Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O3] CJSA 1.8 manual - "wypadanie zapłonu"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O3] CJSA 1.8 manual - "wypadanie zapłonu"

    Uściślając: witam z Gdańska. Forum znam od kilku lat z pozycji czytelnika i użytkownika O1 tour 1.9 TDI. Skoro jednak dorobiłam się własnej dwójki w skromnej wersji mint, to warto się w końcu zapisać i przedstawić

  • #2
    [O3] CJSA 1.8 manual - "wypadanie zapłonu"

    Witam załogo

    Wcześniej byłem pewien, że wydawało mi się, ale po weekendowym przelocie po "niemieckiej autostradzie" na tempomacie 160, jestem pewien.

    Na zimnym silniku jestem wstanie zrozumieć, że coś tam przymuli, delikatnie szarpnie - choć jest to na mocne przymrużenie oka. Jakoś w innych, czasem mocno używanych autach, nie miałem czegoś takiego.

    Przyspieszanie i czuję jakby auto jechało falami. Idzie idzie i na urywek sekundy zawahanie. Jakby zapłon wypadł. NIe jest to mocne, ale odczuwalne.

    W weekend, tempomat 160 i momentami było czuć wręcz szarpnięcie. Jedziesz jedziesz, szarpnięcie i auto jedzie dalej. Auto ma całe 3000 km przebiegu. Ostatnio było w ASO na sprawdzeniu wrzucania wstecznego. Nie wywaliło żadnych błędów pod kompem.

    Co najśmieszniejsze w druga stronę nie czułem tego a też był tempomat 150-160.

    Ktoś coś podobnego odczuwa?
    Biały działkowóz

    Komentarz


    • #3
      Jakie paliwo zalane i na jakiej stacji? Stacja i wacha sprawdzona?

      Komentarz


      • #4
        Nic podobnego nie stwierdziłem, a co do paliwa leję tylko markowe (najczęściej Statoil 98) aby się nie przejechać
        JEST >>> O2FL by Lockin

        BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
        BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
        BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
        BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

        Komentarz


        • #5
          A różnie leję - ale głównie Lotos lub Lukoil, który bierze od Lotosa, bo stację mają po drugiej strony ulicy Lotosu (Rafinerii) w Gdańsku.
          Biały działkowóz

          Komentarz


          • #6
            Kapitan Snuja, podłącz komputer i wtedy zrób przejazd testowy. W VCDS są liczniki wypadających zapłonów dla każdego cylindra. Jeżeli coś się dzieje to od razu będziesz wiedział gdzie. Jak wypada kilka / kilkanaście zapłonów to komp tego nie zarejestruje jako błąd.
            Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
            Octavia 2 Elegance 1.8TSI

            Komentarz


            • #7
              Będę musiał to w takim razie obadać koniecznie. Wczoraj jeszcze posiedziałem w odpalonym aucie i mam wrażenie, że delikatnie nim czasem szarpnie, czego nie widac na obrotomierzu. Szkoda, że nie znam nikogo w okolicy kto tez ma CJSA, chyba spróbuję chociaż z 1.4 porównać.
              Biały działkowóz

              Komentarz


              • #8
                Kapitan Snuja, cewki, świece, szczelność dolotu :?:
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz


                • #9
                  A moze to kompresor klimy wlacza sie w tym momencie?
                  Black magic

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam tak samo 1.8 tsi cjsa. Szarpie podczas przyspieszania, dzieje się to tylko raz takie sekundowe przerwanie. Dodatkowo na biegu jałowym, czuć jak telepie się cała buda. Vag nic nie wywala, więc serwis za dużo nic nie powie.
                    mati

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja czasami też mam takie wrażenie, ale wydaje mi się, że to jest w bardzo wietrzne dni i przy nachyleniu drogi - jakby tempomat nie mógł się zdecydować, czy jeszcze przyspieszyć czy już odpuścić - przy zadanej prędkości.
                      sandman

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82957

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez sand-man
                        Ja czasami też mam takie wrażenie, ale wydaje mi się, że to jest w bardzo wietrzne dni i przy nachyleniu drogi - jakby tempomat nie mógł się zdecydować, czy jeszcze przyspieszyć czy już odpuścić - przy zadanej prędkości.
                        dokładnie
                        przy jeździe z lekkiej nawet górki na tempomacie ,komputer próbuje za wszelką cenę utrzymać prędkość i ujmuje gaz , są wtedy minimalne szarpnięcia.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez mati25
                          Mam tak samo 1.8 tsi cjsa. Szarpie podczas przyspieszania, dzieje się to tylko raz takie sekundowe przerywanie.
                          Mam tak samo.
                          Lukii

                          Mój Brokuł

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Lukii
                            Zamieszczone przez mati25
                            Mam tak samo 1.8 tsi cjsa. Szarpie podczas przyspieszania, dzieje się to tylko raz takie sekundowe przerywanie.
                            Mam tak samo.
                            I ja to mam. Już gdzieś to omawialiśmy. Występuje po postoju w cieple (na słońcu), chyba przy DSG i przy przeskoku biegu chyba z 2 na 3 (albo 1 na 2) nie pamiętam.

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie używam prawie klimy oraz nie mam dsg.
                              Biały działkowóz

                              Komentarz


                              • #16
                                Moim zadaniem -
                                - szarpanie przy zmianie biegów
                                - przerywanie podczas przyspieszania
                                - drgania karoserii na biegu jałowym
                                To efekt wad technicznych sprzęgła, koła dwumasowego, skrzyni manual. Vag nic nie wywala, żadnych błędów nawet w czasie szarpnięcia. Wiec kłopot jest po stronie mechanicznej.
                                mati

                                Komentarz


                                • #17
                                  Re: [O3] CJSA 1.8 manual - "wypadanie zapłonu"

                                  Zamieszczone przez Kapitan Snuja
                                  Witam załogo

                                  Wcześniej byłem pewien, że wydawało mi się, ale po weekendowym przelocie po "niemieckiej autostradzie" na tempomacie 160, jestem pewien.

                                  Na zimnym silniku jestem wstanie zrozumieć, że coś tam przymuli, delikatnie szarpnie - choć jest to na mocne przymrużenie oka. Jakoś w innych, czasem mocno używanych autach, nie miałem czegoś takiego.

                                  Przyspieszanie i czuję jakby auto jechało falami. Idzie idzie i na urywek sekundy zawahanie. Jakby zapłon wypadł. NIe jest to mocne, ale odczuwalne.

                                  W weekend, tempomat 160 i momentami było czuć wręcz szarpnięcie. Jedziesz jedziesz, szarpnięcie i auto jedzie dalej. Auto ma całe 3000 km przebiegu. Ostatnio było w ASO na sprawdzeniu wrzucania wstecznego. Nie wywaliło żadnych błędów pod kompem.

                                  Co najśmieszniejsze w druga stronę nie czułem tego a też był tempomat 150-160.

                                  Ktoś coś podobnego odczuwa?
                                  Znajomy ostatnio przerabial ten problem wlasnie w 1,8 tsi. U niego powodem byla/byly ( juz nie pamietam jak to jest tam rozwiazane ) cewka. Nie było żadnych błędów. Po wymianie cewki oraz zapobiegawczo swiec, problem ustapil calkowicie i auto odzyskalo wigor.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Re: [O3] CJSA 1.8 manual - "wypadanie zapłonu"

                                    Zamieszczone przez yunior81
                                    Zamieszczone przez Kapitan Snuja
                                    Witam załogo

                                    Wcześniej byłem pewien, że wydawało mi się, ale po weekendowym przelocie po "niemieckiej autostradzie" na tempomacie 160, jestem pewien.

                                    Na zimnym silniku jestem wstanie zrozumieć, że coś tam przymuli, delikatnie szarpnie - choć jest to na mocne przymrużenie oka. Jakoś w innych, czasem mocno używanych autach, nie miałem czegoś takiego.

                                    Przyspieszanie i czuję jakby auto jechało falami. Idzie idzie i na urywek sekundy zawahanie. Jakby zapłon wypadł. NIe jest to mocne, ale odczuwalne.

                                    W weekend, tempomat 160 i momentami było czuć wręcz szarpnięcie. Jedziesz jedziesz, szarpnięcie i auto jedzie dalej. Auto ma całe 3000 km przebiegu. Ostatnio było w ASO na sprawdzeniu wrzucania wstecznego. Nie wywaliło żadnych błędów pod kompem.

                                    Co najśmieszniejsze w druga stronę nie czułem tego a też był tempomat 150-160.

                                    Ktoś coś podobnego odczuwa?
                                    Znajomy ostatnio przerabial ten problem wlasnie w 1,8 tsi. U niego powodem byla/byly ( juz nie pamietam jak to jest tam rozwiazane ) cewka. Nie było żadnych błędów. Po wymianie cewki oraz zapobiegawczo swiec, problem ustapil calkowicie i auto odzyskalo wigor.
                                    Przerabiałem wymianę cewki w Vectrze C 1.8, ale tam samochód miał 210 tys. i to nie te prędkości obrotowe.
                                    sandman

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82957

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wada fabryczna danej czesci moze wystapic nawet po wyjezdzie auta z salonu takze ja bym sie tak nie sugerowal ze stary to tak a nowy nie.
                                      W poprzedniej OII jak mi cewka padla, to mialem identyczne objawy jak autor tego watku.
                                      Ja obstawiam problem z pradem.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ja mam deisla więc nie cewki.
                                        Może to skrzynia jednak...
                                        Lukii

                                        Mój Brokuł

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          A ktoś wie czy skrzynia, sprzęgło i koło zamachowe w trójce jest to samo co w dwójce czy to jakaś zmieniona konstrukcja?

                                          Skoro jest jakaś korelacja miedzy temperatura a szarpaniem to ja bym jednak obstawiał osprzęt silnika niż przeniesienie napędu.
                                          Powered by R-Performance

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ja bym jednak nie skreslał przeniesienia napędu, bo tu również ma znaczenie temperatura robocza.
                                            mati

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Może i coś w napędzie jest tylko nie bardzo widzę jak by to można diagnozować.
                                              O ile cewkę wtryskiwacz czy przepustnice można szybko wymienić i patrzeć czy coś sie poprawiło o tyle ze zrzuceniem skrzyni i wymiana sprzęgła czy koła zamachowego jest już sporo zabawy i koszty pójdą w tysiące. Nie sadze żeby ASO sie chciało w to bawić i żeby skoda ta robotę refundowala w ramach gwarancji.
                                              Nie dali sie z poprzednimi 1.8 chlejacymi olej litrami co było mega fuckupem wiec nie sadze żeby sie ugięli przed delikatnie bądź co bądź szarpiacymi silnikami.
                                              Powered by R-Performance

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Może to być jeszcze kwestia jakiegoś wariującego czujnika z układu turbo, np. G31 lub jakiegoś zaworu N249 albo regulatora ciśnienia doładowania V465. Ja ogólnie obstawiam coś z turbo choć te cewki też są podejrzane.


                                                Tylko uszkodzone czujniki i cewki najczęściej wyskoczą w logach po podpięciu kompa...
                                                Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Odkopie.
                                                  Czy problem został naprawiony?
                                                  Mam ten silnik w passacie B8.
                                                  U mnie orzy odpalaniu zimnego silnika przez ok 30s faluja obroty +-300rpm.
                                                  Szarpniecie czuje tez na 2gim biegu i czasem przy mocniejszym depnieciu na wyzszych biegach.
                                                  Błedów brak.
                                                  Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X