alpacioro, raz jeden jedyny miałem Dębice... I nigdy więcej - już lepiej kupić używane markowe opony... piramida, ja planuję w weekend obuć babcię w letnie kółka
kabanos, tak wiem, ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć. Nie przepadam też za długimi poszukiwaniami w tej durnej wyszukiwarce a to głównie z powodu braku czasu. Napisałem do tego gościa. Chciałbym też, żeby doradzili mi coś kierowcy ponad 200KM O2 bo oni najlepiej wiedzą co prawidłowo hamuje w mocnym Czechu
* CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
* AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"
Wiele osób poleca ten zestaw. To chyba najlepsze co może być pod względem cena/jakość.
Od EBC podobno trzymac sie z daleka, bo pekaja. Zostaje zawsze jeszcze TAROX, ale cena.
Jak założysz to możemy kiedyś zrobić testy, jaka jest tak naprawdę różnica.
Jak założysz to możemy kiedyś zrobić testy, jaka jest tak naprawdę różnica.
ja bardzo chciałbym zobaczyć wyniki tych testów, bo na mój chłopski rozum, lepsze tarcze i klocki pozwalają na lepsze chłodzenie hamulców przy jeździe sportowej (ciągłe przyśpieszanie i hamowanie), natomiast jednorazowe hamowanie nawet ze 100, będzie takie samo.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Zorr, na pewno po zmianie na większe tarcze poprawia się hamowanie z większych prędkości i odprowadzanie ciepła. Ale niestety testy różnego rodzaju zestawów tarcze/klocki wykazują, że droga pojedynczego hamowania z 80 km/h czy 100 km/h przy lepszych klockach ulega skróceniu i to znacznie, bo zazwyczaj o kilka metrów.
Napisałem o testach, bo zastanawiałem się też nad takim zestawem, ale ze względu na przewagę komfortu nad "ostrą" jazdą wybrałem seryjne ATE, a cholernie ciekaw jestem jak duża jest różnica.
Puchacz, Tak jakbym mial teraz zmienic na cokolwiek wiekszego to jest masakra na maxa, bo trzeba caly przod zmienic lacznie z amortyzatorami :lol: To sa dopiero koszty zabawy.
Zamieszczone przez piramida
nowe tarcze 345 z jarzmami można kupić na allegro za około 1100zł kpl
To wcale nie jakos duzo wiecej niz niz nowe jarzmo 312 + nowe tarcze
Co byście polecili do BKD (250KM) na przód oczywiście nie piszczącego :lol: ?
np. zimmermann sport + FERODO DS PERFORMANCE ?
W temacie hamulców jestem kompletnie zielony . Mam nadzieję, że pomożecie mi coś fajnego dobrać.
Pzdr.
Mam taki zestaw i szczerze polecam. Tarcze gładkie bez nawierceń. 312 przód po wymianie jarzm. Tył pozostał w niezmienionym rozmiarze a szkoda, bo mogłem zwiększyć na rozmiar RS. Jeśli chodzi o piski, to rzeczywiście przy małych prędkościach jak dojazd do czerwonego światła trochę popiskują, ale tragedii nie ma.
Rożnica w porównaniu z serią to przepaść :diabelski_usmiech
Co byście polecili do BKD (250KM) na przód oczywiście nie piszczącego :lol: ?
np. zimmermann sport + FERODO DS PERFORMANCE ?
W temacie hamulców jestem kompletnie zielony . Mam nadzieję, że pomożecie mi coś fajnego dobrać.
Pzdr.
Mam taki zestaw i szczerze polecam. Tarcze gładkie bez nawierceń. 312 przód po wymianie jarzm. Tył pozostał w niezmienionym rozmiarze a szkoda, bo mogłem zwiększyć na rozmiar RS. Jeśli chodzi o piski, to rzeczywiście przy małych prędkościach jak dojazd do czerwonego światła trochę popiskują, ale tragedii nie ma.
Rożnica w porównaniu z serią to przepaść :diabelski_usmiech
Ferodo doradził > zimmermann sport nawiercane + Ferodo DS2500 (Komplet za 1.020zł). Na Tył D2000 i Zimmermann Coat (komplet 620zł).
* CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
* AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"
Octavia2Limited, weź pod uwagę że tarcze zawieracne po jakimś czasie zaczynają pękać przy otworkach, otworki sie zatykają od tarcia klocków i po czasie gorzej hamują
Octavia2Limited, weź pod uwagę że tarcze zawieracne po jakimś czasie zaczynają pękać przy otworkach, otworki sie zatykają od tarcia klocków i po czasie gorzej hamują
teraz to już mam mętlik w głowie ale zdania chyba nie zmienię ... jakie tarcze byś polecił ?
[ Dodano: Pon 11 Cze, 12 23:30 ] piramida, wspomniałem o tym co napisałeś, o to odpowiedź od Pana Lecha "ferodo" dla ciebie i innych którzy mają jakieś wątpliwości itp. :lol: Bardzo przydatne informacje.
To już kolejny elaborat na ten sam temat, ale proszę bardzo:
1/ dlaczego Porsche, MB AMG, BMW M Power, Audi RS, Ferrari itp. wyjezdzaja na wierconych tarczach z fabryki, przy czym Porsche na Zimmermannach ?
Może sa jednak skuteczniejsze ? Dlaczego w wyscigach (nie w rajdach) wszystkie porzadne auta sportowe maja tarcze nawiercane ?
2/ w instrukcji Porsche jest napisane: jeśli pekniecie tarczy laczy 2 otworki lub dochodzi do krawedzi tarczy to należy ja wymienic.
Kazda tarcza nawiercana kiedys musi popekac. Taka jest ich natura. Mnie się udalo to zrobic po 40 tys. km w Subaru na mocnych DS2500
i przy malo grzecznej jezdzie. Na poczatku było po pol milimetra przy kiku otworach. Pozniej proces się poglebil i po 50 tys. km
było już widac kreseczki. Powodem pekniec jest znacznie wieksza amplituda pracy takich tarcz. Szybciej się schladzaja i jakies
niewidoczne dla oka elektrony nie nadazaja…
3/ Otworki sie zatykaja produktami wysypujacymi się z klockow: zywice fenolowe, sadza-wegiel, opilki metali. Na amen.
Czyszczenie wiertlami to daremny trud. Przestaja być nawiercane. Ale to trzeba przejechac mnostwo kilometrow. Mit !
4/ gorzej hamuja ? hamuja jak lite tarcze bez otworkow. Dlaczego maja gorzej hamowac ? Gorzej niż nowe. OK.
5/ na poczatku jest super, hamulec nie slabnie w takim stopniu, jak na gladkich. To dziala. Ale jak to w zyciu bywa, do czasu.
6/ wcale nie namawiam tylko konkretnie podaje wady i zalety. Czasami odradzam jak ktos liczy na to, ze tarcze do jakiegos malenstwa,
typu Matiz w wersji nawiercanej poprawia hamulce. Mowy nie ma. Zbyt mala liczba otworkow nie da dodmuchu.
Jednak przy srednicach pow. 300 mm ma to już sens.
7/ każdy ma swój rozum, ale forum uzytkownikow to nie jest najlepsze miejsce, żeby bezkrytycznie to przyjmowac.
Może jest ktos tam zadowolony ?
8/ sila hamowania nie ulegnie poprawie od zmiany tarcz na nawiercane. Wzor z fizyki mowi F x R x mi.
F to hydraulika R to ramie sily (czyli srednica tarcz) mi to wspolczynnik tarcia materialu klockow.
Rowkami i dziurkami nie poprawi się sily hamowania. Poprawi się inne warunki pracy.
Rowkami poprawia się powierzchnie przegrzanych klockow scinajac z niej zeszklone zywice, które tworza skorupe.
W rajdach rowkami usuwa się bloto, wode. W wyscigach tarczami wierconymi obniza się temperature pracy ukladu.
dzieki temu klocki nie lapia tych najwyzszych temperatur bo tarcze sa chlodnicami dla ukladu hamulcowego.
* CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
* AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"
Octavia2Limited, mądrze gość odpisał, ja mam nawiercane zimmermanny, zrobiłem na nich około 70-80kkm? "Oczywiście sa już minimalnie popękane i widac juz zużycie, następne tarcze chyba nie bedą nawiercane, jeszcze nie wiem
Ja mogę polecić DS2500, bardzo wolno się zużywają. Jedyny minus, że czasem potrafią przy delikatnym hamowaniu popiszczeć, ale kogo to interesuję, bo kto delikatnie hamuje?
Początkowo tarcze w RSce to 286x12mm 5/112 (1K0 615 601 M). Ale od 2009 roku w ETKA widnieja zamiennie z 282x12mm 5/112 (1K0 615 601 AD). Więc chyba pasują i takie i takie, bo nie ma różnicy w jarzmach czy osłonach
fernando, racja, trzeba uważać bo od 2011 RSka dostała mniejsze hamulce z tyłu (bodaj, 280mm) i różni się także zacisk, a nie tylko jarzmo. Podobno są problemy z zamocowaniem i podłączeniem tego. Szczegółów nie znam. Ale tragedii nie ma, i po paru kombinacjach podobno udaje się to zmontować.
Komentarz