Szarpanie przy zimnym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AKa
    Rider
    • 2008
    • 572
    • Mercedes-Benz

    #26
    Dobry słodziuteńki Jezusku- to znaczy, że moje auto powinno wypluć trzewia w połowie drogi z odbioru, drugi raz ponad tysiąc kilometrów temu po mieście, i za 7 tysięcy kilometrów?

    Ktoś po prostu nie miał kompletnie szczęścia, albo starał się za wszelką cenę jeździć "eko" i targać ten silnik od samego dołu na zimnym- po prostu pech. Poza tym- jakoś nie słychać o spektakuarnych awariach xx sztuk rzeczonego CJSA- ani w Audi, ani w Skodzie, ani w Seacie. Więc- prawdopodobnie zobaczyłeś to co chciałeś zobaczyć i utwierdzić się w przekonaniu, że klienci VAG to króliki doświadczalne- owszem- ale króliki doświadczalne które mają gwarancję przez najbliższe x czasu.

    Tak samo jak "pechowe" są niby te 1.5dCi w Renault/Nissan- i w teorii i według internetowych guru- przebieg 90kkm+ kwalifikuje je tylko do zmiażdżenia w zgniatarce. A póki co- jeden przetargał 400kkm+ bez awarii, a drugi klepie 120+. Jeszcze jeżdżą i panewki uparcie nie chcą się obrócić.

    Albo Ford Fusion- cudowne dziecię forda- po 9 miesiącach użytkowania zabrakło miejsca w książce serwisowej. A takim liderem niezawodności był. Cud, miód i śmietanka.
    Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

    Seat Leon FR 1.8TSI 2013

    Komentarz

    • greg505
      L&K
      • 2013
      • 1239

      #27
      Rekin Chlebojad, gdzie widziales te 3 uszkodzone 1.8 w o3?
      ani tutaj, ani na zagranicznych forach nikt nie mial takich problemow
      Black magic

      Komentarz

      • Rekin Chlebojad
        Rider
        • 2010
        • 474

        #28
        AKa, tłumacz to sobie jak chcesz masz takie auto więc pocieszaj się, piszę to co widziałem, i jeszcze o jednym słyszałem , własnie tamten salon , dostał telefon z potwierdzeniem diagnozy usterki, każdy chwali swoje, nie ma aut bezawaryjnych, ale widzę że im nowsze tym gorsze, a VW testuje na ludziach wszystko co się da, nic nie sprawdzi tylko na tzw "pałę" wrzuca na rynek towar który się sypie, i poprawia jak już ludzie mają problemy, i zamiast trzymać się jednego sprawdzonego , cały czas jakieś "ulepszenia" , skąd się wzięła mało-usterkowość Japończyków??(nie mylić z koreańcami czy chinszczyzna) Właśnie z tego że wyprodukowany towar jest dość dopracowany i cały czas się go trzymają. Gama silników Honda, Toyota, Mazda (nie koniecznie mówię o rocznikach 2013), od lat te same silniki. Reasumując każdy chwali swoje, jak już coś się ma ,to się to chwali .Każdemu użytkownikowi życzę jak najlepiej, ale słysząc sporo o nowej O III grubo bym się zastanawiał, bardzo grubo nad jej zakupem, wybrał bym coś z końca produkcji z gamy O2FL i też co do silników nie wszystkie są ok, ale już napewno bardziej dopracowane. A z tych które się posypały to 2 firmowe ( z tego co pamiętam jakiegoś banku, i 2 prywatne) . Może przypadek, nie wiem , miejmy nadzieje.

        A i jeszcze jedno ) tak na pocieszenie, zastanawiał się ktoś czemu (bynajmniej przy O2FL) tak było , że masz 2 lata gwarancji producenta... i..... możesz mieć jeszcze 2 dodatkowo też producenta (chyba coś koło 2.5 tyś/PLN--nie mylić z gwarancją Ubezpieczyciela), mmmhhhmmmm ale czemu nie możesz do auta które już jest wyprodukowane i jedzie prosto z fabryki do Poznania , dokupić tych dwóch lat fabrycznej? yyyyyYYYYYYYY??? Lub auta które stoi na stoku i czeka na nowego właściciela?? Może to Koledze od Leona da do myślenia Ja wiem dlaczego. Ktoś ma dobrego znajomego w ASO będzie wiedział, albo jeśli sam pracuje. Więc chyba jeśli już znasz odpowiedz AKa to sam pomyśl czy to można nazwać rzetelną firmą. Mój serwis który opiekował się moim autem, bardzo mi się udał naprawdę, nie raz i nie dwa stawali na uszach żeby coś załatwić z Poznaniem.
        [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

        Komentarz

        • greg505
          L&K
          • 2013
          • 1239

          #29
          Zamieszczone przez Rekin Chlebojad

          A i jeszcze jedno ) tak na pocieszenie, zastanawiał się ktoś czemu (bynajmniej przy O2FL) tak było , że masz 2 lata gwarancji producenta... i..... możesz mieć jeszcze 2 dodatkowo też producenta (chyba coś koło 2.5 tyś/PLN--nie mylić z gwarancją Ubezpieczyciela), mmmhhhmmmm ale czemu nie możesz do auta które już jest wyprodukowane i jedzie prosto z fabryki do Poznania , dokupić tych dwóch lat fabrycznej? yyyyyYYYYYYYY??? Lub auta które stoi na stoku i czeka na nowego właściciela?? Może to Koledze od Leona da do myślenia Ja wiem dlaczego. Ktoś ma dobrego znajomego w ASO będzie wiedział, albo jeśli sam pracuje. Więc chyba jeśli już znasz odpowiedz AKa to sam pomyśl czy to można nazwać rzetelną firmą. Mój serwis który opiekował się moim autem, bardzo mi się udał naprawdę, nie raz i nie dwa stawali na uszach żeby coś załatwić z Poznaniem.
          To moze sie podziel dlaczego?
          btw, ta gwarancje mozna wykupic najpozniej w dniu odbioru auta z salonu, w o3 to koszt 1200
          Black magic

          Komentarz

          • Rekin Chlebojad
            Rider
            • 2010
            • 474

            #30
            Zamieszczone przez greg505
            ta gwarancje można wykupić najpóżniej w dniu odbioru auta z salonu, w o3 to koszt 1200
            jeśli jest tak jak mówisz to ok, tego nie wiem dlatego napisałem o O2FL gdzie można było najpóźniej w dnu zamówienia auta, nawet był o tym temat na forum

            Poczytaj, szczególne pierwszą stronę od połowy w dół , jak się dogadali o co im chodzi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...Fona+gwarancja

            NEXT:

            Zamieszczone przez vaz
            Witam . Złożyłem zamówienie na auto z gwarancją fabryczną na 4 lata lub 60 kkm za 1500 PLN . Taką gwarancję można wykupić wyłącznie w momencie składania zamówienia a informacja , że auto ma taką gwarancję zawarta jest w VIN. Gwarantem jest w tym przypadku fabryka a nie importer czy diler . Oczywiście Allianz czy inny ubezpieczyciel nie ma z taką gwarancją nic wspólnego . Nie wiem czy jest to dobra opcja czy nie , wg dilera jest to bardzo dobry wybór .
            post z : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...Fona+gwarancja

            itd itp

            Wydaje mi się że w O3 jest identycznie, ale głowy nie dam, nie mylić ze Skda Life Time ( np: Allianz)
            [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              #31
              Rekin Chlebojad,
              chodzi o to, iż ta wydłużona gwarancja jest nie tylko w książce, ale też gdzieś w komputerze czy innym tajnym miejscu, tak, aby była respektowana także poza Polską.
              Tak czy siak ja dopłaciłem już po zamówieniu.
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • MadDriver
                Rider
                • 2013
                • 285

                #32
                Zamieszczone przez greg505
                btw, ta gwarancje mozna wykupic najpozniej w dniu odbioru auta z salonu, w o3 to koszt 1200
                Koszt to 1250 PLN w opcji limitu do 60 000 km. Opcja do 120 000 km kosztuje 2400 PLN.
                Po zaplaceniu tegoz, mamy gwarancje producenta na 4 lata (o ile wczesniej nie przekroczymy limitu kilometrow).
                Ze Skoda Life Time (ubezpieczenie na 5 lat) sa podobno problemy. Ale to slyszalem od mojego dilera, bo sa tu ludzie na forum, co twierdza, ze jest OK
                Osobiscie kupilem gwarancje na 120 000 km na 4 lata. Jesli za auto placi sie np. 65 000 PLN, to moze byc to trudniejsza decyzja. Przy aucie za ponad 100 000 PLN juz latwiej podjac te decyzje
                Mój Brzydal :-)

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  Zamieszczone przez MadDriver
                  Ze Skoda Life Time (ubezpieczenie na 5 lat) sa podobno problemy. Ale to slyszalem od mojego dilera, bo sa tu ludzie na forum, co twierdza, ze jest OK
                  Co doradca ma lepiej premiowane?? Fabryczny dodatek czy niefabryczny dodatek, prytnej firmy :wink:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • MadDriver
                    Rider
                    • 2013
                    • 285

                    #34
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Zamieszczone przez MadDriver
                    Ze Skoda Life Time (ubezpieczenie na 5 lat) sa podobno problemy. Ale to slyszalem od mojego dilera, bo sa tu ludzie na forum, co twierdza, ze jest OK
                    Co doradca ma lepiej premiowane?? Fabryczny dodatek czy niefabryczny dodatek, prytnej firmy :wink:
                    Nie znam detali, nie wiem co sprzedawcy lepiej sie oplaca.
                    A jak dziala to ubezpieczenie? Jak w praktyce wykorzystanie tego rozni sie w przypadku problemow w porownaniu do gwarancji producenta?
                    Mój Brzydal :-)

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Wydluza czas naprawy. ASO stwierdza co jest do naprawy nastepnie wypisuje szkode AC z tego ubezpieczenia - troche to dziwnie brzmim potem ubezpieczyciel akceptuje badz nie naprawe i ASO dokonuje naprawy.

                      Przy fabrycznej naprawie ASO tez nie podejmuje zawsze decyzji tylko centrala i tez moga sie wypiac na naprawde jakiegos elementu podajac mase powodow na nie
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • robimal
                        Classic
                        • 2013
                        • 25

                        #36
                        Sorki za wtrącenie ale merytoryczne odpowiedzi na temat "szarpania przy zimnym silniku" skończyły się w połowie pierwszej strony. Po przeczytaniu proszę usunąć mój post.
                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • MichalSWD
                          Classic
                          • 2013
                          • 11

                          #37
                          Adas121 - czy już wiadomo co było przyczyną problemów z gaśnięciem i szarpaniem?

                          Komentarz

                          • adas121
                            Classic
                            • 2013
                            • 21
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                            #38
                            MichalSWD, tak wiadomo. W moim przypadku było to spowodowane paliwem złej jakości. Po przesiadce na 98 problem znikł całkowicie.

                            Komentarz

                            • Przem78
                              Rider
                              • 2013
                              • 561

                              #39
                              Zamieszczone przez adas121
                              MichalSWD, tak wiadomo. W moim przypadku było to spowodowane paliwem złej jakości. Po przesiadce na 98 problem znikł całkowicie.
                              A próbowałeś znów zalać 95 ?? bo ja 2 razy zalałem 98 (Orlen i BP) i nie zauważyłem żadnej różnicy w stosunku do 95
                              Pozdr. Przemek

                              Komentarz

                              • AKa
                                Rider
                                • 2008
                                • 572
                                • Mercedes-Benz

                                #40
                                Ja tam zauważam na tym CJSA różnicę pomiędzy 100, 98 i 95 w mieście- i do 95 nie wrócę, bo przy moim stylu jazdy różnica w spalaniu jest zauważalna, silnik pracuje ciszej i sumienie ma się dobrze. :diabelski_usmiech
                                Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                Komentarz

                                • adas121
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 21
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Przem78
                                  A próbowałeś znów zalać 95 ?? bo ja 2 razy zalałem 98 (Orlen i BP) i nie zauważyłem żadnej różnicy w stosunku do 95
                                  Przyznam szczerze że od tamtej pory nie zalewałem już więcej 95. Aczkolwiek nie wątpię że jakbym trafił na dobrą nie chrzczoną 95 wszystko też chodziłoby jak trzeba. W końcu z 2-3 tys km przejechałem na 95 i problemów nie miałem. Tankując 98 mam jednak ten (może mylny) komfort psychiczny że nawet jak będzie chrzczona to te 95 będę w niej miał.
                                  Co do pracy na 98 również wydaje mi się że silnik pracuje kulturalniej ale to może być moje całkowicie subiektywne odczucie

                                  Komentarz

                                  • doobo
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 48

                                    #42
                                    Koledzy ja odebrałem auto w zeszły czwartek, zalalem na full verve 98 na Orlenie, dziś zaswiecila mi rezerwa zrobiłem 720 km jednak w dwa poranki kiedy było chłodnej i zimny silnik miałem właśnie takie jednorazowe szarpniecie i sam nie wiem co to, każdego dnia rano kiedy zaczynam jazdę delikatnie ruszam 1-2-3 bo boje sie ze szarpnie..nie powiem chyba ze to paliwo bo to dopiero pierwszy zbiornik..w dodatku 98

                                    Komentarz

                                    • Ralfik
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 225
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                      #43
                                      Zmień stacje paliw.

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #44
                                        doobo, to szarpanie w okresie pierwszych ~15sek wynika z rozgrzewania katalizatora. Widać to też po chwilowym spalaniu ... przez ~15s wynosi ono >4l/h a potem stabilizuje się ~1l/h (nadal na ssaniu). Ja z reguły przeczekuje te 15s i ruszam dopiero potem.

                                        PS Rozgrzewanie kata następuje tak circa po 6h stania.
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • Ceed1
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 461

                                          #45
                                          Zorr nie mieszaj, ok? Większe spalanie jest wtedy jak na dworze jest kilkanaście stopni i to wtedy katalizator się nagrzewa. Jak jest zimno nie ma tego. Było dziesiątki razy o tym. Po drugie nie czytałem jeszcze nigdzie czy w OIII jest takie samo nagrzewanie katalizatora jak w OII jak jest kilkanaście stopni.

                                          Komentarz

                                          • doobo
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 48

                                            #46
                                            Mi tez to nie pasuje tymbardziej ze pierwszych 30sek jadę 10 km/h szutrowa droga zanim wyjadę na asfalt i dopiero na nim jak sie zbieram to występowały te szarpniecia, narazie nic nie wiem auto stoi od soboty w garażu

                                            Komentarz

                                            • lukaszc2
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 376

                                              #47
                                              Mam dokładnie to samo, rano po odpaleniu ruszam z parkingu po niecałej minucie jestem już na głównej drodze i przyśpieszam jak zmienię biegi tak nie przekraczając 2000 obrotów jest ok jak chcę podciągnąć ponad 2000 to następuje szarpanie/ zdławienie. Występuje to tylko przy temperaturach minusowych jak silnik się rozgrzeje jest ok, przejechane mam 16 000 km więc nie jest to "objaw docierania".
                                              Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                              Komentarz

                                              • Łabik
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 346
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #48
                                                Nie wiem jak w Skodzie ale w Renault Megane 1.6 benzyna z 2011r jest ogranicznik niepozwalający na zimnym silniku wkręcenia zbyt wysokich obrotów. Przy ruszaniu gdy przekracza się 2000 obrotów to silnik się dławi.

                                                Z początku kuzyn zgłaszał to do aso bo myślał że coś jest nie tak z silnikiem.
                                                Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                                                http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                                                Komentarz

                                                • Zorr
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2110

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Ceed1
                                                  Zorr nie mieszaj, ok? Większe spalanie jest wtedy jak na dworze jest kilkanaście stopni i to wtedy katalizator się nagrzewa. Jak jest zimno nie ma tego. Było dziesiątki razy o tym. Po drugie nie czytałem jeszcze nigdzie czy w OIII jest takie samo nagrzewanie katalizatora jak w OII jak jest kilkanaście stopni.
                                                  nie mieszam tylko opisuje jedną z możliwych przyczyn... jeżeli ktoś opisuje problem tak:
                                                  "Jestem szczęśliwym posiadaczem nowej Octavii z silnikiem 1.8 TSI z manualną skrzynią biegów. Mój problem objawia się szarpaniem samochodu zaraz po ruszeniu kiedy to silnik jeszcze jest zimny i w momencie w którym zapewne działa jeszcze automatyczne ssanie."
                                                  to rozgrzewanie kata jest bardzo prawdopodobną przyczyną.
                                                  A co do jego rozgrzewania to u mnie rozgrzewa się zawsze vide odpalam zimne auto i pojawia się spalanie >4l/h by po chwili spaść do wysokości normalnego ssania.
                                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                  Komentarz

                                                  • Muti
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 199

                                                    #50
                                                    W Polsce jeszcze nie widziałem przypadku uszkodzonego silnika w O3,a tymbardziej 1.8.
                                                    Moje projekty car detailingowe
                                                    VW Touran 2.O TDI
                                                    BMW X6 35d
                                                    więcej na PW

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...