blind_walker, dziękuję za zaproszenie. Wszystkiego dobrgeo dla nowożeńców :szeroki_usmiech
U mnie po kawie, cieście, lodach i torcie :diabelski_usmiech
Witam.
Sprawa tylko z pozoru jest błaha. W mojej O3 po 9 miesiącach normalnego użytkowania i przy przebiegu 14 000 km zauważyłem spore przetarcie od pasów na obudowie słupka B (miejsce, z którego "wychodzą" przednie pasy bezpieczeństwa). Mocne przetarcie widać po stronie kierowcy (wiadomo, częściej używane pasy), ale po stronie pasażera też się zaczęło. Moim zdaniem coś tu jest nie tak tym bardziej, że sprawdziłem jeszcze dwa kilkumiesięczne egzemplarze, które miałem w zasięgu ręki i dzieje się w nich to samo. Czy też macie to u siebie? Czy zgłaszaliście w ASO? Mnie bezczelnie zbyto twierdząc, że nie umiem korzystać z pasów i "wysłano" na kurs bezpiecznej jazdy, gdzie korzystania z pasów mam się nauczyć. Ciekawe, prawda? O dziwo w żadnym innym moim aucie nigdy nic takiego się nie działo. Dla przykładu chociażby w 3-letnim Passacie, którego mamy w firmie, z przebiegiem 150 000 km nie ma ani śladu od pasów na tej osłonie. Jeśli ja nie umiem korzystać w pasów, to koledzy którzy jeżdżą w firmie służbowo tymi dwiema O3 o których wspominam wcześniej, chyba też nie umieją. Jakaś epidemia? A może ktoś nas robi w przysłowiowego konia?
Spróbuję wrzucić zdjęcia, mam nadzieję że się uda, robię to tutaj pierwszy raz. Z góry sorry, jeśli coś z fotkami nie wyjdzie.
Bardzo proszę spójrzcie i dajcie znać, jak to u Was wygląda.
Pozdrawiam
Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest
Grad,
pewno oszczędności na jakości plastiku :wink:
Przy okazji przeglądu powiem doradcy by rzucił na to okiem.
Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest
Zgłaszałeś?
Nie dajmy się robić w konia.
Powiem Ci tylko, że zrobiła się z tego niezła afera. Na razie idą w zaparte. A ja mam przeciwko sobie chyba już cały koncern. Nie żartuję. Ciekawe, prawda?
Grad,
pewno oszczędności na jakości plastiku :wink:
Przy okazji przeglądu powiem doradcy by rzucił na to okiem.
Wojti2,
tu nie chodzi o oszczędności na jakości plastiku. To typowy błąd konstrukcyjny. To czarne "coś" po którym jeździ pas, jest zamocowane zbyt głęboko. Powinno być zdecydowanie bardziej na wierzchu, a pas w ogóle nie powinien mieć kontaktu z tym szarym plastikiem (czyli jak mówią fachowcy z obudową słupka B). Już wiesz dlaczego idą w zaparte? Tutaj trzeba byłoby coś przekonstruować i wymienić we wszystkich 03. A wyprodukowano ich już ponad 500 000. Parę EUR by to kosztowało... Już teraz wiesz, dlaczego robią ze mnie idiotę upierając się do upadłego, że nie umiem zapinać pasów?
w OII tez się pas slizga po tym plastiku i się nie wyciera
Mialem to wytarte w dwoch O2, moze nie tak brutalnie, ale slad byl. Glownie za to wine w moim przypadku ponosi wlasnie niskie ustawienie pasa, bo ja sam fotel tez mam na samym dole.
Mialem to wytarte w dwoch O2, moze nie tak brutalnie, ale slad byl. Glownie za to wine w moim przypadku ponosi wlasnie niskie ustawienie pasa, bo ja sam fotel tez mam na samym dole.
Sprawdziłem i przy moim ustawieniu ustawieniu fotela w pozycji najniższej i ustawienie wysokości pasa w pozycji powiedzmy 2/3 możliwości regulacji pas nie zbliża się do tego rejonu.
Takie samo miałem ustawienie w OII i nic się nie wycierało.
Uważam, że każdy ma prawo ustawić pasy tak, jak mu pasuje. Zależy to od wzrostu, ustawienia fotela, na które z kolei ma wpływ długość rąk, nóg itd. I nic się nie powinno wycierać. Ja np. nie mogę pozycjonować pasa wyżej niż mniej więcej w połowie "skali", ponieważ ustawiając go wyżej mam go na szyi. Przecież nie będę jeździł z pasem na szyi.
Oto informacja, jaką dostałem od sprzedawcy części samochodowych:
"Witam,
Ta czesc, jest praktycznei w stanei idealnym, jednak takie
wyślizganie od pasa wystepuje praktycznie we wszystkich uzywanych
czesciach jakie ja widziałem.
Zdjęcia zamieszczam w załączniku
Pozdrawiam Serdecznie"
[ Dodano: Nie 22 Lut, 15 20:50 ]
I jeszcze informacja od jednego z dealerów Skody, który sprzedaje też części używane:
"Witam posiadam taką część ale też ma lekkie przetarcie od pasa jak u
Pana.A jak uniknąć tego przetarcia niestety nie wiem jedynym wyjściem jest
nie zapinać pasa ale nie polecam.Pozdrawiam"
Żyjemy niestety w takich czasach, gdzie się na wszystkim oszczędza. W aucie z 1991 nie miałem problemów, z 2002 trochę tak a przy tym z 2014 dopiero zaczynam się bać co się za chwile spierdoli...
W mojej O2 z 2009 nic się nie wyciera, u mnie plastik na słupku jest jeszcze pokryty materiałem. U zony natomiast w O2 z 2011 wyciera się po obu stronach.
I jeszcze informacja od jednego z dealerów Skody, który sprzedaje też części używane:
"Witam posiadam taką część ale też ma lekkie przetarcie od pasa jak u
Pana.A jak uniknąć tego przetarcia niestety nie wiem jedynym wyjściem jest
nie zapinać pasa ale nie polecam.Pozdrawiam"
"jedynym wyjściem jest nie zapinać pasa" ... o k...wa to Ci wyjscie!
ps. oj te odchudzanie aut, oszczedzanie groszy na materialach... wszystko to coraz bardziej sie sprowadza do zrobienia samochodu jednorazowego uzytku... :evil:
Patrząc na te zdjęcia to wychodzi że każdy kierowca O3 to obowiązkowo 3x w tygodniu odwiedza siłownie. Jeszcze chwila i pas przetnie Wam słupki B i będzie cabrio jak nic. Niestety nie porównam w swojej O3 bo już jej nie mam...
A ja dzisiaj robiłem testy na różnych ustawieniach fotela: przód-tył, góra-dół fotel, góra-dół regulator pasa i nijak w żadnej pozycji pas nie dotyka plastiku w tym miejscu, żeby nie powiedzieć, że w ogóle nie dotyka plastiku (ale tutaj pewności nie mam - nie chciało mi się tak wnikliwie oglądać).
Komentarz