Klocki hamulcowe + tarcze O3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Milord
    odpowiedział(a)
    Czy ja dobeze kojarze, że zmiana na 340 z 288mm będzie dużo kosztowniejsza?
    Przy zmianie 288 -> 312 w 1.4TSI potrzebne są tylko inne jarzma. Przy zmianie 288 ->340 potrzebne jest dużo więcej gratów.
    Poprawcie mnie, jeżeli się mylę bo nie chciałbym nikogo wprowadzić w błąd.

    Zostaw komentarz:


  • Clip
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
    Obecnie felga 17" i ona zostanie na zimę , na lato planuje zakup 18" , 19" bylaby super ale boje się że może być za twardo tym bardziej że i tak już jest Eibach B12 Sportline.

    Panowie, a co w takim razie na tył? Oryginalnie znajomy mial w RS 03 272mm na tył, a wiem że też są 310. Brać 310?

    Jakie tarcze i klocki polecacie?
    z moich obserwacji tył jakoś specjalnie nie hamuje i nie ma się tu co napinać. Bierz co tam się pierwsze trafi na allegro.
    Klocek DS2500. Zwykła tarcza (ATE, Textar, whatever) też da radę a jak pogniesz w co wątpie to wtedy kombinuj z czymś profi.
    Jedzisz lewą nogą? Upalasz na torze? Jak nie to nie ma co wydziwiać Przy tej masie będziejsz miał imo i tak zapas.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    A ograniczeń finansowych nie ma żadnych? Jeśli nie, to na przód to:

    https://www.bigbrakes4u.co.uk/tarox-...prod_4781.html

    Nic fabrycznego nie ma podejścia.
    Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.

    Zostaw komentarz:


  • AdiRuti
    odpowiedział(a)
    Obecnie felga 17" i ona zostanie na zimę , na lato planuje zakup 18" , 19" bylaby super ale boje się że może być za twardo tym bardziej że i tak już jest Eibach B12 Sportline.

    Panowie, a co w takim razie na tył? Oryginalnie znajomy mial w RS 03 272mm na tył, a wiem że też są 310. Brać 310?

    Jakie tarcze i klocki polecacie?

    Zostaw komentarz:


  • Clip
    odpowiedział(a)
    340 mieszczą się w feldze 17, jak ma być 16 to zostaje 312.
    Ostatnio edytowany przez Clip; 38915.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
    Jakie wkładać tarcze? Mam na myśli pełne czy nacinane, Klocki EBC RED, Brembo , Ferodo , ATE Ceramic...?
    Ja jestem zwolennikiem nacinanych. Tylko nie sparuj ich z klockami ceramicznymi (ebc red to też ceramiczne).

    PS A felgi masz odpowiednio duże na większe tarcze?

    Zostaw komentarz:


  • Clip
    odpowiedział(a)
    Moim zdaniem jak juz wymieniać to na 340.
    312 przy obciazonym samochodzie i mocnych hamowaniach z wiekszych predkosci tez nie wyrabia.
    chyba ze jezdzisz na pusto.

    Zostaw komentarz:


  • AdiRuti
    odpowiedział(a)
    Witajcie temat luźny lecz planuje zmiany, a orientując się w terenie na pewno będzie pomocny nie tylko dla mnie

    Octavia 3 o silniku 1.4 TSi seryjnie 140 KM ze stage 1 będzie więcej ... Lecz pomijając to kiedy się rozpędzamy i zaczynamy hamować w pewnym momencie przy pewnej prędkości okazuje się, że troszkę tu brakuję.

    W Oryginale mamy zacisk przód 288, tył 253 i teraz pytanie dla tych, którzy mają doświadczenie Która zmiana będzie najlepsza, mając również na uwadze ceny części eksploatacyjnych.

    Zakładając że Octavia 3 1.4 TSI ma 180 KM czy w tym przypadku zmiana na 312/288 zrobi znaczącą różnicę, a może to nadal mało i trzeba wsadzić 340/310 ?

    Jakie wkładać tarcze? Mam na myśli pełne czy nacinane, Klocki EBC RED, Brembo , Ferodo , ATE Ceramic...?
    Ostatnio edytowany przez AdiRuti; 47249.

    Zostaw komentarz:


  • KOWAL ziom
    odpowiedział(a)
    zacnie

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    No tak. Jarzma mam na tylnej osi. Tam jest dosyć nowy system boscha, a z przodu prehistoria od ate.

    Ferodo ds performance + brembo max.

    Zostaw komentarz:


  • KOWAL ziom
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    Tylko te jarzma to skąd wziąłeś? Bo moje auto akurat jarzm w ogóle nie posiada (są zintegrowane ze zwrotnicą).
    w Twoim poście #44 sam o nich pisałeś.

    Możesz dokładnie podać jakie podzespoły, bo klocki to jak dobrze doczytuję to ferodo DS?

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Znakomicie! Kupiłbym ponownie. Świetnie się dozuje siła hamulca. Tylko te jarzma to skąd wziąłeś? Bo moje auto akurat jarzm w ogóle nie posiada (są zintegrowane ze zwrotnicą).

    Zostaw komentarz:


  • KOWAL ziom
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    Setup to mam w BIOSie. Cały czas. Nie trzeba zakładać.
    Dowcipniś

    więc jak się ma Twój nowy zestaw tarcze/klocki/jarzma ?

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Setup to mam w BIOSie. Cały czas. Nie trzeba zakładać.

    Zostaw komentarz:


  • KOWAL ziom
    odpowiedział(a)
    Unicestwiacz,

    Jest już lato - założyłeś nowy setup?

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez xcex Zobacz wpis
    Ja z ATE sie wyleczyłem jak je spałiłem doszczętnie przy powrotcie z wakacji .
    Takie stwierdzenie jest nie fair, bo ate to co rusz od innego producenta jest. Ostatnie ate jakie kupiłem były od galfera.

    U siebie w aucie z 2012 r. (61 kkm) mam hamulce fabryczne. Przodu nie pamiętam, ale klocki z tyłu to bosch.

    Zostaw komentarz:


  • xcex
    odpowiedział(a)
    Mi sie wydaje ze na pierwszy montaż idzie własnie TRW , przynajmniej tak było do niedawna w VW. ( a moze i jest dalej tak )
    Ja z ATE sie wyleczyłem jak je spałiłem doszczętnie przy powrotcie z wakacji .
    Potem założyłem TRW , przejechałem z 30k km na nich i sprzedałem auto ... i oczywiscie nie rozmawialismy o hamulcach bo były sprawne

    Zostaw komentarz:


  • KOWAL ziom
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Zobacz wpis

    przy tej mocy to raczej chyba tylko w ramach pozbycia się nadwyżki biletów NBP no chyba że ganiasz autostradami jak dzik chociaż mi np wystarcza seryjny zestaw a autostradami wolno nie jeżdżę i nawet w przypadku wysypu ameb przyspawanych do lewego pasa tudzież nie używających lusterek wstecznych , dyskomfortu w postaci słabych hebli nie odczuwam ba nawet mam wrażenie że ten zestaw jest efektywniejszy niż np zimmermann + ferodo dsp w poprzedniej O2 RS
    Moc ma tu niewiele do gadania, a styl jazdy i... styl jazdy. Ja póki co mam serię od nowości i niestety, klocki są bardzo mizerne jak dla mnie i moje potrzeby. Obstawiam, że to ATE, bo to idzie na fabrykę. Przez chwilę dają radę, bez wątpienia, ale na dłuższą metę się przegrzewają, a co za tym idzie siła hamowania zauważalnie spada.

    Autostrada nie jest tu dobrym wyznacznikiem, bo nawet jak od czasu do czasu zrobisz 200--->100, to klocek i tak nie zdąży się przegrzać, a do następnego takiego wyczynu zdąży już ostygnąć. No chyba, że cały czas robisz 200---->100, a to już inna sprawa Mi akurat na autostradzie w miarę dają radę... gorzej jest na krętych drogach...

    Inwestycja w lepszy klocek jest jak najbardziej zawsze uzasadniona, jeżeli tylko odczuwasz niedomagania serii. Inna sprawa, że swojego czasu spotykałem i takich zawodników, którzy ładowali do swoich aut klocki stricte racingowe, które po pierwsze nie miały homologacji drogowej, a to przy poważniejszym wypadku i ofiarach może skutkować tym, iż ubezpieczyciel pokaże nam środkowy palec. Po drugie słabo hamowały, bo właściciele nie byli w stanie ich dogrzać, do temperatury pracy (stąd bardzo często na tyle zostaje coś "lżejszego", żeby hamowało od początku, ale o tym już nie wielu takich wiedziało ).

    Podsumowując, DS Performance, to jak najbardziej dobra droga







    Zostaw komentarz:


  • Clip
    odpowiedział(a)
    340mm zawsze bedzie efektywniejszy od 312mm nawet jakbyć wsadził klocki Norauto

    Zostaw komentarz:


  • EŁ
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    Tu nadmienię, że ds performance w wersjach mało chodliwych (do słabych silników) są cholernie drogie. Do mojego (280/272) to około 450 zł za komplet na jedną oś (tył nieco drożej od przodu). Przednie czekają na montaż. :-)
    przy tej mocy to raczej chyba tylko w ramach pozbycia się nadwyżki biletów NBP no chyba że ganiasz autostradami jak dzik chociaż mi np wystarcza seryjny zestaw a autostradami wolno nie jeżdżę i nawet w przypadku wysypu ameb przyspawanych do lewego pasa tudzież nie używających lusterek wstecznych , dyskomfortu w postaci słabych hebli nie odczuwam ba nawet mam wrażenie że ten zestaw jest efektywniejszy niż np zimmermann + ferodo dsp w poprzedniej O2 RS
    Ostatnio edytowany przez ; 113.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Dopiero na wiosnę założę. W pakiecie będą też tarcze i malowanie zacisków/jarzm.

    Zostaw komentarz:


  • KOWAL ziom
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    Przednie czekają na montaż. :-)
    czekam na wrażenia z jazdy

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez KOWAL ziom Zobacz wpis
    Chyba, że czujesz niedosyt, wtedy można się pobawić nieco mocniejszym klockami np Ferodo DS Performance.
    Tu nadmienię, że ds performance w wersjach mało chodliwych (do słabych silników) są cholernie drogie. Do mojego (280/272) to około 450 zł za komplet na jedną oś (tył nieco drożej od przodu). Przednie czekają na montaż. :-)

    Zostaw komentarz:


  • KOWAL ziom
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez strazak86 Zobacz wpis
    zamierzam się do wymiany tarcz i klocków hamulcowych. wlasnie koncza sie ori i nie wiem w co isc? jakie polecacie ? Trw,zimmermann czy może Bosch?? A może jest coś lepszego sprawdzonego.
    Wszystko zależy od tego jak jeździsz. Jak obecna "moc" Ci wystarcza, to nie ma po co przepłacać. Jakikolwiek zestaw wiodących producentów w opcji standard spełni Twoje oczekiwania. Chyba, że czujesz niedosyt, wtedy można się pobawić nieco mocniejszym klockami np Ferodo DS Performance.

    Zostaw komentarz:


  • strazak86
    odpowiedział(a)
    obecnie mam 124k przelatane.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...