Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szarpanie przy zimnym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Szarpanie przy zimnym silniku

    mi nie
    na gwarancji, czy już po...?

  • #2
    Szarpanie przy zimnym silniku

    Z racji iż jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy post pragnąłbym na początku się ze wszystkimi przywitać
    Jestem szczęśliwym posiadaczem nowej Octavii z silnikiem 1.8 TSI z manualną skrzynią biegów. Mój problem objawia się szarpaniem samochodu zaraz po ruszeniu kiedy to silnik jeszcze jest zimny i w momencie w którym zapewne działa jeszcze automatyczne ssanie. Pozycja sprzęgła w tym czasie nie robi różnicy bo szarpanie występuje zarówno na pół-sprzęgle (wyjazd z parkingu) jak i bez sprzęgła z dodawaniem już gazu (wyjazd z osiedla). Do całej sytuacji można by się przyzwyczaić gdyby nie ostatnia sytuacja w której samochód po zmianie biegu z 1 na 2 (obroty były odpowiednio wysokie) stracił moc i prawie się "zadusił" i zgasł na środku ruchliwego skrzyżowania po wyjeździe z osiedla. Pomogła szybka redukcja do 1 i gaz w podłogę. Uprzedzając pytania to na postoju po odpaleniu silnik pracuje równo, bez przerywania itp. Problem pojawia się dopiero przy obciążeniu czyli ruszeniu samochodem.
    Być może któryś z Was miewa/miewał również podobne objawy lub ma jakieś sugestie czym owa sytuacja może być spowodowana?
    Byłbym też rad gdybyście polecili jakieś ASO w Warszawie lub bliskich okolicach w której to ludzie znają się na swojej pracy i przede wszystkim chce im się pracować

    Z góry dziękuję za pomoc

    Adam

    Komentarz


    • #3
      Re: Szarpanie przy zimnym silniku

      Zamieszczone przez adas121
      Z
      Byłbym też rad gdybyście polecili jakieś ASO w Warszawie lub bliskich okolicach w której to ludzie znają się na swojej pracy i przede wszystkim chce im się pracować

      Z góry dziękuję za pomoc

      Adam
      Cześć nowy :-) Nie jest to normalna sytuacja. Z okołowarszawskich serwisów polecam Carsed w Stojadłach przed Mińskiem Maz. Jedź do ASO na gwarancji.
      Pozdrawiam,

      Bomber
      __________________
      O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
      + "Lodówka" :-)

      Komentarz


      • #4
        Skoro auto jest jeszcze na gwarancji, jedź prosto do serwisu.
        Wygląda na problem ze sprzęgłem.

        Komentarz


        • #5
          adas121, auto na reklamację z pełnym opisem problemu.
          Do całej sytuacji można by się przyzwyczaić gdyby nie ostatnia sytuacja w której samochód po zmianie biegu z 1 na 2 (obroty były odpowiednio wysokie) stracił moc i prawie się "zadusił" i zgasł na środku ruchliwego skrzyżowania po wyjeździe z osiedla.
          To bardzo złe objawy.
          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

          Komentarz


          • #6
            Pytanie- tankujesz w dobrym, zaufanym źródle? Te 1.8 jest przystosowane do 95, ale dwa razy zdarzyło mi się zatankować niby dobre paliwo, ale jedyne co wspólne z 95 miało chyba tylko zbiornik. :evil: I wtedy fakt- potrafił się zamulić i szarpnąć. Od tego momentu leję 98- dycha więcej na zbiornik, a nawet jeżeli będzie słabe- to i tak będzie trzymało parametry 95tki... Przynajmniej w to wierzę- w końcu w coś trzeba. :wink:

            Jeżeli jesteś pewien, że paliwo jest dobre- uderzaj do serwisu i niech coś z tym wymóżdżą, bo nie ma co tu czekać aż się sypnie i będzie wesoło.
            Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

            Seat Leon FR 1.8TSI 2013

            Komentarz


            • #7
              AKa dzięki za pomysł, o paliwie nie pomyślałem. Zawszę tankuję 95 na tej samej stacji Orlen ale czy to zaufane i pewne źródło to sprawa jak zawsze dyskusyjna Zatem jutro dla odmiany zatankuję bak 98 na innej stacji i zobaczymy czy coś ulegnie zmianie. Jeżeli będzie dalej to samo to jadę w przyszłym tygodniu do serwisu.

              Komentarz


              • #8
                adas121, nie tankuj na Orlenie....

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez yunior81
                  adas121, nie tankuj na Orlenie....
                  Nie ma tankować na Orlenie, czy na tej konkretnej stacji?

                  Wg mnie to stacja stacji nierówna, a i tak chyba wszędzie w Polsce paliwa dostarcza Orlen i Lotos - do BP, Shell i innych także.
                  Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                  Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                  Komentarz


                  • #10
                    Ostatnio widziałem jak na Orlen paliwo przywoził pan Zenek C.O. Od tego momentu omijam tamtą konkretną stację (Olsztyn, Sikorskiego).
                    Ogólnie- te 1.8 jest czułe na złe paliwo, a na dobrym nie widać większej różnicy w spalaniu. :wink:
                    Ogólnie- chyba muszę z powrotem się przywiązać do swoich starych stacji w których nie było nigdy żadnych problemów (malutki Orlen w Suchowoli, Orlen na Kortowie w Olsztynie i Orlen w centrum Lipna). Z innymi stacjami- cholerna loteria. :evil: Czasami jest wszystko tak jak trzeba- a czasami syf niesamowity.
                    Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                    Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                    Komentarz


                    • #11
                      Raz zatankowałem moją O3 na Lukoilu bo mieli promocję weekendową i auto po prostu muliło. Następne tankowanie Shell i nie było problemów. Teraz tankuję na Statoilu bo mam blisko i było cały czas ok, chociaż ostatnie tankowanie i mam dziwne uczucie, że coś było kombinowane. Kolejne tankowanie to znowu shell będzie - tam nigdy nie miał problemów póki co.

                      Komentarz


                      • #12
                        Też zauważyłem nierówną pracę silnika (nie taką, że gaśnie) ale pracuje czasami nierówno jakby mu "zarzucało" świece (określenie z malucha) ale dzieje się to zawsze jak silnik jest zimny a wskazówka temperatury lekko przekracza 50 stopni potem to ustępuje. Zastanawiam się czy sterownik nie zmniejsza dawki paliwa jak osiągnie płyn 50 stopni a silnik po prostu jest za "zimny".
                        Coś może być przy tych 50 stopniach bo webasto dmuchawę też załącza jak płyn osiągnie 50 stopni. Ale to tylko moje spostrzeżenie.
                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                        Komentarz


                        • #13
                          adas121, takie pytanie- zatankowales i co z problemem...?
                          Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                          Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                          Komentarz


                          • #14
                            Owszem zatankowałem w piątek do pełna na Shell'u ich Vpower Nitro Cuda + i powiem szczerze że jak do tej pory czyli 2 pierwsze odpalenia i ruszenia wczoraj i dziś przebiegły bez szarpania. Także jak na tą chwilę wiele wskazuje na to że powodem było trefne paliwo :evil: Jednak ostateczny werdykt wydam w ciągu najbliższego tygodnia kiedy to startuję do pracy dość wcześnie i na zewnątrz jest zimno. Zauważyłem zależność iż owo szarpanie jest bardziej i dłużej wyczuwalne im zimniej jest na zewnątrz.

                            Komentarz


                            • #15
                              neoXs, Moje auta od 13 lat praktycznie tylko tankowane sa na jednej stacji Lukoil. Pomiar mocy kilku z nich zawsze wykazywal gifty :twisted: Nie ma co generalizowac.


                              Lukoil tak samo jak BP czy Orlen to tez stacje franczyzowe :wink:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja dodam swoje spostrzezenie, przesiadłem się na swoją byłą 1.8TSI z corsy c, silnik 1.2, różnica w mocy i generalnie we wszystkim-kolosalna. Około tydzień trwało zanim nauczyłem się płynnie ruszać tym autem (octavią) prawie za każdym razem mi gasła, pózniej było już OK, po prostu różnica w operowaniu pedałami gazu i sprzęgła była znacząca.
                                Może i w Twoim przypadku to kwestia przyzwyczajenia.
                                Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  neoXs, Moje auta od 13 lat praktycznie tylko tankowane sa na jednej stacji Lukoil. Pomiar mocy kilku z nich zawsze wykazywal gifty :twisted: Nie ma co generalizowac.


                                  Lukoil tak samo jak BP czy Orlen to tez stacje franczyzowe :wink:
                                  W O1 gaz tankowałem wyłącznie na 1 stacji Lukoil bo czuć było, że auto naprawdę dobrze jeździło na ich LPG, zaś na BP to była kupa. Zatem skusiłem się na zalanie benzyny na tej samej stacji i... no efekt opisałem w poprzednim poście Zatem nie generalizuję ale zostaję jednak przy Shellu póki co.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    padero. Teraz widzę, że masz OIII 1,4 TSI. Napisałeś też, że poprzedni samochód to była OII 1,8 TSI. Jeśli możesz to porównaj te dwa samochody ale tylko i wyłącznie pod względem silnikowym. Chodzi mi o Twoje subiektywne odczucia czyli: dynamika, elastyczność, spalanie, łatwość wchodzenia na obroty, jak szybko sie grzeje, halaśliwość i co tam jeszcze od siebie możesz dodać. Byłoby to fajne.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ceed1, No więc tak, dynamika i elastyczność 1.4 do 1.8(160KM) jest bardzo porównywalna może w 1.8 ciut lepsza, jednak przy normalnej jezdzie na co dzień nie odczuwalna. Średnie spalanie niższe o około 1.5 litra w 1.4 (patrz podpis) według komputera srednie wychodzi 7,4-7,5l, w 1.8 srednie na kompie było 9,5l. Dodam, że jeżdże normalnie ze wskazaniem na dynamicznie, można osiągnąć srednią poniżej siedmiu litrów, ale wtedy trzeba jezdzić naprawde baaardzo przepisowo. Silnik nagrzewa się chyba szybciej niż w poprzedniku, jednak tu coś więcej będę mógł powiedzieć przy mrozach. Jeśli chodzi o głośność, silnik 1.4 pracuje trochę inaczej niż 1.8, czy głośniej? chyba nie, porównał bym jego pracę do 1.4CAXA z OII, czyli do Twojego, którym też trochę jezdziłem. Stukań, uderzeń i innych niepokojących odgłosów z zawieszenia, zwłaszcza tylnego w moim egzemplarzu nie odnotowałem, a codzienna droga do pracy nie jest usłana różami. Ogólnie patrząc na komfort i wrażenia z jazdy to jest bardzo podobnie do OIIFL, tylko ładniej :P

                                      Pzdr
                                      Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Dzięki za opis.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          padero,

                                          A czy zauważyłeś jedną rzecz (nie wiem czy to kwestia zmęczenia, kilometrów itp.), że po ok 70-100 km ostrej jazdy po autostradzie silnik zmienia brzmienie na bardziej basowe (soczyste) szczególnie po zjeździe z autostrady i przyśpieszaniu na drogach "lokalnych" lub podczas zwolnienia na autostradzie do ~ 100km/h i potem przyśpieszenie do ~ 150-160 km/h ???
                                          Pozdr. Przemek

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Przem78, Szczerze mówiąc nie zauważyłem takich rozbieżności, może przyzwyczajasz sie do odglosu na autostradzie(napewno glosniejszego) i później przy normalnej, spokojnej jeździe wydaje Ci się dziwnie :?:
                                            Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zatankowałem pełny bak na Shellu (wcześniej jak wspomniałem tankowałem na Statoilu) i wszelkie jakieś szarpnięcia, czy chwilowe "mułowanie" jak ręką odjął teraz. Tankowałem tydzień temu i prawie codziennie używałem auta o różnych godzinach, w różną pogodę więc to nie jest takie moje "wydaje mi się" Jak widać silniki TSI nie lubią paliwa, które jest kombinowane. Zatem zostanę przy Shellu.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Miałem napisać już jakiś czas temu jednak nadal oczekiwałem na poranne niskie temperatury przy których szarpanie było najbardziej wyczuwalne. Doczekałem się w końcu paru takich poranków i w moim przypadku mogę w 100% potwierdzić że źródłem problemu było gó... paliwo :evil: Po zmianie na początku na Shell vPower a teraz na 98 Orlen problem ustał i auto jeździ gładko bez wcześniejszych objawów.
                                                Także konkluzja z całej historii jest taka jak koledzy już wcześniej wspominali, iż te nowe silniki są wrażliwe na słabej jakości paliwo.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez adas121
                                                  iż te nowe silniki są wrażliwe na słabej jakości paliwo
                                                  i zapomniałeś dodać że nowe 1.8 TSI psują się jak syrenki w dobie PRL-U sam widziałem na własne oczy 3 1.8 TSI w O III jedna około 35 km przejechane , druga niecałe 3 tyś i jeszcze jedna około 11 tyś, z całego serca jeśli ktoś ma wybrać nową OIII z tym własnie silnikiem , odradzam , we wszytskich autach szły panewki korbowodowe. Dodam że z różnych okresów produkcji samochody. Tyle w temacie, bezawaryjnej jazdy. Ja się pozbyłem "niestety" swojej OII FL , dlaczego niestety? Prócz mechatroniki w DSG , zero brania oleju, zero problemów i z silnikiem i z zawieszeniem, coś czuje że nowe Octavie to będzie niezła wtopa, inne silniki , wszystkie, tzn w każdym coś zmieniono, 1.8 tsi i chyba 1.4 tsi po 8 wtryskiwaczy itd. Trudno tu nazwać coś "chorobą" dziecięcą skoro do wymiany szły silniki kompletne. A w oleju pływały wióry metalu. Szkoda tylko że bez wyjątku cała gama VW-Auto Group cały czas testuje wszystko na swoich użytkownikach, i z momentem wsadzenia w OIII wiele nowych rozwiązań , tych testów jest i będzie coraz to więcej.
                                                  [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X