Ja własnie wracam z ASO gdzie pracuje mój znajomek i sprwdzilismy rzeczywiście serwis skody nie przewiduje wymiany rozrządu w silniku 1.4 tsi 150km . Potem poszliśmy do mistrza drugiego planu znaczy mistrza serwisu powiedział to samo zadzwoniliśmy do Gdańska do Plichty ja bylem w Gdyni to samo mówią wiec moze rzeczywiście nie trzeba wymieniać Hmm
Wymiana rozrządu 1.4 TSI 140KM
Zwiń
X
-
Podepne sie pod temat... wiec u mnie najechane 94 tys km.
rozrzad nie ruszany od poczatku natomiast zaczela cieknac pompa wody. Wymienilem ja na firme hepu. Pytam mechanika czy nie.lepiej wymienic odrazu rozrzadu , on mowi mi ze pompa jest zupelnie z drugiej strony co rozrzad to żeby jezdzic dalej.
Mam teraz zagwozdke samochod z 2014 r. W sumie 6 lat bedzie w przyszlym roku. Wychodzi ze zalecany czas nadchodzi wiec lepiej wymienic rozrzad?
jesli tak jakiej firmy i czy po stronie rozrzadu tez.jest jakas druga pompa wody napedzana paskiem?
Komentarz
-
-
Ja pomysle o rozrzadzie tez w przyszlym roku. Niby 6 lat pyknie bede sie sklanial ku wymianie.
wiem ze temat dotyczy rozrzadu ale jak juz e temacie oleju do dsg 7 to w sobote wymieniam olej i w skrzyni i mechatronice. Znajomy co lata robil w serwisie ASB zalecil wymiane baa nawet z jego doswiadczenia prepanacji skrzyn zauwazalna jest potrzeba wlania ciut większej ilosci niż dala fabryka bo wiele usterek wynikalo z "niedocierania" smarowania na ten 7 stopien tak jakby za malo troche bylo.
ja sie nie znam to jego wieloletnie spostrzezenia. Czytalem tu o uzytkownikach coblataja po 160k km bez wymiany oleju wiec ile dsg tyle opini.
czlowiek glupi jest od tych informacji.
Ktos tu juz zrobil rozrzad w koncu do tego.slnika ?
Komentarz
-
-
Witam pracuje w aso i klijenci wymieniają przy przebiegu 200tyś nie zdarzyło nam się wcześniej wymieniać ale rozmawiałem kiedyś k pracownikiem z działu techniki ze skody i pytałem odnośnie rozrządu to powiedział mi żebym sobie zrobił wmoim prywatnym aucie przy 140 tyś ale powiedział żę spokojnie wytrzymują 500tył bo mieli też takie silniki
J osobiście nie wieżę w wytrzymałość tak jak zalecają z łąńcuchami też tak miało być dożywotnie a każdy wie jak wygląda sytułacja jeden przypadek miałem żę pasek pękł na pół w 1.2 tsi ale to te same motory co 1.4 a dlaczego pękł tego nie wiemy
Komentarz
-
-
Przed chwilą oddałem auto na kolejny przegląd w ASO i zapytałem tradycyjnie o rozrząd. Okazuje się, że wytyczne się ponoć zmieniły i pasek w 1.4 TSI jest jednak do wymiany przy 160k km lub po 6 latach. Niby w dziale techniki Skody doszli jednak do tego, że te paski wieczne nie są
Ktoś to może potwierdzić? Pytaliscie ASO o ten aspekt ostatnio?
Komentarz
-
-
Gość
-
Pasek paskiem, ale przy rozrządzie jest jeszcze kwestia rolek i jak tu się coś zatrze, to nawet ten kevlar może sobie nie poradzić Ja w każdym razie dla świętego spokoju wymieniłem na zestaw Conti.
Co ciekawe na leonclubie ludzie piszą, że wymieniają po 6 latach/160-180k km, bo tam z kolei Seat niby tak przewiduje, a silniki bliźniacze. Bądź tu teraz mądry i pisz wiersze...
Komentarz
-
-
Z doświadczenia polecam żeby sobie wymienić rozrząd na 150 km 6lat dziś przywieżli nam oct 3 2.0 tdi zgasła w czasie jazdy i po rozebraniu niemiły psikus ogoliło zęby na pasku a oni zrobili interwał na 210 tysi żart a auto przejechało 150 tysiecy i motor do wymiany a to nie pierwszy przypadek w grudniu mieliśmy superba 3 2.0 tż nie dojezdził do 210 przy 170tys ta sama historia z paskiem pracuje już 15 lat w aso i im nie wieżę w ich dożywotnie łańcuchy i paski
Komentarz
-
-
Ja mam ok 100 tys ale auto z 2013 (zaraz będzie 7 lat). Aktualna wersja w ASO rzeczywiście jest taka, że nie paska się nie wymienia. Ale jak pytałem jeszcze pół roku temu w ASO w Dzierżoniowie i we Wrocławiu, to mówiono, że albo 200 tys przebiegu albo 6 lat (co szybciej) kwalifikuje rozrząd do wymiany. Zapytałem też w ASO co będzie, jak mi pęknie pasek który według nich się nie wymienia, to tylko uśmiechnęli się i powiedzieli, że będę musiał wymienić sobie silnik NA WŁASNY KOSZT. Jak wymieniam teraz rozrząd. Cena wcale nie jest taka wysoka i przynajmniej będę spał spokojnie. Za jakiś czas wakacje i nie zamierzam myśleć cały czas o rozrządzie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paryzanin Zobacz wpisGdzieś widziałem materiał że najlepiej 150-160tysiecy km lub 6 lat. Podobno tych 200 tysięcy nie każdy wytrzymuje i lepiej zainteresowac się wcześniej.
Komentarz
-
-
Dlatego aso jeszcze pół roku temu uważało, że albo 200 tys albo 6 lat. Ciekawostka jest taka, że zapytałem fachowca prowadzącego kanał VAG Klinika na youtube, który pracuje w VW UK jakie wytyczne są w UK co do wymiany rozrządu w tym silniku. Odpisał mi, że albo 4 lata albo 50 tys mil. Zatem interwały jeszcze krótsze. i na 100% rozrząd trzeba wymieniać.
Komentarz
-
-
MariuszKoz to jest o tyle dziwne, że mi w ASO pod koniec stycznia powiedzieli, że wytyczne się zmieniły w drugą stronę czyli na te 200k/6lat, a wcześniej było wszystko wieczne. Dziwna to sytuacja, bo pewnie póki co paski nie strzelają na potęgę i nie wiedzą jak się mają zachować...
Komentarz
-
-
Gdyby nie trzeba było wymieniać rozrządu, to byłaby to chyba pierwsza marka i pierwszy silnik z taką sytuacją. Wszyscy producenci aut zalecają wymianę i tyle. Możemy dyskutować kiedy (przebieg/ czas), ale wymiana zawsze była potrzebna. Bo aso twierdzi, co twierdzi ale odpowiedzialność (i koszty) w razie czego i tak spadają na użytkownika. Pytanie, czy warto ryzykować, kiedy wymiana z częściami kosztuje ok 600-700 zł (poza aso).
Komentarz
-
Komentarz