Prowadzenie - wspomaganie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Leniwiec
    Rider
    • 2009
    • 624
    • Octavia IV (NX3)
    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

    Odebrałem dziś auto z ASO i wg opinii SAP problem ze wspomaganiem to temat oprogramowania. Wg TPI 2039443/1 rozwiązaniem jest aktualizacja/optymalizacja sterowników wspomagania. Może ktoś przytoczyć dokładniejszą treść tego TPI?
    ASO twierdzi, że to rozwiązuje problem. Nie mam obecnie jak tego sprawdzić, więc do momentu dłuższego wyjazdu muszę wierzyć na słowo :|
    Pozdro

    Komentarz

    • Kinzi
      L&K
      • 2005
      • 1275
      • Superb III (3V3)

      Byłem ostatnio w serwisie wymienić filtr kabinowy i powiedzieli mi, że Skoda zaleciła obowiązkową aktualizację oprogramowania. Jak zapytałem w jakim celu to oczywiście... nie znali odpowiedzi.
      Ale jeżeli robili aktualizację pod tym kątem to niestety nic nie wniosła. Auto prowadzi się dokładnie tak samo, jak przed i nadal myszkuje.
      Octavia TDI

      Komentarz

      • Leniwiec
        Rider
        • 2009
        • 624
        • Octavia IV (NX3)
        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

        Pojeździłem kilka dni po tej aktualizacji czy co tam było robione i coś mi nie gra.
        Dłuższej trasy nie miałem okazji póki co zaliczyć, więc nie wiem jak zachowuje się teraz na autostradzie i czy nadal się blokuje przy takiej jeździe na wprost.
        Ale tak jeżdżąc po mieście plus szybsze odcinki na obwodnicy, to mam wrażenie, że ta cała aktualizacja softu zmieniła siłę wspomagania w sposób bardzo niefajny.
        Bez względu na to, jaki tryb mam ustawiony w Drivesetup to przez pierwsze kilka stopni obrotu kiery w prawo czy w lewo leci luźno że hej. Czy to będę jechał 50 czy 100 km/h.
        Nie mam jak to porównać do tego co było, ale wydaje mi się, że w trybie np Sport kiera chodziła wyraźnie ciężej od najmniejszego ruchu nią, szczególnie przy szybszej jeździe.
        Teraz jest kilka stopni luzu i potem opór mniejszy lub większy w zależności od wybranego programu.
        Koledzy, jak to u Was wygląda?
        Bo mam wrażenie, że ta cała "aktualizacja" to po prostu zwiększenie siły wspomagania w początkowej fazie obrotu kierą na każdym programie, czyli pic na wodę.

        A tak z innej beczki, to czy jest wielkim problemem przestawić kierownicę o 1-2 stopnie? Przy okazji wcześniejszego serwisu coś wymieniali w zawieszeniu i od tego czasu kiera jest minimalnie bo minimalnie, ale przestawiona (wg mnie). ASO twierdzi, że jest ok, a w ogóle to nawet jakby to taka minimalna różnica jest nie do ustawienia. Może jestem walnięty, ale mi to jednak cholera przeszkadza :evil:
        Pozdro

        Komentarz

        • mac_aaron
          Elegance
          • 2012
          • 984
          • Octavia III (5E3)
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          Zamieszczone przez Leniwiec
          A tak z innej beczki, to czy jest wielkim problemem przestawić kierownicę o 1-2 stopnie? Przy okazji wcześniejszego serwisu coś wymieniali w zawieszeniu i od tego czasu kiera jest minimalnie bo minimalnie, ale przestawiona (wg mnie). ASO twierdzi, że jest ok, a w ogóle to nawet jakby to taka minimalna różnica jest nie do ustawienia. Może jestem walnięty, ale mi to jednak cholera przeszkadza :evil:
          Mi w ASO powiedzieli, że kierownica ma jedno ustawienie i nie da się jej wyrównać. Miałem przekręconą w lewo o 1-2 stopnie i zrobienie geometrii to zlikwidowało.

          Komentarz

          • GrzesWroc
            Ambiente
            • 2015
            • 166
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            W końcu zajechałem do serwisu z problemem jeżdżenia auta po całej drodze i blokującej się kierownicy. Oczywiście w trakcie jazdy próbnej wykonanej przez Pana przyjmującego do serwisu kiedy w końcu usłyszałem po raz chyba trzeci czy czwarty- "wie Pan - to wspomaganie jest elektryczne i wszystko jest w porządku i tak ma być i że nikt jeszcze nie zgłaszał tego problemu" nie wytrzymałem, wydarłem się i spytałem czy jest poważny i czy widzi i czy czuje jak auto się prowadzi. Gość w końcu sam chyba pojął że nie wszystko jest gitara i przyjął samochód. Na szczęście mam w tym serwisie "za kurtyną" że tak powiem znajomego. Ustawili na nowo czujnik położenia koła (skalibrowali go), wgrali nowy soft układu wspomagania kierownicy i wybrali ustawienie komfortowe a nie sportowe. Rewelacji nie ma ale auto prowadzi się jednak o wiele lepiej. Przede wszystkim "zluzowała" się kierownica i łatwiej jest zapanować na samochodem.

            Komentarz

            • Leniwiec
              Rider
              • 2009
              • 624
              • Octavia IV (NX3)
              • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

              A ja chyba będę miał przeprawę z ASO lub idąc dalej z SAP, bo po tych całych "aktualizacjach" jest niewiele lepiej jak było, a gwara mi się zaraz kończy. Od czasu tej "naprawy" jeździłem w większości po mieście, więc nie byłem pewien efektu, ale dziś zrobiłem trasę i nadal kiera się blokuje, np. na autostradzie :evil:
              Pozdro

              Komentarz

              • Kinzi
                L&K
                • 2005
                • 1275
                • Superb III (3V3)

                Byłem wczoraj na przeglądzie po 30 tys. km.
                Zgłosiłem temat wspomagania i...
                Tematu uszkodzonych wspomagań nie znają, ale dostali nowego softa do jego sterowania. Wgrali. Dodatkowo oczyścili wewnętrzną stronę felg twierdząc, że było na nich sporo zanieczyszczeń.

                Efekt: po dzisiejszej trasie do Łodzi i z powrotem stwierdzam, że jest dużo lepiej. Może nie idealnie, ale auto stało się dużo stabilniejsze i trzyma się swojego pasa podczas jazdy. Blokowanie kierownicy na chwilę obecną jest niewyczuwalne.

                Zatem może to nie problem mechaniczny tylko elektronika daje o sobie znać.
                Octavia TDI

                Komentarz

                • GrzesWroc
                  Ambiente
                  • 2015
                  • 166
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  Też mi się wydaje, że to problem elektryczny/elektroniczny a nie mechaniczny co nie zmienia faktu, że naprawdę wielooooma samochodami jeździłem już w życiu ale w przypadku Octavii działanie układu kierowniczego oceniam jednoznacznie: nieporozumienie. I nie tłumaczy tego w żaden sposób fakt, że jest to wspomaganie elektryczne - to bzdurne gadanie olewatorów z serwisu nie mających większego pojęcia.

                  Komentarz

                  • pari23
                    Classic
                    • 2013
                    • 28

                    Witam. Wczoraj odebralem samochod po wymianie przekladni. Jak juz pisalem wczesniej tez mialem opor na kierownicy po ktorego przelamaniu kiera krecila sie juz swobodnie. Przed wymiana oprocz oporu mialem jeszcze dziwny dzwiek delikatnego buczenia podczas maksymalnego skretu kol przy toczeniu sie i staniu w miejscu. Po wymianie oba objawy zniknely choc jeszcze musze zrobic jakas trase zeby sprawdzic czy opor nie pokaze sie przy dluzszej jezdzie.
                    Generalnie na wstepie mechanik po przejechaniu 50 km na s8 nic nie zauwazyl i nie chcieli sie tym zajac...!!! Dopiero gdy ostro zaprotestowalem wezwali mistrza warsztatu ktory powiedzial ze zna temat i zamowi przekladnie do wymiany. Nawet nie chcial sie przejechac zeby sprawdzic czy blokuje.
                    Najlepsze jest to ze chcieli mi wmowic ze ten opor zalezy od wyboru profilu jazdy itp...
                    Biały RS kombi TSI

                    Komentarz

                    • Leniwiec
                      Rider
                      • 2009
                      • 624
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                      pari23, a w jakim ASO zgłaszałeś ten problem z blokowaniem kierownicy?
                      Mi po "aktualizacji oprogramowania" twardo wmawiają, że problemu już nie ma, a że jest inaczej to pokazać im nie mam gdzie, bo po mieście i w okolicach jest to niewyczuwalne. Ale jak jadę gdzieś dalej i zaliczam A4 to mam powtórkę z rozrywki jak byk :evil:
                      Teraz weź udowodnij, że nie jesteś wielbłądem i nie zmyślasz :?
                      Może inne ASO by im wytłumaczyło o co chodzi?
                      Pozdro

                      Komentarz

                      • pari23
                        Classic
                        • 2013
                        • 28

                        polmot polczynska warszawa. Mistrz tlumaczyl mi ze olej czy jakis smar w przekladni nie pracuje poprawnie nie dajac odpowiedniego smarowania i z tego wychodza te zaciecia na kierownicy. Z tego co pisal Sobol to aso na.ursynowie zna najbardziej temat i wymieniaja od razu. Ja tez na pozatku tez sie niezle wk...em jak przez tel uslyszalem ze fura do odbioru i wszystko z ukladem kierowniczym jest ok... Na szczescie mistrz wiedzial oco chodzi
                        Biały RS kombi TSI

                        Komentarz

                        • Kinzi
                          L&K
                          • 2005
                          • 1275
                          • Superb III (3V3)

                          U mnie temat powrócił. Blokowanie nadal występuje. Rzadziej niż wcześniej, ale jednak jest.
                          Octavia TDI

                          Komentarz

                          • Leniwiec
                            Rider
                            • 2009
                            • 624
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                            Kinzi, czyli nie tylko mi się wydaje, że ta cała szumna aktualizacja to takie maskowanie syfa pudrem. Coś jest spierdzielone i tyle.
                            Pozdro

                            Komentarz

                            • Kinzi
                              L&K
                              • 2005
                              • 1275
                              • Superb III (3V3)

                              Myślę, że tak. Po świętach będę z nimi walczył. Jak nie to może wystarczy podjechać do Warszawy do wskazywanego powyżej ASO, który wie o co chodzi i od ręki wymieni przekładnię...

                              [ Dodano: Sro 22 Kwi, 15 23:04 ]
                              Panowie, nie wiem o co chodzi, ale po zmianie opon na letnie problem ustał...
                              O co chodzi...?
                              Nie mam opon z dolnej półki.

                              [ Dodano: Sob 17 Paź, 15 16:34 ]
                              Odgrzewam kotleta... Ostatnio wracałem z Kielc i co... Kierownica ponownie lekko się blokuje. Zacząłem się już zastanawiać czy czasem temperatura nie ma na to wpływu?
                              Octavia TDI

                              Komentarz

                              Pracuję...