Ogrzewanie postojowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukaszc2
    Rider
    • 2013
    • 376

    #26
    "ALF" przepraszam ale z tym prostownikiem to pojechałeś "po bandzie", jak masz dzieci kup im coś zamiast wydawać na prostownik a tak już całkiem poważnie, ogrzewanie z pompą wody zużywa od 22 W do 50 niech dmuchawa w środku weźmie 50 W (w co wątpię) to razem masz maksymalnie 100 W poboru prądu przez system ogrzewania (nie ma wpływu ustawienie prędkości na wiewu bo i tak jak włączysz system dmuchawa rusza z około połową swojej mocy jak byś jej wcześniej nie ustawił) Czyli przyjmując nawet, że system z dmuchawą zużywa maksymalnie 100W to wychodzi Ci pobór prądu około 8,3 ampera, system pracujący przez 1 godzinę "zużyje" 8 Ah z akumulatora, akumulator w Skodzie z Webasto ma 68 Ah więc nawet jak system będzie pracował 1 godzinę w akumulatorze zostaje 60Ah (nie sądzę, że będziesz go rano używał przez godzinę ale do obliczeń przyjąłem 1 godzinę czyli maksymalny czas na jaki można włączyć wabasto na dłużej się nie da) . System nie załączy ogrzewania jeśli akumulator "jest za słaby" lub wyłączy ten system gdy stwierdzi "słaby akumulator", tak samo jak masz rezerwę paliwa też nie włączysz systemu zresztą nawet pilot Ci to zakomunikuje odpowiednim miganiem diody - patrz instrukcja obsługi). Alf, ktoś kto to wymyślił przewidział takie możliwości jak mały stan paliwa czy słaby akumulator ty masz z tego korzystać i się cieszyć a nie myśleć o akumulatorze. Generalnie jest przekazywana jedna zasada czas pracy systemu = czas jazdy ale w mojej opinii to troszkę gruba przesada. Wrócę do tych 8 Ah "zużytych z akumulatora" biorąc pod uwagę, że alternator daje conajmniej 80 amper niech około 20 zużyją systemy samochodu światła radio zapłon itp to zostaje Ci 60 amper na ładowanie akumulatora to wystarczy Ci około 8 minut jazdy żeby "oddać" akumulatorowi to co "zabrało" Webasto no może 10 minut bo dojdzie jeszcze zużycie prądu w czasie rozruchu. Pamiętaj, że to wszystko jest wyliczone dla 1 godziny a sądzę, że będziesz używał około 15-30 minut rano. Alf mam nadzieje, że rozwiałem Twoje obawy. Jeśli się gdzieś pomyliłem w obliczeniach zapraszam do dyskusji.
    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #27
      Zamieszczone przez lukaszc2
      Wrócę do tych 8 Ah "zużytych z akumulatora" biorąc pod uwagę, że alternator daje conajmniej 80 amper niech około 20 zużyją systemy samochodu światła radio zapłon itp to zostaje Ci 60 amper na ładowanie akumulatora to wystarczy Ci około 8 minut jazdy żeby "oddać" akumulatorowi to co "zabrało" Webasto no może 10 minut bo dojdzie jeszcze zużycie prądu w czasie rozruchu.
      Kolego, w jaki sposób wyliczyłeś te 8 czy 10 minut?
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • ketivv
        L&K
        • 2011
        • 1155

        #28
        Alf, sądzę, że spokojnie pociągnie 3 lata

        u mnie oryginał padł po 2 latach, podnoszenie go Ctek--iem nic nie dawało lub poprawiało sytuacje na 1 dzień ale ja używam auta z krótkich trasach co dnia + raz na tydzień trasa 400-600 km

        używanie "ładowarki" do aku ma sens ale raczej w przypadku auta które mało lub całkowicie nie jeździ przy twoich przebiegach dziennych aku i tak będzie sensownie podładowywany

        Cetek-a używam w aucie które "stoi" - w ciągu 2 lat zrobiło może 1000 km - i to ma swój sens bo podpinasz i zapominasz ;-) a aku "prawie jak nowy"

        Komentarz

        • lukaszc2
          Rider
          • 2013
          • 376

          #29
          Zamieszczone przez rafiki
          Zamieszczone przez lukaszc2
          Wrócę do tych 8 Ah "zużytych z akumulatora" biorąc pod uwagę, że alternator daje conajmniej 80 amper niech około 20 zużyją systemy samochodu światła radio zapłon itp to zostaje Ci 60 amper na ładowanie akumulatora to wystarczy Ci około 8 minut jazdy żeby "oddać" akumulatorowi to co "zabrało" Webasto no może 10 minut bo dojdzie jeszcze zużycie prądu w czasie rozruchu.
          Kolego, w jaki sposób wyliczyłeś te 8 czy 10 minut?
          Wydajność prądowa alternatora to minimum 80 amper przyjąłem, że 20 amper "zużyją" systemy samochodu (światła, dmuchawa, zapłon itp) zostaje 60 amper czyli przez 60 minut (1 godzinę) alternator "odda" akumulatorowi 60 Ah (oczywiście jeśli ten będzie tyle potrzebował). Jak obliczyłem 8 minut, skoro Webasto pobierze z akumulatora (przez godzinę pracy) 8Ah to skoro alternator daje 60 amper to 8 minut zajmie mu "oddanie" 8 Ah. Wyliczenie z proporcji 60 Ah - 60 minut --- (druga linijka) 8 Ah - X
          X= 8 minut.

          Jeśli się pomyliłem zapraszam do dyskusji zaznaczę, że nie jestem inżynierem od toru ładowania akumulatora.
          Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

          Komentarz

          • gebek
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1214

            #30
            lukaszc2, mozesz sie zdziwic,co do zywotnosci aku.
            Ja w dwoch Octaviach mialem ogrzewanie postojowe i w obu juz po roku wymienialem
            aku na nowe. A byly to diesle i mialy tylko rok przelotu.
            Tato,tato...czy to auto jest chore?
            Nie synku...to diesel PD.

            Honda...the power of dreams.
            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

            Komentarz

            • Alf
              Ambiente
              • 2013
              • 169

              #31
              I dlatego właśnie pytam o różne opinie...
              Ja miałem oryginalny akumulator przez 8 lat i nie wiem, czy nie padł tylko dlatego, że przez kilka tygodni w zimie na dużych mrozach nie był odpalany (noga w gipsie :cry . Dodam, że obecny samochód (diesel) stoi cały czas na zewnątrz, natomiast przed zimą (listopad) zawsze doładowuję akumulator, następnie profilaktycznie co jakieś 3 miesiące w okresie zimowym i problemy nie było nigdy większego. Do tej pory korzystałem z pożyczonego prostownika, stąd też myślałem o inwestycji we własny, nowy sprzęt skoro nowy samochód na horyzoncie...
              O3 1,4 TSI 140KM Elegance
              Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
              Przebieg-ponad 25 000 km ...

              Komentarz

              • lukaszc2
                Rider
                • 2013
                • 376

                #32
                Zamieszczone przez gebek
                lukaszc2, mozesz sie zdziwic,co do zywotnosci aku.
                Ja w dwoch Octaviach mialem ogrzewanie postojowe i w obu juz po roku wymienialem
                aku na nowe. A byly to diesle i mialy tylko rok przelotu.
                Osobiście nie sądzę, żeby ogrzewanie postojowe miało jakikolwiek wpływ na żywotność akumulatora. Sądzę wręcz odwrotnie, że przez to że akumulator "pracuje" cały czas powinien dłużej wytrzymać. W silne mrozy zawsze przed użyciem rozrusznika zaleca się włączenie jakiegoś odbiornika prądu żeby " rozgrzać" elektrolit a sądzę, że Webasto go już rozgrzeje. Piszesz, że po roku zmieniałeś akumulator a co po zmianie znowu padł po roku czy już było ok? Webasto było fabryczne czy zakładane po zakupie?

                P.S Zresztą Panowie, każdy konfiguruje samochód jak uważa, ja zamawiając Webasto nawet przez sekundę nie myślałem o akumulatorze po prostu nie lubię skrobać szyb i marznąć zimą we własnym samochodzie (a TSI i TDI już się tak szybko nie nagrzewają jak wolnossące).
                Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  #33
                  Zamieszczone przez lukaszc2
                  Osobiście nie sądzę, żeby ogrzewanie postojowe miało jakikolwiek wpływ na żywotność akumulatora
                  ;-) moim zdaniem jednak ma, relatywnie krótkie odcinki + używanie webasto zdecydowanie skróciły żywotność aku

                  Komentarz

                  • lukaszc2
                    Rider
                    • 2013
                    • 376

                    #34
                    Zamieszczone przez Alf
                    I dlatego właśnie pytam o różne opinie...
                    Ja miałem oryginalny akumulator przez 8 lat i nie wiem, czy nie padł tylko dlatego, że przez kilka tygodni w zimie na dużych mrozach nie był odpalany (noga w gipsie :cry . Dodam, że obecny samochód (diesel) stoi cały czas na zewnątrz, natomiast przed zimą (listopad) zawsze doładowuję akumulator, następnie profilaktycznie co jakieś 3 miesiące w okresie zimowym i problemy nie było nigdy większego. Do tej pory korzystałem z pożyczonego prostownika, stąd też myślałem o inwestycji we własny, nowy sprzęt skoro nowy samochód na horyzoncie...
                    Alf przez 6 lat przejechałem Dieslem 131 000 km stał cały czas na dworze nigdy nie ładowałem akumulatora nigdy nie sprawdziłem stanu elektrolitu (bo nie miałem klucza (o ile to w ogóle można nazwać kluczem) żeby wykręcić te kurki do dolewania i nic się nie działo samochód zapalał i jeździł. Każda jazda to ładowanie akumulatora więc uważam, że jego doładowywanie ma sens tylko wtedy gdy albo ktoś bardzo mało jeździ albo jeździ krótkie odcinki do 3 km lub zapomniał wyłączyć świateł/radia lub czegoś podobnego. Jeśli raz "siadzie" akumulator w samochodzie, który jest użytkowany (a nie stoi tygodniami) to taki akumulator jest do wywalenia (oczywiście jeśli jest sprawny układ ładowania). Ładowanie takiego akumulatora to tylko przedłużenie jego życia o kilka dni lub do czasu pierwszego przymrozka. Już nie będę tutaj rozpisywał skąd się przyjął w Polsce zwyczaj zabierania akumulatora do domu i ładowania go po piwnicach te czasy minęły, zmieniła się dostępność akumulatorów, zmieniły się czynniki ekonomiczne, akumulatory, samochody i systemy. Zresztą OIII ma system ochrony akumulatora poprzez odcinanie odbiorników prądu jak akumulator jest "słaby".

                    [ Dodano: Nie 06 Paź, 13 21:13 ]
                    Zamieszczone przez ketivv
                    Zamieszczone przez lukaszc2
                    Osobiście nie sądzę, żeby ogrzewanie postojowe miało jakikolwiek wpływ na żywotność akumulatora
                    ;-) moim zdaniem jednak ma, relatywnie krótkie odcinki + używanie webasto zdecydowanie skróciły żywotność aku
                    Przy słabym akumulatorze nie załączysz systemu Webasto tak samo jak przy rezerwie paliwa.
                    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                    Komentarz

                    • Alf
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 169

                      #35
                      A czy do danego typu silnika producent montuje identyczne akumulatory, czy może w zależności od wyposażenia są różne?
                      O3 1,4 TSI 140KM Elegance
                      Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
                      Przebieg-ponad 25 000 km ...

                      Komentarz

                      • lukaszc2
                        Rider
                        • 2013
                        • 376

                        #36
                        Na to pytanie Ci nie odpowiem, bo nie wiem u siebie ma akumulator 68 Ah może koledzy napiszą jakie mają i będziemy wiedzieć.
                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                        Komentarz

                        • Alf
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 169

                          #37
                          Ok, dzięki za info..
                          A tak z innej beczki, to nie mogę się już doczekać nowego samochodu- w zeszłym tyg. już skrobałem szyby :evil:
                          O3 1,4 TSI 140KM Elegance
                          Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
                          Przebieg-ponad 25 000 km ...

                          Komentarz

                          • lukaszc2
                            Rider
                            • 2013
                            • 376

                            #38
                            A ja już dwa razy zaoszczędziłem sobie skrobania szyb, dziwną miał tylko minę sąsiad z samochodu obok jak podszedłem i odjechałem a on skrobał...... A na kiedy masz planowany odbiór samochodu?
                            Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                            Komentarz

                            • Alf
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 169

                              #39
                              Skacze pomiędzy 46 a 49 tygodniem (domówienie webasto tydzień temu nie opóźniło ponoć tego terminu).... Pierwotnie chciałem tylko podgrzewaną szybę, ale do mojego silnika zamówić się obecnie nie da, a szkoda... Trzeba dociułać te kilka tysięcy z nadzieją, że się odpłacą :wink:
                              O3 1,4 TSI 140KM Elegance
                              Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
                              Przebieg-ponad 25 000 km ...

                              Komentarz

                              • ketivv
                                L&K
                                • 2011
                                • 1155

                                #40
                                Zamieszczone przez lukaszc2
                                Przy słabym akumulatorze nie załączysz systemu Webasto tak samo jak przy rezerwie paliwa.
                                dobrze o tym wiem ;-) tak jak wyjaśniałem webasto ma wpływ na na szybkość zużycia akumulatora, pod koniec 2 roku używania (3 zima) wyraźnie się zużył, podładowanie dawało rezultat na 20 godzin i jeśli się autem nie jechało w trasę lub nie podładowało aku to odpalenie nie było możliwe

                                w Yeti z takimi samymi silnikami akumulator jest taki sam bez względu czy jest czy nie ma webasto

                                Komentarz

                                • gebek
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1214

                                  #41
                                  Zamieszczone przez lukaszc2
                                  Piszesz, że po roku zmieniałeś akumulator a co po zmianie znowu padł po roku czy już było ok? Webasto było fabryczne czy zakładane po zakupie?
                                  Po zakupie większych aku było przez następne 3 lata OK.
                                  Ogrzewanie było dokładane i był to Hydronic Eberspachera.
                                  Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                  Nie synku...to diesel PD.

                                  Honda...the power of dreams.
                                  Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                  Komentarz

                                  • BiDi01
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 460

                                    #42
                                    pisząc krótko i na temat. Nie ma żadnych problemów z akumulatorem przy webasto. już ładnych kilka razy ustawiałem i nie ma problemów żadnych. A TEN PROSTOWNIK TO JAKAŚ POMYŁKA
                                    O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                                    Błękit RACE
                                    Beżowa Alcantara
                                    Columbus
                                    Webasto

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #43
                                      Bo masz nowe auto. Zobaczymy za 2 lata, bo wiecej ori akumulator intensywnie uzytkowany nie chce przetrwac.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Chris11
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1587

                                        #44
                                        Użytkuję auto z webasto już ponad dwa lata. Już w trakcie pierwszej zimy, przy silnych mrozach podczas używania ogrzewania postojowego, na radiu wyskakiwał komunikat "low battery", ale nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.
                                        W końcu, w tym roku, przed "sezonem grzwczym" zebrałem się w sobie i postanowiłem naładować aku, ale już po 5 godzinach ładowania wykazywał tendencję naładowanego.

                                        Także, na chwilę obecną, ja nie potwierdzam teorii co do przedwczesnego rozładowania akumulatora wskutek używania webasto.

                                        A nawet gdyby, to wolę spojrzeć na korzyści:
                                        - nagrzany blok silnika zimą to łatwiejszy rozruch i mniejsze zużycie elementów w wyniku szybszego rozprowadzenia oleju, który nie jest tak gęsty
                                        - mniejsze zużycie paliwa, ponieważ tryb ssania jest praktycznie od razu wyłączany (na tym samym odcinku drogi, już przy temperaturach rzędzu 8 stopni Celsjusza obserwuję różnice rzędu 0,5-0,8l/100km wg wskazań komputera po użyciu webasto)
                                        - wygoda, kiedy nie trzeba skrobać szyb, a w środku jest przyjemnie ciepło
                                        - bezpieczeństwo, bo... nie trzeba skrobać szyb, które też podczas jazdy nie będą parować.

                                        Według mnie powyższe korzyści są wystarczające nawet, gdyby raz na dwa lata trzeba było wydać te 300zł na nowy akumulator.

                                        Komentarz

                                        • ketivv
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1155

                                          #45
                                          Zamieszczone przez BiDi01
                                          Nie ma żadnych problemów z akumulatorem przy webasto. już ładnych kilka razy ustawiałem i nie ma problemów żadnych. A TEN PROSTOWNIK TO JAKAŚ POMYŁKA
                                          faktycznie skoro już kilka razy zadziałało ;-)

                                          ten "prostownik" a raczej ładowarka to świetna sprawa, tylko nie ma powodów żeby ją stosować jak auto jeździ i ładuje akumulator

                                          [ Dodano: Wto 08 Paź, 13 08:19 ]
                                          Zamieszczone przez Chris11
                                          Według mnie powyższe korzyści są wystarczające nawet, gdyby raz na dwa lata trzeba było wydać te 300zł na nowy akumulator
                                          dokładnie

                                          Komentarz

                                          • BiDi01
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 460

                                            #46
                                            Zamieszczone przez ketivv
                                            ten "prostownik" a raczej ładowarka to świetna sprawa, tylko nie ma powodów żeby ją stosować jak auto jeździ i ładuje akumulator
                                            z tego co kojarzę to o jeżdżących samochodach rozmawiamy cały czas :P

                                            w normalnej eksploatacji nie ma szans na rozładowanie akumulatora i w mojej opinii nie ma co o nieistniejącym problemie rozmawiać.
                                            O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                                            Błękit RACE
                                            Beżowa Alcantara
                                            Columbus
                                            Webasto

                                            Komentarz

                                            • ketivv
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1155

                                              #47
                                              Zamieszczone przez BiDi01
                                              w normalnej eksploatacji nie ma szans na rozładowanie akumulatora i w mojej opinii nie ma co o nieistniejącym problemie rozmawiać.
                                              normalna eksploatacja to np. wypad w góry i pozostawienie auta na 5 dni pod hotelem
                                              w międzyczasie temperatura spadła z -10 do - 23 st C i po 5 dniach auto nie odpaliło

                                              pomogła ładowarka i przedłużacz z hotelu, przy czym auto wcześniej było po trasie 1500 km i nie dawało żadnych oznak padającego akumulatora

                                              ładowarka zajmuje mi może 0.5 L w bagażniku na "zimowe" wyjazdy w pozostałym czasie "podtrzymuje" mi aku auta które jest używanie 1-2 dni w miesiącu

                                              Komentarz

                                              • elektrykprosty
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 311

                                                #48
                                                Normalna eksploatacja to również trasy po 1-5km. Akumulator pada po roku. Wiem z autopsji.
                                                Jesli go doładowywać, lub kupić wiekszy wytrzymuje normalnie długo.

                                                Co by nie mówić, na krótkich trasach, webasto nie służy akumulatorowi.

                                                Dojeżdżając min. pół godziny codziennie, chwila grzania przed jazdą już nic nie zmienia.

                                                Ktos tu pisał, że nowe TSI, chyba konkretnie 1,8, nagrzewają się bardzo szybko. Jesli do tego dodać szyby, fotele i lusterka grzane to webasto staje się kosztownym zbytkiem.

                                                Osobiście wolałbym w zamian kupić opony z wyższej półki. Albo coś dzieciom.

                                                Komentarz

                                                • ketivv
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1155

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez elektrykprosty
                                                  Dojeżdżając min. pół godziny codziennie, chwila grzania przed jazdą już nic nie zmienia.
                                                  dobre sobie :-)
                                                  czy nic nie zmienia ?
                                                  odpalanie auta rozgrzanego z temperatura płynu w okolicach 80 st C, odmrożonymi szybami i ciepłem dmuchającym z nawiewów to jednak nie to samo co odpalanie auta całkowicie zimnego
                                                  bardzo łatwo sprawdzić wystarczy, że zaświeci się kontrolka rezerwy paliwa i na tym samym odcinku 6 km w zimie przy -10 auto ma problem ze złapaniem temperatury
                                                  po odpaleniu z wcześniejszym rozgrzaniem temperatura płynu jest praktycznie od początku a oleju powyżej 50 stC pojawia się po 500 m

                                                  Komentarz

                                                  • BiDi01
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 460

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez elektrykprosty
                                                    Co by nie mówić, na krótkich trasach, webasto nie służy akumulatorowi.

                                                    Dojeżdżając min. pół godziny codziennie, chwila grzania przed jazdą już nic nie zmienia.
                                                    ja mam 8 km.do pracy i używam webasto i nie ma problemu. Ludzie- jeśli nie używacie to nie komentujcie. Kup coś dzieciom i chwała Ci za to. Nie pisz jednak że je służ hskoro nie masz i nie używasz.
                                                    Ja mam 1,4 TSI i nagrzanie auta u mnie zajmuje około 5-7 minut.
                                                    O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                                                    Błękit RACE
                                                    Beżowa Alcantara
                                                    Columbus
                                                    Webasto

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...