W sumie fajny pomysł. A co zmienia ilość opcji ? Przecież i tak mamy je do wyboru. Tylko że w salonie. Kluczowy po protu byłby termin, po przekroczeniu którego nie można by było już nic zmienić. Czyli tak samo jak teraz...
Wstrzymano zamówienia na RSa
Zwiń
X
-
OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
-
-
Trochę mi ich "s(z)koda"... :wink:
To może w ramach "rekompensaty" dam im ponad 100 tysi za nowe auto ? :diabelski_usmiech
Czas iść z duchem cywilizacji a nie marudzić, że dobrze jest jak jestOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaronNie przy tej ilości opcji i dowolności konfiguracji. W azjatach masz 3-4 wersje wyposażenia i symboliczną ilość opcji (koła, navi itp.).
Wystarczyłoby tylko chcieć
Komentarz
-
-
Yhm już widzę jak fabryka zbiera części na wasz samochód a wy sobie wchodzicie online i zmieniacie kolor przeszycia z czerwonego na szary, a potem płacz, że termin wyleciał w kosmos... Podgląd statusu zamówienia jak najbardziej OK - w Anglii mają, ale zmiany opcji po skonfigurowaniu moim zdaniem nierealne.
Komentarz
-
-
Jak odbieralem swoj samochod to sprzedawca powiedzial mi ze linie produkcyjne sa ustawiane na produkowanie jednego typu auta, np jak zbierze sie odpowiednia ilosc RS-ow z silikiem benzynowym to zaczynaja takie produkowac.
- stad mega opoznienia np zwiazane z wyborem panoramicznego dachu ( trzeba bylo czekac na odpowiednia ilosc zamowien)
Czasami dlatego zmiany moga byc przyspieszone jak ktos wpadnie w zaplanowana produkcje danej konfiguracji modelu
Komentarz
-
-
mac_aaron, ale przeciez napisalem, ze zmiany mozliwe do okreslonego terminu. W salonie mozesz zrobic dokladnie to samo. Ale do okreslonego terminu. Zmienia sie tylko "kanal komunikacji" i nie zawracasz tylka sprzedawcy w ASO. W czym problem ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maqioJak odbieralem swoj samochod to sprzedawca powiedzial mi ze linie produkcyjne sa ustawiane na produkowanie jednego typu auta, np jak zbierze sie odpowiednia ilosc RS-ow z silikiem benzynowym to zaczynaja takie produkowac.
Więc wg mnie sprzedawcy czasem po prostu pieprzą głupoty jak potłuczeni, byleby tylko klient się odczepił.Pozdro
Komentarz
-
-
@leniwiec
Wg mnie to duzo ma sensu, jak spojzysz jak sie produkuje auta, to wszystko jest zbierane do kupy i skladane, w przypadku RS-ow to sa inne fotele, inne zdezaki, inne zawieszenie.
Te elementy raczej nie sa dobierane z magazynu do kazdego auta, tylko np po 10sztuk na tasme i tam sa skladane. To tylko moje zdanie, jak jest naprawde trzeba by bylo spytac kogos z fabryki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeniwiecZamieszczone przez maqioJak odbieralem swoj samochod to sprzedawca powiedzial mi ze linie produkcyjne sa ustawiane na produkowanie jednego typu auta, np jak zbierze sie odpowiednia ilosc RS-ow z silikiem benzynowym to zaczynaja takie produkowac.
Więc wg mnie sprzedawcy czasem po prostu pieprzą głupoty jak potłuczeni, byleby tylko klient się odczepił.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kwak410Też mi się tak wydaje. Dzisiaj zarządzanie produkcją jest na takim poziomie, że to nie problem walić auto za autem w totalnie innych konfiguracjach - wszyscy tak robią. Niektórzy nawet na jednej linii trzaskają różne modele samochodów. Nawet w lakierni roboty mogą malować kolejne samochody na inne kolory - to jest dopiero coś. "Wkładanie" rożnego wyposażenia (oczywiście pod warunkiem, że jest) to pestka !
Oczywiście produkcję najlepsi planują w tak zwanym trybie 'to demand' - czyli w odpowiedzi na potrzeby rynku ale dalej daną wersje produkuje się seriami żeby uniknąć przezbrajania lini za często lub pomyłek o które łatwiej w takich sytuacjach. Dodatkowo każda seria ma minimalna ilość produktów jaką się produkuje. Jeśli zapotrzebowanie jest dużo poniżej tego minimum to bardzo często taki produkt nie jest planowany do produkcji.
Jestem w stanie sobie wyobrazić, że tak samo jest z samochodami. Z punktu widzenia kontroli jakość przy ilości opcji jakie mamy dostępne w konfiguratorze planowanie wersjami wyposażenia jestem w stanie sobie wyobrazić. Wtedy elementów zmiennych jest znacznie mniej i łatwiej jest sterować a także nadzorować produkcje.
Komentarz
-
-
Z ciekawości aż poszukałem, i spokojnie zarówno na lakierni każda kolejna karoseria może być innego koloru, jak i na taśmie nie dość że jedna Octavia od następnej może się różnić wersją wyposażenia to jeszcze nadwoziem. Różne fotele czy inne elementy to nie problem, szczególnie że składa się auto z gotowych modułów (np. kompletny kokpit). Wystarczy że będą w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie.
Na youtube jest trochę filmów z produkcji, nawet O3, gdzie widać to jak na dłoni. Na jednym z ujęć jest choćby kombi 4x4, a przed nim liftback, więc zupełnie inny zespół napędowy, czyli da się spokojnie między te auta wrzucić nawet RSa :lol:
Więc z tym przestawianiem linii na daną wersję to moim zdaniem jakaś bujda.
Natomiast druga strona medalu jest taka, że przy takiej organizacji produkcji nie ma się co dziwić, że nawet drobna zmiana może spowodować przesunięcie w harmonogramie.Pozdro
Komentarz
-
-
a wiecie co to jest pracochłonność, ekonomiczność? Dzisiaj robimy RS-y, a jutro połowa ludzi stoi bo idą same "golasy"?
Nic bardziej mylnego. Nie ma żadnych przezbrojeń linii to nie jest manufaktura.
Linie technologiczne przygotowane są do produkcji wszystkich możliwych wersji.
Dlaczego poruszam te dwa aspekty ekonomiczne? No właśnie dlatego ponieważ nakład pracy na jednego RS-a jest tak duży, że należy go rekompensować wyposażeniem mniej pracochłonnym.
Cała linia produkcyjna musi być równomiernie obciążona. Inaczej dochodziłoby do sytuacji gdzie na jednym stanowisku pracownicy mają roboty full a na innym podpierają słupy.Logicznie myśląc, czy prowadząc firmę dopuszczalibyście aby ludzie nie pracowali i podpierali słupy i za to jeszcze otrzymywali wynagrodzenie?
Tak układa się zlecenia w procesie produkcyjnym aby linia była non stop na równi obciążona dziennie, tygodniowo, miesięcznie, rocznie, itp.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
W dużej mierze jest tak, jak pisze Kecaj, tylko jest zasadnicze pytanie, czy RS faktycznie różni się na tyle, by jego produkcja wymagała większego obciążenia niż produkcja "zwykłej" OIII.
To, czym głównie różni się RS, czyli silnik, koła, fotele, zderzaki, zawieszenie, itd... i tak jest podmontowywane wcześniej, więc dla produkcji nie ma większego znaczenia, co akurat w danej chwili wsadza do auta, jeśli proces jest taki sam.
Co innego, gdyby produkowali auta o różnej wairantowości, czyli np gdyby odpadała połowa wyposażenia w jednym modelu, a do drugiego ładowali dziesiątki osprzętu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kecaja wiecie co to jest pracochłonność, ekonomiczność? Dzisiaj robimy RS-y, a jutro połowa ludzi stoi bo idą same "golasy"?
Nic bardziej mylnego. Nie ma żadnych przezbrojeń linii to nie jest manufaktura.
Linie technologiczne przygotowane są do produkcji wszystkich możliwych wersji..Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Mój RS ma potwierdzony termin produkcji na 22KW więc juz nie marudzę, ale przy ostatniej wizycie w salonie sprzedawca poinformował mnie że skoda ma problemy z systemami parkowania, czujnikami i wszystkimi asystentami parkowania :lol: :lol: :lol: . Stąd moje 8 miesięczne oczekiwanie na samochód. :? :?Zamówiona O3 RS DSG 12.11.2013
Odebrana 18.06.2014
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80838
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez VRSmaniakMój RS ma potwierdzony termin produkcji na 22KW więc juz nie marudzę, ale przy ostatniej wizycie w salonie sprzedawca poinformował mnie że skoda ma problemy z systemami parkowania, czujnikami i wszystkimi asystentami parkowania :lol: :lol: :lol: . Stąd moje 8 miesięczne oczekiwanie na samochód. :? :?
Komentarz
-
-
Mogę Wam coś powiedzieć i jako sprzedawca mający do czynienia na co dzień z systemem zamawiania i planowania zamówień samochodów Skody w fabryce i jako osoba, która miała przyjemność być w fabryce mateczniku Skody w Mlada Boleslav. Jest tak jak napisali koledzy powyżej - wszystkie wersje produkowane są "naraz" i nikt nie wstrzymuje linii produkcyjnej tylko pod RS-a czy inne wersje specjalne. Na jednej linii widziałem Rapida, Octavię RS oraz Seata Toledo :shock: . I nikt na linii się nie nudzi. Rzeczywiście wszystko w fabryce jest realizowane na zasadzie dostaw just in time. Nikt nie magazynuje dużej ilości komponentów, bo nie ma na to miejsca, czasu...nie jest to ekonomicznie uzasadnione. Żałuję tylko, iż nie mogłem nic nagrać czy sfotografować, a miałem okazję nawet siedzieć na "hamowni" gdzie sprawdza się silnik i działanie podzespołów elektronicznych. Powiem Wam jedno - może zabrzmi to infantylnie, ale będąc w marcu 2014 r. w fabryce w MB spełniło się jedno z moich marzeń - wszystko robi mega wrażenie, organizacja i logistyka produkcji jest naprawdę świetna
Powracając do zamówień aut w fabryce - co i rusz pewne elementy np. czujniki parkowania, dany rodzaj felgi itp. przedłuża termin oczekiwania - tak było jest i pewnie będzie. Zmieniać kompletacje wyposażenia można do 4 tygodni przed finalną produkcją (lecz grozi to wydłużeniem - nie zawsze oczywiście, między 3-cim, a 2-gim tygodniem czasem są możliwe jeszcze drobne modyfikacje, ale na 2 tygodnie przed produkcją produkcja w danej kompletacji jest już zamrożona bez możliwości dokonywania jakichkolwiek zmian w specyfikacji.
W systemie mogę to na bieżąco obserwować, tak samo jak zobaczyć kiedy auto było w spawalni, lakierni lub kiedy miał miejsce końcowy montaż oraz nadanie nr VIN.
Ciekawą mam pracę i bardzo ją lubię.
Pozdrowienia
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maqioJak odbieralem swoj samochod to sprzedawca powiedzial mi ze linie produkcyjne sa ustawiane na produkowanie jednego typu auta, np jak zbierze sie odpowiednia ilosc RS-ow z silikiem benzynowym to zaczynaja takie produkowac.
Gdyby pracował np. w mięsnym i zabrakło by szynki to pieprzyłby, że rzeźnia czeka aż jej się odpowiednia ilość świń danej rasy i koloru nagromadzi ... ;-)
Zawsze ceniłem ludzi co jak nie wiedzą to mówią, że ... nie wiedzą. Tyle.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
Komentarz