mareq321, jak zdemontowac ten plastik wokol szyby aby go nie polamac? Mozesz wkleic fotki tych haczykow?
Ostatnio zamontowalem oslony przeciwsloneczne na boczne szyby, a teraz jestem na etapie szukania czegos na tylna
Ja zaczynałem demontaż od środka ramki, na początku pomagałem sobie 2 śrubokrętami później już poszło spokojnie. Zdjęcia postaram się zrobić jutro.
[ Dodano: Wto 07 Kwi, 15 08:06 ]
Dzisiejsze fotki robione na szybko :wink:
jestem po testach w mojej octavce i funkcje z tematu działają za free
należy ustawić w kodowaniu pompy ESP
HHC - bajt 25 bit 0 i 1
XDS - bajt 23 bit 1
TPM 7K1 - bajt 27 bit 6 ,5 ,4 + bajt 28 bit 7
TPM 7K9 - bajt 27 bit 5 i 4 + bajt 28 bit 7
może ktoś wie czym różnią się
TPM kod wyposażenia 7K1 od 7K9
do TPM konieczne jest jeszcze zakodowanie licznika i radia - sprawdzam kodowanie
- zapala się lampka od kontroli i gaśnie ale brak możliwości przyuczenia systemu
w liczniku w bajcie 4 ustawić bit 0
w radiu jest problem ja to robiłem VCP i zakodowało się prawidłowo - jak dorwę VCDS to zrobię mapę kodowania i zobaczę co się zmieniło w adaptacjach. samo kodowanie jest bez zmian pozostają testy czy działa.
testowane na pompie
Numer VAG :5Q0907379R
Nazwa :Elektronika hamulców
Opis ster. :J104 EMB8 EHCB
Komunikacja :UDS, EV_Brake1UDSContiMK100ESP 033001
Wersja SW :0356
HHC działa jak w o2 - asystent ruszania na wzniesieniu - włączony biegu do przodu auto na wzniesieniu w kierunku jazdy po zdjęciu nogi z pedału hamulca przez chwile utrzymywane jest ciśnienie w układzie hamulcowym pozwala na ruszenie bez stoczenia sie auta do tyłu.
co do XDS - jak ostro ruszy sie w zakręcie na mokrym to auto ciągnie i nie ma reakcji ASR czuć ze lepiej sie klei do drogi - to są moje odczucia.
TPM - w poniedziałek dalsze testy - testy dobyły się dzisiaj informacje w pierwszym poście
HHC działa jak w o2 - asystent ruszania na wzniesieniu - włączony biegu do przodu auto na wzniesieniu w kierunku jazdy po zdjęciu nogi z pedału hamulca przez chwile utrzymywane jest ciśnienie w układzie hamulcowym pozwala na ruszenie bez stoczenia sie auta do tyłu.
Dodam, że jeżeli stoisz tyłem na wzniesieniu i włączysz wsteczny to również przez chwilę będzie trzymał samochód :-)
jestem po testach w mojej octavce i funkcje z tematu działają za free
należy ustawić w kodowaniu pompy ESP
HHC - bajt 25 bit 0 i 1
XDS - bajt 23 bit 1
TPM 7K1 - bajt 27 bit 6 ,5 ,4 + bajt 28 bit 7
TPM 7K9 - bajt 27 bit 5 i 4 + bajt 28 bit 7
może ktoś wie czym różnią się
TPM kod wyposażenia 7K1 od 7K9
Witam,
czy ktoś już znalazł czym się różnią wersje 7K1 od 7K9 TPM ?
Dodatkowo w jaki sposób mogę sprawdzić jaka wersja jest u mnie ? Szukałem w kodowaniu i nigdzie nie znalazłem tego info.
to fajnie - do siebie miałem zamawiać HHC, ale ostatecznie być może da się to odpalić za free
Dokładnie szkoda kasy. Ja w swojej O3 odpaliłem bez problemu HHC. XDS teoretycznie też ale nie za bardzo można to sprawdzić.
Natomiast TPM teoretycznie też mam uruchomiony , ale robiłem kilka testów i nic nie pokazywało. Dlatego też moje pytanie jak sprawdzic jaki mam model 7K1 czy 7K9 może tutaj jeszcze mam coś nie tak .
TPM jes teraz obowiązkowy, więc nieodpłatny jako oddzielna pozycja.
7k1 to standardowy TPMS
7k9 to TPMS Plus - firmy Conti - zapewne z czujnikami ciśnienia w oponach
TPM jes teraz obowiązkowy, więc nieodpłatny jako oddzielna pozycja.
7k1 to standardowy TPMS
7k9 to TPMS Plus - firmy Conti - zapewne z czujnikami ciśnienia w oponach
Teraz już obowiązkowy ale jak odbierałem moją O3 w marcu jeszcze nie był. A moje kodowania system przyjął ale jak sprawdzałem to nie było żadnego ostrzeżenia o ciśnieniu niestety
Aby do końca aktywować należy zrobić to co jest napisane poniżej?
1. 5F Information
2. STG Adaptation -> function 10
3. Choose (13) - Vehicle function list BAP-tire_pressure_system_0x07
4. Set value to active
verified if (14)-Vehicle function list BAB-tire_pressure_system_0x07_msg_bus have value: Suspension data bus
1. 5F Information
2. STG Adaptation -> function 10
3. Choose (56)-Vehicle menu operation-menu_display_rdk
4. Set value to active
verified if this option is actiated: (58)- Vehicle menu operation-menu_display_rdk_over_threshold_high
jestem po testach w mojej octavce i funkcje z tematu działają za free
należy ustawić w kodowaniu pompy ESP
HHC - bajt 25 bit 0 i 1
XDS - bajt 23 bit 1
TPM 7K1 - bajt 27 bit 6 ,5 ,4 + bajt 28 bit 7
TPM 7K9 - bajt 27 bit 5 i 4 + bajt 28 bit 7
może ktoś wie czym różnią się
TPM kod wyposażenia 7K1 od 7K9
do TPM konieczne jest jeszcze zakodowanie licznika i radia - sprawdzam kodowanie
- zapala się lampka od kontroli i gaśnie ale brak możliwości przyuczenia systemu
w liczniku w bajcie 4 ustawić bit 0
w radiu jest problem ja to robiłem VCP i zakodowało się prawidłowo - jak dorwę VCDS to zrobię mapę kodowania i zobaczę co się zmieniło w adaptacjach. samo kodowanie jest bez zmian pozostają testy czy działa.
testowane na pompie
Numer VAG :5Q0907379R
Nazwa :Elektronika hamulców
Opis ster. :J104 EMB8 EHCB
Komunikacja :UDS, EV_Brake1UDSContiMK100ESP 033001
Wersja SW :0356
octavia3 2.0 tdi + manual + ambition
pozdrawiam
W bajcie 25 mam ustawione domyślnie bit 5 to mam go odznaczyć czy dodać bity 0 i 1 ?
Analogiczne pytanie do następnych kodowań
Zrobione
Wszystko działa, co do HHC to trochę dziwnie chodzi bo stoję pod górę i trzyma hamulec, sprzęgło wciśnięte, ale dodam trochę gazu i od razu odpuszcza, wychodzi na to że najpierw trzeba puszczać sprzęgło
a czy zmieniałeś coś tutaj ?
Select STG 03 (electronic brake system)
STG adjustment -> Function 10
Select Berganfahrassistent
value corresponding to customize default: normal options: early, normal, late
a czy zmieniałeś coś tutaj ?
Select STG 03 (electronic brake system)
STG adjustment -> Function 10
Select Berganfahrassistent
value corresponding to customize default: normal options: early, normal, late
Ja zmieniałem, ale nie było to konieczne żeby HHC ruszyło. Late powoduje, że HHC dłużej trzyma - pewnie dla tych co mają wolniejsze nogi aktualnie używam na normal i też czasem muszę poczekać na zwolnienie HHC przy ruszaniu. Fajne jest to że HHC działa również kiedy samochód stoi przodem w dół. Jednak działa jedynie wtedy kiedy włączysz wsteczny i chcesz ruszyć do tyłu pod górę. Przypominam, że HHC nie działa na mikroskopijnych górkach, nachylenie musi być bardziej niż delikatne ale mniejsze niż małe :P (ile w stopniach nie wiem)
Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
Samochody:
Astra F cabrio Bertone 1,6
O3 2,0TDI CKFC
Była:
O2FL 1,4TSI CAXA
Po zakodowaniu XDS mam wrażenie, że trochę lepiej się jeździ po zakrętach
A czy ktoś zna security code do 03-Brakes ? Bo kodowanie musiałem zrobić w edytorze kodowań a nie w samym VCDS.
Komentarz