Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zasięg świateł LED

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Jak pojedziesz na stację diagnostyczna to podniosą, bo fabrycznie są pewnie za nisko ustawione. Natomiast cały czas będzie mocniej obniżał przy obciążeniu to chyba trzeba załatwić w ASO.
    ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

    Komentarz


    • #77
      a ja obawiam się, że wizyta i podniesienie świateł do góry na stacji diagnostycznej na dłużej nic nie da.
      gdzieś czytałem, że światłą i tak wrócą z czasem do swojej fabrycznej pozycji.
      OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.

      Komentarz


      • #78
        Witajcie ponownie.
        Wydaje się, że uporałem się z tematem. Przeczytałem większość wątków, umówiłem się w ASO i poprosiłem aby mnie wpuścili na warsztat. Z mechanikiem już się nieco znałem ( aktywował mi moduł haka holowniczego jakiś czas temu ).
        Na początku pokazałem jaki jest efekt z obciążeniem i o co chodzi. Przyznali że tak nie może być.
        Potem próbowaliśmy zrobić całą procedurę ustawiania świateł z użyciem kompa pod obciążeniem. Nie udało się bo auto na pusto świeciło za nisko.
        Potem sprawdzili sam czujnik ugięcia tylnej osi, czy daje sygnał o zmianie położenia i tu wyglądało że jest OK. Na pusto podawał wartość 38%.
        Ostatecznie wyjąłem wszystko z auta, panowie mechanicznie ustawili światła na odpowiedniej wysokości, a potem zrobili całą procedurę z użyciem kompa.
        Po tym zabiegu - bingo. Dociążając tył światła ustawiają się tak, że świecą identycznie jak na pusto.

        Tyle ode mnie. Może komuś się przyda.
        Wesołych Świąt.


        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

        Komentarz


        • #79
          Cześć
          Czy koledzy którym udało się poprawić wysokość przy załadowanym aucie mogli by się podzielić adresami serwisów które sobie z tym poradziły i już mają pojęcie jak to zrobić?
          Ja jestem po dwóch wizytach w Krakowie, i dalej jest tak samo jak było, tzn na pusto ok, przy załadunku moocno za nisko.
          Z góry dzięki
          Pozdrawiam
          Ostatnio edytowany przez WK82; 48269.

          Komentarz


          • #80
            Przerażają mnie te gówniane ledy!!!!! przy udanych nad wyraz bixenonach skrętnych - napiszcie naprawdę szczerze co myślicie - jest syf nie?? Gówno świecą co? Bądzcie szczerzy plz

            Komentarz


            • #81
              U mnie ledy świecą zajebiscie naprawdę . Nie mam się do czego przyczepić. Szkoda że nie są to ledy skrętne tak jak w arteonie np ale też jest ok

              Komentarz


              • #82
                Podjedzcie pod ścianę maksymalnie jak się da - tam gdzie jest równo . Zaznaczcie na ścianie kredą załamanie światła . Z miarą w ręku odjedźcie od niej 10 m , snop światła ma świecić około 10 cm niżej - wtedy światła są ustawione dobrze .
                Oczywiście trzeba wyregulować ciśnienie w oponach i auto musi być zatankowane


                Warto by poszukać warsztatu który ma urządzenie BOSCH HTD 815 , sprawdza też w systemie samochodu jak jest ustawiony poziom do którego mają sie ustawiać
                Zobaczcie proszę film
                Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.

                Komentarz


                • #83
                  images?q=tbn:ANd9GcQ_4M7EgSZqKYwXOm5pBjnBQ7lw_6GHemRPxpEBJbzN1EjLlg3l.png

                  images?q=tbn:ANd9GcSnaUkGqjlWRju5cKCoACp0HwKEmDdU0Q9HU-Bc-SmRWXUMDVkksA.png
                  Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.

                  Komentarz


                  • #84
                    Witam Jestem nowym użytkownikiem octavi 3 fl z opisywanymi wyżej lampami LED. Dajcie proszę namiary na serwis co ogarnie te słabego zasięgu . Zielona i Lubin odpadają nie mają pojęcia o czym mówię

                    Komentarz


                    • #85
                      po co ci serwis - masz zaznaczoną śrubę którą kręcić - robisz cechę markerem i kręcisz w prawo pół obrotu jeden i drugi reflektor i sprawdzasz zasięg

                      Komentarz


                      • #86
                        Przy jeździe bez obciążenia czyli sam kierowca jest ok. Gorzej jak się dopasuje ludzi i bagażu wtedy dramat. Stąd prośba o namiary na kogoś kto to ogarnia . Z tego co czytam jest to do zrobienia.

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez GrzesWroc Zobacz wpis
                          Przerażają mnie te gówniane ledy!!!!! przy udanych nad wyraz bixenonach skrętnych - napiszcie naprawdę szczerze co myślicie - jest syf nie?? Gówno świecą co? Bądzcie szczerzy plz
                          Tutaj prawdy nikt Ci nie powie, bo skody krytykować nie wolno - można chwalić, ew. zapytać na wątku mechaczninym dlaczego coś się rozsypało, ale słówko szepnij, że "w porówaniu do... jest gorsza" to Cię zlinczują Skodziarze, ale do rzeczy:

                          1. W porównaniu do świateł xenonowych, to LEDy skody świecą -10% słabiej; nie jest to odczuwalne, ale jednak - dopiero jak zestawi się samochody obok siebie, to widać, że LED skody jest słabszy nieznacznie.
                          2. W porównaniu do VW Passat LED matrix, to zupełnie inna liga, ale też na tym samym odcinku drogi, w takich samych warunkach, światła LED skody świecą 15%-20% słabiej.
                          3. Nie lubię trupiego światła LED, wolę naturalny xenonowy żarnik. Niby widać, ale to jest światło nienaturalne dla oka.
                          4. W długiej trasie na światłach xenonowych mniej się męczyło oko, niż na LED.
                          5. Zasięg świateł LED jest podobny na długość, ale świecą szerzej na szerokość.
                          6. Brzegi były lepiej doświetlone w xenonowych żarnikach niż w LED.

                          Takie są moje wnioski z praktyki, nie z laboratorium.

                          Komentarz


                          • #88
                            No ja tez miałem ledy w o3 … i w porównaniu z o3 xenonem to miażdżyło … zasięg świateł był fenomenalny … No i po chwili barwy nie zmienia jak xenon . Obecnie mam o4 na matrixach , niby lepiej jest ale wolałem i tak o3 fl jeżeli chodzi o światła . Seat Leon na ledzie to szmelc ale nie o3

                            Komentarz


                            • #89
                              Umówiłem się do serwisu VW postarają się pomóc . Dajcie znać jak dokładnie się nazywa ta procedura uczenia . I czy robić ja na załadowanym samochodzie czy można na pusto Niestety trzeba będzie zapłacić auto po gwarancji.

                              Komentarz


                              • #90
                                Witam,

                                pytanie odnośnie regulacji zasięgu LEDów z przodu wraz z zapisaniem nowych ustawień "zerowych" z użyciem VCDS - czy to jest ta procedura co w linku poniżej?

                                Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS®

                                "Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
                                • Pojazd musi stać na równym podłożu
                                • Hamulec ręczny musi być zwolniony
                                • Zapłon musi być włączony
                                • Światła wyłączone
                                • Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów

                                Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:

                                [Wybór]

                                [55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.]

                                [Nastawy podst. - 04]

                                Grupa "001"

                                [Idź!]

                                Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.

                                Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.

                                Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.

                                [Gotowe, powrót]"
                                Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                Komentarz


                                • #91
                                  Nie mogę edytować posta dlatego piszę jedno pod drugim - czy ta procedura opisana na stronie Adako oraz ta, którą opisuje Krzynol na koniec tego filmu czymś się różnią? Np. w Adako każą wejsc w grupę 001, kliknac „Idz!” itp., nie korzystają z przycisku on/off/next, nie wybieraja nic z listy. Czy te procedury się czyms roznia/służą różnym celom czy to po prostu rożne metody zrobienia tego samego? Nic przy zawieszeniu nie ruszałem, nie odpinałem czujnikow. Chce po prostu wyregulować lekko lampy o zapamiętać ustawienia.
                                  Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Nadal nie mogę edytować postów także przepraszam za kolejny jeden po drugim - ewentualnie prośba do moderatora o scalenie.

                                    Co do moich pytań powyżej to odpowiedziałem sobie niejako sam jak kupiłem kabel i podłączyłem do auta. Okazuje się, że sam przebieg procedury oraz co po kolei wyświetla się w programie jest po prostu zależne od rodzaju świateł i sterownika jaki mamy w aucie (lub też od wersji programu - albo kombinacji jednego i drugiego).

                                    Przykładowo u mnie - auto jak w podpisie tj. O3 FL kombi, 1.5 TSI ACT, DSG, rok produkcji 2019 (ale rok modelowy chyba 2020 bo z VCDS odczytałem kod silnika DPCA, który podobno wszedł od MY2020) i fabryczne lampy full led:

                                    (wersja VCDS 23.3.1)

                                    1. W ogóle nie mam u siebie modułu "55 - Xenon range" albo "55 - Zasięg świateł" (używam angielskiego VCDS) - w przypadku mojego auta (albo wszystkie lampy full led tak mają - tego nie mam jak sprawdzić bo mam tylko jedno auto dostępne ) regulacja odbywa się w module "4B - Multifunc. module"
                                    2. Po kliknięciu w "04 - Basic settings" moje okno wygląda zupełnie inaczej - w zasadzie nie wyświetla się taki widok jak na filmikach powyżej z czterema osobnymi polami (coś w stylu bloków pomiarowych) tylko mam listę rozwijalną, na której sobie mogę wybrać pozycje np. "Basic settings 1 - start", "Basic settings 2 - stop", "Reset all adaptations", "Matrix LED callibration" - piszę z głowy ale tak to mniej więcej wygląda. I w tym wypadku przebieg samej regulacji i ustawienia nastawów podstawowych jest bardzo logiczny - najpierw wybieramy z listy "Basic settings 1 - start", "Go!", wyskakuje dymek informujący nas o tym co należy po kolei teraz zrobić (czyli wyregulować światła i kliknąć przycisk "Stop!") po czym wybrać z listy "Basic settings 2 - stop" i również przycisnąć przycisk "Go!" - i to powoduje zapamiętanie ustawień. Czyli w skrócie najpierw informujemy sterownik, że przeprowadzamy regulację a potem, że ją zakończyliśmy i proszę zapamiętać ustawienia Proste łatwe i logiczne

                                    Także opis procedury na stronie ADAKO oraz w filmiku od Krzynola jest niepełny bo zależy jeszcze od wersji sterownika, który mamy konkretnie w aucie (chociaż o tym Krzynol mnie poinformował w komentarzach na Youtube także bezapelacyjnie zna się na rzeczy )

                                    Jeszcze poniżej wrzucę linki do procedur regulacji dla:

                                    1. Auta z platformy MQB - regulacja w module 4B lub 55 - zależnie od tego co wyświetla się w wynikach auto-scan (jest to opisane w tym linku po czym rozpoznać) VW MQB Headlight Regulation - Ross-Tech Wiki - jeśli dobrze rozumiem dotyczy to głównie nowszych aut i/lub aut z lampami full led. W moim przypadku to była właśnie ta procedura - sama regulacja nie zajęła nawet 5 minut i nie zaowocowała żadnymi błędami
                                    2. Auta ze sterownikami świateł od oznaczonymi symbolem 5M0-907-357 (plus litery A, B, C...) - tutaj jest podział procedur w zależności od dokładnego oznaczenia sterownika - VW Golf (1K) Headlight Aim Control (Xenon with AFS - Ross-Tech Wiki) - ta procedura, jeśli dobrze rozumiem, dotyczy nieco starszych aut i/lub nie posiadających lamp "full led"
                                    3. Sterowniki nie korzystające z protokołu CAN tylko KW-1281 - to można rozpoznać po tym co wyświetla się w lewym górnym rogu okienka po wejściu w dany moduł (przykładowo będzie "Protocol: KW-1281" albo "Procotol: CAN") - ta procedura dotyczy najstarszych aut i jest właśnie tożsama z opisem, który jest na stronie ADAKO - Ross-Tech: VAG-COM: Xenon Headlamp Adjustment
                                    Ostatnio edytowany przez ivosmo; 10004536.
                                    Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      I jak po tej kalibracji? zasięg ok? przy obciążeniu tyłu nie skraca drastycznie zasięgu?

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Po obciążeniu nie umiem powiedzieć bo najczęściej jeżdżę z pustą budą, ewentualnie z jednym pasażerem z przodu i jakimś niewielkim bagażem… na pewno nie świeci mi tak pod nogi „na pusto” jak świeciło fabrycznie - ale to nic dziwnego skoro na pusto regulowałem niestety mam przeczucie, że byłoby to zbyt proste aby rozwiązywało to ten problem…bo wówczas każdy serwis by sobie z tym radził a z tego co czytałem mało który ogarnia temat…
                                        Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Miałem okazję się przejechać wczoraj z obciążeniem (w trakcie przeprowadzki) - nie były to może setki kilogramów ale było widać, że tyłek usiadł, kanapę miałem poskładaną - nie zauważyłem aby światła świeciły inaczej niż na pusto. Także albo regulacja z użyciem VCDS faktycznie niweluje ten problem albo po prostu w moim aucie tego problemu nie ma (samochód z października 2019 jakby co)
                                          Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            tak panowie, podnoście światła żeby wam było lepiej. A oślepianie kierowców z naprzeciwka, kto by się tym martwił ? Mi ma być dobrze !

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X