Skoda Octavia 3 RS 2.0tsi vs 1.8tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kondor1551
    Classic
    • 2016
    • 2

    Skoda Octavia 3 RS 2.0tsi vs 1.8tsi

    Mam podobny problem. Przejechałem już z tym ponad 20 tys. km. Zarówno w
    ASO jak i w innych warsztatach twierdzą, że tak czasem bywa...Dopóki sprzęgło trzyma się dobrze, mam jeździć i się niczym nie przejmować no to jeżdżę, choć ten dźwięk wk.....jący trochę jest, to z czasem się przyzwyczaiłem :twisted: Wpisz w google "pisk przy ruszaniu na półsprzęgle" i poczytaj różne fora...wychodzi na to, że to dość powszechny problem...
  • edyp13
    Classic
    • 2013
    • 29

    #2
    Skoda Octavia 3 RS 2.0tsi vs 1.8tsi

    Witam,
    Od pewnego czasu noszę się ze zmianą samochodu, wstępnie wybór padł na O3 1.4 TSI, ale ponieważ apetyt rośnie w miarę jedzenia (no i ta belka) w chwili obecnej biorę pod uwagę 1,8 i RS 2,0TSI. Teraz jeżdżę Fabią 1,9TDI 102KM i powiedzmy, że osiągi nie są najgorsze (moment robi swoje), jeździłem O3 1.4 i jakiejś różnicy w elastyczności/przyspieszeniach nie zauważyłem względem mojej fabii, pewnie dlatego, że jest znacznie cichsza. Praktycznie już byłem zdecydowany na RS, ale po ostatnich przymrozkach coraz bardziej chodzi mi po głowie 1,8 z WEBASTO. Nie miałbym problemu gdyby do RS można było zamówić WEBASTO, niestety nie ma takiej opcji. Zawsze chciałem mieć autko z dobrymi osiągami i mam problem czy osiągi, głównie dynamika (wyprzedzanie, itp.) będą znacznie gorsze w 1.8 niż w RS, bo w przyspieszeniu od 0-100 przepaści raczej nie ma, ale jest duża różnica w momentach obrotowych tych silników. Spalanie podejrzewam też będzie na zbliżonym poziomie. Samochód będzie używany głównie w mieście, kilka razu w roku jakiś dłuższy wypad gdzieś na wczasy, rocznie robię 12-15tyś. Wiem, że na razie ciężko mówić o RS bo chyba jeszcze nikt go nie ma, ale może ktoś ma porównanie z 1,8, czy np. jakieś tabelki z elastyczności 60-100km/h na 4 biegu, 80-120 na 5tym itp.
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • polrob
      Rider
      • 2013
      • 535
      • Superb III (3V3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      edyp13,

      Kolego masz stronkę gdzie jest kilka danych dla silnika 1.8TSI (co prawda jest to Audi A3) ale w O3 będzie praktycznie to samo.



      i dane dal Golfa VII GTI

      jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
      była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
      była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

      Komentarz

      • edyp13
        Classic
        • 2013
        • 29

        #4
        Dzięki, różnica jest, tylko teraz czy jest ona warta rezygnacji z webasto, podgrzewane szyby i siedzenia to jednak nie to samo. W mieście pewnie nie wykorzystam tej różnicy, a i na trasie to pewnie i 1.8 jest w zupełności wystarczający. Z jednej strony RS to jednak RS, ale z drugiej strony w każdy zimny poranek mogę żałować jednak, że nie wziąłem 1.8 z webasto.

        Komentarz

        • Rok z Bagien
          L&K
          • 2010
          • 1172

          #5
          Szczerze powiedziawszy, skoro o zimie mowa, to ja bym wziął 1.8 Tsi, 4x4, DSG6 nawet w wersji Ambition i owo webasto, jeśli uważasz je za konieczne.

          Dokładnie nie liczyłem, ale wyszłoby podobnie jak RS. :roll:
          A być może starczyłoby na kilka fajnych dodatków ?

          Komentarz

          • lempart
            Drive
            • 2013
            • 97

            #6
            Niestety w RS brakuje kilku dodatkow, ktore sa w innych modelach Octavii.

            Poza wspomnianym webasto, to jest np. elektrycznie sterowany fotel kierowcy.

            Mnie osobiscie jednak brakuje wersji siedzen, gdzie po bokach jest skora, a po srodku alcantara. Wydaje sie to byc zarazem eleganckie jak i praktyczne (lepsze trzymanie tylka w fotelu niz przy wersji full skora). Natomiast wersja skora + material po srodku wyglada dla mnie dosc malo estetycznie (chociaz tu podpieram sie tylko zdjeciami z Sieci, sam na oczy tego nie widzialem w RS).

            Zauwazylem tez, ze na stronie czeskiej oraz brytyjskiej dostepna jest w RS opcja okna dachowego (a wlasciwie szklanego dachu). Niestety dosc slono to kosztuje -- cos kolo 5000 PLN.

            Komentarz

            • edyp13
              Classic
              • 2013
              • 29

              #7
              4x4 raczej nie biorę pod uwagę, co do webasto to by mi ułatwiło życie, samochód będzie stał pod chmurką (żona parkuje w garażu), a ja do pracy wyjeżdżam o 6-tej rano i jak zimą tyłek sadzam to ..... sami wiecie. Muszę gdzieś w Płocku wychaczyć 1.8 i przejechać się. Zakładam, że osiągi (pomijam przyspieszenie 0-100 bo to wiadome jest) 1.8tsi są lepsze niż mojej fabii 1,9tdi, mimo że moment obrotowy jest prawie taki sam.

              Komentarz

              • lempart
                Drive
                • 2013
                • 97

                #8
                Ale podgrzewana przednia szyba + fotele tez juz duzo pomoga. W Mondeo mialem podgrzewana przednia szybe i bylem tym zachwycony wrecz. Poza tym 4000 PLN (tyle chyba webasto kosztuje), to spory wydatek...

                Komentarz

                • edyp13
                  Classic
                  • 2013
                  • 29

                  #9
                  Nigdy nie miałem podgrzewanych foteli, czy podgrzewanie działa od razu, nawet przy dużych mrozach? Brat ma focusa z podgrzewaną szybą i szyba nie zawsze grzeje od razu, jest niby jakiś podział co ma pierwszeństwo od akumulatora itp, więc przy większych mrozach szyba zaczyna się podgrzewać po kilku minutach, w O3 może być podobnie.

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    w skodach to i to odpala w jednym momencie
                    jak masz gdzieś prąd, to może wyjściem jest zestaw firmy DEFA - podgrzewacz oleju/płynu chłodzącego + nagrzewniczka do wnętrza + ładowarka akumulatora. Całość coś koło 1500 PLN i nie musiałbyś rezygnować z zacnego przecież RSa.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • lemoncjo
                      Drive
                      • 2013
                      • 78
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez lempart
                      Ale podgrzewana przednia szyba + fotele tez juz duzo pomoga
                      odpuść sobie webasto i bierz dokladnie taki zestaw . czy RS czy 1.8 tsi to już sam decyduj
                      O3 RS tsi & e92 M3

                      Komentarz

                      • rafik11
                        Rider
                        • 2009
                        • 448

                        #12
                        Enriquez połączenie webasto i podgrzewanej szyby odpada w superbie, natomiast w OIII można połączyć, prawdę powiedziawszy nie wiem czemu w superbie nie można tego połączyć skoro w passacie da sie

                        Komentarz

                        • elektrykprosty
                          Rider
                          • 2013
                          • 311

                          #13
                          Póki co nie ma możliwości chipowania nowego 1,8 TSI. Taka otrzymałem informację od pewnego tunera. Z pewnością jest to wyłącznie kwestia czasu.
                          Osobiście wolałbym ok 200KM z napędem 4x4.
                          Elektrycznie regulowane fotele mają znacznie więcej możliwości ustawień od zwykłych czy sportowych w RS. Opcja ta dostępna jest z 1,8 TSI, brak w RS.

                          Komentarz

                          • Enriquez
                            RS
                            • 2009
                            • 7685
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            rafik11,

                            miałem na myśli takie coś - dokładane poza fabryką - zastanawiam się, czy sobie nie sprawić przypadkiem, jak mi się odechce parkować w garażu.

                            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz

                            • edyp13
                              Classic
                              • 2013
                              • 29

                              #15
                              Skoro i szyba i podgrzewanie foteli odpala od razu to szala przechyla się na stronę RSa. Poczekam jeszcze na jakieś testy RS i zobaczę jak wypada spalanie RS względem 1.8tsi. Jeśli różnica nie będzie duża to biorę RS.

                              Komentarz

                              • lempart
                                Drive
                                • 2013
                                • 97

                                #16
                                Mysle, ze przy podobnym stylu jazdy spalanie bedzie bardzo zblizone. 4x4 tez potrzebuje nieco wiecej paliwa, wiec gdyby sie bawic w kropelkologie, to przy podobnym stylu jazdy RS nie zdziwilbym sie, gdyby wrecz RS spalil mniej.

                                Komentarz

                                • szplukasz
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 111

                                  #17
                                  Dla tych którym zależy na osiągach / spalaniu, wahają się między wyborem między dieslem a benzyną zamieszczam pomocnego linka

                                  Test RS tsi vs RS tdi

                                  Dzisiaj udało mi się pojeździć RS tdi kombi z manualną skrzynia biegów. Osiągi są całkiem przyzwoite, ale to niestety jeszcze nie to czego oczekuje Jeśli chodzi o wykończenie wnętrza, prowadzenie to bajka

                                  Komentarz

                                  • lempart
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 97

                                    #18
                                    Zamieszczone przez szplukasz
                                    Dla tych którym zależy na osiągach / spalaniu, wahają się między wyborem między dieslem a benzyną zamieszczam pomocnego linka

                                    Test RS tsi vs RS tdi

                                    Dzisiaj udało mi się pojeździć RS tdi kombi z manualną skrzynia biegów. Osiągi są całkiem przyzwoite, ale to niestety jeszcze nie to czego oczekuje Jeśli chodzi o wykończenie wnętrza, prowadzenie to bajka
                                    Dzieki za linka.

                                    Wydaje mi sie, ze ten TDI to troche nie pasuje do RS'a mimo wszystko. Ciekawe jakie mialbys wrazenia, gdybys z TDI RS przesiadl sie do benzyny.

                                    Mozesz cos wiecej o wrazeniach z jazdy jeszcze napisac? Dzieki z gory

                                    Komentarz

                                    • szplukasz
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 111

                                      #19
                                      Tak naprawdę niewiele więcej mogę powiedzieć o samej jeździe. Sprzedawca miał bardzo mało czasu (umówionych klientów), a moja jazda odbyła się tylko dlatego bo chciał postąpić honorowo (obiecał mi jazdę z innym sprzedawcą który był wolny, ale jak się okazało tamtemu nie chciało się tyłka ruszyć) Jazda testowa po mieście, wąskimi uliczkami, przejechałem może 7 km. Kilka razy wrzuciłem 4 bieg.

                                      Z zewnątrz: kombi w kolorze szary steel. Bardzo ciekawe połączanie, trochę namieszało mi w głowie bo w materiałach prasowych nie zwrócił mojej uwagi. Taki jakiś inny

                                      W środku: bardzo dobre wykończenie z szarą nicią , super fotele. Ciemna podsufitka dopełnia całości. Wszystko jakby bardziej dopieszczone niż w wersji elegance.

                                      Jazda: precyzyjna skrzynia manualna (do 4 biegu dalej nie testowałem), w porównaniu do diesla 150km oprócz pazura między 2000-4000 obrotów, lepszy dół i góra, niby tylko 34 koniki więcej ale jazda zdecydowanie inna. Niestety osoby lubiące starty ze świateł będą zawiedzione Niby czuć moc ale to przyśpieszanie jakoś nie wychodzi. Z przeniesieniem mocy na asfalt nie było problemu. Dźwięk silnika bardziej przyjemny niż w cywilnych wersjach. Dziwne wydaje się spalanie z testowego odcinka - ponad 15 litrów. Zimny silnik i dynamiczna jazda może to jakoś tłumaczy?

                                      Zawieszenie: pewna i cicha praca mimo 18 calowych felg. Nie za twarde i nie za miękkie, takie jakie mi pasuje.

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        szplukasz, w zapodanym linku przez ciebie widać jaka jest różnica w przyśpieszeniu od 0-180km/h wychodzi prawie 8sek straty dla diesla, jest to przepaść, bo od 0-200 będzie pewnie około 10sek :shock:
                                        Na ćwiartkę też spora różnica, seria benzyna robi w 15.2 a tdi w 16.5 więc szału klekot nie robi, pewnie dopiero po programie wyjdzie około 220PS i wtedy będzie mniej więcej jechać podobnie jak seria tsi.

                                        Reasumując, nie ma sensu kupować klekota :lol:
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • lempart
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 97

                                          #21
                                          No ja tez przyznam, ze dzis jak uslyszalem odpalanie RS z silnikiem diesla, to ... to jak by ten znaczek vrs na sile przyczepili. Dzwiek tego diesla lepiej brzmi chyba w srodku (dzieki zabiegom Skody z modulacja dzwieku), ale na zewnatrz brzmial jak zwykly klekot :-/

                                          Poogladalem nieco autko rowniez -- ale nie jezdzilem -- dzieki szplukasz za relacje

                                          Ogolnie przychylam sie do wrazen wizualnych co do auta. Natomiast niestety dla mnie fotele skora+tkanina -- niedosyt. Material nie sprawia dobrego wrazenia.

                                          Sam juz nie moge sie doczekac swojego RS. No i dobrze, ze wybralem benzin Chociaz w kombii ;-)

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            #22
                                            szplukasz masz rację z tym 2.0TDI 184HP

                                            upalałem jakieś czas temu 7GTD DSG na osiemnastu calach i naprawdę pierdolnięcia nie było jakiego się spodziewałem...
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • lempart
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 97

                                              #23
                                              Ciekawa bylaby konfrontacja OIII RS TDI vs. OIII 1.8 TSI 4x4. Nie zdziwilbym sie, gdyby RS w klekocie przegral podobne zestawienie jak z RS w benzynie.

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                Zamieszczone przez lempart
                                                Ciekawa bylaby konfrontacja OIII RS TDI vs. OIII 1.8 TSI 4x4. Nie zdziwilbym sie, gdyby RS w klekocie przegral podobne zestawienie jak z RS w benzynie.
                                                pewnie że każde 1.8tsi 4x4 w octavii 3 wklepie tdi RS, tak na suchym jak i na mokrym :!:
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #25
                                                  osiągi gti vs gtd . benzyna elastycznością łoi sporo D na poszczególnych biegach . ciekawe jaka różnica w spalaniu realna ...
                                                  dane w jakiś sposób można pewnie odnieść do RS.
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...