Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skrzypienie przedniego zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skrzypienie przedniego zawieszenia

    Koledzy kupilem auto 3 tyg. temu. Octavia 3, 1.4 tsi 150km. Nie ma luzów w przednim zawieszeniu ale przy garbach, wybojach i nierównościach strasznie skrzypi z przodu. Kolega mi mówił, że miał podobnie w Superbie i problem to tuleje wahacza. Ktoś przerabiał ten temat? Jakieś rozwiązanis i pomysły?
    Ostatnio edytowany przez motomat; 3504.
    Everything is over... But Trance Music is still alive!!

  • #2
    Dokładnie jak kolega mówi. Na podnosił i przesmarować porządnie. Będzie cisza. Na jakiś czas

    Komentarz


    • #3
      Dokładnie tak jest. Ja miałem przesmarowane tuleje wahacza przez serwis po dwóch latach od zakupu auta. Po czterech latach skrzypienie znowu się pojawiło.

      Komentarz


      • #4
        A zmieniał ktoś elementy w przednim zawieszeniu na jakieś inne np. z Audi lub jakiś zamiennik dobrej jakości i po wymianie skrzypienie ustało? 4 listopada zmieniam płyn hamulcowy i przy tej okazji na podnośniku chcę to dokladnie obejrzeć bo dziś zmieniłem koła już na zimowe i jest jeszcze gorzej. Powód prosty: letnie 16 calowe felgi z oponą 205/55 a na zime mam 17 calowe felgi z oponą 225/45 i się auto zesztywniało. Jednym słowem dramat.
        Everything is over... But Trance Music is still alive!!

        Komentarz


        • #5
          Panowie napewno tuleje wahacza? A nie będą to tuleje stabilizatora przedniego. U mnie też skrzypi, szczególnie na progach zwalniających.

          Komentarz


          • #6
            Popsikaj smarem silikonowym w tuleje i nastanie cisza . też tak miałem , dopóki nie sprzedałem octy ,

            Komentarz


            • #7
              Ok dzięki. Zakupię i sprawdzę.
              Everything is over... But Trance Music is still alive!!

              Komentarz


              • #8
                Dzięki panowie za podpowiedź. Dzisiaj zapuściłem w tuleje smaru silikonowego i nastała cisza

                Komentarz


                • #9
                  alokostry rozbierałeś coś czy tak jak stoi auto jakoś napsikałeś w tuleje? Wszystkie czy tylko te tylne od wahacza przedniego? Jakiego smaru użyleś?
                  Everything is over... But Trance Music is still alive!!

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja spsikałem przednią i tylnią, jeszcze na gumę stabilizatora też dałem. Smar silikonowy z "Lerua" w sprayu. Tyle, że ponoć operację trzeba co pół roku powtarzać, przynajmniej tak mi znajomy powiedział. Tyle, że u każdego może być inaczej. Wszystko robiłem na aucie, bez rozbierania. 15 min roboty.

                    Komentarz


                    • #11
                      Jestem przekonany, że wystarczy wpuścić smaru do tylnych tulei wahaczy przednich. Ale jak już smarowałem to nie omieszkałem też prysnąć do przednich tulei. Nic nie rozbierałem. Na podnośniku przez słomkę w którą z reguły są wyposażone takie spreje zapuściłem od góry i dołu tulei. Od zewnętrznej strony jest łatwiej. Od wewnętrznej wpuściłem rurkę przez otwór w ławie. Użyłem smaru silikonowego firmy CRC "MULTILUBE PRO". Taki akurat mam na bazie silikonu, ale każdy może sobie wybrać co uważa.

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie przejmuj sie. Jezdzisz samochodem z grupy VAG. One sa fabrycznie wyposazone w skrzypiace tuleje od wielu generacji.

                        a. Skoda Octavia 2 z 2006 - skrzypiala od nowosci.
                        b. Vw Golf z 2008 - skrzypial w temp. pon. +7°C,
                        c. Octavia 3 z 2017 - skrzypiala po 50k km
                        d. Octavia 5E z 2018 - skrzypi az milo
                        e. Vw passat z 2021 - skrzypial po 7k km. Bardziej dostojnie jednak, wszak to passat


                        Nie wiem czy audi i seat tez to ma w standardowym wyposazeniu... nie jezdzilem.

                        Widzac jak skoda sobie winszuje za kolejne generacje octavii, to skrzypiace tuleje albo gumy stabilizatora beda za doplata. Bedziesz mogl wybrac, czy wolisz standardowe skrzypniecie (ambition), grzechotniecie ( style) lub cichy pisk (L&K).

                        Do tego chlapacze w zestawie z czapka z nutrii i mamy recepte na sukces octavii 5.
                        Ostatnio edytowany przez Etranger; 9993460.

                        Komentarz


                        • #13
                          Etranger w samo sedno. Nie wiem jak Seat ale Audi nie skrzypi. Dlatego mi polecają wymianę tulei na te od Audi S3. Podobno są pełne i nie skrzypią. Ale faktycznie flsgowe modele grupa Vag niby niemiecka lrecyzja a błędy przy budowie aut jakby wchodzili na rynek z nowa marką. Dramat.
                          Everything is over... But Trance Music is still alive!!

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez motomat Zobacz wpis
                            Etranger w samo sedno. Nie wiem jak Seat ale Audi nie skrzypi. Dlatego mi polecają wymianę tulei na te od Audi S3. Podobno są pełne i nie skrzypią. Ale faktycznie flsgowe modele grupa Vag niby niemiecka lrecyzja a błędy przy budowie aut jakby wchodzili na rynek z nowa marką. Dramat.
                            Potwierdzam, tuleje tylne przedniego wahacza od S3 są pełne, ich nr katalogowy to 81A407183, można je dostać po około 80 zł za sztukę np. na popularnym portalu aukcyjnym, ale... skrzypienia się tą wymianą nie pozbędziesz, ale auto odczuwalnie mniej "pływa" przy slalomie po zmianie na nie
                            Pozdrawiam,


                            Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                            Komentarz


                            • #15
                              Czyli problem nie zniknie mówisz. Dobra najpierw kiknę jak wygladają na podnośniku i spsikam, a potem będę myślał. Dzieki za nr katalogowy.
                              Everything is over... But Trance Music is still alive!!

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez motomat Zobacz wpis
                                A zmieniał ktoś elementy w przednim zawieszeniu na jakieś inne np. z Audi lub jakiś zamiennik dobrej jakości i po wymianie skrzypienie ustało? 4 listopada zmieniam płyn hamulcowy i przy tej okazji na podnośniku chcę to dokladnie obejrzeć bo dziś zmieniłem koła już na zimowe i jest jeszcze gorzej. Powód prosty: letnie 16 calowe felgi z oponą 205/55 a na zime mam 17 calowe felgi z oponą 225/45 i się auto zesztywniało. Jednym słowem dramat.
                                Ja zmieniałem. One się różnią tym, że w środku (guma) są pełne. Te skodowskie mają po bokach dwia puste miejsca. Te z Audi są ponoć trochę sztywniejsze. Mały koszt a wkurzające skrzypienie znika.
                                pozdrawiam - Darek

                                Komentarz


                                • #17
                                  To moje zdjęte tuleje z auta - 5Q0407183E
                                  Po lewej umyta, aby było widać zmęczenie gumy.
                                  Po prawej bez mycia (tak jak zdjęta z auta), widać ślady smaru który ASO nakładało i który uciszał je na kilka tygodni.
                                  U mnie na pełnych od S3 nadal skrzypi jak zaczyna się robić zimno, czyli ostatnio znowu go usłyszałem przy przejeżdżaniu przez próg zwalniający.



                                  Pozdrawiam,


                                  Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    spj fajne foto. Widać, że guma ulega pęknięciu w najsłabszym punkcie. Szkoda, że nie są pełne. Ja w swoje O1 tez wymieniałem na pełne od Audi.
                                    Everything is over... But Trance Music is still alive!!

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Od S3 na O3 wyglądają tak:





                                      Pozdrawiam,


                                      Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Dziś przy okazji wymianu płynu hamulcowego zobaczyłem i usłyszałem tuleje. Są już lekko napękniete. Będzie wymiana. Dla chętnych nagrałem krótki film z dźwiękiem poniżej w linku.

                                        Skrzypienie przedniego zawieszenia Skoda Octavia III - YouTube
                                        Everything is over... But Trance Music is still alive!!

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Fakt, nieraz jak jest bardzo zimno rano, to przez chwilę kilka razy skrzynie na progach zwalniających. Ale zaraz jak się rozrusza to jest dalej cicho.
                                          pozdrawiam - Darek

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Daj znać jak już wymienisz te tuleje jaki efekt.
                                            Też się przymierzam do tych pełnych tulei od audi.
                                            To trzeszczenie burzy mój spokój.
                                            WORK: Mondeo Titanium
                                            FUN: TypeR ver.IV

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Podpisuje się pod prośbą. Daj znać czy wymiana na pełne pomogła?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                                                Fakt, nieraz jak jest bardzo zimno rano, to przez chwilę kilka razy skrzynie na progach zwalniających. Ale zaraz jak się rozrusza to jest dalej cicho.
                                                tak jak pisałem wcześniej - jak jest w miarę ciepło - cisza. Jak jest bardzo zimno rano, to przez chwilę kilka razy skrzypnie na progach zwalniających i potem cisza. Tak jakby guma musiała się "rozruszać". Od wymiany stuknęło około 31.000 km.
                                                pozdrawiam - Darek

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  No to może jednak coś innego jeszcze skrzypi niż tuleje?

                                                  Jak rozumiem trzeszczenie tworzy się wskutek ocierania ścianek "dziury" w niepełnej fabrycznej tulei. Pełna tuleja nie ma dziury więc nie ma co trzeć. Tyle teorii.
                                                  WORK: Mondeo Titanium
                                                  FUN: TypeR ver.IV

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X