Mi juz tez nie szarpie, nie wiem czy się nauczyłem zmieniać bieigi delikatniej nawet jak ruszam z gazem w podłodze czy mija po 10k
[1.8 TSI Manual] Szarpanie przy zmianie biegów
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez tadfiWitam,
byłem w tym tygodniu w ASO na wymianie głośnika z parktronika i jako usterkę zgłosiłem szarpanie podczas ruszania i przy zmianie niższych biegów. Wgrali mi nowe oprogramowanie i jak ręką odjął, problem zniknął.O3 1.8 TSI Blue Race
Komentarz
-
-
Miałem jeszcze terkotanie na wolnych obrotach, wibracje na pedale sprzęgł. A tak ogólnie to podejrzenie wady skrzyni bo zgrzyta mi wsteczny jak szybko załączam. Ze skrzynia jest wszystko w porządku, bieg wsteczny nie ma u nas synchronizatora. Tak ogólnie to serwis seata nie robi zbytnio problemu, najlepszy serwis jaki znam, dlatego wybrałem seata.mati
Komentarz
-
-
U mnie (1.4 TSI) też potrafi szarpnąć, ale mam wrażenie że częściej przy wysprzęglaniu (głownie 1-ki i 2-ki), niż po wrzuceniu biegu. Po kilkudziesięciu km prób zauważyłem, że szarpnięcie nie pojawia się lub jest znikome po b. szybkim wciśnięciu sprzęgła i b. powolnym jego puszczeniu (z delikatnym dodaniem gazu).
Czy orientujecie się, czy do 1.4 TSI też jest jakiś update softu?
Komentarz
-
-
Witam,
Jestem nowym posiadaczem O3, wcześniej był Golf 6 1.4 TSI CAXA. Jeżeli chodzi o zmianę biegów z 1 na 2 to jest podobnie jak w Golfie czyli lekko szarpie oraz przy szybkim dynamicznym ruszaniu jest też odgłos takiego metalicznego strzału. Miałem tak przez 4 lata i nic się złego z autem nie działo oprócz wrażeń estetycznych - wspomniane odgłosy i szarpnięcie.
W O3 zauważyłem natomiast szarpanie również przy spokojnych zmianach z 2 na 3 oraz czasami z 3 na 4 co w Golfie nie występowało. Co ciekawe jeżeli w wyborze profilu przejdę na tryb sport to mam wrażenie płynniejszej zmiany biegów, jakby zaczął występować taki między gaz przy zmianach biegów. Wtedy czy jadę spokojnie czy dynamicznie auto zmienia biegi niemal płynnie. Czy ktoś ma podobnie odczucia odnośnie trybu sport?
[ Dodano: Wto 14 Kwi, 15 13:53 ]
Zrobiłem od stycznia ~7 kkm i dalej to samo.
Szarpie cały czas tak samo albo nawet bardziej. Ktoś mający 1.8 TSI też to dalej odczuwa? Ja spróbuję od zasugerowania ASO aktualizacji softu silnika...Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
Dodam tylko, że kolega z bloku kupił Madzię 3 2.0 w manualu. Klnie jak szewc bo kangurki robi praktycznie codziennie właśnie na pierwszych dwóch biegach. Jako, że jest w temacie to okazuje się że TTTM :roll: Bardzo czułe sprzęgło i na prawdę trzeba się bardzo starać, żeby nie skakać tym autem :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg505sebkoch, lejesz 95 czy 98?Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebkochZamieszczone przez greg505sebkoch, lejesz 95 czy 98?Black magic
Komentarz
-
-
Chyba jednak coś w tym jest. Zalałem 49l 98 i jest spora różnica. Zdecydowanie silnik pracuje mniej narowiście jadąc na zimnym a na rozgrzanym ma jakby większą kulturę pracy i bardziej gładko idzie z niskich obrotów np na 5 biegu.
Teraz czy to kwestia benzyny 95 nie mającej w rzeczywistości takiej liczby oktanów a 98 pewnie ma 96-97 i silnik dopiero wtedy działa jak powinien na 95... :twisted:
Zawsze leję na tej samej stacji 123 Statoil, Golf 1.4 TSI CAXA nie miał takich problemów na tej benzynie.Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebkochSzarpie cały czas tak samo albo nawet bardziej. Ktoś mający 1.8 TSI też to dalej odczuwa?
mogę potwierdzić, efekt szarpania w 1.8 w manualu.
Zwłaszcza na zimno jest to odczuwalne. Myślałem, że trzeba się nauczyć tego sprzęgła, ale po 15 tys. km nadal muszę się starać, aby nie szarpać, tj. muszę dawać więcej gazu i z nienaturalnym opóźnieniem odejmować sprzęgło.
Z rozgrzanym silnekiem i na wyższych biegach nie ma problemu.O3 1,8 TSI
Komentarz
-
-
Też mi się tak wydaje. W golfach 6 był taki problem, wgrywali nowy soft i po problemie... Skoda twierdzi, że nie ma innego softu dla 1.8...Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
U mnie tez szarpie dokładnie tak jak opisujecie.
Byłem w zeszłym tygodniu w serwisie, Wgrali mi aktualizacje softu która wyskoczyła podczas przyjmowania do samochodu.
Na koniec mechanik sie przejechał i powiedział ze nic nie czuje
Niestety nie byłem podczas jazdy próbnej.
Jak wsiadłem z powrotem to okazało sie ze jak szarpalo tak szarpie ale już nie miałem czasu wracać.
Trzeba ruszać w miarę dynamicznie i wtedy jest okPowered by R-Performance
Komentarz
-
-
Już myślałem, że tylko ja to odczuwam...
Generalnie silnik dostaje jakby za mało "gazu" podczas ruszania lub jazdy na samym silniku bez gazu np. na 2-biegu po parkingu auto prawie gaśnie kiedy wykonuję jakieś skręty.
Zamieszczone przez ClipTrzeba ruszać w miarę dynamicznie i wtedy jest ok
Ogólnie psuje to w dużym stopniu wrażenia z jazdy i już mnie mocno irytuje. Serwis oczywiście twierdzi, że nie ma innego softu dla tego auta.
Chyba jedynym rozwiązaniem jest zrobienie programu pod ten silnik u jakiegoś tunera...Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
Dalej tak samo. Jest minimalna różnica w niskich temp na zewnątrz ale ogólnie mało się zmienia.Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
Cześć
To samo u mnie (CJSA, produkcja końcówka maja 2015). Jeździłem wieloma autami i pierwszy raz mi się zdarzyło, że po 2 tys km nadal mi auto potrafi zrobic kangurka. Na początku próbowałem się nauczyć, ale się nie da.
Do tego na zimnym silniku nie można jechać na 1ce/2ce z lekko wciśniętym gazie, bo szarpie jakby zapłon wypadał. Mam również podobne wrażenia na wyższych biegach podczas mocnego przyspieszania - jakby zapłon wypadał.
Na pewno będę to zgłaszał, bo tak to trochę bezsensu.Biały działkowóz
Komentarz
-
-
Czyli jest nas coraz więcej... :evil:
W przyszłym tyg jadę z tym do ASO, zobaczymy.
Jest jeszcze jedna wkurzająca rzecz. Podczas porannego dogrzewania katalizatora (po odpaleniu auto wchodzi na obroty ok 1000-1100 rpm i tak przez ok 1min pracuje na bogatszej mieszance) jeżeli w tym momencie zacznę jazdę na niskim biegu typu 1 lub 2 potrafi strasznie szarpnąć autem w momencie zakończenia tego dogrzewania. Coś jakby nagłe odcięcie paliwa, gdybym nie był zapięty to można prawie uderzyć o kierownice, jest takie nagłe wyhamowanie mimo wciśniętego gazu w tym momencie. Fatalne w momencie próby włączenia się szybko do ruchu w tym momencie! :evil:Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
Komentarz