Klocki hamulcowe + tarcze O3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • tomek090892
    odpowiedział(a)
    Witam,

    Powoli się przymierzam do wymiany tarcz i klocków z przodu w swojej O3 1.4tsi 150km. Tarcze mają około 22.3mm a klocki około 3.5mm okładziny. Czy to jest już ten moment czy jeszcze można chwilę pojeździć?

    Zostaw komentarz:


  • Angel
    odpowiedział(a)
    Brembo, ATE, zimmerman, TRW, Bosch, textar, jurid. Cokolwiek kupisz będzie dobre.

    Zostaw komentarz:


  • Betonowy_Lukasz
    odpowiedział(a)
    Siema, chciałem ruszyć temat jeszcze raz. Muszę zmienić tarcze i klocki z przodu. Octavia 3 RS, 220KM. Tarcze 340 mm. Zastanawiam się czy zawracać sobie głowę jakimiś zestawami brembo albo zimmerman czy po prostu kupić ATE. Proszę was o radę bo już czas na zmianę a zaraz wyjazd na wakacje.

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    U mnie w CHPA jest tylko kod określający tylko hamulce z tyłu. Przód po zgłębieniu tematu wychodziło, że mogą być 2 rodzaje w zależności firmy jarzma. Okazało się, że jarzma są TRW, było to widać po zdjęciu koła.
    Może w CZDA jest podobnie.
    Poklikaj na różnych stronach próbując dobrać klocki i może coś ciekawego Ci wyjdzie.

    P. S. Elektronicznego czujnika u mnie też nie ma na żadnym klocki. Ale żeby Cię to nie zmyliło jak klocki będziesz kupował, bo kabelek w zestawie może być odłączany (od klocków).

    Zostaw komentarz:


  • misieq00
    odpowiedział(a)
    no mam wlepke z bagaznika , czytalem iz oznaczenie z cyfra ,,1" na poczatku odnosi sie do klockow. U mnie znalazlem 1DO , 1KD , 1AZ , 1N3

    Zostaw komentarz:


  • dagetto
    odpowiedział(a)
    Klocki dopasujesz po numerze z naklejki z książki serwisowej.
    Jeśli nie masz takiej wlepki, to możesz zdekodować to po VIN.
    A allegro wpisz VIN dekoder i za 5 złotych ci to zrobią.
    Ostatnio edytowany przez dagetto; 50792.

    Zostaw komentarz:


  • misieq00
    odpowiedział(a)
    klocek.jpg

    Zostaw komentarz:


  • misieq00
    odpowiedział(a)
    Witam, mam problem z dopasowaniem klockow do swojego samochodu. Nie za bardzo udalo mi sie zlokalizowac jakikolwiek czujnik zuzycia, wydaje mi sie ze mam ,,same blaszki" informujace o konczacym sie klocku ktore beda piszczec pod koniec swojego zywota. Ale moze sie myle takze prosze o jakies wskazowki. dzieki
    Ostatnio edytowany przez misieq00; 47789.

    Zostaw komentarz:


  • jmors44
    odpowiedział(a)
    po zdemontowaniu starych tarcz i klocków w mojej skodziance okazało się, że stare klocki to Kolbenseite, napisu na tarczach nie udało się odczytać

    Zostaw komentarz:


  • Danielosa
    odpowiedział(a)
    Standardowo w O3 (1,4 CHPA)
    na tył : 273, 253 mm
    na przód: 276, 288, 312mm
    rozumiem, że wszystkie średnice podejdą bez zmiany czegokolwiek? szukam w miare fajnego zestawu w stosunku dobrej ceny/jakości, bez kombinowania, tylko wymiana

    Aktualnie zastanawiam się nad :
    Znalazłem to co kolega kabi_007 czyli Zimmermana -
    PRZÓD
    Klocki 144pln komplet
    Cena: 164,61 zł Hurtownia Sklep Kraków Pasuje do: Audi Q3 , Audi Q3 QUATTRO , Audi S1 (8X) , Seat LEON III (5F) , Skoda OCTAVIA III (5E) , Seat ALHAMBRA (7N) , Volkswagen SHARAN (7N) , Audi A1 (GB) , Volkswagen POLO VI (AW)

    Tarcze 208pln komplet
    Cena: 118,11 zł Hurtownia Sklep Kraków Pasuje do: Audi A3 8V , Audi A3 8V QUATTRO , Audi Q2 , Audi Q2 QUATTRO , Audi TT (8S) , Audi TT QUATTRO (8S) , Seat LEON II (1P) , Seat LEON III (5F) , Skoda OCTAVIA II (1Z) , Skoda OCTAVIA III (5E) , Skoda SUPERB II , Skoda YETI , Volkswagen BEETLE , Volkswagen EOS , Volkswagen GOLF PLUS , Volkswagen GOLF VI , Volkswagen GOLF VII , Volkswagen JETTA , Volkswagen SCIROCCO , Volkswagen TOURAN I/II , Volkswagen TOURAN III , Audi A3 8P , Audi A3 8P QUATTRO , Audi A1 (8X) , Seat ATECA , Skoda KAROQ , Cupra FORMENTOR , Volkswagen GOLF VIII , Audi A3 8Y , Volkswagen T-ROC


    TYŁ
    Tarcze 262pln komplet
    Cena: 152,52 zł Hurtownia Sklep Kraków Pasuje do: Audi A3 8V , Audi A3 8V QUATTRO , Seat ALTEA / ALTEA XL , Seat LEON II (1P) , Seat LEON III (5F) , Seat TOLEDO , Skoda OCTAVIA II (1Z) , Skoda OCTAVIA III (5E) , Skoda SUPERB I , Skoda SUPERB II , Skoda YETI , Volkswagen BEETLE , Volkswagen CADDY , Volkswagen EOS , Volkswagen GOLF PLUS , Volkswagen GOLF V , Volkswagen GOLF VI , Volkswagen GOLF VII , Volkswagen JETTA , Volkswagen SCIROCCO , Volkswagen TOURAN I/II , Audi A3 8P , Audi A3 8P QUATTRO , Skoda OCTAVIA IV (NX) , Volkswagen GOLF VIII , Audi A3 8Y , Volkswagen T-ROC

    Klocki 173pln
    Cena: 193,44 zł Hurtownia Sklep Kraków Pasuje do: Audi A3 8V , Audi A3 8V QUATTRO , Audi Q2 , Audi Q2 QUATTRO , Audi TT (8S) , Audi TT QUATTRO (8S) , Seat LEON III (5F) , Skoda OCTAVIA III (5E) , Skoda SUPERB III , Volkswagen GOLF VII , Volkswagen PASSAT (B8) , Volkswagen PASSAT ALLTRACK II (B8) , Volkswagen TIGUAN II , Volkswagen TOURAN III , Volkswagen ARTEON , Audi A1 (GB) , Seat ATECA , Skoda KAROQ , Skoda KODIAQ , Volkswagen POLO VI (AW) , Cupra FORMENTOR , Skoda OCTAVIA IV (NX) , Volkswagen GOLF VIII , Audi A3 8Y , Volkswagen T-ROC


    Zostaw komentarz:


  • jmors44
    odpowiedział(a)
    i po bólu, założone ate ( tarcze i klocki ) oryginal made in Germany ( pierwotnie mechanik zaproponował trw tarcze + klocki ate ale okazało się, że trw made in china i zrezygnował), teraz się będą układać i za jakiś czas dam znać jak się hamuje, dzięki za info

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    Tak, komplet

    Zostaw komentarz:


  • jmors44
    odpowiedział(a)
    kabi_007 - Zimmermann tarcze+klocki ?

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    Ja ujeżdżam Zimmermanna już prawie rok i nie narzekam. Bardzo szybko ułożyły się z tarczą. Pylą alusy podobnie jak poprzednie Galfera.

    Zostaw komentarz:


  • jmors44
    odpowiedział(a)
    w brakeparts zaproponowli mi do mojej octavki tarcze Zimmermanna ( alternatywnie ATE standard ) i klocki Brembo xtra, co myślicie o tej propozycji ?, dzięki za info

    Zostaw komentarz:


  • jmors44
    odpowiedział(a)
    dzięki, mam nad czym myśleć

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Wtedy w zamian były zwykłe ate (galfer się trafił), a teraz wolę ferodo ds performance (około 350 zł do zacisku fs-III).

    Zostaw komentarz:


  • jmors44
    odpowiedział(a)
    dzięki za info a co w zamian ?

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Miałem ceramiczne ate i z ulgą pozbyłem się ich po 17 000 km. Zdecydowanie nie polecam, bo jedyna ich zaleta to czyste felgi.

    Na tonokilometry to polecam coś do dostawczaków.

    Zostaw komentarz:


  • jmors44
    odpowiedział(a)
    czołem, zbliża się moment zmiany tarcz i kloców z przodu ( 1,6tdi, przelot 134tkm, rocznie robię ok. 12 tkm, alufelgi, jazda spokojna, trasa/miasto 30/70 ), mechanik namawia mnie na ceramiczne klocki ale czytam i jest wiele negatywnych opinii, jeśli możecie pomóc to będę wdzięczny ( jeśli nie ceramiczne to ? )

    Zostaw komentarz:


  • AdiRuti
    odpowiedział(a)
    Clip Oj chyba zdarza ci się jeździć Modlińską bo widzę że dobrze jesteś zorientowany
    Fakt nie ma co świrować z tym torem itp Przemyślę temat i na spokojnie będę działał... Przód mam na poziomie 60%, a tył robiłem w lutym więc się nie pali
    Najważniejszę, aby wszystko na spokojnie posprawdzać...

    Narazie bardzo dziękuję za pomoc, jutro może coś wpadnie nowego do glowy

    Zostaw komentarz:


  • Clip
    odpowiedział(a)
    zwykłe gładkie tarcze te wszystkie nawiercane i nacinane to bardziej agrotuning niż realny uzysk.
    spytaj Alberta z forum racingowego, on swego czasu w akmotorsport głownie robił heble więc powinien wiedzieć co tam z tyłu podejdzie.
    Zimermany od zawsze miały kiepskie opinię więc nigdy tego nie kupiłem.

    Edit: na Modlińskiej czy obwodnicy w godzinach szczytu to raczej hebli po upgradzie nie zakatujesz
    Chcesz tym ganiać po torze? Jak nie to nie ma co robić zagadnienia. Zwykła tarcza i dobry klocek ogarnie.
    Ostatnio edytowany przez Clip; 38915.

    Zostaw komentarz:


  • AdiRuti
    odpowiedział(a)
    Clip No wlasnie druga sprawa potrzebuje ogarniętego mechanika ktory mi to jeszcze sprawdzi, zebym się nie naciął...

    Zostaw komentarz:


  • AdiRuti
    odpowiedział(a)
    Ja na codzień robie trasę dom - praca Legionowo - Warszawa, czasem dam wiecej niz zwykle lecz od święta
    Dla tego czasem mam wrażenie przy delikatnym hamowaniu np: z 180 jakby było mało i czuje się taką nie pewność ( delikatne naciśnięcie na pedał hamulca , nie ostre przycisniecie - podduszenie...)

    Czy mam kasę, jakąś mam i szczerzę narazię myślę nad zakupem gratów czyli zaciski w komplecie i nastepnie skompletowanie zestawu. Przód i tył same zaciski to około 2 tys. Zł...

    Ps: ograniczenia finasowe są bo gdyby nie to nie mialbym O3 1.4 TSI

    Co do tarcz Zimmermann jak wypadają wzgledem TRW czy ATE? I do tych Ferodo DS2500 lub DS Performance ( też ktoś polecał) zwykła czy nawiercana tarcza? Co do klockow ile ludu tyle opinie kazdy ma jakies wybrane

    Co do zmiany 288 na 312 zgadza się wystarczy kupic jażma z tym że nie ma ich...

    Zostaw komentarz:


  • Clip
    odpowiedział(a)
    2-3tys na allegro + nowe tarcze i klocki

    Nikt oprócz autora nie powie co mu potrzebne.
    Moim zdaniem jak już wymieniać to najgorsza opcja zrobić 312 a za miesiąc zmieniać na 340
    Ja specjalnie swojej nie męcze a doprowadzenie 312 do granicy użyteczności nie wymaga specjalnego wysiłku. Dlatego też proponuje 340.
    I jeszcze jedno zapomniałem że 1,4 ma belkę i skośnie zamontowany zacisk z tyłu więc do sprawdzenia czy wogóle tył można prosto podmienić.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...