się za działania...a koledzy bardzo szybko muszę przyznać wyczuli kierunki moich zainteresowań czym miło mnie zaskoczyli. Zatem powineneś chyba oskarżyć kolegów, którzy brali udział w dyskucji o współudział w przygotowaniu prowokacji na dużą skalę. Zresztą to już drugi raz, jak przedstawiam pomysł czy analziuje problem i dowiaduję się że: to prowokacja (numer jeden na liście najpopularniejszych), że jestem niopierzonym gówniarzem, że mam jakieś kompleksy i wogóle... więc jeszcze trochę i mnie znieczulica ogarnie (bo o katar to już też mnie posądzano)

                  Zamieszczone przez kmink
                  ewentualnie na końcu jak zmodzi swoja brykę chwali sie tym przedstawiając wykresy...
                  wydaje mi się, iż znacznie uprościłeś sobie profil swoich klientów (więcej nic nie powiem bo obiecałem). O sobie: ja wykresu nie potrzebuje, wolę znać możliwości samochodu w rzeczywistych sytuacjach (tj. kiedy mogę sobie a co pozwolić)

                  Zamieszczone przez kmink
                  ktos kto chce sobie sam moda robić skupia sie na pracy a nie na bzdurnych dyskusjach
                  no i w tm miejscu "wreszcie po długiej wędrówce zdażyło się, iż..." mogę przedstawić wyniki (zresztą sam też prosiłeś) pracy dotychczasowej do czego zresztą się zobowiązałem i zawsze wspominałem, iż tylko współracując dam radę "wykonać zadanie" czy też postawiony w pewnym momencie cel. I tak: otrzymałem w dniu dzisiejszym zamówiony u miłego Pana sprzedawcy (którego pozdrawiam serdecznie, gdyż analizując naszą wymianę korespondencji wnioskuję, iż też czyta forum) który to udzielił wszelkich informacji zgodnie z widzą jaką posiadał. Zakupiony interfejs to S-MPS. Dołożona dokumentacja napisana jest bardzo przejrzyście i każdy użytkownik telefonu komórkowego da sobie spokojnie radę. Oprogramowanie nie pozostawia użytkownikowi możliwości zepsucia czegokolweik. Co dla mnie najważniejsze interfejs obsługuje ECU Siemensa PPD1. Załączam screen'a z chwili, gdy zgrywałem mapę z mojego samochodu. Uwagi ode mnie, gdyż instrukcja nie do końca jasno to mówi:

                  oprogramowanie w przypadku Windows 7 (producet bazuje na Windowsach XP - mają swoje zalety) trzeba instalować uruchamiając instalkę jako Administrator oraz uruchamiać program jako administrator.
                  Należy wyłączyć firewalla i antyvira przy instalacji - mój wyciał kilka plików bo mu się nie spodobały.
                  Operacje na ECU są możliwe dopiero po przekręceniu kluczyka - pozycja zalezna od typu pojazdu zapewne

                  i zgrywanie ładnie i sprawnie (zgranie mapy to w BMN około 6min w trybie default) działa.
                  Zatem drodzy forumowicze, część zadania zależną tylko od mojego zacięcia i chęci poznania o czym mowa wykonałem, teraz pozostaje ta druga część, czyli wgranie czegoś nowego. Proszę o pomoc w tym zakresie, z tego co widzę najlepiej w formie wiadmości prywatnych.
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    #34
                    innova, kolego pisz w skrócie bo tego nie chce się czytać :wink:
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • kmink
                      L&K
                      • 2007
                      • 1360
                      • Superb III (3V3)

                      #35
                      innova, pracowałem swego czasu jako instrument engineer/seismic observer...współpracowałem z Niemcami, Anglikami, Szwedami, Norwegami, Nigeryjczykami, Amerykanami, Australijczykami...firma wielokulturowa....dlatego nie musisz mi tłumaczyć że Chińczyk nie jest ciemnym debilem :wink: bo po pierwsze nigdzie nic takiego nie sugerowałem a po drugie nie mam w zwyczaju obrażać żadnej nacji i powielać stereotypów jeśli z mojego doświadczenia wynika zupełnie inaczej....wracając do tematu

                      idziesz na łatwiznę i to bardzo...niby jesteś zmotywowany, chcesz coś zrobić sam...ale:

                      1. Zamiast sprawdzić na własną rękę jaki sterownik znajduje się w Twoim aucie założyłeś temat i czekałeś na gotową odpowiedź, a wystarczyło zapytać wujka google i byś zaraz wszystko wiedział...nawet na alledrogo szybko byś znalazł odpowiedź.

                      2. Kupno pirackiego sprzętu i odczyt softu to tak banalnie łatwe czynności że naprawdę nie masz się czym chwalić...gdybyś prześledził forum to jest tu pełno informacji o diagnozowaniu, kodowaniu...o rzeczach które sa dużo bardziej skomplikowane...po co opisywać komuś procedurę podłączenia kable do USB i OBD?

                      3. Teraz czekasz na gotowca...jak sam napisałeś jest ich pełno na allegro, to dlaczego po prostu nie kupisz takiego programu za kilka groszy i sobie nie wgrasz?
                      Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                      https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                      www.tuneforce.pl
                      www.dpfserwis.pl

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez piramida
                        innova, kolego pisz w skrócie bo tego nie chce się czytać
                        jak używam za dużego skrótów to mi każą wzory podawać albo zarzucają dziwne rzeczy...sam już nie wiem co lepsze bo na koniec i tak muszę składać obszerne wyjaśnienia, żeby nie pozostawiac za dużo miejsca na spekulacje, domysły i odwracanie znaczenia postawionych założeń czy też inne pokrętne działania dywersyjne

                        za co się nie wezmę to mam pod górę (demokracja zawsze się komuś coś nie spodoba) chociaż jest zainteresowanie oraz czasem deklaracje pomocy

                        ale dzieki za sugestię, popracuję nad optymalizacją :wink:

                        [ Dodano: Sro 11 Maj, 11 00:03 ]
                        Zamieszczone przez kmink
                        Teraz czekasz na gotowca...jak sam napisałeś jest ich pełno na allegro, to dlaczego po prostu nie kupisz takiego programu za kilka groszy i sobie nie wgrasz?
                        zostałem poproszony o sosowanie większej ilości skrótów:


                        ja prowadzę działania rozwojowe dla samego siebie i dla innych (tych którzy chcą skorzystać), korzystam też z wiedzy innych osób.
                        Jesem w posiadaniu 1,3GB (mapa z BMN zajmuje 2MB przykładowo) różnych map, musze to poprzeglądać i stąd też szukam szybszej drogi. Gdybym miał 1,9TDi przykładowo to do tego jest pełno a z BMN to już wymaga cierpliwości oraz współpracy.
                        Podobnie było z ustaleniem typu ECU, bo w necie wbrew temu co piszesz jest słabo z tą informacją, znasz jakieś stronki ??? Zresztą kilka dni temu trzeba było podpowiedzieć, teraz to sam widzisz

                        Komentarz

                        • rob555
                          Rider
                          • 2006
                          • 748

                          #37
                          innova nie policzy Ci CKS lepiej uwazaj ...wgrac cos z cyklu 1.3GB wszelkiej masci dopalaczy do siemensa trzeba byc odwaznym.
                          Widzialem niesmiertelne 1Z ktore nie wytrzymywaly proby czasu na takich koksach.

                          Na kilogramy to mozna kupowac sobie ziemniaki na zime a nie softy na odleglosc

                          Piszesz ze sami kopiujemy rozwiazania z DE i wrzucamy gotowce...

                          No to wyjasnij mi skad sciagnalem "gotowe" mapy jak budowalem swojego czasu jednego z najmocniejszych AFN w polsce (110KM na 230KM). Myslisz ze w Ingolstadt czy Wolfsburgu przeczuwali kiedys takie podwojenie mocy i zrobili gdzies mapy po turbo z mercedesa?

                          Piszesz ze trzeba miec stanowisko badawcze by zrobic dobra mape...natomiast czy te 1.3GB softow wg Ciebie widzialo jakakolwiek hamownie?? Ale uwazasz ze wgrywanie tego jest ok....

                          Ehh sprzecznosci Panie...wiecej nie masz pojecia a chcesz udawac madrego.


                          Zapraszam przyjedz zobacz wtedy plec swoje androny. OLSa z sumami za pare ladnych euro mam dla picu tak???
                          pozdrawiam

                          Diagnostyka i tuning
                          hybrydowe wtryski i turbiny
                          programy na ulice jak i do sportu

                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                          www.tune-up.pl

                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #38
                            tam gdzie są przeróbki "hardware'a" w silniku (turbo i inne bajery) to wiadomo, że trzeba pisać indywidualny program.
                            Mnie tylko jedna rzecz zastanawia. Najprostsza modyfikacja, tzn wgranie programu do serii u tunera. Robi się pomiary przed i po, każde auto w serii ma inną trochę moc i moment. Ale rzeczywiście się tam wiele stroi wartości? bo przecież generalnie to jak się wgra gotowy program pod dany silnik, to i tak jego charakterystyka będzie lepsza, a różnice na seryjnych gratach minimalne, strojąc i nie strojąc. Może się mylę, to poprawcie. Ale tak sobie głośno myślę. Wiadomo, że każdy chce żyć Inna rzecz z przerobionymi mechanicznie autami, to wiadomo, różnią się od serii znaczącą.

                            Komentarz

                            • rob555
                              Rider
                              • 2006
                              • 748

                              #39
                              Jak chcesz by byl jakikolwiek przyrost to tak..mozna wrzucic gotowca. Jak chcesz miec ladne rowne kreski, zminimalizowany overboost, wyciagniecie max bezpiecznie to trzeba niestety soft łechtac. Czasem zmiany sa min w programie (kilka bajtow) a powoduja ze turbo o 150mbar mniej w peaku dmucha.
                              W przypadku np 2.0TDI to zyc albo nie zyc dla tej lichej sprezarki.

                              Zasada taka...im mocniejszy program (bardziej odbiegajacy od serii) tym bedzie mniej bezpieczny w roznych samochodach.
                              Seria dlatego jest seria ze odchylki mechaniczne (turbina, przeplywka, ustawienie rozrzadu) sa na tyle duze ze nie oplaca sie fabryce kazdego silnika testowac tylko puszczaja bezpieczny soft.
                              Przyklad z dzis...seryjne ASV ktore powyzej 3800obr lapie lekkiego dola na wykresie.
                              Podejrzenie pada najpierw na przeplywke bo wartosci tejze siadaja przy tych obrotach lub sterowanie turbo bo doladowanie tez spada.
                              Ale na drugiej przeplywce jest identycznie....

                              Turbina pod koniec obr traci pare...i to na serii. 112KM ale przy 3900obr pozniej wyraznie leci wszystko w dol. Sztanga chodzi miekko N75 podmienione....wot taka sztuka.
                              Posiedzialem przy sofcie dluzej niz zwyke bo trzeba bylo mape sterowania N75 mocno przerobic zwlaszcza w gornych rejestrach.

                              Efektem jest ladny wykres na 135KM do 4200obr brak dolka itd....
                              Czy bylo tak od poczatku czy drobny chochlik spowodowany 180tys km przebiegiem...kij wie.
                              Napewno gotowiec nie uwzglednil by tej reakcji turbiny pod koniec obr.
                              Moge powiedziesz ze bez hamowni stacjonarnej (stanowiska badawczego) zrobilem program lepszy niz ten ktory wyszedl z fabryki (przynajmniej na stan obecny).

                              Ale oczywiscie nasz spec Innova wie lepiej jak to dziala....
                              Załączone pliki
                              pozdrawiam

                              Diagnostyka i tuning
                              hybrydowe wtryski i turbiny
                              programy na ulice jak i do sportu

                              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                              www.tune-up.pl

                              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez rob555
                                Ale oczywiscie nasz spec Innova wie lepiej jak to dziala....
                                oj, oj, oj, jaki sarkazm w przemowie, uuuuuuu, i to w dodatku takiej, która nijak się ma do tego, do czego ja dążyłem czy też chciałem.

                                Zamieszczone przez rob555
                                innova nie policzy Ci CKS lepiej uwazaj ...wgrac cos z cyklu 1.3GB wszelkiej masci dopalaczy
                                no to w takim razie trochę o zawartości 1,3GB: otóż poprzeglądałem to wszystko na szybko i... znalazłem potwierdzenie tego, o czym mówiłem, tj. niezależnie czy to mapy z Włoch, Niemiec czy Polski (nazwy katalogów i opisy trochę to zdradzają) to zawartość się powtarza w 90%, tzn. są to te same mapy i nawet całe paczki. Niestety głównie Audi, BMW, Fiat, Opel nawet Ferrari ale Skoda mizernie jest reprezentowana, tylko starsze modele Octavii Superba...nawet Felicia jest zatem do BMN szukam dalej.

                                Zamieszczone przez rob555
                                Piszesz ze sami kopiujemy rozwiazania z DE i wrzucamy gotowce...
                                bo tak właśnie jest w 99% przypadków i ja też taką mapę chcę - żadną dłubaną bez długoterminowych testów w poważnym labie. Nie szukam wodotrysków - nie będę palił gum przed jakąkolwiek bawialnią, przede wszystkim chce wysadzić w kosmos DPF a pozostałe parametry w granicach rozsądku, czyli to, co jako wartość maksymalną zaprojektowali Niemcy (tam obowiązuje taka reguła 30%)

                                Zamieszczone przez rob555
                                No to wyjasnij mi skad sciagnalem "gotowe" mapy jak budowalem swojego czasu jednego z najmocniejszych AFN w polsce (110KM na 230KM). Myslisz ze w Ingolstadt czy Wolfsburgu przeczuwali kiedys takie podwojenie mocy i zrobili gdzies mapy po turbo z mercedesa?
                                po pierwsze: każdy ma jakieś sukcesy i mógłby przedstawić swój personal record
                                po drugie: może dość jasno tego nie podkreśliłem (mówiłem że trzeba jasno i dużo pisać) ale rozgraniczyłem w jednej ze swoich wypowiedzi podkręcenie do tego, co fabryka dopuszcza nawet długoterminowo względem "podkręcania" na maks wraz z wymianą połowy elementów towarzyszących silnikowi celem startu przykładowo w wyścigu 1/4 mili.

                                W tym wątku zaczęło się od ustalenia kontrolera silnika (w innym od ustalenie bezpośredniego kontaktu) żeby się dowiedzieć z netu ile kosztuje wgranie softu do mojego samochodu - a doszedłem w kilka dni trochę dalej. Ja od połowy tego wątku zajmuję się tylko i wyłącznie problematyką 99,9% wgrań mapy do ECU która to czynność przyjęła nazwę chiptutnigu. Ten pozostały ułamek (w którym masz swój wkład jak widzę) to są pojazdy dla FUN'u jak to określa mój kolega, który przywraca do życia różne historyczne i współczesne eksponaty. Nie podejmuje się podjąć żadnych działań (jakichkolwiek) wobec tych, którzy chcą mieć szyte na miarę, gdyż stać ich na wspomniany FUN i chcą też w jakiś sposób się wyróżnić. Tu owszem jest pole dla tunerów oraz sporych nakładów finansowych.

                                Zamieszczone przez rob555
                                Zapraszam przyjedz zobacz
                                nie wiem co zrobić z tak wypowiedzianym zaproszeniem... oczywiście chętnie bym przy okazji podjechał i popatrzył oraz popytał gdyż ogólnie zawsze działałem w kierunkach rozwojowych (również własnej wiedzy)... odległość jest jednak znaczna a ja nawet nie chciałem dać się namówić na to, żeby podjechać w jedno miejsce w W-wie celem umówienia (uznałem to za trochę nietypowe w dzisiejszych czasach), ale jakość obsługi jak się zorientowałem się ostatnio poprawiła, inni mają teraz łatwiej

                                Zamieszczone przez rob555
                                natomiast czy te 1.3GB softow wg Ciebie widzialo jakakolwiek hamownie??
                                oddziaływanie na psychologie - stara sztuczka marketingowa działająca w każdej dziedzinie życia... i to jedyne co pozostało w próbach hamowania rozwoju nowej rzeczywistości, w której użytkownicy będą przeładowywać sobie softy w zależności od sezonu (zima, lato) czy też innych potrzeb (wizyta w ASO itp) związanych z chęcią oszczędzania elementów samochodu w chwili, gdy nie ma miejsca (na drodze, np głównie jazdy miejskie) na wykorzystanie maksymalnych możliwości i parametrów.

                                PS. Obecnie zajmuję się równolegle (stąd ograniczona ilość czasu na forum) tuningiem "wizualnym" a przede wszystkim funkcjonalnym bagażnika Octavii. Z lewą stroną poszło szybko, bo są gotowce... prawa natomiast wiadomo: daje i zmusza do uruchomienia własnych pomysłów.

                                Komentarz

                                • rob555
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 748

                                  #41
                                  innova piekny wywod niestety bez konkretow (tez mi to zajezdza tania psychologia i marketingiem domokrazcow).
                                  Ja podalem Ci konretny przyklad seryjnego auta jakich sa tysiace i program pod to auto na ktorym widac ze gotowiec moze byc zdradliwy(wykres serii jest juz dobra wskazowka).

                                  Generalnie prosta sprawa dla allegro tunerow...placisz Pan 200zl i masz 144KM wg zapewnien jednej z aukcji.

                                  Jutro podesle Ci jak wygladal wykres po pierwszej wersji softu w ktorej nie zaszalalem z jedna mapka moze wtedy zrozumiesz jak kruche sa Twoje wywody.
                                  pozdrawiam

                                  Diagnostyka i tuning
                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                  programy na ulice jak i do sportu

                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                  www.tune-up.pl

                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez rob555
                                    (tez mi to zajezdza tania psychologia i marketingiem domokrazcow)
                                    o przepraszam, ja niczego nie sprzedaję (na allegro jedynie jeden zbędny mi komponent z mojego samochodu) ani nie reklamuje na forum. Korzystam z wiedzy innych oraz dziele się swoją wiedzą niejako spłacając swój dług.

                                    Zamieszczone przez rob555
                                    Generalnie prosta sprawa dla allegro tunerow...placisz Pan 200zl i masz 144KM wg zapewnien jednej z aukcji.
                                    i widzisz, tutaj pojawia się pewien czynnik w którym nasze spojrzenia są zbieżne. Otóż przeglądając tak na szybko te 1,3GB map dostrzegłem, iż osoby które je katalogowały (poza niektórymi źródłami niemieckimi) z pewnością precyzyjnymi inżynierami nie były (a to mi również otwiera oczy na to, kto się tym między innymi zajmuje). Dlatego chodzi mi po głowie zainicjowanie pewnego hasła, które mogłoby właśnie poruszony powyżej problem uporządkować. Ty mi raczej w tym nie pomożesz, ale inne osoby myślę że dostrzegają, iż interfejsy trafiając pod strzechy stymulują pewne nowe zachowania (np. zmiana mapy co tydzień)...no i dlatego trzeba to wszystko umiejętnie skatalogować najpierw stosując odpowiednie opisy.

                                    Zamieszczone przez rob555
                                    Jutro podesle Ci jak wygladal wykres po pierwszej wersji softu w ktorej nie zaszalalem z jedna mapka moze wtedy zrozumiesz jak kruche sa Twoje wywody.
                                    niestety, mało wiarygodny dowód analizując wszelkie inne okoliczności... natomiast zawsze można dokonać zagrywki określanej jako: sprawdzam (koszt wykresu ~100PLN)

                                    Zamieszczone przez rob555
                                    innova piekny wywod niestety bez konkretow
                                    noooo w to akurat że jestem mało konkretny to nikt z moich znajomych Ci nie uwierzy, mógłbyś raczej zostać zaliczony do nietuzinkowych osób

                                    co mam Ci napisać żeby było mega konkretnie: że pociąg z forsą Ci odjeżdża ???

                                    podam Ci pewien przykład z mojego życia: kilka lat temu kiedy wprowadzana (najpierw promowana) była masowo i wszędzie telefonia VoIP ja, jako osoba czasem konserwatywna zwykłem twierdzić (i nadal tak uważam), iż to jest gorsze rozwiązanie techniczne...ale daje kilka dodatkowych możliwości a przede wszystkim przełamało wiele monopolistycznych zapędów. Pewne starsze wiekiem osoby mówiły mi wtedy: może po prostu idzie "nowe". Minęło kilka lat i dziś telefonia VoIP króluje praktycznie wszędzie a abonenci mogą korzystać z usług operatorów, których wcześniej nie posądzali o takie możliwości. Ponadto VoIP wniósł wiele uproszczeń i dodatkowych wygodnych funkcji, no a przede wszystkim przyczynił się do drastycznego obniżenia kosztów wszelkich połączeń. Co do przyszłości wgrywania map do kontrolerów to nie mam złudzeń - będzie jak wczoraj i dziś z przeładowywaniem softów w komórkach.

                                    Tylko na Boga nie wiem jak pozbyć się CAN'a (dla mnie to relikt przeszłości BOSCH'a czy kogoś sprzymierzonego) z samochodów - to by ułatwiło użytkownikom samochodów kolejne samodzielne działania w zakresie dołączania i kontrolowania urządzeń samochodowych. Masz jakiś pomysł na to ?

                                    Komentarz

                                    • rob555
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 748

                                      #43
                                      Innova nie wiem co Ci wiecej napisac skoro wykres wg Ciebie jest malo wiarygodny... no coz nie jestem mesjaszem nie wstane z grobu i nie zrobie teczy byc mogl zaakceptowac ten fakt iz Twoje myslenie jest obarczone jest wieloma bledami.
                                      Niestety jako osoba ktora "mysli ze wie" nie dopuszczasz pewnych faktow do siebie.

                                      Co do pociagu z forsa to mi sie podoba ta przenosnia... ale widzisz. Piszesz o starych systemach EDC15 EDC16 czy nawet PPD1 to wszystko juz pare lat funkcjonuje wiec nie dziwota ze coraz wiecej pirackich sprzetow sie pojawia.

                                      Ale wez takiego TriCora zrob tym sprzetem :diabelski_usmiech
                                      Powiem wiecej najnowsze sterowniki sa tak zabezpieczone ze my (tunerzy) mamy z tym problemy a raczej na sprzet nie zalujemy kasy. Wiec czy tak ten pociag odjezdza...
                                      bardziej okreslibym to tak : stare wagony sa odczepiane.

                                      W wykresy moje nie wierzysz (Twoj problem) ale dla innych dolacze wykres wczorajszego leona na modzie nr 1.
                                      Nie jest tajemnica ze takie silniki to juz robie z zamknietymi oczami, wiem jaka dawke, jakie doladowanie i jaki kat wtrysku ustawic by wygenerowac okreslona moc i moment.
                                      Poniewaz juz na serii widzialem problem to wrzucilem softa takie z zapasem bez napinania sie na wynik po prostu chcialem zobaczyc jak mechanika zareaguje.

                                      Moda zrobionego w podobny sposob (no moze poza katem wtrysku bo tego nadal malo kto rusza) dostaniesz wysylkowo. Gdyby auto bylo nowe z fabryki pewnie przyrost byl by przyzwoity i wrazenia tez. Niestety...z kazdym przejechanym tysiacem km cos sie zuzywa cos sie zapieka, cos zaczyna sie krzaczyc

                                      Masz to jak byk na wykresie....lekki dolek na serii po modzie nr 1 ujawnil sie jako mega dol

                                      Trzeba Ci oznajmic ze czesto po chipsie wychodza kwiatki nie widoczne w serii, a te widoczne zaczynaja sie powiekszac.

                                      Wiedzialem gdzie szukac problemu i ruszylem mapke ktora mala kto z allegro tunerow rusza ( a jesli wogule to w inna manke).
                                      Potrzebowalem 2 korekty by z mega dolu powyzej 3800obr pojawila sie ladna krzywa linia.

                                      To jest wlasnie STROJENIE o ktorym tak chcesz przekonac innych ze to bajki.
                                      Oczywiscie nie kazdy egz wymaga tak drastycznych metod ingerencji w soft, nie kazdy tez da sie naprawic ze strony mapek.

                                      Starczy czy jednak wpadniesz na kawe i mala lekcje pokory?
                                      Załączone pliki
                                      pozdrawiam

                                      Diagnostyka i tuning
                                      hybrydowe wtryski i turbiny
                                      programy na ulice jak i do sportu

                                      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                      www.tune-up.pl

                                      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez rob555
                                        Piszesz o starych systemach EDC15 EDC16 czy nawet PPD1
                                        obsługiwane przykładowo przez MPPS są również EDC17, sporo ME i MED i wiele starszych

                                        Zamieszczone przez rob555
                                        Powiem wiecej najnowsze sterowniki sa tak zabezpieczone ze my (tunerzy) mamy z tym problemy
                                        sami nie odkrywacie rozwiązań, tylko wprowadza w nie Was wasz supervisor czy nauczyciel czy jak zwał

                                        Zamieszczone przez rob555
                                        stare wagony sa odczepiane
                                        bardzo mi się spodobało to określenie. Ja należę do tych odczepionych wagonów dlatego podeślij mi proszę kilka starych niepotrzebnych map z BMN'a do przetestowania. Wtedy nie będziemy musieli dowoływać się do wykresu Tobie tylko znanego pochodzenia (wcale nie jest tak, że ich nie wykonałeś tyle że potrzeba argumentacji sprawa, iż zazwyczaj pokazuje się to co jest wygodne do pokazania

                                        Zamieszczone przez rob555
                                        Moda zrobionego w podobny sposob (no moze poza katem wtrysku bo tego nadal malo kto rusza)
                                        )

                                        i ja żyję nadzieją, iż tak zostanie. Naprawdę tak będzie bezpieczniej i nie dlatego że konkretnie nie ufam Tobie. Ja po prostu chcę mieć spokój z samochodem na długi czas a takie czynności lepiej zostawić tym, którzy mają pieniądze na eksperymentowanie (też nie do końca najlepsze określenie) z silnikiem (czyli laboratoria fabryczne).

                                        Zamieszczone przez rob555
                                        dostaniesz wysylkowo
                                        ja chcę takiego z labu producenta, znasz jakieś pewne i niedrogie źródła ?

                                        Zamieszczone przez rob555
                                        Niestety...z kazdym przejechanym tysiacem km cos sie zuzywa cos sie zapieka, cos zaczyna sie krzaczyc
                                        absolutnie się z Tobą zgadzam, większość użytkowników decydujących się na chiptuning też ma tego świadomość ale dopiero jak trzeba sprzęgło czy turbinę wymienić to sobie trochę narzeka. Dlatego moja koncepcja jest taka: na lato mapa podkręcona, na zimę (10 min roboty) mapa lżejsza... trochę się oszczędzi elementy samochodu. Oczywiście można większość czasu jeździć na lżejszej a dopiero w razie potrzeby przejazdu np trasą numer 7 z Wa-wy do Gdańska przygotować maszynę do lotu. I tu jestem znowu trochę zły na projektantów samochodów, iż nie przewidzieli dwóch banków pamięci na softy (wtedy użytkownik mógłby wybrać na którym chce polecieć) tak jak ma to miejsce w każdym porządnym sprzęcie...nawet system Boscha o którym wspominałem na początku to miał ponad 10 lat temu... powiedzmy zalążek tego mają skrzynie automatyczne. Myślę że dojdziemy (naczy producenci) i do tego (wtedy laptopa nie będę musiał targać do samochodu, ale zasugerowałem też chińczykom, żeby w swoich stacjach multimedialnych po CAN spróbowali umożliwić użytkownikom wykonywanie opcji serwisowych - coś dłubią w tym kierunku)...chyba ze wcześniej wejdą do użytku samochody tylko i wyłącznie elektryczne - będzie prościej

                                        Zamieszczone przez rob555
                                        To jest wlasnie STROJENIE o ktorym tak chcesz przekonac innych ze to bajki.
                                        ja nie szukam takiego strojenia - jak się coś poprawi w jednym (w szczególności w samochodzie) miejscu to z reguły odbija się to gdzie indziej. Nie wiem jak inni użytkownicy ale ja szukam tego, pod co fabryka zaprojektowała silnik zanim odjęła przepisowe dla inżynierii niemieckiej 30% jako margines bezpieczeństwa (zresztą do wcześniejszych innych marginesów bezpieczeństwa)

                                        Starczy czy jednak wpadniesz na kawe i mala lekcje pokory?
                                        jeżeli zaproszenie jest szczere to sobie je zapamiętam i przy okazji (nie mam żadnego wypadu w najbliższym czasie w tamte strony niestety) pozwolę sobie podjechać po nauki, gdyż jak wspomniałem chętnie rozmawiam zwłaszcza o technice i pobieram nauki. Od siebie również przekazuję wiele pomysłów. Ponieważ udaje nam się prowadzić dialog elektronicznie to w bezpośrednim kontakcie tym bardziej powinno być OK.

                                        Komentarz

                                        • Goszu
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 71

                                          #45
                                          innova - nie wiem do czego Ty zmierzasz, pogubiłem się. I mam wrażenie że Ty także.

                                          Jak chcesz gotowy plik pod ten silnik, to kup i wgraj. Generalnie tak się raczej nie robi - startuje się z oryginalnym plikiem i kopiuje wybrane mapy z wcześniej opracowanego gotowca.
                                          Ale kup (Twoje ryzyko) - albo od kogoś, kto ma i się podzieli, albo z innych źródeł. Jakbyś miał AUM, to za drobną opłatą bym się podzielił.

                                          Odradzam jednak pliki z Allegro, bo to śmietnik kompletnie nieznanego pochodzenia. Za zrobienie pliku pod starszy, popularny silnik diesla zapłacisz pewnie koło 100, może 150Euro. Do tego koszty interfejsu i sam musisz soft wgrać. Jak coś uwalisz, będziesz miał do kombinowania (boot mode, wyciąganie kompa, może się trafić też lutowanie jeśli zbabrasz coś w pliku i sumy kontrolne będą skopane).

                                          Jak auto będzie pomykać jak trzeba (jak jest sprawne, to bardzo duża szansa, że tak będzie) - będziesz jeźsził i będziesz happy.
                                          Jak nie będzie ok, to albo wizyta u speca i strojenie, albo wracasz do serii. I to tyle.

                                          W grzebaniu w dieslu nie pomogę niestety, znam jedynie trochę 1.8T. Obawiam się też, że nikt Ci zbyt chętnie informacji nie udzieli, więc jeśli zaczniesz pilnie się uczyć i szukać, to za jakieś pół roku będziesz miał ogarnięte podstawowe mapy.

                                          A teraz zastanów się, czy nie będzie lepiej dać kilka stówek i podczepić się pod grupowe chipowanie mając całą tą zabawę gdzieś. No chyba, że chcesz zdobyć wiedzę i zrobić wszystko sam. Taniej nie będzie, trwało będzie na pewno dłużej, satysfakcja większa. Twój wybór.

                                          Poprawcie mnie jeśli się mylę w którymś miejscu.
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • sesik
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 2165

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Goszu
                                            Poprawcie mnie jeśli się mylę w którymś miejscu.
                                            Wydaje mi się że koledze innova, nie chodzi o to, że chce sam sobie zrobić program, tylko o gotowe mapy na różne okazje, np. inna mapa na zawody 1/4 (maks bezpieczna moc), na wyjazd wakacyjny mapa jakiś kompromis miedzy dynamika a spalaniem, na jazdę w korkach do pracy minimalne spalanie itp itd.
                                            A szuka mam które zrobiła fabryka VW w trakcie testowania silnika a nie map robionych przez tunerów, tak przynajmniej mi się wydaje.
                                            Best ET = 13.666
                                            Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                            PerfectService by DGW

                                            http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                            http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                            Komentarz

                                            • rob555
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 748

                                              #47
                                              Zamieszczone przez innova
                                              i ja żyję nadzieją, iż tak zostanie. Naprawdę tak będzie bezpieczniej i nie dlatego że konkretnie nie ufam Tobie. Ja po prostu chcę mieć spokój z samochodem na długi czas a takie czynności lepiej zostawić tym, którzy mają pieniądze na eksperymentowanie (też nie do końca najlepsze określenie) z silnikiem (czyli laboratoria fabryczne).
                                              Czyli wolisz wgrac nieznanego gotowca i liczyc na to ze skoro byl skradziony z lab w Wolfsburgu bedzie o wiele lepszy niz moj dopasowany program.

                                              Widzisz podchodzisz do zycia statystycznie...skoro ktos gdzies wgral mocniejsze mapy i zbadal to na stanowisku pomiarowym to do mojego BMN tez bedzie pasowac.


                                              Statystycznie JA I MOJ PIES mamy po 3 nogi....


                                              Tak samo jak bys przez allegro kupowal garniaka PIERRE CARDIN podajac tylko podstawe wymiary.
                                              Na jednego bedzie lezec ladnie a drugiemu rekawy beda do lokci siegaly...nie mowiac o marszczeniach na plecach.
                                              No ale przeciez Pierre Cardin ma wlasne labolatoria, personel szkolony i wogule sa super....

                                              I co najwazniejsze...CHCESZ PROGRAM Z FABRYKI? TO ZOSTAJE CI TYLKO ORG.
                                              NIE MA CZEGOS TAKIEGO JAK FABRYCZNE CHIPSY CZY MOCNIEJSZE PROGRAMY
                                              Poczytaj sobie co Kulczyk pisze w pismach do dealerow....NIE MA OPCJI na jakiekolwiek zmiany. To ze w ASO w ten czy inny sposob sie to omija..to inna bajka.

                                              Wiec szukasz utopi kolego...
                                              pozdrawiam

                                              Diagnostyka i tuning
                                              hybrydowe wtryski i turbiny
                                              programy na ulice jak i do sportu

                                              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                              www.tune-up.pl

                                              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez rob555
                                                NIE MA CZEGOS TAKIEGO JAK FABRYCZNE CHIPSY CZY MOCNIEJSZE PROGRAMY
                                                statystycznie 95% softów które mam (pomimo iż pochodzą z różnych źródeł) pochodzi z jednego źródła i mają te same nazwy nawet

                                                natomiast Twoje prace adaptacyjne celem dopracowania charakterystyk określam jako otwierania drzwi łomem, gdyż najpierw i prościej jest ustalić przyczyny tego, czemu powstała "dziura" W ASO maja takie całkiem proste urządzenia diagnostyczne i potrafią wskazać, co nalezy poprawić lub wymienić. Ty tymczasem walisz "na rympał" zmuszając silnik do jeszcze bardziej wytężonej pracy i wysilenia elementów towarzyszących. Ładna poprawka - ciekaw jestem czy Twoi klienci zdają sobie z tego sprawę do czego prowadzi takie dopracowywanie charakterystyki.

                                                Przykład z własnego życia, z jednej strony nie ma czym się chwalić ale z drugiej forum jest po to, aby dzielić się doświadczeniami. Otóż w pewnym momencie w moim byłym Audi miałem dwie wyczuwalnie pogłębiające się "dziury" - nie potrzebowałem wykresu żeby to wyczuć. Uprzednio włożyłem filtr K&N ten materiałowy, co do którego producent deklarował przebiegi powyżej 30000 tyś. Mój kolega, nie mając tak zaawansowanego zaplecza jak Ty, ale za to głowę do tego, nieomalże od razu wiedział gdzie szukać (wcześniej w ASO sygnalizowali mi, że chyba coś jest nie tak z intercoolerem bo ciśnienie słabo trzyma - do filtra powietrza nie pozwoliłem im się dotykać bo przecież 30000 miał śmigać i więcej). Jak usłyszysz legendę o filtrze K&N który po wyjęciu ważył ponad 2kg i powiększył swoja szerokość o ponad 1,5cm to wiedz że to nie legenda... tylko mój filtr. Kolega go zachował jako wzorowy przykład i teraz w Łomiankach (a może już i w całej Polsce echo brzmi bo to już ze 4 lata będzie) wszyscy uciechę mają.

                                                Więc nie tłumacz mi, iż zwiększając w pewnym zakresie przykładowo ciśnienie doładowania i dawek paliwa poprawiając niby po fabryce (szlifując charakterystykę) nie doprowadzisz w do szybszego zużycia wybranych elementów bo to będzie jak kopanie samochodu dodając mu kolejnych ran a który to jest okaleczony z zupełnie innej strony. Oczywiście winien będzie klient i wszelkie konsekwencje na niego spadną.

                                                Eeeech, mówiłem że trzeba od razu wszystko pisać bo tu nie statystyka ale niezła kombinatoryka najczęściej ma miejsce.

                                                Komentarz

                                                • Goszu
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 71

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez sesik
                                                  Wydaje mi się że koledze innova, nie chodzi o to, że chce sam sobie zrobić program, tylko o gotowe mapy na różne okazje, np. inna mapa na zawody 1/4 (maks bezpieczna moc), na wyjazd wakacyjny mapa jakiś kompromis miedzy dynamika a spalaniem [...]
                                                  taa i wszystkie za friko i dostępne z poziomu przełącznika na pulpicie

                                                  A na poważniej, to ja nadal nie kumam o co koledze chodzi, chyba chce sobie trochę po prostu poklikać

                                                  Komentarz

                                                  • piramida
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 12222
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    #50
                                                    innova, kolego podniesienie mocy o 5KM i wygładzenie momentu to dla ciebie walenie na rympał :!: i według ciebie robienie klienta w ch..ja bo poprzez zwiększenie doładowania zmusza silnik do wydajniejszej pracy a co za tym idzie szybciej sie zużyje?
                                                    Kolego bzdury wypisujesz i sam sie juz gubisz :!:

                                                    Przykład z życia odnosnie silnika bkd, auta z tym silnikiem wyjezdzając z fabryki na dzien dobry mają skopana mapę, są przeładowania turbiny a w połączeniu ze słabymi turbinami często sie one wysypują, tunerzy niestety muszą czasami poprawiać fabrykę bo to co wychodzi z fabryki nie zawsze idzie w parze z ideałem którego tak bronisz :!:
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...