Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Hamulce przód 312 - jakie klocki i tarcze ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Hamulce przód 312 - jakie klocki i tarcze ?

    alpacioro, raz jeden jedyny miałem Dębice... I nigdy więcej - już lepiej kupić używane markowe opony...
    piramida, ja planuję w weekend obuć babcię w letnie kółka

  • #2
    [O2] Hamulce przód 312 - jakie klocki i tarcze ?

    Witam,

    Co byście polecili do BKD (250KM) na przód oczywiście nie piszczącego :lol: ?

    np. zimmermann sport + FERODO DS PERFORMANCE ?

    W temacie hamulców jestem kompletnie zielony . Mam nadzieję, że pomożecie mi coś fajnego dobrać.

    Pzdr.
    * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
    * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

    Komentarz


    • #3
      O hamulcach to było tematów bez liku.
      Najlepiej zadzwoń sobie do tego gościa: Na stronie doszło do błędu | Hamulcesklep.pl

      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

      Komentarz


      • #4
        kabanos, tak wiem, ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć. Nie przepadam też za długimi poszukiwaniami w tej durnej wyszukiwarce a to głównie z powodu braku czasu. Napisałem do tego gościa. Chciałbym też, żeby doradzili mi coś kierowcy ponad 200KM O2 bo oni najlepiej wiedzą co prawidłowo hamuje w mocnym Czechu
        * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
        * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Octavia2Limited
          np. zimmermann sport + FERODO DS PERFORMANCE ?
          Wiele osób poleca ten zestaw. To chyba najlepsze co może być pod względem cena/jakość.
          Od EBC podobno trzymac sie z daleka, bo pekaja. Zostaje zawsze jeszcze TAROX, ale cena.

          Jak założysz to możemy kiedyś zrobić testy, jaka jest tak naprawdę różnica.
          Ja tu tylko sprzątam...

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Puchacz
            Jak założysz to możemy kiedyś zrobić testy, jaka jest tak naprawdę różnica.
            ja bardzo chciałbym zobaczyć wyniki tych testów, bo na mój chłopski rozum, lepsze tarcze i klocki pozwalają na lepsze chłodzenie hamulców przy jeździe sportowej (ciągłe przyśpieszanie i hamowanie), natomiast jednorazowe hamowanie nawet ze 100, będzie takie samo.
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz


            • #7
              Zorr, na pewno po zmianie na większe tarcze poprawia się hamowanie z większych prędkości i odprowadzanie ciepła. Ale niestety testy różnego rodzaju zestawów tarcze/klocki wykazują, że droga pojedynczego hamowania z 80 km/h czy 100 km/h przy lepszych klockach ulega skróceniu i to znacznie, bo zazwyczaj o kilka metrów.

              Napisałem o testach, bo zastanawiałem się też nad takim zestawem, ale ze względu na przewagę komfortu nad "ostrą" jazdą wybrałem seryjne ATE, a cholernie ciekaw jestem jak duża jest różnica.
              Ja tu tylko sprzątam...

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Octavia2Limited
                np. zimmermann sport + FERODO DS PERFORMANCE ?
                Zamieszczone przez Octavia2Limited
                na przód oczywiście nie piszczącego :lol: ?
                to będziesz zawiedziony, owszem hamują ładnie ale potrafią często piszczeć
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz


                • #9
                  Hmm... nic konkretnego się nie dowiedziałem . Zobaczymy w takim razie co doradzi mi autorytet od hamulców - Ferodo :wink:
                  * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                  * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Octavia2Limited
                    Hmm... nic konkretnego się nie dowiedziałem . Zobaczymy w takim razie co doradzi mi autorytet od hamulców - Ferodo :wink:
                    Olac temat 312mm i pomyslec o czym wiekszym na normalnym zacisku 4 tloczkowym, a nie takim samym gownie jak w autach o mocy 130KM :idea:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Maicroft, oczywiste, ale koszta są nieporównywalne:
                      Link
                      Ja tu tylko sprzątam...

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Puchacz
                        Maicroft, oczywiste, ale koszta są nieporównywalne:
                        Link
                        nowe tarcze 345 z jarzmami można kupić na allegro za około 1100zł kpl, do tego zaciski 4-6 tłoczkowe to wydatek około 1700zł używane
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz


                        • #13
                          loru, oj tam, przesadzasz. :wink: Przynajmniej wiesz , że Ci auto hamuje :P
                          Pozdrawiam,
                          Grzesiek


                          Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                          Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                          Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                          Komentarz


                          • #14
                            Puchacz, Tak jakbym mial teraz zmienic na cokolwiek wiekszego to jest masakra na maxa, bo trzeba caly przod zmienic lacznie z amortyzatorami :lol: To sa dopiero koszty zabawy.

                            Zamieszczone przez piramida
                            nowe tarcze 345 z jarzmami można kupić na allegro za około 1100zł kpl
                            To wcale nie jakos duzo wiecej niz niz nowe jarzmo 312 + nowe tarcze
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #15
                              Re: Hamulce przód 312 - jakie klocki i tarcze ?

                              Zamieszczone przez Octavia2Limited
                              Witam,

                              Co byście polecili do BKD (250KM) na przód oczywiście nie piszczącego :lol: ?

                              np. zimmermann sport + FERODO DS PERFORMANCE ?

                              W temacie hamulców jestem kompletnie zielony . Mam nadzieję, że pomożecie mi coś fajnego dobrać.

                              Pzdr.
                              Mam taki zestaw i szczerze polecam. Tarcze gładkie bez nawierceń. 312 przód po wymianie jarzm. Tył pozostał w niezmienionym rozmiarze a szkoda, bo mogłem zwiększyć na rozmiar RS. Jeśli chodzi o piski, to rzeczywiście przy małych prędkościach jak dojazd do czerwonego światła trochę popiskują, ale tragedii nie ma.
                              Rożnica w porównaniu z serią to przepaść :diabelski_usmiech
                              @200KM

                              Komentarz


                              • #16
                                Re: Hamulce przód 312 - jakie klocki i tarcze ?

                                Zamieszczone przez ali7
                                Zamieszczone przez Octavia2Limited
                                Witam,

                                Co byście polecili do BKD (250KM) na przód oczywiście nie piszczącego :lol: ?

                                np. zimmermann sport + FERODO DS PERFORMANCE ?

                                W temacie hamulców jestem kompletnie zielony . Mam nadzieję, że pomożecie mi coś fajnego dobrać.

                                Pzdr.
                                Mam taki zestaw i szczerze polecam. Tarcze gładkie bez nawierceń. 312 przód po wymianie jarzm. Tył pozostał w niezmienionym rozmiarze a szkoda, bo mogłem zwiększyć na rozmiar RS. Jeśli chodzi o piski, to rzeczywiście przy małych prędkościach jak dojazd do czerwonego światła trochę popiskują, ale tragedii nie ma.
                                Rożnica w porównaniu z serią to przepaść :diabelski_usmiech
                                Ferodo doradził > zimmermann sport nawiercane + Ferodo DS2500 (Komplet za 1.020zł). Na Tył D2000 i Zimmermann Coat (komplet 620zł).
                                * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                                * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Octavia2Limited, weź pod uwagę że tarcze zawieracne po jakimś czasie zaczynają pękać przy otworkach, otworki sie zatykają od tarcia klocków i po czasie gorzej hamują
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez piramida
                                    Octavia2Limited, weź pod uwagę że tarcze zawieracne po jakimś czasie zaczynają pękać przy otworkach, otworki sie zatykają od tarcia klocków i po czasie gorzej hamują
                                    teraz to już mam mętlik w głowie ale zdania chyba nie zmienię ... jakie tarcze byś polecił ?

                                    [ Dodano: Pon 11 Cze, 12 23:30 ]
                                    piramida, wspomniałem o tym co napisałeś, o to odpowiedź od Pana Lecha "ferodo" dla ciebie i innych którzy mają jakieś wątpliwości itp. :lol: Bardzo przydatne informacje.

                                    To już kolejny elaborat na ten sam temat, ale proszę bardzo:

                                    1/ dlaczego Porsche, MB AMG, BMW M Power, Audi RS, Ferrari itp. wyjezdzaja na wierconych tarczach z fabryki, przy czym Porsche na Zimmermannach ?

                                    Może sa jednak skuteczniejsze ? Dlaczego w wyscigach (nie w rajdach) wszystkie porzadne auta sportowe maja tarcze nawiercane ?

                                    2/ w instrukcji Porsche jest napisane: jeśli pekniecie tarczy laczy 2 otworki lub dochodzi do krawedzi tarczy to należy ja wymienic.

                                    Kazda tarcza nawiercana kiedys musi popekac. Taka jest ich natura. Mnie się udalo to zrobic po 40 tys. km w Subaru na mocnych DS2500

                                    i przy malo grzecznej jezdzie. Na poczatku było po pol milimetra przy kiku otworach. Pozniej proces się poglebil i po 50 tys. km

                                    było już widac kreseczki. Powodem pekniec jest znacznie wieksza amplituda pracy takich tarcz. Szybciej się schladzaja i jakies

                                    niewidoczne dla oka elektrony nie nadazaja…

                                    3/ Otworki sie zatykaja produktami wysypujacymi się z klockow: zywice fenolowe, sadza-wegiel, opilki metali. Na amen.

                                    Czyszczenie wiertlami to daremny trud. Przestaja być nawiercane. Ale to trzeba przejechac mnostwo kilometrow. Mit !

                                    4/ gorzej hamuja ? hamuja jak lite tarcze bez otworkow. Dlaczego maja gorzej hamowac ? Gorzej niż nowe. OK.

                                    5/ na poczatku jest super, hamulec nie slabnie w takim stopniu, jak na gladkich. To dziala. Ale jak to w zyciu bywa, do czasu.

                                    6/ wcale nie namawiam tylko konkretnie podaje wady i zalety. Czasami odradzam jak ktos liczy na to, ze tarcze do jakiegos malenstwa,

                                    typu Matiz w wersji nawiercanej poprawia hamulce. Mowy nie ma. Zbyt mala liczba otworkow nie da dodmuchu.

                                    Jednak przy srednicach pow. 300 mm ma to już sens.

                                    7/ każdy ma swój rozum, ale forum uzytkownikow to nie jest najlepsze miejsce, żeby bezkrytycznie to przyjmowac.

                                    Może jest ktos tam zadowolony ?

                                    8/ sila hamowania nie ulegnie poprawie od zmiany tarcz na nawiercane. Wzor z fizyki mowi F x R x mi.

                                    F to hydraulika R to ramie sily (czyli srednica tarcz) mi to wspolczynnik tarcia materialu klockow.

                                    Rowkami i dziurkami nie poprawi się sily hamowania. Poprawi się inne warunki pracy.

                                    Rowkami poprawia się powierzchnie przegrzanych klockow scinajac z niej zeszklone zywice, które tworza skorupe.

                                    W rajdach rowkami usuwa się bloto, wode. W wyscigach tarczami wierconymi obniza się temperature pracy ukladu.

                                    dzieki temu klocki nie lapia tych najwyzszych temperatur bo tarcze sa chlodnicami dla ukladu hamulcowego.
                                    * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                                    * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Octavia2Limited, mądrze gość odpisał, ja mam nawiercane zimmermanny, zrobiłem na nich około 70-80kkm? "Oczywiście sa już minimalnie popękane i widac juz zużycie, następne tarcze chyba nie bedą nawiercane, jeszcze nie wiem
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ja mogę polecić DS2500, bardzo wolno się zużywają. Jedyny minus, że czasem potrafią przy delikatnym hamowaniu popiszczeć, ale kogo to interesuję, bo kto delikatnie hamuje?
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Jednak zmieniłem zdanie. Zamówienie złożone, nie ma odwrotu!

                                          Przód 312 mm tarcze gładkie zimmermann + klocki ds2500
                                          Tył 282 mm tarcze gładkie zimermann + klocki ds2000

                                          Autem nie jeżdżę na co dzień. Na wyścigi i rajdy się nie wybieram.
                                          Także lepsze chłodzenie nie jest mi potrzebne.
                                          * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                                          * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            a tył w RSie nie jest czasem 286 ?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Mr0czny
                                              a tył w RSie nie jest czasem 286 ?
                                              Jest, chociaż od modelu 2011 podobno wstawiają mniejsze, nie wiem, czy to prawda?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Początkowo tarcze w RSce to 286x12mm 5/112 (1K0 615 601 M). Ale od 2009 roku w ETKA widnieja zamiennie z 282x12mm 5/112 (1K0 615 601 AD). Więc chyba pasują i takie i takie, bo nie ma różnicy w jarzmach czy osłonach

                                                fernando, racja, trzeba uważać bo od 2011 RSka dostała mniejsze hamulce z tyłu (bodaj, 280mm) i różni się także zacisk, a nie tylko jarzmo. Podobno są problemy z zamocowaniem i podłączeniem tego. Szczegółów nie znam. Ale tragedii nie ma, i po paru kombinacjach podobno udaje się to zmontować.
                                                Ja tu tylko sprzątam...

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Mr0czny, jest. Ja kupiłem zaciski z jarzmem od Golfa 6, dlatego Ferodo dobrał mi tarcze 282 mm bo tak jest w ETCE.
                                                  * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                                                  * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X