"ALF" przepraszam ale z tym prostownikiem to pojechałeś "po bandzie", jak masz dzieci kup im coś zamiast wydawać na prostownik a tak już całkiem poważnie, ogrzewanie z pompą wody zużywa od 22 W do 50 niech dmuchawa w środku weźmie 50 W (w co wątpię) to razem masz maksymalnie 100 W poboru prądu przez system ogrzewania (nie ma wpływu ustawienie prędkości na wiewu bo i tak jak włączysz system dmuchawa rusza z około połową swojej mocy jak byś jej wcześniej nie ustawił) Czyli przyjmując nawet, że system z dmuchawą zużywa maksymalnie 100W to wychodzi Ci pobór prądu około 8,3 ampera, system pracujący przez 1 godzinę "zużyje" 8 Ah z akumulatora, akumulator w Skodzie z Webasto ma 68 Ah więc nawet jak system będzie pracował 1 godzinę w akumulatorze zostaje 60Ah (nie sądzę, że będziesz go rano używał przez godzinę ale do obliczeń przyjąłem 1 godzinę czyli maksymalny czas na jaki można włączyć wabasto na dłużej się nie da) . System nie załączy ogrzewania jeśli akumulator "jest za słaby" lub wyłączy ten system gdy stwierdzi "słaby akumulator", tak samo jak masz rezerwę paliwa też nie włączysz systemu zresztą nawet pilot Ci to zakomunikuje odpowiednim miganiem diody - patrz instrukcja obsługi). Alf, ktoś kto to wymyślił przewidział takie możliwości jak mały stan paliwa czy słaby akumulator ty masz z tego korzystać i się cieszyć a nie myśleć o akumulatorze. Generalnie jest przekazywana jedna zasada czas pracy systemu = czas jazdy ale w mojej opinii to troszkę gruba przesada. Wrócę do tych 8 Ah "zużytych z akumulatora" biorąc pod uwagę, że alternator daje conajmniej 80 amper niech około 20 zużyją systemy samochodu światła radio zapłon itp to zostaje Ci 60 amper na ładowanie akumulatora to wystarczy Ci około 8 minut jazdy żeby "oddać" akumulatorowi to co "zabrało" Webasto no może 10 minut bo dojdzie jeszcze zużycie prądu w czasie rozruchu. Pamiętaj, że to wszystko jest wyliczone dla 1 godziny a sądzę, że będziesz używał około 15-30 minut rano. Alf mam nadzieje, że rozwiałem Twoje obawy. Jeśli się gdzieś pomyliłem w obliczeniach zapraszam do dyskusji.
Ogrzewanie postojowe
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez lukaszc2Wrócę do tych 8 Ah "zużytych z akumulatora" biorąc pod uwagę, że alternator daje conajmniej 80 amper niech około 20 zużyją systemy samochodu światła radio zapłon itp to zostaje Ci 60 amper na ładowanie akumulatora to wystarczy Ci około 8 minut jazdy żeby "oddać" akumulatorowi to co "zabrało" Webasto no może 10 minut bo dojdzie jeszcze zużycie prądu w czasie rozruchu.
Komentarz
-
-
Alf, sądzę, że spokojnie pociągnie 3 lata
u mnie oryginał padł po 2 latach, podnoszenie go Ctek--iem nic nie dawało lub poprawiało sytuacje na 1 dzień ale ja używam auta z krótkich trasach co dnia + raz na tydzień trasa 400-600 km
używanie "ładowarki" do aku ma sens ale raczej w przypadku auta które mało lub całkowicie nie jeździ przy twoich przebiegach dziennych aku i tak będzie sensownie podładowywany
Cetek-a używam w aucie które "stoi" - w ciągu 2 lat zrobiło może 1000 km - i to ma swój sens bo podpinasz i zapominasz ;-) a aku "prawie jak nowy"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikiZamieszczone przez lukaszc2Wrócę do tych 8 Ah "zużytych z akumulatora" biorąc pod uwagę, że alternator daje conajmniej 80 amper niech około 20 zużyją systemy samochodu światła radio zapłon itp to zostaje Ci 60 amper na ładowanie akumulatora to wystarczy Ci około 8 minut jazdy żeby "oddać" akumulatorowi to co "zabrało" Webasto no może 10 minut bo dojdzie jeszcze zużycie prądu w czasie rozruchu.
X= 8 minut.
Jeśli się pomyliłem zapraszam do dyskusji zaznaczę, że nie jestem inżynierem od toru ładowania akumulatora.
Komentarz
-
-
lukaszc2, mozesz sie zdziwic,co do zywotnosci aku.
Ja w dwoch Octaviach mialem ogrzewanie postojowe i w obu juz po roku wymienialem
aku na nowe. A byly to diesle i mialy tylko rok przelotu.Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
I dlatego właśnie pytam o różne opinie...
Ja miałem oryginalny akumulator przez 8 lat i nie wiem, czy nie padł tylko dlatego, że przez kilka tygodni w zimie na dużych mrozach nie był odpalany (noga w gipsie :cry . Dodam, że obecny samochód (diesel) stoi cały czas na zewnątrz, natomiast przed zimą (listopad) zawsze doładowuję akumulator, następnie profilaktycznie co jakieś 3 miesiące w okresie zimowym i problemy nie było nigdy większego. Do tej pory korzystałem z pożyczonego prostownika, stąd też myślałem o inwestycji we własny, nowy sprzęt skoro nowy samochód na horyzoncie...O3 1,4 TSI 140KM Elegance
Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
Przebieg-ponad 25 000 km ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebeklukaszc2, mozesz sie zdziwic,co do zywotnosci aku.
Ja w dwoch Octaviach mialem ogrzewanie postojowe i w obu juz po roku wymienialem
aku na nowe. A byly to diesle i mialy tylko rok przelotu.
P.S Zresztą Panowie, każdy konfiguruje samochód jak uważa, ja zamawiając Webasto nawet przez sekundę nie myślałem o akumulatorze po prostu nie lubię skrobać szyb i marznąć zimą we własnym samochodzie (a TSI i TDI już się tak szybko nie nagrzewają jak wolnossące).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AlfI dlatego właśnie pytam o różne opinie...
Ja miałem oryginalny akumulator przez 8 lat i nie wiem, czy nie padł tylko dlatego, że przez kilka tygodni w zimie na dużych mrozach nie był odpalany (noga w gipsie :cry . Dodam, że obecny samochód (diesel) stoi cały czas na zewnątrz, natomiast przed zimą (listopad) zawsze doładowuję akumulator, następnie profilaktycznie co jakieś 3 miesiące w okresie zimowym i problemy nie było nigdy większego. Do tej pory korzystałem z pożyczonego prostownika, stąd też myślałem o inwestycji we własny, nowy sprzęt skoro nowy samochód na horyzoncie...
[ Dodano: Nie 06 Paź, 13 21:13 ]
Zamieszczone przez ketivvZamieszczone przez lukaszc2Osobiście nie sądzę, żeby ogrzewanie postojowe miało jakikolwiek wpływ na żywotność akumulatora
Komentarz
-
-
Skacze pomiędzy 46 a 49 tygodniem (domówienie webasto tydzień temu nie opóźniło ponoć tego terminu).... Pierwotnie chciałem tylko podgrzewaną szybę, ale do mojego silnika zamówić się obecnie nie da, a szkoda... Trzeba dociułać te kilka tysięcy z nadzieją, że się odpłacą :wink:O3 1,4 TSI 140KM Elegance
Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
Przebieg-ponad 25 000 km ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszc2Przy słabym akumulatorze nie załączysz systemu Webasto tak samo jak przy rezerwie paliwa.
w Yeti z takimi samymi silnikami akumulator jest taki sam bez względu czy jest czy nie ma webasto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszc2Piszesz, że po roku zmieniałeś akumulator a co po zmianie znowu padł po roku czy już było ok? Webasto było fabryczne czy zakładane po zakupie?
Ogrzewanie było dokładane i był to Hydronic Eberspachera.Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Użytkuję auto z webasto już ponad dwa lata. Już w trakcie pierwszej zimy, przy silnych mrozach podczas używania ogrzewania postojowego, na radiu wyskakiwał komunikat "low battery", ale nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.
W końcu, w tym roku, przed "sezonem grzwczym" zebrałem się w sobie i postanowiłem naładować aku, ale już po 5 godzinach ładowania wykazywał tendencję naładowanego.
Także, na chwilę obecną, ja nie potwierdzam teorii co do przedwczesnego rozładowania akumulatora wskutek używania webasto.
A nawet gdyby, to wolę spojrzeć na korzyści:
- nagrzany blok silnika zimą to łatwiejszy rozruch i mniejsze zużycie elementów w wyniku szybszego rozprowadzenia oleju, który nie jest tak gęsty
- mniejsze zużycie paliwa, ponieważ tryb ssania jest praktycznie od razu wyłączany (na tym samym odcinku drogi, już przy temperaturach rzędzu 8 stopni Celsjusza obserwuję różnice rzędu 0,5-0,8l/100km wg wskazań komputera po użyciu webasto)
- wygoda, kiedy nie trzeba skrobać szyb, a w środku jest przyjemnie ciepło
- bezpieczeństwo, bo... nie trzeba skrobać szyb, które też podczas jazdy nie będą parować.
Według mnie powyższe korzyści są wystarczające nawet, gdyby raz na dwa lata trzeba było wydać te 300zł na nowy akumulator.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BiDi01Nie ma żadnych problemów z akumulatorem przy webasto. już ładnych kilka razy ustawiałem i nie ma problemów żadnych. A TEN PROSTOWNIK TO JAKAŚ POMYŁKA
ten "prostownik" a raczej ładowarka to świetna sprawa, tylko nie ma powodów żeby ją stosować jak auto jeździ i ładuje akumulator
[ Dodano: Wto 08 Paź, 13 08:19 ]
Zamieszczone przez Chris11Według mnie powyższe korzyści są wystarczające nawet, gdyby raz na dwa lata trzeba było wydać te 300zł na nowy akumulator
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvten "prostownik" a raczej ładowarka to świetna sprawa, tylko nie ma powodów żeby ją stosować jak auto jeździ i ładuje akumulator
w normalnej eksploatacji nie ma szans na rozładowanie akumulatora i w mojej opinii nie ma co o nieistniejącym problemie rozmawiać.O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
Błękit RACE
Beżowa Alcantara
Columbus
Webasto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BiDi01w normalnej eksploatacji nie ma szans na rozładowanie akumulatora i w mojej opinii nie ma co o nieistniejącym problemie rozmawiać.
w międzyczasie temperatura spadła z -10 do - 23 st C i po 5 dniach auto nie odpaliło
pomogła ładowarka i przedłużacz z hotelu, przy czym auto wcześniej było po trasie 1500 km i nie dawało żadnych oznak padającego akumulatora
ładowarka zajmuje mi może 0.5 L w bagażniku na "zimowe" wyjazdy w pozostałym czasie "podtrzymuje" mi aku auta które jest używanie 1-2 dni w miesiącu
Komentarz
-
-
Normalna eksploatacja to również trasy po 1-5km. Akumulator pada po roku. Wiem z autopsji.
Jesli go doładowywać, lub kupić wiekszy wytrzymuje normalnie długo.
Co by nie mówić, na krótkich trasach, webasto nie służy akumulatorowi.
Dojeżdżając min. pół godziny codziennie, chwila grzania przed jazdą już nic nie zmienia.
Ktos tu pisał, że nowe TSI, chyba konkretnie 1,8, nagrzewają się bardzo szybko. Jesli do tego dodać szyby, fotele i lusterka grzane to webasto staje się kosztownym zbytkiem.
Osobiście wolałbym w zamian kupić opony z wyższej półki. Albo coś dzieciom.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elektrykprostyDojeżdżając min. pół godziny codziennie, chwila grzania przed jazdą już nic nie zmienia.
czy nic nie zmienia ?
odpalanie auta rozgrzanego z temperatura płynu w okolicach 80 st C, odmrożonymi szybami i ciepłem dmuchającym z nawiewów to jednak nie to samo co odpalanie auta całkowicie zimnego
bardzo łatwo sprawdzić wystarczy, że zaświeci się kontrolka rezerwy paliwa i na tym samym odcinku 6 km w zimie przy -10 auto ma problem ze złapaniem temperatury
po odpaleniu z wcześniejszym rozgrzaniem temperatura płynu jest praktycznie od początku a oleju powyżej 50 stC pojawia się po 500 m
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elektrykprostyCo by nie mówić, na krótkich trasach, webasto nie służy akumulatorowi.
Dojeżdżając min. pół godziny codziennie, chwila grzania przed jazdą już nic nie zmienia.
Ja mam 1,4 TSI i nagrzanie auta u mnie zajmuje około 5-7 minut.O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
Błękit RACE
Beżowa Alcantara
Columbus
Webasto
Komentarz
-
Komentarz