Klocki hamulcowe + tarcze O3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Milord
    L&K
    • 2012
    • 1258
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Klocki hamulcowe + tarcze O3

    Panowie, szukałem ale nie znalazłem... ;/

    Nadszedł zcas wymienić klocki w mojej O3 z przebiegiem 72kkm.
    Myślę, że wymienie je na takie jak były fabrycznie. Zastanawiam się czy wymieniać też tarcze? Co myślicie?
    Rafał
  • Karel
    Rider
    • 2014
    • 370
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Pytanie, w jakim stanie są tarcze (grubość, powierzchnia, ew. bicie)?
    Należy mieć świadomość, że tarcze muszą zapewnić możliwość pełnego (i bezpiecznego) zużycia nowych klocków, tj. klocki mogą się skończyć, ale nie tarcza na klockach
    Zakładając jednak przebieg, skłaniałbym się ku kompletowi, tj. klocki + tarcze.
    Ostatnio edytowany przez Karel; 36228.

    Komentarz

    • beton99
      Ambiente
      • 2014
      • 145
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      No to szybko kolego Ci sie zuzyly. Ja mam 89000 i przy wymianie na zimowki spojrzalem na klocki i hmm... polowa do konca...

      Komentarz

      • JacekRS
        Rider
        • 2014
        • 394
        • Superb III (3V3)
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        Zamieszczone przez Milord Zobacz wpis
        Panowie, szukałem ale nie znalazłem... ;/

        Nadszedł zcas wymienić klocki w mojej O3 z przebiegiem 72kkm.
        Myślę, że wymienie je na takie jak były fabrycznie. Zastanawiam się czy wymieniać też tarcze? Co myślicie?
        Szukałeś i nie znalazłeś, bo tak niestety działa "szukajka", był temat na pewno o klockach i tarczach do RS`a - sam zakładałem, bo robiłem zakup tych części w sieci. Też nie mogę go namierzyć:/

        Ja komplet wymieniałem przy 70kkm, i tarcze i klocki były zużyte ostro. Klocki w zasadzie do zera, tarcze w 80%.

        Zamieszczone przez beton99 Zobacz wpis
        No to szybko kolego Ci sie zuzyly. Ja mam 89000 i przy wymianie na zimowki spojrzalem na klocki i hmm... polowa do konca...
        beton99 - musisz naprawdę delikatnie jeździć.
        Ostatnio edytowany przez JacekRS; 32954.
        "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Na fabrycznych mozna zrobic i po 150kkm, kwestia jak i gdzie sie jezdzi
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Milord
            L&K
            • 2012
            • 1258
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Ja samochód użytkuję odkąd ma 29kkm, nie wiem kto i jak nim jeździł wcześniej. Poza tym wychodzę z założenia, że akurat na hamulcah i oponach się nie oszczędzi.
            Jeżdzę na 16" zimą i 18" latem. Jakie tarcze założyć, żeby były możliwie największe a nie sprawiały kłopotów 16" kołom?
            Rafał

            Komentarz

            • micho_m
              Rider
              • 2011
              • 528
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Bez zmiany zacisków nie włożysz większej tarczy


              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
              Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
              www.nawmar.pl

              Komentarz

              • JacekRS
                Rider
                • 2014
                • 394
                • Superb III (3V3)
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #8
                Zamieszczone przez micho_m Zobacz wpis
                Bez zmiany zacisków nie włożysz większej tarczy


                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                Dokładnie, a np zaciski z RS'a to potem tylko fela 17ka wchodzi w grę.
                "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                Komentarz

                • Milord
                  L&K
                  • 2012
                  • 1258
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Dzięki Panowie!Czyli najlepiej pozostać przy seryjnym zestawie? Nie jeżdże wyczynowo ani nazbyt szybko.
                  Rafał

                  Komentarz

                  • JacekRS
                    Rider
                    • 2014
                    • 394
                    • Superb III (3V3)
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #10
                    Jak jesteś spokojnym/normalnym użytkownikiem to te pieniążki przeznacz np na coś innego, alufelgi, albo ... wakacje
                    "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                    Komentarz

                    • sobol1500
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 129

                      #11
                      Panowie,

                      Potrzebuję pomocy. 46 tysięcy i klocki padły. Nie wiem jak to możliwe, bo nie deptam za bardzo ale do rzeczy...

                      Szukam i szukam.

                      Znalazłem coś takiego: http://www.iparts.pl/czesc/klocki-ha...986494660.html

                      lub:


                      I teraz pytanie. Dlaczego jedne mają szerokość 160.2 a drugie 170? Które będą pasować do O3 1.4 TSI 140KM CHPA z 2013 roku?

                      Help please

                      Komentarz

                      • TFil
                        Classic
                        • 2008
                        • 37

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                        Na fabrycznych mozna zrobic i po 150kkm, kwestia jak i gdzie sie jezdzi
                        To prawda, jak się jeździ głównie w trasie, to spokojnie można - w Superbie klocki z przodu wymieniałem dopiero przy 110 tys., a z tyłu po 136kk, natomiast tarcze mam jeszcze oryginalne przy 175 tys.km :-)

                        Komentarz

                        • Leniwiec
                          Rider
                          • 2009
                          • 624
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                          #13
                          Koledzy, jakie tarcze + klocki na przód do OIII 1.8 TSI byście polecili? Kończą się już u mnie, 75kkm obecnie mam najechane.
                          Jest tego po sklepach takie zatrzęsienie, że zgłupieć można jak się ktoś nie zna.
                          Co sądzicie o zestawie tarcze ATE lub Zimmerman plus klocki EBC Green?
                          Jeden i drugi producent ma w tym rozmiarze też tarcze nacinane/nawiercane. Pal licho wygląd, ale te klocki z tego co kojarzę dość mocno pylą, wiec może pod tym kątem mają sens?
                          Jak już i tak mam wymienić to szukam czegoś troszkę lepszego niż standard z ASO, ale bez wgłębiania się w modyfikacje układu hamulcowego.
                          Pozdro

                          Komentarz

                          • beton99
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 145
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                            #14
                            Aktualizacja: wybilo 112.000km i caly czas fabrhczne klocki i tarcze

                            Komentarz

                            • beton99
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 145
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                              #15
                              Panowie jak to jest z tymi klockami. Slyszalem, ze trzeba znalezc jakis kod na wlepce w bagazniku i klocki powinny sie zgadzac z tym kodem, jednak zadne z klockow na przod nie pokrywaja sie z zadnymi kodami z wlepki. Jedyne co to na tyl zgadzaja sie z jednym kodem i wynika z niego, ze sa to np TRW GDB1330

                              Komentarz

                              • teps
                                Drive
                                • 2015
                                • 75
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #16
                                Podepnę się, bo klocki i tarcze się z przodu skończyły niestety:/ Co polecacie? ASO chce 1,5k PLN za wymianę kompletu i trochę dużawo mnie się zdaje, więc szukam czegoś "na zewnątrz".

                                Komentarz

                                • kabi_007
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 412
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Ja u siebie w zeszłą sobotę założyłem komplet tarcze i klocki P/T - wszystko z Zimmermanna. Całość kosztowała mnie 680 zł - taniej niż TRW, które były założone w fabryce. Wymiana samodzielna.
                                  O1-->O3--> ?

                                  Komentarz

                                  • teps
                                    Drive
                                    • 2015
                                    • 75
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #18
                                    Dzięki za odpowiedź! A czy na coś trzeba zwracać szczególną uwagę przy doborze? Klocki są zawsze z czujnikami, nie?

                                    Komentarz

                                    • spj
                                      ***** ***
                                      ModeratoRS
                                      • 2009
                                      • 3534
                                      • Octavia IV combi (NX5)

                                      #19
                                      Tak, trzeba.
                                      Bo są dwa różne rodzaje do CHPA z 2014,bo przerabiałem temat.
                                      Ja doszedłem, który po tym, że zrobiłem zdjęcia jak zmieniałem koła i przypasowałem sobie.
                                      Z czujnikiem też może być różnie, u mnie nie było gdzie podłączyć, ale klocem był tak zrobiony uniwersalnie, że kabelek można było wypisać z klocka.
                                      Pozdrawiam,
                                      Paweł

                                      Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
                                      Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

                                      Komentarz

                                      • kabi_007
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 412
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        teps, musisz zwrócić tylko na kody, które masz zaszyfrowane w VIN (są one też na wlepie w bagażniku)
                                        Dzięki tym kodom bezbłędnie dobierzesz rozmiar tarcz i odpowiednie klocki do nich. U mnie to np było: przód 1ZE a tył 1KD. Ogólnie szukaj kodów z "1" z przodu.
                                        Sklepy powinny też dojść samodzielnie pod VIN.
                                        Klocki miałem z czujnikiem, u mnie nie ma wiązki pod nie, ale kabelek bez problemu dało radę wypiąć.
                                        O1-->O3--> ?

                                        Komentarz

                                        • teps
                                          Drive
                                          • 2015
                                          • 75
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #21
                                          OK, świetnie, dzięki Panowie!

                                          Komentarz

                                          • teps
                                            Drive
                                            • 2015
                                            • 75
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #22
                                            Ostatecznie zdecydowałem się na zestaw "fabryczny" czyli TRW za ~400 PLN.

                                            Komentarz

                                            • xcex
                                              Rider
                                              • 2017
                                              • 268
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez teps Zobacz wpis
                                              Ostatecznie zdecydowałem się na zestaw "fabryczny" czyli TRW za ~400 PLN.
                                              Słuszna decyzja ., moim skromnym zdaniem w ostatnich latach TRW robi dobre hamulce (zarówno tarcze jak i klocki) , stosunek jakosci do ceny jest bardzo dobry.
                                              Jakbym miał u siebie wymieniać to tez bym szukał TRW
                                              2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                              Komentarz

                                              • Tomek-stach
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 96
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #24
                                                A co myślicie o TEXTARACH?

                                                Komentarz

                                                • luker
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 169

                                                  #25
                                                  Textar też dobra firma montujemy tarcze i klocki w naszym aso nieraz i ludzie są zadowoleni ja miałem octavce 2 to miałem wszystko z textara i ani grama rdzy jak na fabrycznych boschach korodowały z tyłu tarcze teraz mam octavie 3 i kupię na pewno textara

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...