Zasięg świateł LED

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radik79
    Ambiente
    • 2008
    • 222
    • Octavia III (5E3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #76
    Jak pojedziesz na stację diagnostyczna to podniosą, bo fabrycznie są pewnie za nisko ustawione. Natomiast cały czas będzie mocniej obniżał przy obciążeniu to chyba trzeba załatwić w ASO.
    ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

    Komentarz

    • Gustaw78
      Ambiente
      • 2008
      • 182
      • Octavia III (5E3)
      • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

      #77
      a ja obawiam się, że wizyta i podniesienie świateł do góry na stacji diagnostycznej na dłużej nic nie da.
      gdzieś czytałem, że światłą i tak wrócą z czasem do swojej fabrycznej pozycji.
      OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.

      Komentarz

      • mktr1
        Drive
        • 2017
        • 72
        • Octavia III (5E3)
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        #78
        Witajcie ponownie.
        Wydaje się, że uporałem się z tematem. Przeczytałem większość wątków, umówiłem się w ASO i poprosiłem aby mnie wpuścili na warsztat. Z mechanikiem już się nieco znałem ( aktywował mi moduł haka holowniczego jakiś czas temu ).
        Na początku pokazałem jaki jest efekt z obciążeniem i o co chodzi. Przyznali że tak nie może być.
        Potem próbowaliśmy zrobić całą procedurę ustawiania świateł z użyciem kompa pod obciążeniem. Nie udało się bo auto na pusto świeciło za nisko.
        Potem sprawdzili sam czujnik ugięcia tylnej osi, czy daje sygnał o zmianie położenia i tu wyglądało że jest OK. Na pusto podawał wartość 38%.
        Ostatecznie wyjąłem wszystko z auta, panowie mechanicznie ustawili światła na odpowiedniej wysokości, a potem zrobili całą procedurę z użyciem kompa.
        Po tym zabiegu - bingo. Dociążając tył światła ustawiają się tak, że świecą identycznie jak na pusto.

        Tyle ode mnie. Może komuś się przyda.
        Wesołych Świąt.


        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

        Komentarz

        • WK82
          Classic
          • 2019
          • 1
          • Octavia III (5E3)
          • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

          #79
          Cześć
          Czy koledzy którym udało się poprawić wysokość przy załadowanym aucie mogli by się podzielić adresami serwisów które sobie z tym poradziły i już mają pojęcie jak to zrobić?
          Ja jestem po dwóch wizytach w Krakowie, i dalej jest tak samo jak było, tzn na pusto ok, przy załadunku moocno za nisko.
          Z góry dzięki
          Pozdrawiam
          Ostatnio edytowany przez WK82; 48269.

          Komentarz

          • GrzesWroc
            Ambiente
            • 2015
            • 166
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #80
            Przerażają mnie te gówniane ledy!!!!! przy udanych nad wyraz bixenonach skrętnych - napiszcie naprawdę szczerze co myślicie - jest syf nie?? Gówno świecą co? Bądzcie szczerzy plz

            Komentarz

            • prezes870
              Rider
              • 2015
              • 418
              • Octavia IV (NX3)
              • DHGA 2.0 TSI RS 245 KM

              #81
              U mnie ledy świecą zajebiscie naprawdę . Nie mam się do czego przyczepić. Szkoda że nie są to ledy skrętne tak jak w arteonie np ale też jest ok

              Komentarz

              • gruto
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1262
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #82
                Podjedzcie pod ścianę maksymalnie jak się da - tam gdzie jest równo . Zaznaczcie na ścianie kredą załamanie światła . Z miarą w ręku odjedźcie od niej 10 m , snop światła ma świecić około 10 cm niżej - wtedy światła są ustawione dobrze .
                Oczywiście trzeba wyregulować ciśnienie w oponach i auto musi być zatankowane


                Warto by poszukać warsztatu który ma urządzenie BOSCH HTD 815 , sprawdza też w systemie samochodu jak jest ustawiony poziom do którego mają sie ustawiać
                Zobaczcie proszę film
                W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.

                Komentarz

                • gruto
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1262
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #83
                  images?q=tbn:ANd9GcQ_4M7EgSZqKYwXOm5pBjnBQ7lw_6GHemRPxpEBJbzN1EjLlg3l.png

                  images?q=tbn:ANd9GcSnaUkGqjlWRju5cKCoACp0HwKEmDdU0Q9HU-Bc-SmRWXUMDVkksA.png
                  Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.

                  Komentarz

                  • Wojtek1981
                    Classic
                    • 2022
                    • 3
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #84
                    Witam Jestem nowym użytkownikiem octavi 3 fl z opisywanymi wyżej lampami LED. Dajcie proszę namiary na serwis co ogarnie te słabego zasięgu . Zielona i Lubin odpadają nie mają pojęcia o czym mówię

                    Komentarz

                    • gruto
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1262
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #85
                      po co ci serwis - masz zaznaczoną śrubę którą kręcić - robisz cechę markerem i kręcisz w prawo pół obrotu jeden i drugi reflektor i sprawdzasz zasięg

                      Komentarz

                      • Wojtek1981
                        Classic
                        • 2022
                        • 3
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #86
                        Przy jeździe bez obciążenia czyli sam kierowca jest ok. Gorzej jak się dopasuje ludzi i bagażu wtedy dramat. Stąd prośba o namiary na kogoś kto to ogarnia . Z tego co czytam jest to do zrobienia.

                        Komentarz

                        • Etranger
                          Drive
                          • 2021
                          • 80
                          • Octavia III (5E3)
                          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez GrzesWroc Zobacz wpis
                          Przerażają mnie te gówniane ledy!!!!! przy udanych nad wyraz bixenonach skrętnych - napiszcie naprawdę szczerze co myślicie - jest syf nie?? Gówno świecą co? Bądzcie szczerzy plz
                          Tutaj prawdy nikt Ci nie powie, bo skody krytykować nie wolno - można chwalić, ew. zapytać na wątku mechaczninym dlaczego coś się rozsypało, ale słówko szepnij, że "w porówaniu do... jest gorsza" to Cię zlinczują Skodziarze, ale do rzeczy:

                          1. W porównaniu do świateł xenonowych, to LEDy skody świecą -10% słabiej; nie jest to odczuwalne, ale jednak - dopiero jak zestawi się samochody obok siebie, to widać, że LED skody jest słabszy nieznacznie.
                          2. W porównaniu do VW Passat LED matrix, to zupełnie inna liga, ale też na tym samym odcinku drogi, w takich samych warunkach, światła LED skody świecą 15%-20% słabiej.
                          3. Nie lubię trupiego światła LED, wolę naturalny xenonowy żarnik. Niby widać, ale to jest światło nienaturalne dla oka.
                          4. W długiej trasie na światłach xenonowych mniej się męczyło oko, niż na LED.
                          5. Zasięg świateł LED jest podobny na długość, ale świecą szerzej na szerokość.
                          6. Brzegi były lepiej doświetlone w xenonowych żarnikach niż w LED.

                          Takie są moje wnioski z praktyki, nie z laboratorium.

                          Komentarz

                          • prezes870
                            Rider
                            • 2015
                            • 418
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DHGA 2.0 TSI RS 245 KM

                            #88
                            No ja tez miałem ledy w o3 … i w porównaniu z o3 xenonem to miażdżyło … zasięg świateł był fenomenalny … No i po chwili barwy nie zmienia jak xenon . Obecnie mam o4 na matrixach , niby lepiej jest ale wolałem i tak o3 fl jeżeli chodzi o światła . Seat Leon na ledzie to szmelc ale nie o3

                            Komentarz

                            • Wojtek1981
                              Classic
                              • 2022
                              • 3
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #89
                              Umówiłem się do serwisu VW postarają się pomóc . Dajcie znać jak dokładnie się nazywa ta procedura uczenia . I czy robić ja na załadowanym samochodzie czy można na pusto Niestety trzeba będzie zapłacić auto po gwarancji.

                              Komentarz

                              • ivosmo
                                Classic
                                • 2023
                                • 21
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                #90
                                Witam,

                                pytanie odnośnie regulacji zasięgu LEDów z przodu wraz z zapisaniem nowych ustawień "zerowych" z użyciem VCDS - czy to jest ta procedura co w linku poniżej?



                                "Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
                                • Pojazd musi stać na równym podłożu
                                • Hamulec ręczny musi być zwolniony
                                • Zapłon musi być włączony
                                • Światła wyłączone
                                • Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów

                                Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:

                                [Wybór]

                                [55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.]

                                [Nastawy podst. - 04]

                                Grupa "001"

                                [Idź!]

                                Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.

                                Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.

                                Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.

                                [Gotowe, powrót]"
                                Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                Komentarz

                                • ivosmo
                                  Classic
                                  • 2023
                                  • 21
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                  #91
                                  Nie mogę edytować posta dlatego piszę jedno pod drugim - czy ta procedura opisana na stronie Adako oraz ta, którą opisuje Krzynol na koniec tego filmu https://youtu.be/obPE8K48peI?si=d7Sj_n3odSBy4X8C czymś się różnią? Np. w Adako każą wejsc w grupę 001, kliknac „Idz!” itp., nie korzystają z przycisku on/off/next, nie wybieraja nic z listy. Czy te procedury się czyms roznia/służą różnym celom czy to po prostu rożne metody zrobienia tego samego? Nic przy zawieszeniu nie ruszałem, nie odpinałem czujnikow. Chce po prostu wyregulować lekko lampy o zapamiętać ustawienia.
                                  Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                  Komentarz

                                  • ivosmo
                                    Classic
                                    • 2023
                                    • 21
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                    #92
                                    Nadal nie mogę edytować postów także przepraszam za kolejny jeden po drugim - ewentualnie prośba do moderatora o scalenie.

                                    Co do moich pytań powyżej to odpowiedziałem sobie niejako sam jak kupiłem kabel i podłączyłem do auta. Okazuje się, że sam przebieg procedury oraz co po kolei wyświetla się w programie jest po prostu zależne od rodzaju świateł i sterownika jaki mamy w aucie (lub też od wersji programu - albo kombinacji jednego i drugiego).

                                    Przykładowo u mnie - auto jak w podpisie tj. O3 FL kombi, 1.5 TSI ACT, DSG, rok produkcji 2019 (ale rok modelowy chyba 2020 bo z VCDS odczytałem kod silnika DPCA, który podobno wszedł od MY2020) i fabryczne lampy full led:

                                    (wersja VCDS 23.3.1)

                                    1. W ogóle nie mam u siebie modułu "55 - Xenon range" albo "55 - Zasięg świateł" (używam angielskiego VCDS) - w przypadku mojego auta (albo wszystkie lampy full led tak mają - tego nie mam jak sprawdzić bo mam tylko jedno auto dostępne ) regulacja odbywa się w module "4B - Multifunc. module"
                                    2. Po kliknięciu w "04 - Basic settings" moje okno wygląda zupełnie inaczej - w zasadzie nie wyświetla się taki widok jak na filmikach powyżej z czterema osobnymi polami (coś w stylu bloków pomiarowych) tylko mam listę rozwijalną, na której sobie mogę wybrać pozycje np. "Basic settings 1 - start", "Basic settings 2 - stop", "Reset all adaptations", "Matrix LED callibration" - piszę z głowy ale tak to mniej więcej wygląda. I w tym wypadku przebieg samej regulacji i ustawienia nastawów podstawowych jest bardzo logiczny - najpierw wybieramy z listy "Basic settings 1 - start", "Go!", wyskakuje dymek informujący nas o tym co należy po kolei teraz zrobić (czyli wyregulować światła i kliknąć przycisk "Stop!") po czym wybrać z listy "Basic settings 2 - stop" i również przycisnąć przycisk "Go!" - i to powoduje zapamiętanie ustawień. Czyli w skrócie najpierw informujemy sterownik, że przeprowadzamy regulację a potem, że ją zakończyliśmy i proszę zapamiętać ustawienia Proste łatwe i logiczne

                                    Także opis procedury na stronie ADAKO oraz w filmiku od Krzynola jest niepełny bo zależy jeszcze od wersji sterownika, który mamy konkretnie w aucie (chociaż o tym Krzynol mnie poinformował w komentarzach na Youtube także bezapelacyjnie zna się na rzeczy )

                                    Jeszcze poniżej wrzucę linki do procedur regulacji dla:

                                    1. Auta z platformy MQB - regulacja w module 4B lub 55 - zależnie od tego co wyświetla się w wynikach auto-scan (jest to opisane w tym linku po czym rozpoznać) http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ght_Regulation - jeśli dobrze rozumiem dotyczy to głównie nowszych aut i/lub aut z lampami full led. W moim przypadku to była właśnie ta procedura - sama regulacja nie zajęła nawet 5 minut i nie zaowocowała żadnymi błędami
                                    2. Auta ze sterownikami świateł od oznaczonymi symbolem 5M0-907-357 (plus litery A, B, C...) - tutaj jest podział procedur w zależności od dokładnego oznaczenia sterownika - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Xenon_with_AFS) - ta procedura, jeśli dobrze rozumiem, dotyczy nieco starszych aut i/lub nie posiadających lamp "full led"
                                    3. Sterowniki nie korzystające z protokołu CAN tylko KW-1281 - to można rozpoznać po tym co wyświetla się w lewym górnym rogu okienka po wejściu w dany moduł (przykładowo będzie "Protocol: KW-1281" albo "Procotol: CAN") - ta procedura dotyczy najstarszych aut i jest właśnie tożsama z opisem, który jest na stronie ADAKO - https://www.ross-tech.com/vag-com/ca...alignment.html
                                    Ostatnio edytowany przez ivosmo; 10004536.
                                    Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 634
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #93
                                      I jak po tej kalibracji? zasięg ok? przy obciążeniu tyłu nie skraca drastycznie zasięgu?

                                      Komentarz

                                      • ivosmo
                                        Classic
                                        • 2023
                                        • 21
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                        #94
                                        Po obciążeniu nie umiem powiedzieć bo najczęściej jeżdżę z pustą budą, ewentualnie z jednym pasażerem z przodu i jakimś niewielkim bagażem… na pewno nie świeci mi tak pod nogi „na pusto” jak świeciło fabrycznie - ale to nic dziwnego skoro na pusto regulowałem niestety mam przeczucie, że byłoby to zbyt proste aby rozwiązywało to ten problem…bo wówczas każdy serwis by sobie z tym radził a z tego co czytałem mało który ogarnia temat…
                                        Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                        Komentarz

                                        • ivosmo
                                          Classic
                                          • 2023
                                          • 21
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                          #95
                                          Miałem okazję się przejechać wczoraj z obciążeniem (w trakcie przeprowadzki) - nie były to może setki kilogramów ale było widać, że tyłek usiadł, kanapę miałem poskładaną - nie zauważyłem aby światła świeciły inaczej niż na pusto. Także albo regulacja z użyciem VCDS faktycznie niweluje ten problem albo po prostu w moim aucie tego problemu nie ma (samochód z października 2019 jakby co)
                                          Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                                          Komentarz

                                          • daxus
                                            Classic
                                            • 2016
                                            • 20
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                            #96
                                            tak panowie, podnoście światła żeby wam było lepiej. A oślepianie kierowców z naprzeciwka, kto by się tym martwił ? Mi ma być dobrze !

                                            Komentarz

                                            Pracuję...