Targetem dla O3 są handlowcy/serwisanci tłukący sporo km oraz ciułacze, dla których komfortem jazdy jest coś zupełnie innego niż dla właścicieli np. superbów, Q7 czy lexusów.
O3 jest "wypatroszone" przez księgowych... dla maksymalizacji zysku.
Jeśli ktoś wskaże odpowiednie sprężyny i amortyzatory oraz zrobi porządny pakiet wyciszający i wstawi legalnie paski led do zwykłych lamp w O3, to zarobi fortunę....
A które auta teraz nie są wypatroszone przez księgowych :cry:
Ja i tak uważam że w granicach 75k O3 jest najciekawszą propozycją :lol:
Jeżeli ktoś kupuje O3 i spodziewa się komfortu jak w Mercedesie czy BMW to chyba buja w obłokach.
Jeżeli ktoś kupuje O3 i spodziewa się komfortu jak w Mercedesie czy BMW to chyba buja w obłokach.
Przejechalem sie podobnym budzetowo do O3 Mercedesem i szalu nie ma. Zawias tak samo twardy (kola 18") do tego duzo wyzszy szum powietrza, z jednej strony to B-klasa ma taki ksztalt nadwozia, ale od Mercedesa wymagalbym lepszego wyciszenia niz w Skodzie
Jeżeli ktoś kupuje O3 i spodziewa się komfortu jak w Mercedesie czy BMW to chyba buja w obłokach.
Przejechalem sie podobnym budzetowo do O3 Mercedesem i szalu nie ma. Zawias tak samo twardy (kola 18") do tego duzo wyzszy szum powietrza, z jednej strony to B-klasa ma taki ksztalt nadwozia, ale od Mercedesa wymagalbym lepszego wyciszenia niz w Skodzie
czyli wniosek jest niestety przykry i prosty - takie mamy czasy, wszyscy robią oszczędności na wygłuszeniu aut
jechałem nie dawno Fordem Mondeo nowym z salonu i wiadomo zawieszenie cichsze niż w octavii ale za to miałem wrażenie że twardsze . Mondeo było na kołach 16
[ Dodano: Sob 08 Lut, 14 02:30 ]
czytam od niektórych wypowiedzi i musze coś powtórzyć : Tylne zawieszenie w octavii dudni. Czemu np w Astrze 3 nie ma tego problemu? albo np w starej Corsie?
Bardzo możliwe że to słabe wygłuszenie. Ale brak fachowców którzy by sie tym zajeli;/ Chce daś komuś zarobić ale nie ma chętnych
Od listopada do 17 stycznia jeździłem OIII 2.0TDI DSG produkcja MAJ 2013 na zimowych 17" i cały czas mi tył dudnil i mi to przeszkadzało.
Obecnie jeżdżę OIII Kombi 2.0 TDI DSG produkcja końcówka 2013 na zimowych 16" i jest bez porównania, nic nie dudni i nie chce mi sie wierzyć ze to tylko przez koła, wg mnie w nowych są inne amortyzatory...
Podkreślam ze w 17 jak i 16 wg wskazań z klapki 2.2 Bara.
Octavia III Kombi 2.0 TDI DSG Elegance+Columbus+Skóra+amizing+chromy+Front Assist i pare innych
Dość dużo na niemieckich i angielskich forach piszą o felernych amortyzatorach, które generują hałas i wymagają wymiany. Serwisy wymieniają je w ramach gwarancji...
Piszą też, że położenie tylnej półki i oparcia tylnej kanapy mają sporo wspólnego z "dudnieniem".
... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Użytkuję wersję z rocznika 2014 liftback, a nie kombi i nie zauważyłem jakichś niepokojących odgłosów dochodzących z tyłu auta. Mam ku temu okazję codziennie, bo kilkaset metrów do domu muszę pokonywać po niedokładnie ułożonych płytach, więc poprzecznych nierówności mam w bród.
Pzdr
Jeszcze raz napiszę, że może to dudnienie pochodzi z klapy bagażnika niedostatecznie stabilizowanej na zamku, gumach, zawiasach itp.
Może ktoś, komu dudni, spróbuje podłożyć kawałki gumy pod odboje klapy lub lepiej przesunie nieco do góry kliny stabilizujące klapę.
Jeszcze raz napiszę, że może to dudnienie pochodzi z klapy bagażnika niedostatecznie stabilizowanej na zamku, gumach, zawiasach itp.
Może ktoś, komu dudni, spróbuje podłożyć kawałki gumy pod odboje klapy lub lepiej przesunie nieco do góry kliny stabilizujące klapę.
możesz mieć trochę racji, ostatnio dużo siedzę ba briskoda i chłopaki w Holandii zaproponowali rozwiązanie problemu - wg nich te czynności w znacznej mierze pomogły:
1) na karoserii auta po bokach klapy macie 2 elementy trzymające klapę (pierwsze i drugie foto) - ustawić je w najwyższej pozycji
2) potem stopery klapy (trzecie foto) przekręcić 1 do 1,5 obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Nie testowałem tego bo nie mam jak. Ktoś próbował?
Dajcie znać.
Komentarz