OIII FL 1.4TSI CZDA Nierówna praca na biegu jałowym
Zwiń
X
-
Sorry Mariusz, nie pomogę nie mam jeszcze VCDS ale może są do ściągnięcia jakieś instrukcje ?
Zostaw komentarz:
-
-
Jak poczytałem komentarze pod filmem z yt z wymiany rozrządu to w przypadku naszego silnika do ustawienia rozrządu jest potrzebny jakiś interfejs bo mamy dwa wariatory i aktywne cylindry i same blokady nie wystarczą, a śruby po odkręceniu wałków trzeba dać nowe.
Zostaw komentarz:
-
-
Powiedzcie które grupy sprawdzić w VCDS tam można log zrobić i wykres w excelu jak Coś, tylko ja nie wiem w których grupach są te wałki? Tydzień dwa i może by mi się udało podłączyć auto
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
Czyli skoro u mnie na wydechu była amplituda 0,5o a na ssącym 1,1o to prawie się to mieści w błędzie pomiarowym.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy nasze silniki mają egr czy zasysają spaliny wydechem dzięki KZFR ?
Zostaw komentarz:
-
-
Ja też dodawałem, chyba tego samego, gdy jeszcze nie wiedziałem że korekty są OK. Generalnie nie nie było dużej zmiany, może trochę. Ale jest to też związane z zubożeniem/wzbogaceniem mieszanki. Jeżeli mówimy o niepoprawnym wypełnieniu cylindra powietrzem (przy stałej dawce paliwa, kącie zapłonu, energii iskry) to dodanie czegoś takiego do paliwa zadziała właśnie stabilizująco.
Zerknij sobie na zdjęcie pokrywy zaworów od dołu. tam gdzie są wieńce do czujników halla, skąd liczone jest właśnie opóźnienie na wałkach. Jako konstruktor wieloletni konstruktor czujników i "engine management" do rynku samochodowego, trudno mi uwierzyć, że da się z tego wykrzesać dokładności większe niż dziesiątki stopni. Ale mogę się mylić. Trzeba by już wchodzić w czasy przejścia i je dzielić przeliczyć. Wałek rozrządu kręci się dwa razy wolniej od wału to powiedzmy przy obrotach 3000obr na wałku może nie jest takie niewykonalne. Może będę miał trochę ochoty to wypnę wtyczkę z jednego z tych czujników, zobaczę jak zareagują te dane czy znikną, czy będą widoczne.
Wiesz, dużo takich programów oglądam w oplu w wersjach silnika, gdzie nie ma MAF a jest MAP normalnie program pokazuje i zmieniają się dane z MAF ale to jakieś wewnętrzne wyliczenia sterownika, a nie rzeczywiste wartości.
Najlepiej byłoby skorelować większość parametrów z silnikiem który stoi.
Zostaw komentarz:
-
-
Czekam na zatwierdzenie prośby dostępu
Mariusz ja z kolei nie mam jeszcze VCDS i nie wiem jak są w nim prezentowane wyniki ale z tego co widziałem to chyba tylko w wersji liczbowej a wtedy trudno jest zaobserwować i określić skalę odchylenia kąta przestawienia wałka od wartości zadanej . Najlepiej to widać na wykresie ( w crscaner harmonogram ) i chciałem porównać moje wykresy z telepiącego się silnika z wyraźnym piłowym kształtem załączone w poprzednim poście, z twoimi. z silnika który stoi równo.
Co do przyczyny telepania to zastanawiające jest to że kiedy dodałem do paliwa środka do czyszczenia wtrysków (Liqui Moly 1971) w trochę zagęszczonej formie (butelka na ok. 35L paliwa) to silnik stał cały czas równo jak po wyjechaniu z salonu. Następnym razem sprawdzę mu parametry ale może przyczyna leży jednak po stronie układu paliwowego?
Zostaw komentarz:
-
-
Zacząłem sobie spisywać o co chodzi z rozrządem, tu krótkie, moje podsumowanie.
Zostaw komentarz:
-
-
Możecie Panowie zweryfikować też, jakie macie korekty krótko (STFT) i długoterminowe (LTFT) na wolnych obrotach. U mnie po czyszczeniu zaworów korekta z -7 wskoczyła na -10 dużo, bo jednak przy czystej benzynie spodziewałbym się coś około zera.
Blokady rozrządu kosztują niewiele coś około 80pln, tu przykładowa aukcja
Mam trochę zestawienia o co chodzi z rozrządem ze zdjęciami ale widzę, że plik jest za ciężki, żeby tu załadować i ściągnąłem instrukcje serwisowe, nic specjalnie trudnego. Rozrząd będziesz musiał wymienić bo nawet jak nie dojedziesz do interwału to wiek paska Cię zmusi.
Zostaw komentarz:
-
-
Chętnie to zrobię, tylko ja mam vcds, powiedz W których grupach szukać
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
Gdzie można zdobyć blokady wałków i wału ?
Czy mógłbyś wrzucić zdjęcia jak wyglądają zawory olejowe i elektromagnesy sterujące zmianą faz rozrządu ? Na jednym filmie widziałem przypadek golfa 2,0 TSI w którym tak jak u ciebie wibracje pojawiały się i znikały. Tam odpowiedzialne były uszkodzone elektromagnesy sterujące pracą zaworów, tylko że były one oddzielne od zaworów w postaci talerzyka przykręcanego do wałka trzema śrubami natomiast na allegro wyskakują mi tylko zespolone zawory z elektromagnesami do CZDA, a ten mechanik twierdził że ten układ jest wspólny dla wszystkich pojemności TSI.
Co do wymiany rozrządu to bardziej chodzi mi o wiek niż przebieg. Moja O3 jest z 2016 i w połowie tego roku będzie miała 8 lat i ok. 120kkm, a 200 kkm, jak nic się nie zmieni, przypadnie na 14 lat. Myślisz że spokojnie mogę nic nie robić do tego czasu?
Napisz co dało ustawianie wału i czy udało się stwierdzić jakieś przesunięcie.
mariush19
Jak wyleczysz achillesa to może mógłbyś wrzucić twoje ustawienia wałków na wolnych obr. w carscaner
Zostaw komentarz:
-
-
Położenie walków jest sprawdzane na tym wybraniu czujnikiem halla. Zalacxam zdjecie spodu pokrywy. Wątpię, że jakiś mozg elektronowy wyliczy z tego coś więcej niż +-20sropni
Postaram się chyba przerobić rozrząd do blokad jeszcze raz i zobaczę co się wydarzy to na szybko. Niczego nie będę wymieniał pp prostu wrzucę blokadę na wałek, popuszczę koła, wrzucę blokadę walu i ustawię jeszcze raz. Rozrząd wyrabia tu 200, mój ma 100. Bez sensu ładować w to pieniądze.
Zostaw komentarz:
-
-
deodekabokat
Niekoniecznie muszą siadać KZFR tam są jeszcze elektromagnesy i zawory sterujące. W załączniku ustawienia wałków na wolnych w mojej O3. Przy okazji myślisz już o wym. rozrządu i czy wymiana poduchy coś poprawiła ? Screenshot_2024-01-02-16-42-18-638_com.ovz.carscanner.jpg
Zostaw komentarz:
-
-
Hej !
Rozrząd nigdy nie był robiony. Na wykresie na postoju zadane wartości wałków zarówno ssącego jak i wydechowego są linią prostą natomiast wartości wykonywane mają kształt zębów piły do drewna ale amplituda nie przekracza 0,6o przynajmniej na jednym z wałków na drugim muszę zwiększyć skalę bo nie mogę odczytać wartości. Do tej pory uważałem że wszystko jest w porządku, ale o tych 1,5o usłyszałem oglądając na yt jakiś odcinek auto EKG w dodatku na przykładzie innego silnika więc nie jest to jakiś pewnik. Podczas jazdy odchyłki sięgają nawet i 2o ale tylko chwilowo i trudno to precyzyjnie określić.
Najchętniej pogadałbym telefonicznie więc jeżeli możesz wyślij mi kontakt na maila.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez piotrhd Zobacz wpisZawory VVT można łatwo sprawdzić w carscaner, najlepiej wziąć je na wspólny wykres, jeżeli nastawy nadążają za zadanym kątem i odchyłka nie przekracza, o ile dobrze pamiętam, 1,5o to jest ok.
Zostaw komentarz:
-
-
Powoli powoli do przodu, Myślę, że pójdę tym tropem i podejrzewam że to właśnie bedzie rozrząd.
Zostaw komentarz:
-
-
Powoli powoli.
Gdy auto narywa, wg mnie będzie narywało w całym zakresie. Po prostu na biegu jałowym jest bardzo niski moment obrotowy i jest to bardzo wyczuwalne. Zauważyłem, że gdy silnik ma focha do wibracji. Puszczenie go do odcinki ~4000 obr bez obciążenia, będzie skutkowało takim samym zjawiskiem tylko mniej wyczuwalnym, czyli będzie czuć lekkie jakby wypadanie zapłonów.
Tu Ciekawy artykuł.
Zostaw komentarz:
-
-
Jest ważny, dzwonisz do wybranego aso podajesz vin rejestracje i w systemie wszystko będzie, tylko dzwon przed końcem terminu
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
No to jeszcze poczekam na niego. Wszystkie serwisy były w aso i czekam jeszcze na ten jeden który był wykupiony.
Przejadę się do nich, zapytam czy jest ważny, przy nowym użytkowniku.
Zostaw komentarz:
-
-
Bezpłatny był, płyny wszystkie, filtry wszystkie, i świece, plus sprawdzenie wszystkiego co się da, 0zł
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
Tak ja też mam jeszcze jeden pakiet wykupiony i beda w nim świece. Muszę się tylko dowiedzieć, czy to pakiet robocizna czy robocizna plus części.
Jeżeli sama robocizna to kupię części sam jeżeli umowa tego pakietu na to pozwala. Nie chcę płacić za części w serwisie. Podejrzewam że będę znacząco droższe a sama wymiana to dla mnie 15 min. Jak było u Ciebie z tym pakietem?
Ps. Już zdrowy?
Zostaw komentarz:
-
-
Ja bym profilaktycznie wymienił, Ja swoją kupiłem z przebiegiem 48kkm i był w pakiecie przegląd 4 lata lub 60tyś to na tym przeglądzie wymienili świece
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
-
Świece wykręcałem do procesu czyszczenia zaworów. Mają jeszcze bezpieczny nalot. Ich stan do przebiegu oceniłbym jako idealne. Nie były wymieniane.
Zostaw komentarz:
-
-
Na początku wspominałeś O świecach, Ale chyba nie napisałeś czy wymieniłeś?
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: