Czy to normalne ze klape bagaznika trzeba dosc mocno trzasnac podczas zamykania?
Przy, jak sie wydaje normalnym, delikatnym zamknieciu, klapa sie domyka, ale tak jak by na jeden "zabek"
Kolego ciężko Ci odpowiedzieć na to pytanie co to znaczy "mocno trzasnąć" to dość subiektywne. To zależy wszystko ile ktoś ma siły co rozumie poprzez mocno itp. Jedyne chyba rozwiązanie dla Ciebie to będąc w salonie sprawdź jak zamyka się klapa w wystawionej OIII i będziesz wiedział czy tak samo jak u Ciebie czy też nie. Jak tak samo jak u Ciebie to znaczy że to normalne, że trzeba "mocno trzasnąć". U mnie żeby zamknąć klapę należy użyć "troszkę siły" ale nie odbieram tego jak mocny trzask.........
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
Przy okazji wizyty w ASO poruszyłem temat zamykania bagażnika. Usłyszałem jednak jakże uniwersalne "tak ma być" i żeby się dobrze zamknęło trzeba użyć siły. Moje uwagi iż to nie Duży Fiat żeby walić klapą aż zadzwoni rejestracja spełzły niestety na niczym
Ja miałem to samo u siebie w OIIFL. Trzeba było mocno trzasnąć żeby się zamknęło. Regulacja nie pomagała a rozwiązanie okazało się dosyć proste. Przy wygłuszaniu bagażnika wykleiłem też matami klapę ( doszło trochę dodatkowej wagi) i od tamtej pory bagażnik zamyka się idealnie za każdym razem.
Czy to normalne ze klape bagaznika trzeba dosc mocno trzasnac podczas zamykania?
Czasami trzeba 2 razy machnąć i to mocno, szczególnie jak auto stoi na jakiś nierównościach skośnych tzn prawe przednie koło wyżej niż prawe tylne wtedy nadwozie się delikatnie wygina i trzeba dobrze machnąć, żeby zamknąć na raz. Na w miarę prostym podłożu wystarcza energiczne pociągnięcie za gumkę i puszczenie jej zanim klapa przytrzaśnie łapki.
widzę że koledzy poruszyli temat, który mnie też lekko denerwuje i faktycznie ze dwa razy trzeba machnąć klapą żeby się domknęła, ale za to przy okazji pianką z samolepem podkleiłem ramkę tablicy żeby nie trzaskała
tak się zastanawiam czy to jest wina zatrzasku klapy czy jej regulacji podczas montażu?
Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY
Ok, widze ze nie tylko ja mam takie odczucia, przy jakiejs nastepnej wizycie w aso spytam co moga z tym zrobic
U mnie powiedziano że "tak ma być" i nic z tym nie zrobią. Może jednak w Twoim serwisie będzie ktoś ambitniejszy komu zechce się pokręcić przy regulacji.
Zamieszczone przez Maicroft
To nie ma takiego bajeru w O3 jak w Superbie, ze klapa sama sie dociaga - szkoda :?
W Combi jest chyba opcja elektrycznego zamykania bagażnika. W Liftback'u niestety brak.
Podczas wizyty w salonie również na to zwróciłem uwagę i zapytałem sprzedawcę. Odpowiedź uzyskałem, że nowe auto i muszą się odpowiednio uszczelki ułożyć.
Pzdr
W O2 tez mi czasem sie nie domykala klapa. Mozna jeszcze pokrecic tymi ustalaczami na brzegach. Jak bedzie luzniej, to latwiej powinno doginac uszczelke.
ciekawy jestem czy producent aut zna temat i weźmie to pod uwagę, ale teraz tak wymyśliłem że przyczyną może być wysokie podciśnienie powietrza jakie wywołuje to praktycznie "skrzydło", auto jest szczelne i w momencie domykania klapy wypychane powietrze ogranicza jej domknięcie, bo proszę zwrócić uwagę kiedy klapę zamykamy jeszcze raz to już nie z całej wysokości tylko od połowy jej czy nawet 1/3, i tego zasysanego powietrza już jest mniej z moich obserwacji odczuwam że tu jest problem, co o tym koledzy sądzicie bo wziąłem to na chłopski rozum, może się mylę czo wy na to?
Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY
ale z efektem czy bez efektu? jak się zamyka klapa?
Z efektem - tzn dalej nie jest super ale już nie trzeba tak walić - powiedzieli mi, że jak się do 2 miesięcy nie ułoży to żeby podjechać.
oj cosik cuje że lipa będzie i na podciśnienie będzie, klapa dużo powietrza wpycha do auta, ale jakby zrobił dziury w dachu to problem zniknie na bank :diabelski_usmiech , tak się śmieję ale zastanawia mnie to co jest spieprzone w tej konstrukcji, w poprzednich autach jakie miałem nie było czegoś takiego
Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY
ciekawy jestem czy producent aut zna temat i weźmie to pod uwagę, ale teraz tak wymyśliłem że przyczyną może być wysokie podciśnienie powietrza jakie wywołuje to praktycznie "skrzydło", auto jest szczelne i w momencie domykania klapy wypychane powietrze ogranicza jej domknięcie, bo proszę zwrócić uwagę kiedy klapę zamykamy jeszcze raz to już nie z całej wysokości tylko od połowy jej czy nawet 1/3, i tego zasysanego powietrza już jest mniej z moich obserwacji odczuwam że tu jest problem, co o tym koledzy sądzicie bo wziąłem to na chłopski rozum, może się mylę czo wy na to?
zeby latwo ta teorie zweryfikowac, wystarczy otworzyc drzwi podczas zamykania klapy
ciekawy jestem czy producent aut zna temat i weźmie to pod uwagę, ale teraz tak wymyśliłem że przyczyną może być wysokie podciśnienie powietrza jakie wywołuje to praktycznie "skrzydło", auto jest szczelne i w momencie domykania klapy wypychane powietrze ogranicza jej domknięcie, bo proszę zwrócić uwagę kiedy klapę zamykamy jeszcze raz to już nie z całej wysokości tylko od połowy jej czy nawet 1/3, i tego zasysanego powietrza już jest mniej z moich obserwacji odczuwam że tu jest problem, co o tym koledzy sądzicie bo wziąłem to na chłopski rozum, może się mylę czo wy na to?
zeby latwo ta teorie zweryfikowac, wystarczy otworzyc drzwi podczas zamykania klapy
i jak to wygląda? akurat nie mogę zejść do auta żeby wypróbować
Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY
Komentarz