Prowadzenie - wspomaganie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mac_aaron
    Elegance
    • 2012
    • 984
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #51
    Jak macie Drive Set Up to w indywidualnym ustawić układ kierowniczy w tryb Sport i auto przestaje nerwowo reagować na ruchy kierownicą.

    Komentarz

    • lukrys
      Rider
      • 2013
      • 435

      #52
      greg505 zgadzam sie z tym co napisaleś .. Auto myszkuje na przez podmuchy wiatru .. może przez to że tył odchudzili?;p

      Komentarz

      • Festexx
        Rider
        • 2013
        • 286

        #53
        Drive setup rozwiązuje ten problem, w programie individual można sobie ustawić, że tylko kierownica jest na sport, a reszta normalnie i na autostradzie spoko
        Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

        Komentarz

        • Radzio89
          Classic
          • 2014
          • 15

          #54
          Czy istnieje możliwość zamontowania takiego pakietu do wyprodukowanego już samochodu?

          Komentarz

          • mac_aaron
            Elegance
            • 2012
            • 984
            • Octavia III (5E3)
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            #55
            Póki co nie ma mowy o żadnym doposażaniu, może z biegiem czasu coś się zacznie dziać.

            Komentarz

            • ketivv
              L&K
              • 2011
              • 1155

              #56
              Zamieszczone przez Festexx
              w programie individual można sobie ustawić, że tylko kierownica jest na sport, a reszta normalnie i na autostradzie spoko
              czyli słabiej działa wspomaganie

              Komentarz

              • JacekRS
                Rider
                • 2014
                • 394
                • Superb III (3V3)
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #57
                Mi tam nic nie myszkuje ani wiater autem nie nosi, a lecialem dzisiaj 220km/h na A4. Wsiadlem dzisaj tez do ojca OI 1.9tdi 110KM ASV z bodajze 2004r (nie bita, ma ja od nowosci).... W porownaniu do OIII tam wspomaganie to krotko mowiac tragedia po prostu wielki przeskok technologiczny tak samo jak fotele
                "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                Komentarz

                • lukrys
                  Rider
                  • 2013
                  • 435

                  #58
                  i znowu sie zaczyna tak jak z tym dudnieniem jedni to mają jedni nie xD haha

                  Komentarz

                  • mac_aaron
                    Elegance
                    • 2012
                    • 984
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                    #59
                    Wczoraj 400km autostradami nic - tryb indywidualny z kierownicą na Sport.

                    Komentarz

                    • bob_best
                      Rider
                      • 2013
                      • 744
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #60
                      Zamieszczone przez greg505
                      Cos musi byc na rzeczy, nie wydaje mi sie ze to uklad kierowniczy, raczej cos spieprzyli z aerodynamika, przy mocniejszych podmuchach wiatru jazda autostrada nie nalezy do przyjemnosci.
                      Za to gdy wiatru nie ma, predkosci powyzej 200 nie stanawia zadnego problemu.
                      a jakich realnych prędkościach mówisz? 140? czy może 160 czy 180?
                      Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • greg505
                        L&K
                        • 2013
                        • 1239

                        #61
                        Zamieszczone przez bob_best
                        Zamieszczone przez greg505
                        Cos musi byc na rzeczy, nie wydaje mi sie ze to uklad kierowniczy, raczej cos spieprzyli z aerodynamika, przy mocniejszych podmuchach wiatru jazda autostrada nie nalezy do przyjemnosci.
                        Za to gdy wiatru nie ma, predkosci powyzej 200 nie stanawia zadnego problemu.
                        a jakich realnych prędkościach mówisz? 140? czy może 160 czy 180?
                        Przewaznie jade 160 na tempomacie
                        Black magic

                        Komentarz

                        • tadfi
                          Rider
                          • 2008
                          • 501
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                          #62
                          Ja u siebie też nie stwierdziłem żadnych problemów. O wiele lepiej prowadzi się od poprzedniej O2. Jechałem już ponad 200 na zimówkach i wszystko wzorowo.
                          greg505 masz kombi, czy liftbacka?
                          TadFi
                          Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                          Komentarz

                          • himi
                            L&K
                            • 2013
                            • 1115
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                            #63
                            Zauważyłem, że siła wspomagania w mojej O2 jest mniejsza niż w drugiej naszej skodzie, Fabii. Różnica jest wyczuwalna. Oczywiście O2 to nie polonez, ale wspomaganie chodzi wyraźnie ciężej niż w Fabiszonie. Kwestia rozstawu kół, czy może powinienem grzebać w Vag-u? Auto rocznik 2010, wspomaganie chodzi cicho.

                            Komentarz

                            • greg505
                              L&K
                              • 2013
                              • 1239

                              #64
                              Zamieszczone przez tadfi
                              Ja u siebie też nie stwierdziłem żadnych problemów. O wiele lepiej prowadzi się od poprzedniej O2. Jechałem już ponad 200 na zimówkach i wszystko wzorowo.
                              greg505 masz kombi, czy liftbacka?
                              liftback,
                              zebysmy sie dobrze zrozumieli 8) problemy sie zaczynaja prz mocniejszych podmuchach wiatru i przy wiekszych predkosciach.
                              W normalnych warunach, tak jak juz wczesniej wspominalem, nic sie nie dzieje nawet przy 200.
                              Black magic

                              Komentarz

                              • =Walter=
                                Classic
                                • 2014
                                • 30

                                #65
                                Zamieszczone przez himi
                                Zauważyłem, że siła wspomagania w mojej O2 jest mniejsza niż w drugiej naszej skodzie, Fabii. Różnica jest wyczuwalna. Oczywiście O2 to nie polonez, ale wspomaganie chodzi wyraźnie ciężej niż w Fabiszonie. Kwestia rozstawu kół, czy może powinienem grzebać w Vag-u? Auto rocznik 2010, wspomaganie chodzi cicho.
                                Witam.
                                Też to zauważyłem tylko, że w fabii I, piszę o tym tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...229561#1229561 Czyli, że zachwalane, lepsze wspomaganie O3 jest faktycznie gorsze. To już drugie uwstecznienie po likwidacji wielowahacza. Pewnie wspomaganie mechaniczne było tańsze.
                                Pozdrawiam.

                                Komentarz

                                • Radzio89
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 15

                                  #66
                                  Także dobra rada od wujka Radzia - bierzcie obowiązkowo pakiet drive set up przy składaniu wymarzoenj O3 :P

                                  Komentarz

                                  • Fotom
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 4
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #67
                                    W październiku przesiadłem się z Octavii II na " trójeczkę "
                                    Potwierdzam mocno nadwrażliwą prace wspomagania .
                                    Myślałem , że to to jakaś wada zmieniłem opony z letnich na zimowe - bez zmian
                                    Odwiedziłem serwis - wszystko niby OK
                                    Pojechałem do innego na nowoczesną ścieżkę diagnostyczną wszystko OK
                                    Jeszcze raz wziąłem samochód testowy i okazuje się , że reaguje tak samo
                                    Jazda jest dużo mniej komfortowa niż 2 a nawet Fabią
                                    Nieustanna kontrola toru jazdy, co na dłuższych trasach jest bardzo męczące .
                                    Być może jest to wada którą ma cała seria i serwis powinien wziąć to pod uwagę .
                                    To niemożliwe żeby samochód tej klasy zachowywał się w ten sposób .
                                    Nie chcę myśleć , co będzie jak drogi będą naprawdę śliskie
                                    Tomi

                                    Komentarz

                                    • lukrys
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 435

                                      #68
                                      Przesadzacie! bo ja nie mam takich odczuć a często jeżdze około 160km/h...

                                      Komentarz

                                      • Fotom
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 4
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        #69
                                        Nie mówię tu o dużych prędkościach .
                                        Skoro przy dwójce nie zauważyłem takiego dyskomfortu przez 6 lat jeżdżąc codziennie , a tu od razu to się odczuwa po kilku minutach jazdy to coś jest nie tak .
                                        Chodzi o bezpieczeństwo i komfort który miałem w II
                                        Tomi

                                        Komentarz

                                        • =Walter=
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 30

                                          #70
                                          Fotom, jeździłem moją nową O3 (w podpisie zdjęcie z dnia odbioru) akurat podczas tegorocznego "ataku" zimy. Wypadła trasa i nie miałem wyjścia. Śnieżyca, ślisko, bo zima znów zaskoczyła. Po pierwszym zakręcie już miałem dość. Miałem zamiar wrócić i pojeździć wcześniej na "placyku" po lodzie. Jednak pojechałem. Najpierw piłowałem 40 kurczowo trzymając kierownicę i siłą woli prowadząc samochód właściwym torem. Okazało się, że nie trzeba. Auto bardzo ładnie trzyma tor, a drobne uślizgi nic nie znaczą, bo właściwie samo wraca bez cudowania kierownicą. Dalsza droga była przyjemnością. Ubity śnieg lekko oblodzony 70 - 80, z poślizgu pięknie wychodzi po odjęciu gazu i lekkiej kontrze kierownicą. Jest przewidywalna i stabilna. Po przejechaniu 150 km po lodzie, śniegu, błocie na Barum polaris (średnie opony ale darowanemu koniowi itd.), mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że prowadzi się bardzo dobrze i czuję się w niej pewnie w zimowych warunkach.

                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • lukrys
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 435

                                            #71
                                            =Walter= mam te same opony i to samo twierdzę co Ty autko super sie trzyma drogi

                                            Komentarz

                                            • himi
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1115
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                              #72
                                              Miałem nadwrażliwe wspomaganie w civicu. Wolę chyba to przyciężkie w 02

                                              Komentarz

                                              • CHRIS3355
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 74

                                                #73
                                                roznice czuc po przestawieniu w drive set up. w pozycji sport kierownica obraca sie ciężej.
                                                CZERWIEŃ CORRIDA, LATO 18" FELGI GOLUS, ZIMA 18" FELGI TURINI.

                                                Komentarz

                                                • bob_best
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 744
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #74
                                                  Re: Prowadzenie - wspomaganie

                                                  Zamieszczone przez Radzio89
                                                  Po jakiś 500 km zauważyłem, że wspomaganie w O3 jest bardzo czułe, może aż za czułe, na prostym odcinku ruchy kierownicą muszą być delikatne, czasami czuje się jak bombel na wodzie i musze ciągle delikatnie kontrować kierownicą, Wy też tak macie?
                                                  dziś wreszcie udało mi się zweryfikować to co pisaliście. Wyjechałem autem na ori alu 16'' z zimówkami 205/55 z indexem H - początkowo jazda rzeczywiście była średnia i trochę napawało mnie to smutkiem (auto trochę jakby myszkowało, a przy lekkich skrętach kierownicą tył jakby lekko nie nadążał za przodem). Po przejechaniu kawałka zdecydowałem się na pomiar ciśnienia - 3.0 przód i 2.9 tył, upuściłem do 2.4 przód i 2.3 tył - normalnie jak ręką odjął. Auto jedzie jak po sznurku, jedyne co mogę potwierdzić to że wspomaganie jest czułe, ale to kwestia kilkunastu kilometrów i ja się przyzwyczaiłem. Wszystkim którzy mają problem myszkowania radzę sprawdzić ciśnienie powietrza w kołach.
                                                  Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  • greg505
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1239

                                                    #75
                                                    Re: Prowadzenie - wspomaganie

                                                    Zamieszczone przez bob_best
                                                    Zamieszczone przez Radzio89
                                                    Po jakiś 500 km zauważyłem, że wspomaganie w O3 jest bardzo czułe, może aż za czułe, na prostym odcinku ruchy kierownicą muszą być delikatne, czasami czuje się jak bombel na wodzie i musze ciągle delikatnie kontrować kierownicą, Wy też tak macie?
                                                    dziś wreszcie udało mi się zweryfikować to co pisaliście. Wyjechałem autem na ori alu 16'' z zimówkami 205/55 z indexem H - początkowo jazda rzeczywiście była średnia i trochę napawało mnie to smutkiem (auto trochę jakby myszkowało, a przy lekkich skrętach kierownicą tył jakby lekko nie nadążał za przodem). Po przejechaniu kawałka zdecydowałem się na pomiar ciśnienia - 3.0 przód i 2.9 tył, upuściłem do 2.4 przód i 2.3 tył - normalnie jak ręką odjął. Auto jedzie jak po sznurku, jedyne co mogę potwierdzić to że wspomaganie jest czułe, ale to kwestia kilkunastu kilometrów i ja się przyzwyczaiłem. Wszystkim którzy mają problem myszkowania radzę sprawdzić ciśnienie powietrza w kołach.
                                                    Rozumie ze odebrales wlasnie autko z salonu?
                                                    Powinienes dostac pelna checkliste do wydania samochodu, w jedym z podpunktow jest ustawienie prawidlowego cisnienia, pewnie tego nie zrobili. Zglos to w aso, niech ktos dostanie za to po dupie.
                                                    Black magic

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...