OIII FL 1.4TSI CZDA Nierówna praca na biegu jałowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • deodekabokat
    odpowiedział(a)
    VCDS uruchomiony, nie żeby bez przygód. No ale bez przygód to mają w serwisie oryginał. W sumie dobrze, że chinole coś takiego sprzedają. Często mechanik, który ma sprzęt, nie ma umiejętności albo chęci, żeby się nad kłopotliwą jednostką pochylić i gotów wymieniać na pałkę wszystkie części. Taki kabel daje możliwość podjęcia działań przez właścicieli.

    Więc do rzeczy, VCDS uruchomiony na maszynie wirtualnej win7. Działa poprawnie, pomimo iż krążą historie, że jedynie auta do 2017 roku i musi być na chipie STM. Ten jest zwykły na PICu. Od razu po zakupie rozkręciłem go i zrobiłem zdjęcia, bo sprzedający w istocie deklarował, że to STM, zawnioskowałem zwrot pieniędzy, który otrzymałem, przy zachowaniu interfaceu. Więc mam VCDS za 0. Jest na PIC nie STM, i działa powyżej 2017.

    Kupowałem od tego gościa. Widzę, że opis już poprawiony :-)


    Wracając do skody. Nie ma możliwości zmiany obrotów biegu jałowego w TSI, po prostu taki blok w adaptacjach nie występuje. Jest w TDI i tam można normalnie podnosić, tu nie. Taka aktualizacja na dzisiaj.

    Będę, być może dzisiaj wymieniał poduszkę za silnikiem, tą na sankach, tą która odpowiedzialna jest za przeniesienie momentu, bo też mam luz w napędzie. Szczerze to trochę nie wierzę, że przyniesie to rozwiązanie ani na odbijanie się samochodu ani na wibracje, ale zobaczymy. Twardy zawodnik. Mam jeszcze trop VVT, do sprawdzenia, na początek odepnę i zobaczę jak się wtedy auto zachowuje, tylko obawiam się, że wtedy auto wejdzie w tryb serwisowy i będzie sterowane zupełnie inaczej. Do sprawdzenia.

    Zostaw komentarz:


  • piotrhd
    odpowiedział(a)
    Co do ciśnienia na listwie na wolnych obr. to u mnie również zadane stoi na 14 MPa a aktualne oscyluje od 13,98 do 14,02.

    Zostaw komentarz:


  • mariush19
    odpowiedział(a)
    Mi nie telepie kolego, Ale parametry nie prędko będę mógł złapać bo leżę po operacji zerwanego achillesa..

    Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • deodekabokat
    odpowiedział(a)
    Trzeba złapać kogoś komu nie telepie i porównać wszystkie parametry na jałowym. PS jakie macie ciśnienie na listwie wtryskowej na wolnych obrotach? U mnie pompa pracuje dość głośno ale na wolnych ciśnienie bardzo dobrze stabilizuje się na 1400barów jak dobrze pamiętam. . Chociaż, myślę, że tego silnik nie kontroluje bo inaczej wierzę, żę VAG by coś z tym zrobił przy którejś aktualizacji. Chociaż oni są teraz tak obesrani po akcji eko że nie patrzą na użytkownika tylko żeby nie wyskoczyć poza Euro6

    Zostaw komentarz:


  • piotrhd
    odpowiedział(a)
    Jak było 4-5 stopni mrozu to na wolnych było przyzwoicie, bo nawet rozgrzany trzymał prawie 800 obr. Teraz przy zerze tak telepie że człowiek zaczyna się modlić o mróz. Może przestanę wyłączać start stop i będę się cieszył błogą ciszą ?

    Zostaw komentarz:


  • deodekabokat
    odpowiedział(a)
    Tak jak teraz patrzę na parametry to zaczynam mieć wrażenie, że podniesienie obrotów biegu jałowego też nie załatwi sprawy. Generalnie auta kontrolują wolne obroty dawką i położeniem zapłonu. Muszę to zweryfikować na starym samochodzie, natomiast skoda, przynajmniej moja na wolnych obrotach pokazuje wyprzedzenie zapłonu 0. Lekkie trącenie w pedał gazu właśnie np na 820obr powoduje juz wyjście z trybu IDLE i regulację wyprzedzenia zapłonu. Pokarzę wam to potem na zrzutach z ekranu. Więc myślę, że to twardy zawodnik i niewiele pomoże podnoszenie obrotów biegu jałowego, o ile to ogóle jest możliwe.
    Ale szkoda bo to i ładny i fajny samochód do jazdy..... by był gdyby tej frajdy nie psuło telepanie na wolnych i szarpanie podczas jazdy głownie dodawanie i odejmowanie gazu, auto odbija się jak kulka w pinbalu

    Zostaw komentarz:


  • Robrat
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpis
    Możesz nagrać jak wyglądają te drgania? Widać to na obrotomierzu???
    Ja też mam CZDA, 80kkm obecnie
    na jałowym jest idealnie,
    Ale gdy temp spadnie poniżej 5 stopni, podczas pierwszych km jazdy jadąc np 50 na 4 biegu, lekko poszarpuje jakby właśnie za ubogo było, silnik złapie temp i jest ok. Tylko zimą tak jest. Muszę podłączyć vcds i sprawdzić te korekty z ciekawości.

    Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
    Z tym poszarpywaniem w niskich temp. przez kilka 2/3km to stały problem wiele osób o tym gdzieś tu na forum pisało mam to samo nawet po zrobionym programie, wymianie świec podmianie cewek na benzynie V-Power i nawet 100 oktanowej kończąc, nic się nie zmieniło ekologia TTTM.
    To samo z skrzynią biegów są takie co delikatnie stukną przy zmianie biegów, są takie gdzie lecą łożyska i takie co nic im nie dolega...
    Przy zimnym silniku też trzeba umieć płynnie ruszyć bez szarpnięć i takich tam taki urok tych aut i nie tylko tych...

    Zostaw komentarz:


  • piotrhd
    odpowiedział(a)
    Zawory VVT można łatwo sprawdzić w carscaner, najlepiej wziąć je na wspólny wykres, jeżeli nastawy nadążają za zadanym kątem i odchyłka nie przekracza, o ile dobrze pamiętam, 1,5o to jest ok.

    Zostaw komentarz:


  • mariush19
    odpowiedział(a)
    P.s. po jakiej pompce elektrycznej ciekł Ci płyn jak zdejmowałeś kolektor? Od czego ta pompka?

    Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • mariush19
    odpowiedział(a)
    Możesz nagrać jak wyglądają te drgania? Widać to na obrotomierzu???
    Ja też mam CZDA, 80kkm obecnie
    na jałowym jest idealnie,
    Ale gdy temp spadnie poniżej 5 stopni, podczas pierwszych km jazdy jadąc np 50 na 4 biegu, lekko poszarpuje jakby właśnie za ubogo było, silnik złapie temp i jest ok. Tylko zimą tak jest. Muszę podłączyć vcds i sprawdzić te korekty z ciekawości.

    Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • deodekabokat
    odpowiedział(a)
    Cześć,
    Nie, VCDS jeszcze nie odpalony. Okropieństwo z tymi piratami. Ciągle walczę. Korekty sprawdził mi kolega ODISem.
    Półosie nie będą tu tropem, jeżeli siedzą przeguby, to zawsze wibracje rosną z prędkością, dotyczy to przegubów wewnętrznych i wibracje są regularne. Tu zupełnie stochastyczne i na wolnych obrotach, małych obciążeniach i niskich prędkościach. Ale na prawdę nie mam pewności bo to tak subtelne zjawisko. Wiadomo na wolnych obrotach to tyłek jeździ na fotelu. Jak już auto się toczy to jest wiele zakłóceń, które ten efekt, jeżeli jest, maskują. Ja trochę podejrzewam wałki rozrządu i zawory VVT, dziwi mnie, dla czego czasami stoi jak stół a czasami trzęsie. Tego nie mogę zrozumieć gdzie leży tego przyczyna.

    Zostaw komentarz:


  • piotrhd
    odpowiedział(a)
    Faktycznie wtryski dają równiutko a że wszystkie są w plusie to jak przekroczą 1,5 można je chyba przeczyścić. Wnoszę z tego że VCDS działa.

    Nie zwracałem jak dotąd uwagi na wibracje podczas jazdy tylko na postoju, będę musiał się przyjrzeć.

    Zostaw komentarz:


  • tomaszx
    odpowiedział(a)
    Zrób test na 4 biegu i obserwuj drążek biegów czy się lekko cofa.. taki tik.. jak tak to może być poduszka ale nie jest to pewne na 100% pamiętaj że to są diagnozy amatorskie a nie fachowe.. ja mechanikiem nie jestem. Jeśli drży kierownica przy przyspieszeniu to może (ale nie musi) to być wina przegubów wewnętrznych. Pogadaj jeszcze z jakimś mechanikiem niech rzuci okiem zanim zaczniesz wszystko w aucie wymieniać

    Zostaw komentarz:


  • deodekabokat
    odpowiedział(a)
    Takie info sprzed kilku chwil. To nie będą wtryski bo te chyba radzą sobie dobrze
    cyl1: 0,9995
    cyl2 :0,9945
    cyl3: 1,0033
    cyl4:1.0024

    Będę wymieniał ta poduszkę za silnikiem ale na razie ziiiimno.
    Ostatnio edytowany przez deodekabokat; 10004507.

    Zostaw komentarz:


  • tomaszx
    odpowiedział(a)
    Jeśli niskie obroty i gaz powodują drgania to jedną z opcji mogą być przeguby wewnętrzne i/lub łapa tylna silnika (miałem tak w Toledo 1.9 tdi) na 4 biegu 2000 obr gaz w podłogę powodował lekki ruch lewarka biegów w tył i drgała lekko kierownica (można pomylić z wibracjami).

    Zostaw komentarz:


  • deodekabokat
    odpowiedział(a)
    Potwierdzam, również nie znalazłem korelacji wypadania zapłonów vs wibracje. Tym niemniej zauważyłem, że nie jest tak, że wibracje znikają po podniesieniu obrotów. Czasami jest tak, że obroty stabilizują się na 740 i silnik stoi jak stół, czasami wibracje czuj przy 820. Co ciekawe to nie zawsze obroty biegu jałowego są takie same. Czasami jest tak że stoją na 820, czasami 800 a czasami spadają nisko poniżej 740. I nie ma tu specjalnie korelacji jakie są obroty vs wibracje

    Natomiast zauważyłem, że te wibracje są najprawdopodobniej odczuwalne przy niskich obciążeniach do około 2500 obrotów podczas jazdy. Wygląda to jak jazda po nierównej drodze, trudno to rozpoznać bo wiadomo auto się toczy, natomiast gdy zdejmuje się nogę z gazu to jest wrażenie że asfalt jest równiejszy.

    VCDS jeszcze nie uruchomiony, ciężka sprawa z odpaleniem chinola. Ale jeszcze się nie poddaję. Główny problem z brakiem możliwości wyłączenia antywirusa. Muszę poszukać jakiegoś zastępczego starego laptopa.

    Zostaw komentarz:


  • piotrhd
    odpowiedział(a)
    Raczej nie jest to przyczyną wibracji, bo nie zaobserwowałem korelacji z wypadaniem zapłonu. Pozostaje sprawdzić wtryski VCDSem.

    Zostaw komentarz:


  • deodekabokat
    odpowiedział(a)
    Lipa jest taka z tym carscanerem że wszystko można ustawiać tylko podczas włączonego zapłonu, co teraz oznacza długi czas siedzenia w aucie.
    Liczniki misfire wyglądają tak.
    Ale nie wiem czy może być to przyczyna.

    Zostaw komentarz:


  • piotrhd
    odpowiedział(a)
    Na youtube na kanale auto dyżur by EKG w odcinku "wypadanie zpłonów - co warto wiedzieć" tłumaczą jak sprawdzić nieszczelności w dolocie mierząc VCDSem parametry sondy szerokopasmowej i prąd pompy jonowej, czy jest to możliwe w carscaner ?

    Co do VCDS to chińczyk daje tylko kabel czy oprogramowanie też, czy ściągasz sobie we własnym zakresie?

    Jak się sprawdza wersję softu i skąd wiadomo że jest najnowsza?

    Zostaw komentarz:


  • deodekabokat
    odpowiedział(a)
    VCDS kupiłem na Ali, natomiast miał on być na STM a jest na Atmedze, zapłaciłem 113 pln które po udostępnieniu zdjęć i otwarciu sporu Chińczyk zwrócił. Myślę, że będzie działał tak czy siak. Dam znać jak się da uruchomić i link do aukcji od którego Chińczyka oszusta można go za darmo pozyskać.
    Też miałem dużego fiata i tam silnik stał jak stół.

    Skrzynia, chm denerwuje przy każdej jeździe. Może jak ktoś nie ma porównania to jeździ i się nie zastanawia, ale to bardzo irytujące jest aby auto w sumie nowe miało takie luzy na napędzie. Na razie nie podjąłem jeszcze decyzji co z tym dalej zrobię. Mam tu lokalnego człowieka który ogarnia skrzynie, Chce 900 za robotę i coś 400 za łożyska. To zdecydowanie taniej jak wymyta skrzynia z alle za 4000. Jak puszczam sprzęgło na postoju to słychać puknięcie, trudno powiedzieć czy w skrzyni, czy w sprzęgle, nawet z kanału się tego nie usłyszy. Może jest tak, że tarcza się skończyła i ten luz to jest na sprzęgle. Mam jeszcze do wymiany poduszkę tylną, tą okrągłą podwójną. Co prawda wygląda dobrze, ale jak się rusza z zaciągniętym ręcznym, to widać, że silnik mocno się skręca.

    Na razie nie mam czasu na to aby skrzynię wyjąć. Natomiast wiem, już wspominałem, od tego który te skrzynie robi. Że często nie dojeżdżają do 100kkm, tak jak i sprzęgła. Trochę nie chce mi się wierzyć, ze takie luzy na napędzie mogą powodować łożyska, raczej spodziewam się wyrobionych przesuwek na wielowypustach a tego już tzw regeneracja skrzyni nie załatwi.

    BTW nie wiem o co chodzi ale od kilku dni silnik stoi mi na 850 obrotów, w sumie cały czas. Aż do rozgrzania, ale robię odcinki po 8km do pracy, i może to dla tego. Zimno -5°C Może sterownik tak podbija wolne obroty bo zimno. Trudno powiedzieć jaki jest algorytm. Wydaje mi się, że w blokach w carscanerze będziesz miał STFT i LTFT, zobaczę jakie one mają oryginalne nazwy i dam znać.
    Ostatnio edytowany przez deodekabokat; 10004507.

    Zostaw komentarz:


  • piotrhd
    odpowiedział(a)
    Wczoraj doszedłem do tego że wyciągnięte na deskę w carscaner misfire dla poszczególnych cylindrów były wyświetlane zbyt dużą czcionką i nie mieściły się w całości. W rzeczywistości mieszczą się w zakresie 19500-26000 i dopiero teraz widzę jak każdy pojedynczy misfire/1000obr jest dodawany do tych wyników. To że są to wyniki z ostatnich 53 kkm wnioskuję z tego że taki jest przebieg od ostatniego kasowania błędów, zapewne w ASO, chyba że to jest stan od początku przebiegu. Zastanawiam się czy dałoby się je wyzerować, łatwiej byłoby obserwować dzienne przyrosty. Na razie nie przekraczają 12 na cylinder na 20 km trasie po odpaleniu na zimno, może jakby było cieplej byłoby mniej, nie wiem czy jest to powiązane z temp.
    Pytanie czy wiesz przy jakich wartościach staje się to niebezpieczne dla silnika, czy po prostu trzeba czekać aż wywali błąd ?

    Znalazłem także w carscaner coś takiego jak korekta długoterminowa B ale nie była opisana LTFT czy STFT, poobserwowałem ją i na jałowym na wygrzanym silniku stała na -9,38 a podczas jazdy 120 km/h -4,76.

    Jak obserwowałem korektę na jałowym było -4 oC i obroty stały na 780 obr (normalnie jest ok. 700 obr. i wtedy trzepie budą) tym razem wibracje były ledwo wyczuwalne ale nie było idealnie, dlatego możesz mieć rację z tymi 820 obr.

    Też myślałem o VCDS ale nie wiem czy poradziłbym sobie z konfiguracją, jestem jeszcze z epoki gaźników maluchów i 125p. W sumie byłby mi tylko potrzebny do podglądu korekt wtrysków na poszczególnych cylindrach, nie potrafiłbym zrobić modyfikacji softu choć w sumie jedna by się przydała, opuszczanie prawego lusterka po wbiciu wstecznego.
    Wcześniej miałem forda mondeo i znajomy elektronik skonfigurował mi na laptopie forscan i tam sprawa była jasna korekta na 0 ideał, - wtrysk leje, + do czyszczenia. W naszym przypadku, przez ekologię i start/stop ideał prawdopodobnie nie będzie 0 i trzeba by się dowiedzieć jaka to wartość, chyba że w VCDS będzie się wyświetlać wartość zadana i realna.

    Jeżeli możesz to napisz jak zdobyłeś VCDS i za ile ( chińczyka można kupić za stówkę ale nie ma gwarancji że będzie działał) i napisz co ze skrzynią.

    Zostaw komentarz:


  • deodekabokat
    odpowiedział(a)
    Na razie widzę tylko korekty LTFT i STFT i na tej podstawie stwierdzam że auto jest przelane, bo korekta idzie na minus. Jestem w trakcie uruchamiania VCDSa. Muszę sobie w carscaner wyciągnąć licznik od misfire bo są tam prezentowane w którymś bloku dla każdego cylindra, ale tak u mnie też te liczniki zliczają dość duże wartości.
    Dzisiaj sprawdzałem i mam w silniku najnowszy soft 04E906027HD->3742 więc w aktualizacji softu nie ma nadziei. Zobaczę pod koniec tygodnia czy będę w stanie VCDSem podnieść obroty biegu jałowego do powiedzmy 820 i co to daje.

    Zostaw komentarz:


  • piotrhd
    odpowiedział(a)
    deodekabokat​ czym sprawdzasz korekty wtrysku ? Ja mam tylko V-gate i car scanner ale tam nie ma podglądu korekt. Można natomiast obserwować przestawianie wałków rozrządu i to wygląda u mnie prawidłowo, ale już misfire osiąga jakieś astronomiczne wartości od 1950 do 2600 na poszczególnych cylindrach i nie wiem czy to dużo czy mało bo wygląda że są to dane z ostatnich 53 kkm. Po przejechaniu 250 km przybyło po ok 10 na każdym cylindrze, może wiesz jak to powinno wyglądać ? Jest jeszcze misfire/1000 obr i tam przeważnie wyskakują 1-3 szt. na 20 km trasie ale dzisiaj zauważyłem w pewnym momencie od 16 do 19 na każdym z cylindrów.

    Zostaw komentarz:


  • deodekabokat
    odpowiedział(a)
    Nie. Nie wyjmowałem wtrysków, bo nie miałem narzędzia do wymiany uszczelek. Chociaż była pokusa. Natomiast w historii serwisowej wyczytałem że te wibracje były zgłaszane w serwisie przy 13kkm.

    piotrhd też myślałem o podniesieniu obrotów biegu jałowego. Jestem prawie pewien, że napa załatwiłaby sprawę. Auto jest bardzo zubożone na biegu jałowym. Dziwne, że nie zawsze telepie. Czasami stoi jak stół.
    Marne szanse na dobicie do 200kk. Bez zdejmowania skrzyni i remontu.

    Tym niemniej po orzechowaniu auto pali mniej. Wiadomo przepływy lepsze.

    Zastanawiam się czy nie dać do jakiegoś tunera żeby zrobił sensowną mapę i powiedzmy jakimś vcdsem podnieść trochę obroty jeżeli się da. To pewnie najtańszy temat by był bo jak widzę jak ludzie z tym walczą, to mam wrażenie, że to takie wymienianie na pałke.
    Ostatnio edytowany przez deodekabokat; 10004507.

    Zostaw komentarz:


  • alokostry
    odpowiedział(a)
    deodekabokat​ ale nie pisałeś czy wtryskiwacze dałeś do czyszczenia, a wiem że często jak zawory brudne to i końcówki wtrysków też poprzytykane mogą być.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...