Klocki hamulcowe + tarcze O3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Blaise
    odpowiedział(a)
    Ja mam yarcze zimmerman i klocki ferrodo od ~15kkm na przodzie i nie narzekam, no moze jedynie na to że piszczały na początku. Do normalnej jazdy myślę że co byś nie wziął, trw, textar czy zimmermany to większej różnicy nie odczujesz.
    Ostatnio edytowany przez Blaise; 45624.

    Zostaw komentarz:


  • xcex
    odpowiedział(a)
    Napiszesz jaki przebieg osiagnełes ze nadają sie do wymiany ? Ja bym szedł w TRW , ale to moje prywatne zdanie , moje odczucie.

    Zostaw komentarz:


  • strazak86
    odpowiedział(a)
    zamierzam się do wymiany tarcz i klocków hamulcowych. wlasnie koncza sie ori i nie wiem w co isc? jakie polecacie ? Trw,zimmermann czy może Bosch?? A może jest coś lepszego sprawdzonego.

    Zostaw komentarz:


  • KOWAL ziom
    odpowiedział(a)
    Klocki ceramiczne są dobre (takie prawdziwe), jak mamy cały hebel ceramiczny (audi RS itp), tylko że taki zestaw może przekroczyć wartość naszej skody niestety fizyki się nie oszuka, jak kolega wyżej napisał, czysta felga = słabe hamowanie.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    A ja przestrzegam przed ceramicznymi. Miałem w poprzednim aucie na obu osiach przez 17 000 km. Miały jedna zaletę: rzeczywiście nie pyliły. Ale nic po niej, bo hamowanie było beznadziejne, szczególnie w początkowej fazie i przy lekkim nacisku na pedał. A do tego tarcze nigdy nie były błyszczące, bo ceramiczny klocek oblepia jest taka brzydką brunatnawa warstwą, a z bliska tarcze wyglądają jakby miały "zadziory". O tak:



    I ciężko potem ten nalot zmyć, żadne zmywacze do hamulców tego się nie imają. Wymieniłem w końcu klocki na zwykłe i od razu sie poprawiło. Nigdy więcej!

    Zostaw komentarz:


  • TomekDW
    odpowiedział(a)
    Witam, polecam klocki ceramiczne (nie pylą).
    Mam takie w moim VW Phaeton.
    W skodzie założe po gwarancji.
    Zobacz Jurid 571906JC Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe w najniższych cenach na Allegro.pl. Najwięcej ofert w jednym miejscu. Radość zakupów i 100% bezpieczeństwa dla każdej transakcji. Kup Teraz!

    Zostaw komentarz:


  • beton99
    odpowiedział(a)
    Masz na privie

    Zostaw komentarz:


  • K-Master
    odpowiedział(a)
    Panowie, poratujcie proszę w w temacie doboru klocków.

    Jeszcze niedawno (jak mi się wydawało) chwaliłem się wyjazdem nowiutką, błyszczącą, niebieską strzałą z salonu, a tu już prawie 3 lata minęły i klocki hamulcowe się zjadły. Wspaniałe moje ASO zaalarmowało mnie o konieczności wymiany przednich klocków: "800 złotych, ale dla Pana mamy wspaniały rabat i będzie niecałe 760, w tym klocki 550 złotych". Bajeczna oferta, w tej krótkiej chwili poczułem się jakbym miał co najmniej Audi.

    No więc pozostaje mi zakup na własną rękę i tu zaczynają się schody. 1ZA, 1ZB, 1ZE, 1ZF i wszystkie rzekomo pasują, choć kształtem się różnią. Za waszymi radami przestudiowałem wlepkę w bagażniku. Choć sporo wyposażenia dobierałem, lista kodów jest dość krótka. Z "1" na początku są 3 kody: 1AZ, 1N3 i 1D0 i 1KD, a żaden z nich (wg mojej wiedzy) nie odwołuje się do parametrów przednich hamulców.

    Czy ktoś może pomóc? Octavia 1.4 TSI, 150 KM, CZDA, QXH. Produkcja 01/2016. Może przez analogię uda się coś dobrać.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zgodnie ze stanem pradawnej góralskiej wiedzy, nowych tarcz ze starymi klockami się nie paruje.

    Zostaw komentarz:


  • AKa
    odpowiedział(a)
    Nienienie- tarcze mają 90kkm. Klocki zmieniłem przy 70kkm.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Skoro po 20 tysiącach tarcze zjadłeś, to tylko kilka pozycji z dołu tej listy da radę:

    Zostaw komentarz:


  • AKa
    odpowiedział(a)
    Polecilibyście jakieś tarcze 312mm? Mam póki co klocki EBC greenstuff które założyłem jakieś 20kkm temu i powoli zaczynają się kończyć tarcze- i tak sobie szukam...

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    TRW, Textar, Jurid, Galfer - takie najczęściej widuję jako OEM w Skodach. U siebie miałem kłaść TRW, ale polecono mi Zimmermanna, bo cena była lekko niższa z uwagi na promocję a ponoć przewyższają TRW. Zobaczymy w praniu

    Zostaw komentarz:


  • trooper
    odpowiedział(a)
    A wiecie jaki jest rozmiar tarcz w OIII FL RS?

    Zostaw komentarz:


  • luker
    odpowiedział(a)
    Textar też dobra firma montujemy tarcze i klocki w naszym aso nieraz i ludzie są zadowoleni ja miałem octavce 2 to miałem wszystko z textara i ani grama rdzy jak na fabrycznych boschach korodowały z tyłu tarcze teraz mam octavie 3 i kupię na pewno textara

    Zostaw komentarz:


  • Tomek-stach
    odpowiedział(a)
    A co myślicie o TEXTARACH?

    Zostaw komentarz:


  • xcex
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez teps Zobacz wpis
    Ostatecznie zdecydowałem się na zestaw "fabryczny" czyli TRW za ~400 PLN.
    Słuszna decyzja ., moim skromnym zdaniem w ostatnich latach TRW robi dobre hamulce (zarówno tarcze jak i klocki) , stosunek jakosci do ceny jest bardzo dobry.
    Jakbym miał u siebie wymieniać to tez bym szukał TRW

    Zostaw komentarz:


  • teps
    odpowiedział(a)
    Ostatecznie zdecydowałem się na zestaw "fabryczny" czyli TRW za ~400 PLN.

    Zostaw komentarz:


  • teps
    odpowiedział(a)
    OK, świetnie, dzięki Panowie!

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    teps, musisz zwrócić tylko na kody, które masz zaszyfrowane w VIN (są one też na wlepie w bagażniku)
    Dzięki tym kodom bezbłędnie dobierzesz rozmiar tarcz i odpowiednie klocki do nich. U mnie to np było: przód 1ZE a tył 1KD. Ogólnie szukaj kodów z "1" z przodu.
    Sklepy powinny też dojść samodzielnie pod VIN.
    Klocki miałem z czujnikiem, u mnie nie ma wiązki pod nie, ale kabelek bez problemu dało radę wypiąć.

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    Tak, trzeba.
    Bo są dwa różne rodzaje do CHPA z 2014,bo przerabiałem temat.
    Ja doszedłem, który po tym, że zrobiłem zdjęcia jak zmieniałem koła i przypasowałem sobie.
    Z czujnikiem też może być różnie, u mnie nie było gdzie podłączyć, ale klocem był tak zrobiony uniwersalnie, że kabelek można było wypisać z klocka.

    Zostaw komentarz:


  • teps
    odpowiedział(a)
    Dzięki za odpowiedź! A czy na coś trzeba zwracać szczególną uwagę przy doborze? Klocki są zawsze z czujnikami, nie?

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    Ja u siebie w zeszłą sobotę założyłem komplet tarcze i klocki P/T - wszystko z Zimmermanna. Całość kosztowała mnie 680 zł - taniej niż TRW, które były założone w fabryce. Wymiana samodzielna.

    Zostaw komentarz:


  • teps
    odpowiedział(a)
    Podepnę się, bo klocki i tarcze się z przodu skończyły niestety:/ Co polecacie? ASO chce 1,5k PLN za wymianę kompletu i trochę dużawo mnie się zdaje, więc szukam czegoś "na zewnątrz".

    Zostaw komentarz:


  • beton99
    odpowiedział(a)
    Panowie jak to jest z tymi klockami. Slyszalem, ze trzeba znalezc jakis kod na wlepce w bagazniku i klocki powinny sie zgadzac z tym kodem, jednak zadne z klockow na przod nie pokrywaja sie z zadnymi kodami z wlepki. Jedyne co to na tyl zgadzaja sie z jednym kodem i wynika z niego, ze sa to np TRW GDB1330

    Zostaw komentarz:

Pracuję...