ciekawe odpowiedzi po firmie kompresora udało mi się ustalić że robią zawieszenia. prawdopodobnie samochód ma regulowany prześwit tylnej osi - poduszkami pneumatycznymi.
Witajcie
Zastanawiam się nad chipem chciałbym wycelować w ok 170 KM i teraz pytanko zwłaszcza do użytkowników DSG jak wasze skrzynki znoszą zwiększoną moc?
Nie czarujmy się ale naprawa DSG to raczej droga sprawa więc jeżeli mam mieć problem odpuszczę sobie
3ba tylko dbac o terminowa wymiane oleju
Soft zrobiony z głowa nie zabije skrzyni....zrobiony na pale z Nm z samego dołu moze dobic dwumase ktora tania nie jest
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
DSG powinno się schipowac tez. Jak tuner z głową - to zrobi, jak bez głowy i powie ze nie trzeba - to jest w błędzie. Looknij sobie na skrzynie w Elsie, do 103 KW, 125KW itp - sa inne
ktoś w temacie wie jak wygląda charaktersytyka krzywych ciśnień w 125KW a jak w 103KW.
Ok, ja wszystko rozumiem, że z głową, że.w skrzyni też się zmienia program itd., ale sprzęgło to sprzęgło, więc zastanawiam się, jak sprzęgło przystosowane (zaprojektowane) do przenoszenia momentów rzędu 300 Nm daje radę przenosić 550 Nm, w skrzyni manualnej.jest to.niemożliwe (np. w BKD)?
Natomiast...do typowego moda w BKD przeprogramowywac skrzynie? ...bez sens. Przeciez tam sie robi ok 380Nm plaskie i nic ...nic sie zlego nie dzieje. Auta jezdza po kilkaset tys km bez problemu.
Ok...jak robimy grubo. Duze turbo itd...to jasne. Ale w tym przypadku koszt modyfikacji typowego BKD musialby skoczyc o 60-80%. Nikt (no prawie) za to nie zaplaci nam.
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
A to przepraszam i dziękuję za wyjaśnienie! Myślałem, że sprzęgło jest częścią skrzyni biegów, zwłaszcza w kontekście DSG i stąd moje zdziwienie, bo z wypowiedzi Maicroft zrozumiałem, że DSG z BKD (wraz ze sprzęgłami) jest w stanie bez problemu przenieść (teoretycznie) 400KM i 550Nm. Ja tam nie mam jaj, żeby robić ponad 450 Nm bez wymiany sprzęgła/sprzęgieł w BKD...
Seryjne BKD moze miec te w miare plaskie 370-380Nm i bedzie zupelnie OK. Z wieksza turbina bedzie miec ze 420-430Nm i tez da rade. Jak sie poszuka to sa takie wykresy zmodzonych BKD.
A co do turbiny, to jak jej jeszcze nikt nie wymienil to i tak bedzie do wymiany bo w seryjnych sowa jest na porzadku dziennym :twisted:
Seryjne sprzęgło w BKD znosi bez bólu 470-480Nm na dużym turbo gdzie max moment jest dopiero przy 2500, u siebie mam seryjna dwumase i działa juz przez około 60kkm z momentem 500/560Nm
W 2.0tsi mody pod 380 koni i blisko 480Nm nikt sprzęgła nie rusza a jest takie samo jak w BKD, 240mm
Z wieksza turbina bedzie miec ze 420-430Nm i tez da rade.
Maicroft, 420-430 Nm to wiem, że znosi, sam widziałem takie mody, ale to jest jednak 120-130 Nm niż wartość, o której pisałeś wcześniej, stąd moje zdziwienie :wink:
Zamieszczone przez piramida
Seryjne sprzęgło w BKD znosi bez bólu 470-480Nm na dużym turbo gdzie max moment jest dopiero przy 2500
To zależy jeszcze, jak się wystroi, ale obawiam się, że ból może być, nawet, jak nie od pierwszych km, to po kilku kkm może być bida (oczywiście nie mówię o przypadku, gdzie robi się mody, a potem uprawia PSJ) :wink: W każdym razie ja chyba nie mam jaj, bo 450 Nm boję się na seryjnym sprzęgle przekroczyć :roll:
Maicroft, 420-430 Nm to wiem, że znosi, sam widziałem takie mody, ale to jest jednak 120-130 Nm niż wartość, o której pisałeś wcześniej, stąd moje zdziwienie
Dlubniete benzynki maja duzo mocy i momentu wiecej niz poczciwe TDI :wink:
a skąd weżmiesz inny? :szeroki_usmiech
do 450 Nm nie musisz nic zmieniać w programie, chyba, że chcesz wymienić sprzęgła na mocniejsze ale to wymiana mechaniczna a nie soft
to co trzeba zrobić to na pewno nastawy podstawowe - ale to po każdej wymianie oleju się robi więc chyba o tym wiesz
jak napisał wyżej rob555, nie warto dłubać przy sofcie skrzyni o ile nie chcesz iść wyżej niż 450Nm
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
to samo się tyczy dieselka BMM z DSG? Obecnie 140 kucyków mi nie wystarcza...
Podsumowując co należy zrobić:
1) wymiana turbiny
2) program DSG
3) chip silnika
Dobrze piszę czy plotę głupoty :? ?
Podpinam się pod pytanie.
Na chwilę obecną mam ok.170kucy (2.0l/Bmm/Dsg) po chiptuningu.Też już nie wystarczaKoleś który mi to robił stwierdził że z tego silnika i z tą skrzynią więcej bezpiecznie nie wycisnę.Jak to wkońcu jest???
Komentarz