Witam,
Powoli się przymierzam do wymiany tarcz i klocków z przodu w swojej O3 1.4tsi 150km. Tarcze mają około 22.3mm a klocki około 3.5mm okładziny. Czy to jest już ten moment czy jeszcze można chwilę pojeździć?
Klocki hamulcowe + tarcze O3
Zwiń
X
-
Brembo, ATE, zimmerman, TRW, Bosch, textar, jurid. Cokolwiek kupisz będzie dobre.
Zostaw komentarz:
-
-
Siema, chciałem ruszyć temat jeszcze raz. Muszę zmienić tarcze i klocki z przodu. Octavia 3 RS, 220KM. Tarcze 340 mm. Zastanawiam się czy zawracać sobie głowę jakimiś zestawami brembo albo zimmerman czy po prostu kupić ATE. Proszę was o radę bo już czas na zmianę a zaraz wyjazd na wakacje.
Zostaw komentarz:
-
-
U mnie w CHPA jest tylko kod określający tylko hamulce z tyłu. Przód po zgłębieniu tematu wychodziło, że mogą być 2 rodzaje w zależności firmy jarzma. Okazało się, że jarzma są TRW, było to widać po zdjęciu koła.
Może w CZDA jest podobnie.
Poklikaj na różnych stronach próbując dobrać klocki i może coś ciekawego Ci wyjdzie.
P. S. Elektronicznego czujnika u mnie też nie ma na żadnym klocki. Ale żeby Cię to nie zmyliło jak klocki będziesz kupował, bo kabelek w zestawie może być odłączany (od klocków).
Zostaw komentarz:
-
-
no mam wlepke z bagaznika , czytalem iz oznaczenie z cyfra ,,1" na poczatku odnosi sie do klockow. U mnie znalazlem 1DO , 1KD , 1AZ , 1N3
Zostaw komentarz:
-
-
Witam, mam problem z dopasowaniem klockow do swojego samochodu. Nie za bardzo udalo mi sie zlokalizowac jakikolwiek czujnik zuzycia, wydaje mi sie ze mam ,,same blaszki" informujace o konczacym sie klocku ktore beda piszczec pod koniec swojego zywota. Ale moze sie myle takze prosze o jakies wskazowki. dziekiOstatnio edytowany przez misieq00; 47789.
Zostaw komentarz:
-
-
po zdemontowaniu starych tarcz i klocków w mojej skodziance okazało się, że stare klocki to Kolbenseite, napisu na tarczach nie udało się odczytać
Zostaw komentarz:
-
-
Standardowo w O3 (1,4 CHPA)
na tył : 273, 253 mm
na przód: 276, 288, 312mm
rozumiem, że wszystkie średnice podejdą bez zmiany czegokolwiek? szukam w miare fajnego zestawu w stosunku dobrej ceny/jakości, bez kombinowania, tylko wymiana
Aktualnie zastanawiam się nad :
Znalazłem to co kolega kabi_007 czyli Zimmermana -
PRZÓD
Klocki 144pln komplet
Cena: 164,61 zł Hurtownia Sklep Kraków Pasuje do: Audi Q3 , Audi Q3 QUATTRO , Audi S1 (8X) , Seat LEON III (5F) , Skoda OCTAVIA III (5E) , Seat ALHAMBRA (7N) , Volkswagen SHARAN (7N) , Audi A1 (GB) , Volkswagen POLO VI (AW)
Tarcze 208pln komplet
Cena: 118,11 zł Hurtownia Sklep Kraków Pasuje do: Audi A3 8V , Audi A3 8V QUATTRO , Audi Q2 , Audi Q2 QUATTRO , Audi TT (8S) , Audi TT QUATTRO (8S) , Seat LEON II (1P) , Seat LEON III (5F) , Skoda OCTAVIA II (1Z) , Skoda OCTAVIA III (5E) , Skoda SUPERB II , Skoda YETI , Volkswagen BEETLE , Volkswagen EOS , Volkswagen GOLF PLUS , Volkswagen GOLF VI , Volkswagen GOLF VII , Volkswagen JETTA , Volkswagen SCIROCCO , Volkswagen TOURAN I/II , Volkswagen TOURAN III , Audi A3 8P , Audi A3 8P QUATTRO , Audi A1 (8X) , Seat ATECA , Skoda KAROQ , Cupra FORMENTOR , Volkswagen GOLF VIII , Audi A3 8Y , Volkswagen T-ROC
TYŁ
Tarcze 262pln komplet
Cena: 152,52 zł Hurtownia Sklep Kraków Pasuje do: Audi A3 8V , Audi A3 8V QUATTRO , Seat ALTEA / ALTEA XL , Seat LEON II (1P) , Seat LEON III (5F) , Seat TOLEDO , Skoda OCTAVIA II (1Z) , Skoda OCTAVIA III (5E) , Skoda SUPERB I , Skoda SUPERB II , Skoda YETI , Volkswagen BEETLE , Volkswagen CADDY , Volkswagen EOS , Volkswagen GOLF PLUS , Volkswagen GOLF V , Volkswagen GOLF VI , Volkswagen GOLF VII , Volkswagen JETTA , Volkswagen SCIROCCO , Volkswagen TOURAN I/II , Audi A3 8P , Audi A3 8P QUATTRO , Skoda OCTAVIA IV (NX) , Volkswagen GOLF VIII , Audi A3 8Y , Volkswagen T-ROC
Klocki 173pln
Cena: 193,44 zł Hurtownia Sklep Kraków Pasuje do: Audi A3 8V , Audi A3 8V QUATTRO , Audi Q2 , Audi Q2 QUATTRO , Audi TT (8S) , Audi TT QUATTRO (8S) , Seat LEON III (5F) , Skoda OCTAVIA III (5E) , Skoda SUPERB III , Volkswagen GOLF VII , Volkswagen PASSAT (B8) , Volkswagen PASSAT ALLTRACK II (B8) , Volkswagen TIGUAN II , Volkswagen TOURAN III , Volkswagen ARTEON , Audi A1 (GB) , Seat ATECA , Skoda KAROQ , Skoda KODIAQ , Volkswagen POLO VI (AW) , Cupra FORMENTOR , Skoda OCTAVIA IV (NX) , Volkswagen GOLF VIII , Audi A3 8Y , Volkswagen T-ROC
Zostaw komentarz:
-
-
i po bólu, założone ate ( tarcze i klocki ) oryginal made in Germany ( pierwotnie mechanik zaproponował trw tarcze + klocki ate ale okazało się, że trw made in china i zrezygnował), teraz się będą układać i za jakiś czas dam znać jak się hamuje, dzięki za info
Zostaw komentarz:
-
-
Ja ujeżdżam Zimmermanna już prawie rok i nie narzekam. Bardzo szybko ułożyły się z tarczą. Pylą alusy podobnie jak poprzednie Galfera.
Zostaw komentarz:
-
-
w brakeparts zaproponowli mi do mojej octavki tarcze Zimmermanna ( alternatywnie ATE standard ) i klocki Brembo xtra, co myślicie o tej propozycji ?, dzięki za info
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedWtedy w zamian były zwykłe ate (galfer się trafił), a teraz wolę ferodo ds performance (około 350 zł do zacisku fs-III).
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedMiałem ceramiczne ate i z ulgą pozbyłem się ich po 17 000 km. Zdecydowanie nie polecam, bo jedyna ich zaleta to czyste felgi.
Na tonokilometry to polecam coś do dostawczaków.
Zostaw komentarz:
-
-
czołem, zbliża się moment zmiany tarcz i kloców z przodu ( 1,6tdi, przelot 134tkm, rocznie robię ok. 12 tkm, alufelgi, jazda spokojna, trasa/miasto 30/70 ), mechanik namawia mnie na ceramiczne klocki ale czytam i jest wiele negatywnych opinii, jeśli możecie pomóc to będę wdzięczny ( jeśli nie ceramiczne to ? )
Zostaw komentarz:
-
-
Clip Oj chyba zdarza ci się jeździć Modlińską bo widzę że dobrze jesteś zorientowany
Fakt nie ma co świrować z tym torem itp Przemyślę temat i na spokojnie będę działał... Przód mam na poziomie 60%, a tył robiłem w lutym więc się nie pali
Najważniejszę, aby wszystko na spokojnie posprawdzać...
Narazie bardzo dziękuję za pomoc, jutro może coś wpadnie nowego do glowy
Zostaw komentarz:
-
-
zwykłe gładkie tarcze te wszystkie nawiercane i nacinane to bardziej agrotuning niż realny uzysk.
spytaj Alberta z forum racingowego, on swego czasu w akmotorsport głownie robił heble więc powinien wiedzieć co tam z tyłu podejdzie.
Zimermany od zawsze miały kiepskie opinię więc nigdy tego nie kupiłem.
Edit: na Modlińskiej czy obwodnicy w godzinach szczytu to raczej hebli po upgradzie nie zakatujesz
Chcesz tym ganiać po torze? Jak nie to nie ma co robić zagadnienia. Zwykła tarcza i dobry klocek ogarnie.Ostatnio edytowany przez Clip; 38915.
Zostaw komentarz:
-
-
Ja na codzień robie trasę dom - praca Legionowo - Warszawa, czasem dam wiecej niz zwykle lecz od święta
Dla tego czasem mam wrażenie przy delikatnym hamowaniu np: z 180 jakby było mało i czuje się taką nie pewność ( delikatne naciśnięcie na pedał hamulca , nie ostre przycisniecie - podduszenie...)
Czy mam kasę, jakąś mam i szczerzę narazię myślę nad zakupem gratów czyli zaciski w komplecie i nastepnie skompletowanie zestawu. Przód i tył same zaciski to około 2 tys. Zł...
Ps: ograniczenia finasowe są bo gdyby nie to nie mialbym O3 1.4 TSI
Co do tarcz Zimmermann jak wypadają wzgledem TRW czy ATE? I do tych Ferodo DS2500 lub DS Performance ( też ktoś polecał) zwykła czy nawiercana tarcza? Co do klockow ile ludu tyle opinie kazdy ma jakies wybrane
Co do zmiany 288 na 312 zgadza się wystarczy kupic jażma z tym że nie ma ich...
Zostaw komentarz:
-
-
2-3tys na allegro + nowe tarcze i klocki
Nikt oprócz autora nie powie co mu potrzebne.
Moim zdaniem jak już wymieniać to najgorsza opcja zrobić 312 a za miesiąc zmieniać na 340
Ja specjalnie swojej nie męcze a doprowadzenie 312 do granicy użyteczności nie wymaga specjalnego wysiłku. Dlatego też proponuje 340.
I jeszcze jedno zapomniałem że 1,4 ma belkę i skośnie zamontowany zacisk z tyłu więc do sprawdzenia czy wogóle tył można prosto podmienić.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: