[1.8 TSI Manual] Szarpanie przy zmianie biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ceed1
    Rider
    • 2012
    • 461

    #51
    No ja raczej nie włączał bym się do ruchu za szybko po porannym rozruchu po 1 minucie. Silnik zimny a tu już gwałtowne manewry. Problem jest ale niekoniecznie jest bardzo uciążliwy w opisywanych sytuacjach.

    [ Dodano: Sro 17 Cze, 15 15:00 ]
    I żeby nie było. U mnie jest ten sam proces dogrzewania katalizatora. Dla mnie raczej obojętne bo ta 1 minuta to ustawienie nawiewów, ich siły, zapięcie pasów, wymanewrowanie z parkingu/garażu itp.

    Komentarz

    • sebkoch
      Ambiente
      • 2014
      • 231
      • Octavia III (5E3)
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #52
      1. Chyba masz bardzo dużo czasu w życiu...
      2. Jak nie masz tego silnika i nie wiesz jak to wygląda to lepiej nic nie pisz w tym temacie.
      Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

      Komentarz

      • Leniwiec
        Rider
        • 2009
        • 624
        • Octavia IV (NX3)
        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

        #53
        Cholera, a ja się głupi zastanawiałem, jakim cudem przez 1,5 roku nie potrafię się nauczyć płynnie ruszać swoim autem :diabelski_usmiech

        Potwierdzam natomiast wszystko to co napisaliście. Szarpie na 1-2, a na niskich obrotach czasem jakby przerywa zapłon, szczególnie chwilę po rozruchu.
        Szkoda tylko, że gdzieś umknął mi ten temat w trakcie gwarancji, bo nie wpadłem by to zgłosić cholera.

        Chociaż miałem kiedyś kilka sytuacji, że na niskich obrotach zaliczyłem ostrego kangura nie przy zmianie biegów a w trakcie jazdy. Zgłosiłem to nawet na gwarancji, ale oczywiście nic nie znaleźli jak zawsze :twisted:
        Pozdro

        Komentarz

        • Clip
          Elegance
          • 2015
          • 905

          #54
          Próbował ktoś analizować logi z okolic momentu w którym szarpie?

          Na moje oko to przyczyny mogą być mechaniczne (sprzęgło/zamach), programowe (mapy wtrysku, zaplonu, otwarcia przepustnicy itp.) albo w samym sterowaniu np. Silnik krokowy przepustnicy tzn mapa jest dobra tylko silnik krokowy nie potrafi jej dobrze odzwierciedlic np. za wolno reaguje...

          Które ASO w Warszawie jest w miarę ogarnięte żeby to zdiagnozować ?
          Powered by R-Performance

          Komentarz

          • Leniwiec
            Rider
            • 2009
            • 624
            • Octavia IV (NX3)
            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

            #55
            Pytam jako laik, ale czy może to być np. źle skalibrowany pedał gazu? Jest on przecież całkowicie elektroniczny, więc może tu jest problem, hm :|
            Pozdro

            Komentarz

            • Clip
              Elegance
              • 2015
              • 905

              #56
              No to jest wlasnie to o czym pisze. Kat wtrysku, dawka paliwa, otwarcie przepustnicy, kąt zapłonu to wszystko jest funkcją miedzy innymi wcisniecia pedalu gazu.
              Powered by R-Performance

              Komentarz

              • Leniwiec
                Rider
                • 2009
                • 624
                • Octavia IV (NX3)
                • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                #57
                Clip, no widzisz, wychodzi jak bardzo jestem zielony w temacie :lol:

                Ale zawsze mnie zastanawiało, czemu np. czasem puszczając gaz do zera odbywa się to delikatnie i niezauważalnie, a czemu czasem słychać i czuć nieduże stuknięcie :|
                Pozdro

                Komentarz

                • sebkoch
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 231
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #58
                  Dobrze, że w końcu zrobiło się poruszenie w temacie i nie tylko ja to odczuwam w 1.8


                  Myślę, że problem tkwi w ogólnie pojętym oprogramowaniu silnika. Próbowałem kiedyś znaleźć wątek o tej przypadłości na innych zagranicznych forach ale jakoś bez efektu. Może ktoś coś gdzieś znajdzie i wtedy zobaczymy jak w innych krajach sobie z tym radzą. Chyba nie możliwe żeby od czasu wyjścia na rynek O3 z CJSA nie poprawiono tego poprzez oprogramowanie. No chyba, że to jest jakaś cicha/ukryta wada fabryczna jakiegoś elementu...
                  Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                  Komentarz

                  • Kapitan Snuja
                    Ambiente
                    • 2015
                    • 189

                    #59
                    Zastanawiam się nad podjechaniem do ogarniętego tunera na logi - może on cos odczyta i będzie wstanie nakierować. Zawsze wtedy będzie jakiś punkt zaczepienia. Napiszę dziś do niego czy widzi sens w takim podejściu do tematu.

                    Zapytam przy okazji czy moje odczucia o "lekkich zachwianiach" przy mocnym przyspieszaniu wyjdą na hamowani lub logach też.

                    Trzeba spróbować

                    [ Dodano: Czw 18 Cze, 15 10:05 ]
                    Tak mi się po chwili przypomniało - był ktoś na forum z Leonem z CJSA i dołozonym boxem. Czy ktoś kojarzy czy on przed lub po boxie odczuwał to szarpanie?
                    Biały działkowóz

                    Komentarz

                    • sebkoch
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 231
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #60
                      Jest podobny wątek na forum leona. Niestety tylko jeden właściciel 1.8 się tam w sumie wypowiada --> link
                      Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                      Komentarz

                      • Ceed1
                        Rider
                        • 2012
                        • 461

                        #61
                        sebkoch. Nie fochaj się człowieku, ok? Pisałem o temacie dogrzewania katalizatora, który funkcjonuje tak samo u mnie jak i u Ciebie. Tak że nie wymyślaj mi tu mądrości bo sam zacząłeś ten temat. Nie wiem czy zauważyłeś że nie piszę nic o szarpaniu, ruszaniu przy normalnej jeździe. Tu się nie wypowiadam. Dla Twojej informacji mam tyle czasu co i Ty skoro siedzę na forum, czytam i odpisuję. Wiem, że mój post nic nie wniósł ale odpisałem wcześniej normalnie a Ty zaraz skaczesz jakbyś był najmądrzejszy bo posiadasz 1,8 CJSA.

                        Komentarz

                        • sebkoch
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 231
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          #62
                          Skąd wiesz czy procedura dogrzewania katalizatora ma takie same warunki brzegowe w CAXA jak i w CJSA? Zgadujesz czy widziałeś jakieś TPI?

                          Gdybym potrzebował informacji nt. takiego zachowania O2 z silnikiem 1.4 CAXA to napisałbym w odpowiednim temacie w dziale O2.
                          Posiadam jednak 1.8 CJSA, trapi mnie problem więc piszę...

                          Ty nie w nosisz w tym temacie NIC, oprócz typowego trollowania i gadki, że użytkownicy 1.8 pewnie nie umieją jeździć samochodami bo nie czekają aż się silnik dogrzeje...
                          Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                          Komentarz

                          • wojtusj
                            Classic
                            • 2015
                            • 1

                            #63
                            Zamieszczone przez Leniwiec
                            Potwierdzam natomiast wszystko to co napisaliście. Szarpie na 1-2, a na niskich obrotach czasem jakby przerywa zapłon, szczególnie chwilę po rozruchu.
                            :twisted:
                            Potwierdzam - u mnie dokładnie to samo. Octa z 17 tygodnia 2015 (odebrałem 4 maja) przebieg obecnie 1800 km.
                            wojtusj
                            ---------------------------------------------------
                            Octavia III 1.8 TSI Elegance

                            Komentarz

                            • Ceed1
                              Rider
                              • 2012
                              • 461

                              #64
                              sebkoch. Sam sobie dopowiadasz rzeczy, których nie napisałem. Koniec dyskusji i uważaj co piszesz o trolowaniu.

                              Komentarz

                              • Kapitan Snuja
                                Ambiente
                                • 2015
                                • 189

                                #65
                                Ceed1, daj już spokój, bo zaśmiecasz temat swoim trybem jazdy, który nie ma nic wspólnego z tematem.

                                [ Dodano: Sob 20 Cze, 15 18:09 ]
                                Wczoraj przypadkowo, oczywiście kawał drogi od domu w środku nocy z kobietą w ciąży, odkryłem, że wrzucanie wstecznego jest mocno problematyczne w 3/4 prób. Wciskasz sprzęgło i wrzucasz bieg "po Bożemu" i słychać jak w skrzyni z zębów lecą iskry. Bardzo powoli jest ok. Próbowałem ok 30 razy w różnych pozycjach auta. Będę zgłaszał, bo to "4 litery" nie robota. Przy okazji zgłoszę szarpanie.
                                Biały działkowóz

                                Komentarz

                                • AKa
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 572
                                  • Mercedes-Benz

                                  #66
                                  TTTM. Problem "żabek" znika po zapakowaniu większej ilosci pasażerów. Druga metoda- 1ka do okolic 3krpm i zmiana na 2. Albo powolne puszczanie sprzęgła przy zmianie 1->2 (nie piłowanie na polsprzegle- tylko delikatny uslizg). 3 metoda- męczenie serwisu aż producent wyciągnie głowę z tyłka, bo wychodzi na to ze to jest bolączką wspólną "czworaczków VW").

                                  A co do jazdy z boxem- tak samo było. I bedzie- bo zmieniam na inteligentniejszego w ramach gwarancji.
                                  Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                  Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                  Komentarz

                                  • Leniwiec
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 624
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                    #67
                                    Z braku innych pomysłów jakiś czas temu zapytałem o pedał gazu, ale teraz tak się zastanawiam, czy może coś w tym jest na rzeczy :|

                                    Od zeszłego tygodnia jeżdżę wyłącznie na ustawieniu Sport w DriveSetup (ustawienia Indywidualne, silnik na Sport, reszta na Normal/Eco) i ani razu nie miałem problemu z szarpaniem, a trasy robię te same co zawsze i jeżdżę tak samo spokojnie po mieście.
                                    Z racji tego, że ustawienie to w rzeczywistości cudów z silnikiem nie robi a zmienia wyłącznie szybkość reakcji pedału gazu, to może faktycznie z tym jest problem :?:

                                    Pamiętam, że domyślne ustawienia Eco podarowałem sobie już po jednej jeździe, bo reakcja na gaz to było dla mnie jakieś nieporozumienie. W praktyce zostało Normal do miasta i Sport w trasy. Problem z szarpaniem dokucza mi w mieście.

                                    Czy ktoś z posiadaczy tego silnika i DriveSetup może to potwierdzić?
                                    Bo jak rozumiem przy braku DriveSetup w aucie domyślnie użyte jest właśnie ustawienie Normal dla pedału gazu.

                                    Ale to taka moja dedukcja i moje obserwacje mogą być błędne
                                    Pozdro

                                    Komentarz

                                    • lockin
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 691
                                      • Superb II (3T4)

                                      #68
                                      Zamieszczone przez AKa
                                      Druga metoda- 1ka do okolic 3krpm i zmiana na 2. Albo powolne puszczanie sprzęgła przy zmianie 1->2 (nie piłowanie na polsprzegle- tylko delikatny uslizg)
                                      Potwierdzam, spróbuje jeszcze potestować różnice przy trybach jazdy DriveSetup jak pisał Leniwiec...
                                      JEST >>> O2FL by Lockin

                                      BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                      BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                      BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                      BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                      Komentarz

                                      • bronek83
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 18

                                        #69
                                        Również wyczuwałem szarpanie w trybie normal i dzisiaj sprawdziłem w trybie sport i szarpania rzeczywiście nie ma. Spróbuje też pokombinować w ustawieniach indywidualnych żeby sprawdzić który parametr jest odpowiedzialny za szarpanie.

                                        Komentarz

                                        • Leniwiec
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 624
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                          #70
                                          bronek83, chodzi o ustawienia silnika, czyli de facto szybkość reakcji pedału gazu. Nic innego związanego z silnikiem nie zmienisz w ustawieniach indywidualnych.

                                          lockin, jak Twoje wrażenia? Jeździłeś na ustawieniu Sport?
                                          Pozdro

                                          Komentarz

                                          • Kapitan Snuja
                                            Ambiente
                                            • 2015
                                            • 189

                                            #71
                                            Mi się udało opanować jedynkę bez szarpania - 80% startów robię bez szarpania. Przytrzymuję chwilę dłużej sprzęgło pod koniec. Niestety dwójki nie ogarniam a im bardziej się staram tym bardziej szarpię albo wkręcam silnik na sprzęgle. Iście wku..irytująca sprawa.
                                            Biały działkowóz

                                            Komentarz

                                            • lockin
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 691
                                              • Superb II (3T4)

                                              #72
                                              Zamieszczone przez Leniwiec
                                              lockin, jak Twoje wrażenia? Jeździłeś na ustawieniu Sport?
                                              Sprawdzałem tylko Normal vs Sport i jest trochę lepiej ale nadal czuć że ten silnik nie lubi niskich obrotów przy zmianie biegów i wg mnie tak już zostanie. Inna sprawa co dokładnie robi zmiana trybu na Sport że jest trochę lepiej ?

                                              Zamieszczone przez Kapitan Snuja
                                              Mi się udało opanować jedynkę bez szarpania
                                              U mnie z jedynką nie ma problemów, jedynie zmiana 1>2
                                              JEST >>> O2FL by Lockin

                                              BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                              BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                              BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                              BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                              Komentarz

                                              • zibitaxi
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 11
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #73
                                                Hejka,

                                                Mnie rowniez, dotknal problem szarpania przy zmianie z 1>2 oraz metaliczny stuk przy puszczeniu sprzegla. Praktycznie od samego poczatku jak kupilem auto w zeszlym roku. Wtedy zglaszalem to po 3tys ale dowiedzialem sie jedynie, ze powinno sie ulozyc.
                                                W poniedzialek oddalem ponownie (przy 12tys km) i tym razem jednak dopatrzyli sie usterki sprzegla i dzisiaj ma przyjechac nowe na wymianie.
                                                Jak odbiore samochod w tym tygodniu to podziele sie wrazeniami czy szarpanie i metaliczny odglos ustaly.

                                                Nie wiem czy mialo znaczenie, ale przy zglaszaniu usterki zarzadalem informacji na pismie, ze sprzeglo jest w pelni sprawne.

                                                Pozdro
                                                Darek

                                                PS Niestety czesci dzisiaj nie dojechaly, umowilem sie na przyszly poniedzialek wiec we wtorek powinienem miec auto sprawne i wtedy dam Wam znac.

                                                EDIT 2015/07/21:
                                                Żeby już dokończyć temat 1.4 i sprzęgła...dzisiaj odebrałem auto po wymianie kompletu sprzęgła i po pierwsze, nie ma tego dziwnego odgłosu i po drugie, zmiana 1>2 jest teraz duuużo płynniejsza (mam wrażenie, że zmiana kolejnych biegów również jest płynniejsza). Myślę, że teraz to kwestia nauczenia się nowego sprzęgła i będzie miód.
                                                Skoda Octavia 3 Kombi 1.4TSI 140KM Blue Denim
                                                Elegance+Fresh+dodatki mi niezbędne

                                                Komentarz

                                                • lockin
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 691
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez zibitaxi
                                                  Mnie rowniez, dotknal problem szarpania przy zmianie z 1>2 oraz metaliczny stuk przy puszczeniu sprzegla.
                                                  Tylko 2 małe sprawy:
                                                  - tu jest mowa o silniku 1.8 TSI
                                                  - nie napisałeś czy wymiana sprzęgła została uznana z powodu szarpania czy metalicznego dźwięku, którego w 1.8 TSI nie ma/nie miał nikt
                                                  JEST >>> O2FL by Lockin

                                                  BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                                  BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                                  BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                                  BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                                  Komentarz

                                                  • zibitaxi
                                                    Classic
                                                    • 2009
                                                    • 11
                                                    • Octavia III combi (5E5)
                                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                    #75
                                                    @lockin

                                                    Masz rację, zgapiłem się z 1.8 w ferworze walki.
                                                    A co do drugiej sprawy to wymiana z powodu tego dźwięku...

                                                    Tak więc w zasadzie to sorki za wprowadzanie zamieszania, chociaż może komuś z 1.4 przewinie się ten temat przez palce.

                                                    Pozdro
                                                    Skoda Octavia 3 Kombi 1.4TSI 140KM Blue Denim
                                                    Elegance+Fresh+dodatki mi niezbędne

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...