Po jakiś 500 km zauważyłem, że wspomaganie w O3 jest bardzo czułe, może aż za czułe, na prostym odcinku ruchy kierownicą muszą być delikatne, czasami czuje się jak bombel na wodzie i musze ciągle delikatnie kontrować kierownicą, Wy też tak macie?
Radzio89, jeździłem 1,6 tdi i też to zauważyłem
jak dla mnie jest to męczące- cały czas na trasie trzeba kontrować bo auto jakby "myszkowało" po drodze
zwłaszcza przy bocznym wietrze
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
a głupoty piszecie;p Prowadzenie tego samochodu jest super a porównanie mam z audi a4 b6, fordem focusem mk 1, Fordem Mondeo Mk 3, Oplem Astra 3, Hondą Accord 7,8,
Wszystko autka oczywiscie znajomych :P Jedynie co to troche głośniejsze zawieszenie tylne jest w Octavii ale to może również przez wielki bagażnik słychać czasem na większych nierównościać jakieś odglosy. Pozdrawiam
[ Dodano: Sob 01 Lut, 14 16:55 ]
a po za tym samochód piękny duży w środku, małe spalanie, wszystko na plus, wkoncu cały volkswagen :P
wyobraź sobie że każdy z nas ma porównania z innymi pojazdami
i ja jeżdżąc na codzień O3 1,6tdi, O2RS, A4 quattro, BMW x1 ( i żadne z tych aut nie jest moich znajomych :roll: ) mogę ci powiedzieć że to O3 którym jeżdżę prowadzi się jak samochodzik na pedały gdzie każdy ruch kierownicą prowadzi do skręcania kół :wink:
inne auta (znajomych) też prowadziłem :diabelski_usmiech
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Ja również zauważyłem , że wspomaganie za lekko chodzi i przy wyższych prędkościach jest to bardzo denerwujące ale u mnie może to być związane z mniejszym rozmiarem opon zimowych (195R15).
I do tego opony zimowe raczej z mniejszym indeksem prędkości ? Już dawno temu zauważyłem, że samochód ( nie tylko Octavia) ma tendencję do myszkowania tym większe im mniejszy jest indeks prędkości opony. Miałem w jednym z samochodów indeks T do 190 km/h w zimowych (dobrych) oponach i samochód myszkował już przy 100 km/h po zmianie na letnie w indeksie V do 240 km/h (ten sam rozmiar) samochód stawał się jak "przyklejony" do jezdni. Przy zmianie opon na letnie (bo to chyba we wszystkich Octavia mają indeks V w letnich) poczujecie różnice. Im większy indeks prędkości tym większa stabilność prowadzenia już nawet przy 100 km/h
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
Witam.
Właśnie przesiadłem się z fabii I combi 2004 na O3 lift. Powiem wam, że mam mieszane uczucia. W fabii servo elektrohydrauliczne aktywne. Na parkingu kręcę jednym palcem. Pełne wyczucie trakcji. Po nawet lekkim skręcie kierownica odbija do zera. W O3 jest gorzej, tak gorzej. Wspomaganie słabsze, lub przynajmniej takie wrażenie, kierownica kręci się jak w jakiejś masie, nie odbija łatwo. Przy delikatnych skrętach trzeba ją do zera poprowadzić. Samochód myszkuje co nie miało miejsca w fabii i octavii 2, którą również jeździłem. O3 jeździłem trzema różnymi autami na testach. Wszystkie to samo. Może jest to kwestia kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (zbyt mały), bo mam wrażenie jakby koła zjeżdżały raz w lewą raz w prawą koleinę. Być może to tylko subiektywne odczucia, ale z tego co czytałem powyżej nie jestem odosobniony. Poza tym auto super i mam nadzieję, że te odczucia miną.
Pozdrawiam.
Ciekaw jestem czy ktoś jechał 200km/h O3 i jak się prowadzi z taką prędkością?
jechałem trochę ponad 200 parę razy GPS notował 207 km/h i jakoś nie czułem dużego dyskomfortu poza akustycznym (powyżej 160 km/h już słychać prędkość i to jest prędkość max żeby jeszcze pogadać przez telefon) oczywiście wyjazd z za ekranów stanowi pewne wyzwanie ale nie ma co demonizować C-klasa C200 prowadzi się podobnie z tym, że tam do 180 - 200 km/h można gadać przez telefon) Opony 225/45/17 Lato sportmaxxy zima pirelli sottozero
a głupoty piszecie;p Prowadzenie tego samochodu jest super a porównanie mam z audi a4 b6, fordem focusem mk 1, Fordem Mondeo Mk 3, Oplem Astra 3, Hondą Accord 7,8,
Wszystko autka oczywiscie znajomych :P Jedynie co to troche głośniejsze zawieszenie tylne jest w Octavii ale to może również przez wielki bagażnik słychać czasem na większych nierównościać jakieś odglosy. Pozdrawiam
[ Dodano: Sob 01 Lut, 14 16:55 ]
a po za tym samochód piękny duży w środku, małe spalanie, wszystko na plus, wkoncu cały volkswagen :P
Ja wiem czy takie głupoty. Do swojej "nówki" porównujesz Kolego wozy które najlepsze lata mają już dawno za sobą. Focus, B6 mają realnego przebiegu pewnie już powyżej 300tkm a reszta pewnie już jest grubo po 100 tkm. Żeby mieć jasny obraz trzeba się przejechać nowymi odpowiednikami tych wozów.
Pozdrawiam
Ciekaw jestem czy ktoś jechał 200km/h O3 i jak się prowadzi z taką prędkością?
Ja jechałem 230, ale w trybie sport . Układ wtedy jest sztywniejszy, o wiele lepiej się jedzie. Kiedyś zapomniałem przełączyć na autostradzie i faktycznie nie kieruje się najlepiej. Nie wiem jednak, czy tryb normalny jest odpowiednikiem "normalnego" w autach bez wyboru profilu jazdy.
Ad1. Trakcja. Tak to już jest przy napędzie na jedną oś.
Było juz o tym i ludzie się upierali, że 4x4 nie jest potrzebne
Ostatnio na asfaltach jest wciąż syf wskutek wilgoci z rana. Latem będzie lepiej.
Ad.2 Myszkowanie. Szersze opony z niższym profilem bardzo pomogają czuć niedoskonałości jezdni. Im szersze opony tym bardziej auto będzie wrażliwe na wszelkie koleiny i nierówności na drodze. Na którymś zagranicznym forum był temat dziwnego zachowania wspomagania kierownicy. Ponoć jest na to poprawka oprogramowania.
Po jakiś 500 km zauważyłem, że wspomaganie w O3 jest bardzo czułe, może aż za czułe, na prostym odcinku ruchy kierownicą muszą być delikatne, czasami czuje się jak bombel na wodzie i musze ciągle delikatnie kontrować kierownicą, Wy też tak macie?
ja co prawda nie mam swojej O3, ale jeździłem trochę demówkami:
- O3 Combi na zimowych 16'',
- 2x O3 liftback na 17''
W żadnej w sumie nie stwierdziłem problemów, każdą jechałem powyżej 100km/h, jedną nawet ok. 150km/h - wszędzie jak po sznurku bez myszkowania. Trochę to w sumie dziwne.
Komentarz